Jos vaihtaisit puhelinnumeroa...

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Jos vaihtaisit puhelinnumeroa...

Viesti Kirjoittaja Elppis »

....kertomatta kenellekään.

1. Kuinka nopeasti tulisi yhteydenotto töihin/naapurin kautta/joku ovelle?

2. Kuinka monta ihmistä luulisit (tuttuja) kaipaavan sinua viikon sisällä?

3. Kuukauden?

Kerron vähän myöhemmin perustelut tälle topikille :)
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Re: Jos vaihtaisit puhelinnumeroa...

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Elppis kirjoitti:....kertomatta kenellekään.

1. Kuinka nopeasti tulisi yhteydenotto töihin/naapurin kautta/joku ovelle?

2. Kuinka monta ihmistä luulisit (tuttuja) kaipaavan sinua viikon sisällä?

3. Kuukauden?
1. No kahessa päivässä hermostuis tytär viimeistään.

2. No ei kukaan.

3. Netti jos olis myös kiinni ni alkais jo ihmettely siin vaiheessa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Jos vaihtaisit puhelinnumeroa...

Viesti Kirjoittaja Niba »

tämä onkin hyvä tapa mitata suosiotaan?
Vaihtaa numeroa ja jättää kaikki vanhat hösökaverit rannalle ruikuttaan?
:cheer: :cheer: :cheer:

1. 3p.
2. 1
3. 3
Viimeksi muokannut Niba, 20.10.2009 15:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Jos vaihtaisit puhelinnumeroa...

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Mielenkiintoinen testi jolla voi verrata sosiaalista suosiotaan muihin kitinäläisiin (siis IRL, ei palstalla).

1. Kuinka nopeasti tulisi yhteydenotto töihin/naapurin kautta/joku ovelle?

Ehkä 1-12 tunnin kuluessa, riippuen vuorokaudenajasta. Sitä se pariutuminen teettää, itsekullakin. Tänään ehti tulla jo kolme tekstaria samalta henkilöltä kun en Kitinä-kiireiltäni vastannut niihin, mikä riemu olisikaan revennyt jos numeroni olisi lisäksi poistunut käytöstä.

2. Kuinka monta ihmistä luulisit (tuttuja) kaipaavan sinua viikon sisällä?

Töiden ulkopuolelta 1-8 (vähän riippuu), töistä aika liuta (koska monen hommat ovat riippuvaisia minusta).

EDIT: Sori luin huolimattomasti, kysehän oli vain numeron vaihtamisesta eikä katoamistempusta. Töistä ei välttämättä kovin moni koska oletettavasti kävisin kuitenkin töissä numeromuutoksesta huolimatta, ja työmeilikin toimisi. Yksityispuolen luvut kai samoja.

3. Kuukauden?

Ehkä tusina tai enemmän. Viimeksi kun katosin ulukomaille kahdeksi viikoksi joillekin tahoille ilmoittamatta ja puhelinkin unohtui kotiin lataukseen, olin saanut tekstareita ja viestejä jossa ensin huhuiltiin missä olen kun ei mitään kuulu, ja viimeisimmissä eräs uhkasi tulla palokirveen kanssa oven läpi katsomaan olenko vielä kunnossa (mikä sinänsä on outoa koska isännöitsijäähän voisi pyytää avaamaan oven rikkomatta sitä).
Elppis kirjoitti:Kerron vähän myöhemmin perustelut tälle topikille :)
Ei tartte, paljastin jo.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 20.10.2009 15:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jos vaihtaisit puhelinnumeroa...

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

1. Kuinka nopeasti tulisi yhteydenotto töihin/naapurin kautta/joku ovelle?

- yhdeksän arkipäivää työn kautta.

2. Kuinka monta ihmistä luulisit (tuttuja) kaipaavan sinua viikon sisällä?

- yhden, äiti

3. Kuukauden?

- yhden, äiti
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Jos vaihtaisit puhelinnumeroa...

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Elppis kirjoitti:....kertomatta kenellekään.

1. Kuinka nopeasti tulisi yhteydenotto töihin/naapurin kautta/joku ovelle?

Duunista varmaan koittaisivat tavottaa viimeistään ensi viikolla sähköpostin kautta ja kysellä miksi en vastaa. Nyt oon saikulla.

2. Kuinka monta ihmistä luulisit (tuttuja) kaipaavan sinua viikon sisällä?

Hmm, kahden. Äidin ja miehen. Tähän pitäis laittaa nettipimento kans, tosin molemmat on FB:ssä, ja saatan hyvin olla parikin viikkoo niin, etten ota puhelimella yhteyttä kavereihin kiireiden takia = en jaksa. Ai saakeli, lisätään listaan vielä ex-mies ja yhteinen lapsemme, ellei olis just mun luona..

