Iloinen hedelmä

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Kai Nalo

Re: Iloinen hedelmä

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Lilo kirjoitti:
Vesper kirjoitti: Ja banaanikin on usein ällöä, sen pitää olla pikkasen raakaa ja jääkaappikylmää että voin syödä.
Kas kas. Luulin olevani ainut pervo joka ostaa kaupasta lähes vihreät banaanit ja pitää niitä jääkaapissa..
Nehemiah James

Re: Iloinen hedelmä

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

^ Liityn joukkoon kankeaan....
bliss

Re: Iloinen hedelmä

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Mä kans. Paitsi että en pidä niitä jääkaapissa. Ja ostan enintään kolme banaania kerralla.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16629
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Iloinen hedelmä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

No olette te kanssa. Vain Manala näyttäisi olevan jotenkin kartalla. Banaanin kauneus on juuri siinä tragiikassa, että parhaimmillaan se on jonkinlaisessa ristiriitaisessa, lähes mahdottomassa ja ehdottoman ohikiitävässä tilassa, jossa se ei vielä ole menettänyt nuoruudenkiinteyttään ja purevuuttaan, mutta on jo saavuttanut kypsän makeuden ja aavistuksen pian löllähtävästä pehmeydestä (kaikki mahdolliset analogiat ei-hedelmämaailmaan ovat lukijan itse tekstiin projisoimia). Näin ollen, banaanin syö lähes aina liian aikaisin tai liian myöhään. Tämä kiusoitteleva tavoittelemattomuus on banaanin kauneuden ydin. Banaanin säilyttäminen jääkaapissa on vähän kuin jättäisi klassikkoromaanin lukematta, koska sen voi nauttia myös tv-elokuvaversiona.

Sinänsä ihan terveellistä huomata, että ihana Lilokin on edes jossain asiassa näin perusteellisen kuutamolla - banaaniko täytekakussa muka hyperällöä!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Iloinen hedelmä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Raaka tai/ja kylmä banaani maistuu puulta. Aivan kypsä taas on liian hapokas, veituu pehmeä ja jauhoinen.

edit: ärsy typo
Viimeksi muokannut Ylermi Ylihankala, 28.10.2009 9:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Kai Nalo

Re: Iloinen hedelmä

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

urpiainen kirjoitti:Banaanin säilyttäminen jääkaapissa on vähän kuin jättäisi klassikkoromaanin lukematta, koska sen voi nauttia myös tv-elokuvaversiona.
Pah. Banaanin syöminen normaalina kauppalämpöisenä ja kypsänä, on kuin väljähtyneen keskikaljan kanssa juopottelua. Vedetään sitä samaa huttua mihin makuaistit on jämähtäneet ikuisiksi ajoiksi..

http://www.vastavalo.fi/albums/userpics ... anaani.jpg
NuoriD

Re: Iloinen hedelmä

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Kai Nalo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Banaanin säilyttäminen jääkaapissa on vähän kuin jättäisi klassikkoromaanin lukematta, koska sen voi nauttia myös tv-elokuvaversiona.


http://www.vastavalo.fi/albums/userpics ... anaani.jpg
Mielestäni tuo kuvan banaani on juuri oikeassa kypsyysasteessa nautittavaksi. On totta, että nuoremman, kiinteälihaisemman pureskelu on suurempi nautinto, mutta maku on parhaimmillaan tuossa vaiheessa.
Kai Nalo

Re: Iloinen hedelmä

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

NuoriD kirjoitti: Mielestäni tuo kuvan banaani on juuri oikeassa kypsyysasteessa nautittavaksi.
Ja minä heitän jo kompostiin tuossa vaiheessa jos se pitäisi sellaisenaan syödä. Esim. pirtelökäytössä se menee vielä ja siihen ei taasen sovi lähes vihreät banaanit.

Kinkkinen juttu sanoisin. :think:
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Iloinen hedelmä

Viesti Kirjoittaja Lilo »

urpiainen kirjoitti: Sinänsä ihan terveellistä huomata, että ihana Lilokin on edes jossain asiassa näin perusteellisen kuutamolla - banaaniko täytekakussa muka hyperällöä!
Voi ei - tähänkö tämä sitten hyytyi! Kakkukriisi!

