Vihanaiheita kaivataan taas (Vol III)

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
prosessi

Re: Vihanaiheita kaivataan taas (Vol III)

Viesti Kirjoittaja prosessi »

exPertti kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Jos on tehnyt sen useasti ennenkin, etenkin jos kyseessä on aina ollut silmitön väkivalta, kynnys varmasti ainakin väkivaltarikoksiin alenee, vaikkei ehkä suorastaan hengen riistämisiin. Mutta niinhän ei tuossa tapauksessa ollut, vaan ne jotka tapettiin, tapettiin kaikki kerralla, huumeista johtuvan virhearvioinnin takia (F. kuvitteli varmasti puolustavansa itseään). Tänä päivänä kukaan ei varmasti ahdista F:a nurkkaan samalla tavalla kuin se tapettu perhe aikoinaan, ja varovaisuus siinä, miten huumeiden vaikutuksen alaisena olevaa henkilöä kohtelee, ratkaisee kyllä hyvin pitkälti eteneekö tuollainen tilanne henkirikokseksi vai ei.
Tääh, täh, täh, täh.

Vinnu hei, onko täällä taas joku murhamiesten ymmärtäjä? Tämä mulkku tappoi käytännössä koko perheen yhden helvetin polkupyörävarkauden takia.

Se olisi voinut olla ihan hyvin sinun tai minunkin perheeni.

Ketju tälle keskustelulle on kyllä selkeästi oikea.
Se olisi voinut olla ihan hyvin kenen tahansa perhe, eikä teossa tietenkään ole mitään hyväksyttävää tai edes ymmärrettävää. Minä kuitenkin puhun uusiutumisriskistä, en jo tapahtuneesta teosta, johon liittyvä vankeusrangaistus on ehditty istua.
EvaPeron kirjoitti:Nyt kyllä puhut ihat outoja! Miten joku voi kuvitella puolustavansa itseään, kun juoksee pakenevan keski-ikäisen naisen perässä ja viiltää tältä kurkun auki?
Huumeilla on käsittääkseni aika voimakas taipumus vääristää todellisuutta.
prosessi

Re: Vihanaiheita kaivataan taas (Vol III)

Viesti Kirjoittaja prosessi »

exPertti kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Se olisi voinut olla ihan hyvin kenen tahansa perhe, eikä teossa tietenkään ole mitään hyväksyttävää tai edes ymmärrettävää. Minä kuitenkin puhun uusiutumisriskistä, en jo tapahtuneesta teosta, johon liittyvä vankeusrangaistus on ehditty istua.
Minusta näkemykseni alkutapahtumista, joihin perustat koko tämän teoriasi haiskahtaa voimakkaasti. Tämä on nyt sitten se virallisesti kaunisteltu versio näkemyksestäni.
Herranen aika.
Miksi sinä luulet hänen toimineen niin kuin hän toimi? Synnynnäisestä murhanhimosta?
Toinen asia mitä teoriasi edellyttää on, että kaikkien pitäisi käsitellä silkkihansikkain varoen keskuudessaan kävelevää aikapommia ettei se räjähdä uudestaan. Painostaa nurkkaan vai miten se meni? On siinä kaupan etsivillä ja poliiseilla hauskaa.

Auto meni, lapsi ryöstettiin. Jaa se oli se hullu, ei siihen väliin uskalla mennä.

Tämäkö on nyt sitten sitä minkälaista turvallisuutta tähän yhteiskuntaan halutaan? Enemmistö pelkää sekopäistä vähemmistöä?
Niin kauan kuin huumeidenkäyttäjiä ja vaikeasti alkoholisoituneita henkilöitä ei Suomessa saa pakkohoitaa, tuo on tosiasia jota ei kannata unohtaa. Jos minulta ryöstettäisiin omaisuutta, en enää yrittäisi estää, koska koen oman henkeni tärkeämmäksi kuin minkään omaisuuden arvon, lasta luonnollisestikin suojelisin oman henkenikin uhalla.

