Totaalisen Autoton Torstai!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Pulkannaru kirjoitti:Kun sisko aikanaan lähti n 1000km päähän töihin katsoin sen auton läpi, jottei jättäisi pulaan. Samalla vaihdoin 3 nastarengasta kesärenkaiden tilalle, rikoin tuulilasin pyyhkijän sulakkeen, lorautin litran öljyä pois koneesta ja tyhjensin pissapojan.
Unohdit laittaa sokeripalan bensatankkiin ja nastan kuljettajan istuimelle. Puhuuko siskosi sinulle enää?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja huima »

Jenny Daa-aah! ling

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Pulkannaru kirjoitti:Kun sisko aikanaan lähti n 1000km päähän töihin katsoin sen auton läpi, jottei jättäisi pulaan. Samalla vaihdoin 3 nastarengasta kesärenkaiden tilalle, rikoin tuulilasin pyyhkijän sulakkeen, lorautin litran öljyä pois koneesta ja tyhjensin pissapojan. Sisko sai sitten laittaa auton ajokuntoon. Tunkin sijaintia en kertonut, sai etsiä ohjekirjasta. Samoin muiden 'puutteiden' kanssa. Toki kuitenkin kerroin auton 'viat'. Protestoi ja piti mua hulluna. Mutta on nyt myöhemmin kiitellyt, kun on joutunut noita ja muita juttuja tekemään muiden autoihin, joilla ovat olleet liikkeellä. Vaihtanut mm tuplanjohdot, virranjakajan ja pyörijän kun kaverin auton kulku loppui n 100km ennen korjaamoa keskellä ei mitään.
Tosin jos tieten tahtoen haluaa olla avuton, niin oma valinta. Toivottavasti sillä ei tapa tai vahingoita muita..
Ihan älytöntä, eikö teillä oikeesti oo muuta tekemistä?? :shock:
Äh, tää on just tätä. Mä vaihdan kotiin lamput kyllä mut nekin vaan siks, etten kehtais pyytää muita. Autoon tosiaankin kehtaan. Joskus oon miettiny lamppua vaihtaessa, et hitto tämänkin ajan voisin runkata tai kitinöidä, hukkaan menee.
Manaaja

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Joskus oon miettiny lamppua vaihtaessa, et hitto tämänkin ajan voisin runkata tai kitinöidä, hukkaan menee.
Koitas nyt vaan vaihtaa se lamppu.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Lekuri sanoi että mulla on päässä vikaa. Uutisia...
The great club outshines the individual, always and forever.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Elppis »

huima- mitkä helvetin kinkkimiehen kauhuhuudot tuolta taustalta kuuluu?!
The great club outshines the individual, always and forever.
ninnithequeen

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Tosi autoton torstai täällä :D


Näin muuten Huimasta unta, mut en löydä ny sitä Vakkarit unissa-topikkia...
bliss

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja bliss »

Mä lähden nyt fillarilla kotiin.

Oon ostanut bensaa autoon viimeksi syyskuun 4. päivä :shock:
Kai Nalo

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

bliss kirjoitti:Mä lähden nyt fillarilla kotiin.

Oon ostanut bensaa autoon viimeksi syyskuun 4. päivä :shock:
Halpaa ajoa. Mulla on menny tässä kuussa jo:

335 euroa renkaat + vaihto
175 euroa käyttövero
3 * 70 euroa naftaa
190 euroa takasivulasi

Autoilu on..
bliss

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Vastapainoksi törsäsin tonnin uuteen fillariin ihan just.

edit. Vituttaa ihmiset, jotka soittavat toimiston lankapuhelimeen juuri kun oon lähdössä ovesta ulos. Eikä ollu mitään asiaa edes :x
Viimeksi muokannut bliss, 29.10.2009 14:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

bliss kirjoitti:Oon ostanut bensaa autoon viimeksi syyskuun 4. päivä :shock:
Suunnilleen samoissa mennään. Tosin meikäläisellä vuosi oli 2008.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Frederik Krueger kirjoitti:Puhuuko siskosi sinulle enää?
Vastaushan on:
Pulkannaru kirjoitti:Mutta on nyt myöhemmin kiitellyt, kun on joutunut noita ja muita juttuja tekemään muiden autoihin, joilla ovat olleet liikkeellä. Vaihtanut mm tuplanjohdot, virranjakajan ja pyörijän kun kaverin auton kulku loppui n 100km ennen korjaamoa keskellä ei mitään.
Eli puhuu. Ja jopa joskus mulle!!1
Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Ihan älytöntä, eikö teillä oikeesti oo muuta tekemistä??
Äh, tää on just tätä. Mä vaihdan kotiin lamput kyllä mut nekin vaan siks, etten kehtais pyytää muita. Autoon tosiaankin kehtaan. Joskus oon miettiny lamppua vaihtaessa, et hitto tämänkin ajan voisin runkata tai kitinöidä, hukkaan menee.
Kuten kirjoitin, niin lähti kauas avuliaiden herrasmiesten ja autokorjaamoiden luota. Siksi katsoin tarpeelliseksi opettaa parit perusjutskat. Merkkikorjaamon ja kodin välinen edestakainen matka oli yli 400km..
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Nehemiah James