(Preferoin kyllä muutenkin sacherkakkua.)
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
bliss

Re: Iloinen hedelmä

Viesti Kirjoittaja bliss »

Lilo kirjoitti:sacherkakku
Hiljaa!!!!1
Jenny Daa-aah! ling

Re: Iloinen hedelmä

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Sacher on pahaa. Banaani menee oikein hyvin kakussa. Nielkää.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Iloinen hedelmä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Nielkää.
Kurlaa sinä, narttu!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
bliss

Re: Iloinen hedelmä

Viesti Kirjoittaja bliss »

Tämän ketjun ansiosta joudun ehkä sacherleivosostoksille ja se EI ole hyvä asia :(
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16629
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Iloinen hedelmä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Sacher-kakku on kyllä aika hyvää. Muuten pääkaupunkiseudun kakkutarjonta koki kyllä aika kovan kolauksen muutama viikko sitten kun (mahdollisesti Suomen?) ainoa ehtaa wieniläistä kakkukulttuuria edustava leipomo Krulla's sulki ovensa Frederik Kruegerin kadulla, toivottavasti väin väliaikaisesti. Aikaa parempaa odotellessa täytyy palata Bulevardin Kakkugallerian asiakkaaksi. Suosikkini siellä vaihtelevat, viime aikoina suupieliä on kääntänyt hymyyn sitruuna-marenkikakku sekä vadelma-mansikka-valkosuklaakakku.

Hedelmistä sen verran, että ne ovat parhaimmillaan tuoreina etelän lämmössä kasvaneina ja nautittuna. Nämä meikäläisissä marketeissa tarjolla olevat konteissa kypsyneet mamu-hedelmät ovat vain varjo oikeasta asiasta. Ja muistakaa, että tölkkiananas on aina, ja erityisesti kaikessa ruoanlaitossa ja leipomisessa, saatanasta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Nehemiah James

Re: Iloinen hedelmä

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

bliss kirjoitti:Tämän ketjun ansiosta joudun ehkä sacherleivosostoksille ja se EI ole hyvä asia :(
Taistele sitä vastaan!! Älä anna periksi noin helpolla! Lihasi ei ole heikko. Olet wahva!! Olet voimakas! Pystyt siihen!!
Kai Nalo

Re: Iloinen hedelmä

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Suvinen kirjoitti: Joko saa alkaa syytämään henkilökohtaisia solvauksia niitä vastaan, jotka tunkevat banaania muihin kuin lastenjuhliin tarkoitettuun täytekakkuun?
Kannattaa kirjoitella niistä tuonne erotiikkaketjuihin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Iloinen hedelmä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:Kertokaapas nyt, että miten Sacher pitäisi lausua. Tunnen aina itseni ihan juntiksi sitä tilatessa.
Saseee. Alku pehmeän aristrokraattisesti, mutta pontevasti, lopun liukupidätysosio falsetissa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Iloinen hedelmä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:Ei kait tämä ole Bulllssit?
Kai tuo sahheri ulkoasultaan on lähellä häränpaskaa, joten mene ja tiedä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Iloinen hedelmä

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Jospa seuraavaksi tapeltaisiin siitä, kumpi on se oikea Sacher: Demelin vaiko Sacherin.

Itselläni on kyllä melko oiva resepti sacherille kotona. Krullan katoamisesta olen silti minäkin äärimmäisen pettynyt, mutta luotan siihen että se vielä palaa.

Ai mikä hedelmä?
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Kai Nalo

Re: Iloinen hedelmä

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Lilo kirjoitti:Jospa seuraavaksi tapeltaisiin siitä, kumpi on se oikea Sacher: Demelin vaiko Sacherin.
Eihän siitä tarvitse tapella. Odotat vaan urpiaisen ainutta ja oikeaa vastausta!
Manaaja

Re: Iloinen hedelmä

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Sacher on pahaa. Banaani menee oikein hyvin kakussa. Nielkää.
Sacher pahaa? O_o

Sanonko mistä löydät sen banaanis lounastauolla? En sano, tiiät kyllä.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Iloinen hedelmä

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Manaaja kirjoitti:Sanonko mistä löydät sen banaanis lounastauolla? En sano, tiiät kyllä.
Meil ei oo bilispöytää, mitä vasten nojailla... Dippadaj.
Sacher on kuulunu inhokkeihin aina. Täytyis kai testata mitä uusiutunut kieleni tykkää, tykkähän se jopa sillistä nykyään, toisin kuin ennen.
Manaaja

Re: Iloinen hedelmä

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Sanonko mistä löydät sen banaanis lounastauolla? En sano, tiiät kyllä.
Meil ei oo bilispöytää, mitä vasten nojailla... Dippadaj.
Ei sitä vasten nojailla, sen reunalla istutaan. Sulla on nyt ihan taajuudet pielessä, viritä ne!
Jenny Daa-aah! ling

Re: Iloinen hedelmä

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

^ Pyörii nyt vaan nyrkkipersenaintikuvat päässä, no can do.
Täytyy kipittää kotiin ja pyytää hellä 10 minuutin lähetyssaarnaus.

Oon enemmän nojailija!
Manaaja

Re: Iloinen hedelmä

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti: Oon enemmän nojailija!
Turpa kii, mulla on se banaani.
Vastaa Viestiin