Tuossa linkkaamassasi lehtijutussa kyllä selvästi tiedostettiin tuo, että F:lla on taipumusta ylireagoida uhkaavassa tilanteessa, ja jopa korostettiin sitä, että hän oli käyttäytynyt yllättävän rauhallisesti kiinniottotilanteessa.
EvaPeron

Re: Vihanaiheita kaivataan taas (Vol III)

Viesti Kirjoittaja EvaPeron »

prosessi kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Jos on tehnyt sen useasti ennenkin, etenkin jos kyseessä on aina ollut silmitön väkivalta, kynnys varmasti ainakin väkivaltarikoksiin alenee, vaikkei ehkä suorastaan hengen riistämisiin. Mutta niinhän ei tuossa tapauksessa ollut, vaan ne jotka tapettiin, tapettiin kaikki kerralla, huumeista johtuvan virhearvioinnin takia (F. kuvitteli varmasti puolustavansa itseään). Tänä päivänä kukaan ei varmasti ahdista F:a nurkkaan samalla tavalla kuin se tapettu perhe aikoinaan, ja varovaisuus siinä, miten huumeiden vaikutuksen alaisena olevaa henkilöä kohtelee, ratkaisee kyllä hyvin pitkälti eteneekö tuollainen tilanne henkirikokseksi vai ei.
Tääh, täh, täh, täh.

Vinnu hei, onko täällä taas joku murhamiesten ymmärtäjä? Tämä mulkku tappoi käytännössä koko perheen yhden helvetin polkupyörävarkauden takia.

Se olisi voinut olla ihan hyvin sinun tai minunkin perheeni.

Ketju tälle keskustelulle on kyllä selkeästi oikea.
Se olisi voinut olla ihan hyvin kenen tahansa perhe, eikä teossa tietenkään ole mitään hyväksyttävää tai edes ymmärrettävää. Minä kuitenkin puhun uusiutumisriskistä, en jo tapahtuneesta teosta, johon liittyvä vankeusrangaistus on ehditty istua.
EvaPeron kirjoitti:Nyt kyllä puhut ihat outoja! Miten joku voi kuvitella puolustavansa itseään, kun juoksee pakenevan keski-ikäisen naisen perässä ja viiltää tältä kurkun auki?
Huumeilla on käsittääkseni aika voimakas taipumus vääristää todellisuutta.
Minun käsittääkseni kyseessä oli kylmäverinen murha jolla pyrittiin estämään kiinni jääminen aiemmista murhista tappamalla silminnäkijä. Valjakkala on diagnosoitu psykopaatti.
prosessi

Re: Vihanaiheita kaivataan taas (Vol III)

Viesti Kirjoittaja prosessi »

EvaPeron kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
EvaPeron kirjoitti:Nyt kyllä puhut ihat outoja! Miten joku voi kuvitella puolustavansa itseään, kun juoksee pakenevan keski-ikäisen naisen perässä ja viiltää tältä kurkun auki?
Huumeilla on käsittääkseni aika voimakas taipumus vääristää todellisuutta.
Minun käsittääkseni kyseessä oli kylmäverinen murha jolla pyrittiin estämään kiinni jääminen aiemmista murhista tappamalla silminnäkijä. Valjakkala on diagnosoitu psykopaatti.
Niin, ja ne vähän aikaa aiemmin suoritetut kylmäveriset murhat tehtiin, jotta olisi saatu estettyä kiinni jääminen polkupyörävarkaudesta. Jotenkin epäilen, että jos on jo valmiiksi noin harhainen, kahden henkilön tappaminen ei ainakaan vähennä sitä harhaisuutta, että tajuaisi olla tappamatta sitä kolmatta paikalle osunutta henkilöä. Psykopatia ei ole sairaus, eikä se estä elämästä ihan normaalia elämää, vaikka sitä elämää sitten täytyykin ohjata ulkoa tulevien sääntöjen avulla sisäisen omantunnon sijaan.
EvaPeron

Re: Vihanaiheita kaivataan taas (Vol III)

Viesti Kirjoittaja EvaPeron »

prosessi kirjoitti:
EvaPeron kirjoitti:
prosessi kirjoitti:
Huumeilla on käsittääkseni aika voimakas taipumus vääristää todellisuutta.
Minun käsittääkseni kyseessä oli kylmäverinen murha jolla pyrittiin estämään kiinni jääminen aiemmista murhista tappamalla silminnäkijä. Valjakkala on diagnosoitu psykopaatti.
Niin, ja ne vähän aikaa aiemmin suoritetut kylmäveriset murhat tehtiin, jotta olisi saatu estettyä kiinni jääminen polkupyörävarkaudesta. Jotenkin epäilen, että jos on jo valmiiksi noin harhainen, kahden henkilön tappaminen ei ainakaan vähennä sitä harhaisuutta, että tajuaisi olla tappamatta sitä kolmatta paikalle osunutta henkilöä. Psykopatia ei ole sairaus, eikä se estä elämästä ihan normaalia elämää, vaikka sitä elämää sitten täytyykin ohjata ulkoa tulevien sääntöjen avulla sisäisen omantunnon sijaan.
Mitä tuolla on tekemistä itsensä puolustamisen kanssa tai ahdistettuna olemisen kanssa? Keski-ikäinen rouva juoksee karkuun, viillänpä kurkun auki varmuuden vuoksi ettei tapa minua?
prosessi