3. Kuukauden?

Viis ainakin? Oisko tollanen määrä ihmisiä jota tapaan keskimäärin ainakin sen kerran kuussa.

Kerron vähän myöhemmin perustelut tälle topikille :)
Prepare for the worstest.
bliss

Re: Jos vaihtaisit puhelinnumeroa...

Viesti Kirjoittaja bliss »

Elppis kirjoitti:
1. Kuinka nopeasti tulisi yhteydenotto töihin/naapurin kautta/joku ovelle?

2. Kuinka monta ihmistä luulisit (tuttuja) kaipaavan sinua viikon sisällä?

3. Kuukauden?

1. Kyllä siinä menis huomattavan pitkä aika.
Työasioissa ei juuri muutenkaan kukaan soittele, sähköpostia tulee jos tulee ja tutut eivät lähetä s-postia. Ei ainakaan tänä tai viime vuonna kertaakaan.

2. Ei yhtään. Voi mennä pari kuukauttakin että kukaan ei soita/tekstaa

3. Kts. edellinen. Vuodenajasta riippuen vanhemmat saattais jossain kohtaa kaivata.
milli

Re: Jos vaihtaisit puhelinnumeroa...

Viesti Kirjoittaja milli »

1. Kuinka nopeasti tulisi yhteydenotto töihin/naapurin kautta/joku ovelle?
Äiti varmaan kolkuttelis, tai sitten se vaan sottais avokin puheklimeen
2. Kuinka monta ihmistä luulisit (tuttuja) kaipaavan sinua viikon sisällä?
Ehkä yhden
3. Kuukauden?
se sama henkilö kuin yllä

Mä osittain kans tuon takia vaihdoin numeroa jokin aikaa sitten.. tulipa vain todettua, ettei monikaan kaipaa.

ps. laitan vain se uusi numero tulemaan..
nokkaelain

Re: Jos vaihtaisit puhelinnumeroa...

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

1. ei tulisi; koskaan ole edes kysytty kännykän numeroa töissä
2-3. vanhempani soittaisivat 1-2 viikon sisällä

Puhelinmyyjien lisäksi todennäköisesti kukaan muu ei soittaisi kuukauden aikana.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jos vaihtaisit puhelinnumeroa...

Viesti Kirjoittaja Elppis »

nokkaelain kirjoitti:2-3. vanhempani soittaisivat 1-2 viikon sisällä
Kenelle?
The great club outshines the individual, always and forever.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Jos vaihtaisit puhelinnumeroa...

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

1. muutaman tunnin
2. muutamien
3. samat muutamat

Oon tehny tän lähiaikoina eli sulkenu liittymän ja aikonu jaella uuden numeron valituille vasta seuraavana päivänä. Siihen seuraavaan päivään mennessä miehellä meni hermo kun kaikki ottivat siihen yhteyttä, lopulta uusi numeroni jaettiin vanhan luettelon mukaan niillekin, joille ei olis tarvinnut.

Seuraavaks olis kuulema kysytty siskolta, sitten naapuriltani. Eli ei, en pääsis pakoon. Oon totuttanu läheiset huolehtimaan... Suurin osa laittaa kyllä tekstareita, eivät "häiriköi" kovin helposti soitoilla.
bedlam

Re: Jos vaihtaisit puhelinnumeroa...

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Elppis kirjoitti:
nokkaelain kirjoitti:2-3. vanhempani soittaisivat 1-2 viikon sisällä
Kenelle?
Joo, toi oli vähän samaa sarjaa kuin oma kommenttini reenikämpälle puhelimensa unohtaneelle kaverilleni: "no soita siihen".

1. ei varmaankaan koskaan
2. 0-1
3. 1-3
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Jos vaihtaisit puhelinnumeroa...

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Kokemuksen perusteella jos puhelin ei ole mukana tai on sammutettu niin joku soittaa tunnin sisällä, jos taas puhelin on mukana niin sitten voi mennä päiviä. Jos ei myöskään messenger / maili yms. aktiviteettiä ole niin kaippa sitä tultaisiin katsomaan.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Jos vaihtaisit puhelinnumeroa...