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Frederik Krueger kirjoitti:Ps. Ilmansuodattimen vaihto Toyota Terceliin oli yhden siipimutterin avaamisen päässä, Volkkarissa tuntui joutuvan irroittamaan ison kopan jonka 15 cm pitkät ruuvit olivat ihan oudoissa paikoissa, ja vaikeaa saada takaisin paikoilleen. Mitenköhän lienee Auriksessa, moottorin joutuu irroittamaan ennen ilmansuodattimen vaihtoa? Ehkä löytyy manuaalista, katsotaan.
Tästä tuli muuten oivasti mieleen legenda siitä miten kuplavolkkari fiksataan sukkahousuilla. Sellaisen olen omistanut ja hihnan katkettua legendaa oli pakko koittaa. Vaikka sukkahousut pääsinkin riisumaan, niin en pannut, koska enemmän jänskätti se legendan toteutuminen. Kotiin päästiin, mutta matkaa tosin oli jäljellä enää noin kilometri/pari, että kotiin oltaisiin varmaan päästy ilman sukkahousujen riisumistakin. Mutta tulipahan kokeiltua. Panin sitten kotona.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Avattiin konepelti ja avattiin käsikirja. Melkoista jargonia. Pähkäiltiin, et sulake ei ole palanut, vaikkei se aina kuulemma edes päällepäin nävy. Eikä näkyvää tukostakaan näkynyt. Mitään ääntä tai liikettä ei tapahtunut painaessani spruit tuulilasiin, toisaalta ajovalojen suihkeet pelitti.

En vieläkään tunnista tautia, enkä näin ollen voi diagnosoida. Syvimmät pahoittelut kaikille osaamattomuudestani. Olisihan tämäkin rasti pitänyt löytää.

Nyt aion kaivaa halvimman keravapuljun, mitä Tampere päällään kantaa ja tehdä onnelliseksi ne kaikki keravalaiset, jotka siellä autoni parissa onanoivat. Täysvartisia kulleja heille ja roiskeita Keravan autopäällikölle!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Stinky

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Mä en ole ikinä tankannut.

Päivä on mennyt kun siivillä ja nyt mä oon jo ihan rikkipoikkiväsy. Taidan nakittaa työkamun viemään mut himaan niin jaksan sit lenkille lähtee. Eh...
Kai Nalo

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Pähkäiltiin, et sulake ei ole palanut, vaikkei se aina kuulemma edes päällepäin nävy.
Otitteko sulakkeen irti ja katsoitteko että lanka on ehjä?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kai Nalo kirjoitti:Otitteko sulakkeen irti ja katsoitteko että lanka on ehjä?
Itse en ottanut, kaveri otti. Lanka näytti ehjältä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16663
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Riittää, kun pidän kännykän mukana. Minulla on monta auto-orientoitunutta ystävää ja kylänmiestä listoilla.
Minä olen jatkojalostanut tämän niin, että pidän takakontissa vielä sähköistä kylmälaukullista puolijäisiä banaaneja, joilla voin osaavan automiehen palkita välittömästi avusta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Kai Nalo

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Kai Nalo kirjoitti:Otitteko sulakkeen irti ja katsoitteko että lanka on ehjä?
Itse en ottanut, kaveri otti. Lanka näytti ehjältä.
No sitten teitte juuri sen mitä pitikin. Vika on mualla, ei sulakkeissa.

Oliko muka vaikea juttu?
Kai Nalo

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

urpiainen kirjoitti: Minä olen jatkojalostanut tämän niin, että pidän takakontissa vielä sähköistä kylmälaukullista puolijäisiä banaaneja, joilla voin osaavan automiehen palkita välittömästi avusta.

Kato. Tulihan se palstan Lenita Airistokin mukaan keskusteluihin. Joko on sivistysanakirja ja automiehen vuosi 2009 käsillä valmiina?
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Autoton päivä on, oli eilenkin ja on huomennakin. Tubella pääsee kätevästi, minne haluaa eikä minulla ole edes ajokorttia.

Onpas ihanan lämmintä täällä, piti ihan raottaa takkia ulkosalla, kun pukkasi hikeä :D
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Nehemiah James kirjoitti:Tästä tuli muuten oivasti mieleen legenda siitä miten kuplavolkkari fiksataan sukkahousuilla. Sellaisen olen omistanut ja hihnan katkettua legendaa oli pakko koittaa. Vaikka sukkahousut pääsinkin riisumaan, niin en pannut, koska enemmän jänskätti se legendan toteutuminen. Kotiin päästiin, mutta matkaa tosin oli jäljellä enää noin kilometri/pari, että kotiin oltaisiin varmaan päästy ilman sukkahousujen riisumistakin. Mutta tulipahan kokeiltua. Panin sitten kotona.
Nämä ovat näitä.