Re: Vihanaiheita kaivataan taas (Vol III)

Viesti Kirjoittaja prosessi »

exPertti kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Niin kauan kuin huumeidenkäyttäjiä ja vaikeasti alkoholisoituneita henkilöitä ei Suomessa saa pakkohoitaa, tuo on tosiasia jota ei kannata unohtaa. Jos minulta ryöstettäisiin omaisuutta, en enää yrittäisi estää, koska koen oman henkeni tärkeämmäksi kuin minkään omaisuuden arvon, lasta luonnollisestikin suojelisin oman henkenikin uhalla.
Eli hyväksyt tilanteen, jossa hullut juoksevat vapaana?
En hyväksy, mutta katson parhaaksi elää sen mukaan niin kauan kuin tilanne on sellainen kuin se on. Olisin kyllä valmis hyväksymään esim. sellaisia järjestelyjä, että ainakin osia vankeustuomioista korvattaisiin pitkäaikaisilla päihderiippuvuushoidoilla. Vaikka se sitten maksaisi minulle veronmaksajana enemmän kuin vankilassa säilöminen.
Ottamatta kantaa yleiseen tilanteeseen niin ko. tapauksen verran turvallisempia katumme voisivat olla. Se ei vaatisi kuin maamme lakien noudattamista.
Siinäpä se, että minä en usko kyseisen tapauksen olevan erityisen vaarallinen nykyään. Saattaa kyllä kaivata takaisin vankilaan, mikä ehkä voi nostaakin rikosalttiuttaan.
Totta kai sitä korostettiin, kun hän ei kerrankin lähtenyt pakettiautolla karkuun ja löytynyt lapista. Ensimmäistä kertaa eläissään.
Eikö se kummastuta sinua?
prosessi

Re: Vihanaiheita kaivataan taas (Vol III)

Viesti Kirjoittaja prosessi »

EvaPeron kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Niin, ja ne vähän aikaa aiemmin suoritetut kylmäveriset murhat tehtiin, jotta olisi saatu estettyä kiinni jääminen polkupyörävarkaudesta. Jotenkin epäilen, että jos on jo valmiiksi noin harhainen, kahden henkilön tappaminen ei ainakaan vähennä sitä harhaisuutta, että tajuaisi olla tappamatta sitä kolmatta paikalle osunutta henkilöä. Psykopatia ei ole sairaus, eikä se estä elämästä ihan normaalia elämää, vaikka sitä elämää sitten täytyykin ohjata ulkoa tulevien sääntöjen avulla sisäisen omantunnon sijaan.
Mitä tuolla on tekemistä itsensä puolustamisen kanssa tai ahdistettuna olemisen kanssa? Keski-ikäinen rouva juoksee karkuun, viillänpä kurkun auki varmuuden vuoksi ettei tapa minua?
Minä olen itse ollut tilanteessa, jolloin minä ja exmieheni yllätimme varkaan varkaissa kotonamme. Kyseinen varas oli sekä alkoholin että lääkkeiden vaikutuksen alaisena. Soitin tietenkin välittömästi poliisille, minkä jälkeen hommakseni jäi yrittää pidätellä voroa niin kauan paikoillaan, että poliisit ehtivät paikalle. Minä tein sen juttelemalla mukavia, houkuttelemalla voron istuskelemaan talomme portaille ja kyselemällä miten voisin auttaa häntä, kun hän vaikutti olevan kovasti eksyksissä. Hän otti tilanteen niin rennosti, että antoi minulle jopa tyttöystävänsä isän puhelinnumeron, jotta saisin tilattua hänelle kyydin pois, eli hän ei varsinaisesti pitänyt minua uhkana, mutta silti syrjäsilmällä näin, miten hänen toinen kätensä koko ajan puristeli hänen toisessa taskussaan olevia pieniä peltileikkureita. Se käden liike on jäänyt minulle kaikkein voimakkaimmin mieleen tuosta vuosia sitten tapahtuneesta tapauksesta, sillä se toi niin hyvin esiin sen, miten lähellä kuilun reunaa tuokin voro taiteili. En tiedä miten tänä päivänä käyttäytyisin, mutta ainakin varmaan pelkäisin enemmän, koska minulla nykyään on myös lapsi, jonka elämä on vastuullani, ja tuollainen pelko näkyisi varmasti jollain lailla läpi käytöksessäni, mikä jo itsessään tekisi minusta huomattavasti suuremman uhan, sillä pelko paljastaisi minun myös ymmärtäneen voron olevan syyllinen johonkin pahaan.
prosessi