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Suvinen kirjoitti:1. Kuinka nopeasti tulisi yhteydenotto töihin/naapurin kautta/joku ovelle?
- Siis jos en kertoisi kenellekään, edesa miehelle, se alkaisi viimeistään illalla ihmetellä miksi numeroni ei vastaa.
En vastatessani ajatellut että numeronvaihtamisen ainoana oireena olisi se ettei numeroni vastaa, vaan sieltä kuuluisi tiedotus "Tämä numero ei ole enää käytössä...". Oletan että se nopeuttaisi monien tarvetta selvittää miksi näin, varsinkin tyttöystävän kohdalla. Pelkkä puheluun vastaamattomuus toisi lisäaikaa mahdolliselle pakomatkalle tms.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
milli

Re: Jos vaihtaisit puhelinnumeroa...

Viesti Kirjoittaja milli »

Elppis kirjoitti:Kerron vähän myöhemmin perustelut tälle topikille :)
No kerropa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jos vaihtaisit puhelinnumeroa...

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Ajattelin tehdä vertailua internet vs. puhelin, ja teidän vastausten perusteella olin aivan oikeassa, kukaan ei enää oikein soittele, ellei ole joku pikainen hoidettava asia.

Itse soitan useasti näitä "mitä kuuluu?"- puheluita, joista ihmiset on ihan ymmällään ja sen jälkeen toteavat noloina että "mun on pitänyt soittaa monta kertaa" jne. Tämä on täyttä valhetta, ei kukaan ole ajatellut, että "soitanpa Elpalle kun tästä pääsen". Puhelimitse kontaktin hakeminen on vähentynyt kamalasti!

Joku facebooki tietysti informoi ns. ne tärkeimmät, osalta ystävistä/tutuista, mutta ei se yleensä kerro sitä, mitä ihmisille oikeasti kuuluu.

Ehkä mä oon vaan outo, mutta mua oikeasti kiinnostaa. Se, että kiinnostaako kertoa/vastata, on sitten ihan puhelimeen vastanneen oma bisnes. Taidan olla kaveripiirissäni ainoa, joka näitä puheluja tekee, koska tuo puhelin ei kovin usein soi. Tai sitten niitä kavereita ei vain ole yhtä paljon kuin luulin.
The great club outshines the individual, always and forever.
Dumis

Re: Jos vaihtaisit puhelinnumeroa...

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Jes, onneksi mulla ei ole semmoisia kavereita jotka vaativat 10 min puheluita ja ajan menetys johtui vaan siitä että toinen halus jakaa hölynpölyä. Preferoin kumppania hölynpölyn kohteeksi, jossei se onnaa niin sit kaffille pölisemään. Puhelin on kyllä kakka siihen touhuun, ehkä kerran kuukaudessa jaksan hölistä yli 5 min putkee.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jos vaihtaisit puhelinnumeroa...

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Pitääkö sitä hölistä 10 min? Voi sitä vaihtaa kuulumiset nopeastikin, ja nimenomaan vaikka sopia treffit, just vaikka kaffelle.

Se on muuten hauskaa miten paljon turhaa me tehdään, mutta jonkun IHMISEN (apua) kanssa puhuminen, on kamalan rasittavaa ja aikaa vievää, ja nimenomaan muka turhaa.

Ehkä mä loukkaannuN!
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Jos vaihtaisit puhelinnumeroa...

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Puhelimeni ei ole soinut varmaan... öh, kuukauteen muutenkaan. Nykyään en enää edes vastaa siihen - olen infonnut sellaisia, jotka nyt jostain syystä saattaisivat soittaa minulle, että puhelimeni on vain hätätapauksia varten (esim. joku kuolee tai joutuu sairaalaan).

Yhteydenpito hoitoo netin kautta kätevästi ja ilmaiseksi.

Edit: Pääpuhelimeni on Skype, jota en tosin sitäkään voi toistaiseksi käyttää, koska nettiyhteys on niin paska. Mutta sitten kun saan paremman yhteyden, niin varmaan alkaa armoton juoruilu, sillä minulla ei ole yhtään kaveria mailla halmeilla.
nokkaelain

Re: Jos vaihtaisit puhelinnumeroa...

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Elppis kirjoitti:
nokkaelain kirjoitti:2-3. vanhempani soittaisivat 1-2 viikon sisällä
Kenelle?
No, yrittäisivät soittaa. Luultavasti luulisivat, että puhelimeni on taas rikki. Sitten en tiedä, mitä tapahtuisi; ehkä lähettäisivät sähköpostia, ja rutisisivat siitä, ettei taaskaan puhelin vastaa. Asuu täällä päin yksi tätini, mutta tuskin sillekään soittaisivat edes silloin, kun ei mitään kautta ei saisi yhteyttä.
Vastaa Viestiin