Koska olen melkein tosimies, olen myös tehnyt elämäni aikana mm. seuraavaa:

- asentanut/vaihtanut tietokoneeseeni useita kertoja näyttökortteja

- + äänikortteja (kyllä, joskus ennenwanhaan PC-koneisiin sai laatuäänet vain erillisillä äänikorteilla, Roland LAPC-1 aaaaah... (spruits!))

- muisteja (jopa läppäriini, mistä olen ylpeä koska sitä varten piti irroittaa läppärin näppäimistö)

- PC:n virtalähde vaihdettu kahteen kertaan, ekalla kerralla jouduin ostamaan sovittimen johdoille

- asentanut samaan koneeseen rinnakkain Windowsin ja Linuxin (Linuxin kerneliä en ole muistaakseni koskaan itse käsin kääntänyt)

- paikannut pyöräni kumin ja pessyt ja öljynnyt ketjut (takaisinkootessa takapyörästä jäi joku jousi yli, eikä vaihde toiminutkaan sen jälkeen enää täysin oikein)

- avannut digiboksini ja vaihtanut + siirtänyt kiintolevyn kopan ulkopuolelle jatkojohdoilla

- avannut ex-tyttöystävän hiuksistaan tukkeutuneen lavuaarin putken jopa ilman työkaluja tai mitään putkiaineita, hän oli jo kutsumassa putkimiestä paikalle, no hoh hoh

- lämmittänyt mökin puusaunan ihan yksinäni, en tarvinnut edes sytytysnestettä

- vaihtanut XBoxiin isomman kiintolevyn ja asentaneen sille epävirallisen firmiksen (vai oliko se BIOS) ja asentanut epäviralliset MediaCenter-softat
(kiintolevyn vaihto XBoxiin oli muistaakseni huomattavasti työläämpää kuin esim. Topfieldiin)

- vaihtanut töissä koneisiin uusia kortteja

- näppäillyt Mäcciä jossain liikkeessä

Ja ties vielä mitä muuta teknistä mitä naiset pelkäävät. Tyttöystäväni voi olla ylpeä minusta.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 29.10.2009 15:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kai Nalo kirjoitti:Oliko muka vaikea juttu?
Ei. Mutta kun asia oli minulle täysin uusi, en olisi itse yksin yrittänyt ratkaista sitä. En koe tietäväni riittävästi autoista, eikä asia ollut muutenkaan erityisen mielenkiintoinen.

Se kaunis asia tässä tapahtui, että kun siinä irrottelin pellin alaisia katteita ja kynsieni alle tunkeutui väkivaltaisesti jotain mustaa avaruusmönjää, niin hetkellisesti minut valtasi äijäfiilis. Siis sellainen totaalinen testoruiske, hetken Kerava vaikutti sympaattisten ihmisten sympaattiselta paikalta. Minä ja autoni olimme yhtä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Nehemiah James

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Frederik Krueger kirjoitti:...
En löytänyt sukkahousuja tuolta listalta! Mutta koska tänään on autoton torstai, niin jaan vielä tämän:

Nimittäin tuli mieleen ihan tuore tapaus. Lankomies lapsineen oli lähdössä saaresta kotia kohti. Kävin ne heittämässä satamaan ja jäin siihen odottelemaan, että pääsevät onnellisesti matkaan. Lankomies käynnisti myllyn ja ajoi laiturin ääreen, sammutti siihen ja lastattiin kamat ja kakarat autoon. Lankomies kuskin penkille ja avainta kääntämään. Aivan mykkä. Ei mitään minnekään. Siitähän seurasi normi tee-se-itse-miesten avaa ja katso, pura ja kokeile –rumba. Pari tuntia saatiin aikaa kulumaan eikä tultu hullua hurskaammaksi. Tultiin siihen tulokseen, että kakarat ja kamat takaisin veneeseen, takaisin saareen ja aamulla mun autolla varaosia hakemaan (=yhtä kuin viisammilta kysymään, että mitä tehdään ja mitä vaihdetaan). Siinä sitten myöhemmin saunomisen lomassa lankomiehelle tuli mieleen soittaa tutulle automekaanikolle joka oli moisia automalleja ennenkin ropannut. Soitti ja lateli vikaraporttia. Toisesta päästä tuli ongelman korjaus; ”Onko sulla toiset avaimet mukana? Käynnistä niillä.” Toimi. Posse pääsi aamusta matkaan.
Kai Nalo

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Se kaunis asia tässä tapahtui, että kun siinä irrottelin pellin alaisia katteita ja kynsieni alle tunkeutui väkivaltaisesti jotain mustaa avaruusmönjää, niin hetkellisesti minut valtasi äijäfiilis. Siis sellainen totaalinen testoruiske, hetken Kerava vaikutti sympaattisten ihmisten sympaattiselta paikalta. Minä ja autoni olimme yhtä.
Voi kuinka kaunista. Seuraavaksi uskaltaudut varmaan täyttämään pissapojankin? :P
Vastaa Viestiin