Re: Vihanaiheita kaivataan taas (Vol III)

Viesti Kirjoittaja prosessi »

exPertti kirjoitti:Minua kummastuttaa tässä se, että hän on vapaalla jalalla. Se on ainut asia mikä tässä on minua ennen sinun kommenttejasi kummastuttanut.
Olisi aika vaikeaa perustella hänen vankilassa pitämistään ratkaisevasti pidempään kuin muita murhaajia, kun hän ei yli 20 vuoden vankila-aikanaankaan ole syyllistynyt edes vankilansisäisiin väkivaltarikoksiin, vaikka hänen itsensä kimppuun on käyty.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vihanaiheita kaivataan taas (Vol III)

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mun mielestä ko. tyyppi ei kuulu vankeinhoitolaitokseen sitten ollenkaan, psykiatrisen hoitolaitoksen sen sijaan hyväksyisin heti.
The great club outshines the individual, always and forever.
prosessi

Re: Vihanaiheita kaivataan taas (Vol III)

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Elppis kirjoitti:Mun mielestä ko. tyyppi ei kuulu vankeinhoitolaitokseen sitten ollenkaan, psykiatrisen hoitolaitoksen sen sijaan hyväksyisin heti.
Samaa mieltä, ja ensisijaisesti tosiaan päihdehuoltoa ja kuntoutusta, sillä olen melko varma siitäkin, että hänellä on melko paha päihteistä aiheutunut dementia, ja että hän on käytännössä sen vaimonsa talutusnuorassa.
Kai Nalo

Re: Vihanaiheita kaivataan taas (Vol III)

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Elppis kirjoitti:Mun mielestä ko. tyyppi ei kuulu vankeinhoitolaitokseen sitten ollenkaan, psykiatrisen hoitolaitoksen sen sijaan hyväksyisin heti.
Aa. Sähän kiltti olet. Musta se kuuluisi sian rehuksi. Elävältä.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Vihanaiheita kaivataan taas (Vol III)

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Lilo kirjoitti:Oikeesti tässä maailmassa riittää niitä vihanaiheita niin määrättömästi, että ei tartte erikseen kyllä kaivata.

Enemmän tarttis vinkkejä siihen, miten niiden kaikkien kanssa jaksaa elää.
Ihmisellä pitää aina olla jokin tarkoitus elämässään, joten monet elävät vihaamisesta. Se saa veren kiertämään kehossa ja aivoissa, adrenaliini kuohuu niin ihanasti uuh.

<insert here "Vihaatko sä vihaajia" yms.>
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 23.10.2009 10:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Manaaja

Re: Vihanaiheita kaivataan taas (Vol III)

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Ei Pertti ole vihaaja. Pertti on hysteerikko.
Manaaja

Re: Vihanaiheita kaivataan taas (Vol III)

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Pertti on vihaaja ja hysteerikko.
Manaaja

Re: Vihanaiheita kaivataan taas (Vol III)

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

exPertti kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Pertti on vihaaja ja hysteerikko.
Menes nyt roiskimaan sitä seittiäsi asioitten pariin, joista ymmärrät paremmin. :)
Saan mielestäsi pysyä vain erotiikka-osiolla?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vihanaiheita kaivataan taas (Vol III)

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Eheh hehehe heheheh heheh. Pertti got bitchslapped!
The great club outshines the individual, always and forever.
bliss

Re: Vihanaiheita kaivataan taas (Vol III)

Viesti Kirjoittaja bliss »

Oikein hyviä vihanaiheita:

- Raskaana oleva nainen joka tupakoi
- Tyypit, jotka koko viikonlopun rairain jälkeen lähtevät sunnuntaina puoliltapäivin autolla liikenteeseen kun "olo on jo ihan hyvä"
- Muutkin juoppokuskit
- Ihmiset, joille mikään ei ikinä riitä
Vastaa Viestiin