Totaalisen Autoton Torstai!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Kai Nalo

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Nehemiah James kirjoitti:? Ei jumalaton autonropaamisen taito ole mikään autuaaksitekevä juttu.
Sun kannattais opetella lukemaan paremmin. Kyse oli sulakkeista, ei koneremontista.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mä osaan vaihtaa autoon sulakkeet :] Pikkumustaan ei oo kyllä koskaan tarvinnut sitä tehdä, mut edellisiin kyllä. Mut mä oonkin tällanen rautanyrkki silkkihansikkaassa...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kai Nalo kirjoitti:...saisit maksaa siitä ilosta 70 -100 euroa?
Polttimon vaihdon työ oli 8 egee, et ei kai nyt sulakkeen vaihto noin paljoa maksa?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
bliss

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja bliss »

Siinä sulakeboxin kannessakin on aika varmasti kaavio siitä mikä on mikäkin sulake. Perus aabeeceelta vaan ei välttämättä saa varasulakkeita... :roll:
Kai Nalo

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Vesper kirjoitti:Mä osaan vaihtaa autoon sulakkeet :] Pikkumustaan ei oo kyllä koskaan tarvinnut sitä tehdä, mut edellisiin kyllä. Mut mä oonkin tällanen rautanyrkki silkkihansikkaassa...
No se ei ole mitenkään kyllä yllätys, että sulla on enemmän munaa kuin nykypäivän uusavuttomilla miehillä :P
Nehemiah James

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Kai Nalo kirjoitti:Sun kannattais opetella lukemaan paremmin. Kyse oli sulakkeista, ei koneremontista.
Ok. Pahoittelen harhaan johtanutta viimeistä lausettani.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Seuraavaks taidan opetella vaihtamaan Vespan öljyt.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Kai Nalo

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Kai Nalo kirjoitti:...saisit maksaa siitä ilosta 70 -100 euroa?
Polttimon vaihdon työ oli 8 egee, et ei kai nyt sulakkeen vaihto noin paljoa maksa?
En tiedä, kun e ole ikinä testannut.

Mitä jos lukisit Avensiksen manuaalin läpi iltapuhteeksi. Saatat hämmästyä huomatessasi että kyse ei olekaan avaruusraketista?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Seikka on tässä osaltani myös se, että Avensis on eka oma autoni, hankin sen joku 3 v sitten. Nyt oli eka kerta, kun vastaava ongelma autooni ilmaantui. Minun ei siis ole tarvinnut osata tai opetella ko. asiaa. En myöskään liiku autopiireissä, jossa tätä asiaa olisi sivuttu kahvipöytäkeskusteluissa n kertaa.

Eikö ole kovin luonnollista, inhimillistä ja loogista tiedustella täällä, josko jollain sattuisi olemaan kärkitietoa tai mitä vaan hyödyllistä tietoa siitä, että miksi pissapoika ei toimi? En minä osaa arvailla muuta kuin, että pumppu on rikki tms.

Mutta omaa profiilia saa luonnollisesti ja tietysti aina kohottaa. Harvoilla se on edes riittävän korkealla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Kai Nalo

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Minun ei siis ole tarvinnut osata tai opetella ko. asiaa. .
Kyllä sinun tarvii. Nuo asiat on opetettu jo autokoulussa siksi että ne kuuluvat kuljettajan vastuisiin ja siksi ne ovat myös lisätty auton manuaaliin.

Osaat varmaan vaihtaa kotonasikin sulakkeen sulaketauluun? Kyse ei ole yhtään tuon vaikeammasta asiasta.

Vai että profiilin korottamista. Hohhoi. Oi aikoja, oi tapoja kuten urpo sanoo.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Just naureskelin miehille, jotka yritti epätoivosesti vaihtaa Skodaan sulakkeita. Siis ei siitä tullu yhtään mitään. Oktavia ja joku tän vuoskymmenen malli. Lopulta hakivat kirjastosta oppaan. :D

Kyllä oli omakin äijä hermoinensa aika kovilla, kipitin pois kun mulkasut rupes pelottamaan...

Ite vien aina huoltoon, tietysti. Saa juoda kahvit odotellessa ja hyvä fiilis kun työllistää jonkun. Dippadaj. Muistan jakaa öögaakin, siitäkin ne tykkää.
Dumis

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Just naureskelin miehille, jotka yritti epätoivosesti vaihtaa Skodaan sulakkeita. Siis ei siitä tullu yhtään mitään. Oktavia ja joku tän vuoskymmenen malli. Lopulta hakivat kirjastosta oppaan. :D
Mulla on just skeida ja mallia 2003 ja kyllä sen ohjekirjan avulla on ainakin veli pärjännyt, tiedä sitten että kuinka se käy ei-automekaanikoilta. Ite oon kerran mulkassut ja ei se nyt ihan helpoin kaavio ollut :D

Hilirimpsis, nyt niitä talvirenkaita vaihdattamaan.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kai Nalo kirjoitti:Kyllä sinun tarvii.
Ei tietenkään tarvitse. Riittää, kun pidän kännykän mukana. Minulla on monta auto-orientoitunutta ystävää ja kylänmiestä listoilla.

Katsos nykyään riittää, kun osaa etsiä tiedon ja on siihen väline.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja saira »

Koululla. Neljältä tentti vuorovaikutteisesta teknologiasta. Mun aivot ei vaan taivu ajatteleen asioita niin yksinkertaistetusti ku mitä siinä vaaditaan! Apua...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Kai Nalo

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Ei tietenkään tarvitse. Riittää, kun pidän kännykän mukana. Minulla on monta auto-orientoitunutta ystävää ja kylänmiestä listoilla.
No, kai pidät myös huolen siitä ettet ikinä lähde autollasi 20 kilometriä kauemmas ystävistäsi. Olisi se kamala jos ystäväsi joutuis lähtemään vaikkapa luostolle vaihtamaan autoosi sulaketta kun pyryn porukat on skimbareissulla.
Viimeksi muokannut Kai Nalo, 29.10.2009 14:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mutta omaa profiilia saa luonnollisesti ja tietysti aina kohottaa. Harvoilla se on edes riittävän korkealla.
Oma kauhia sulakekokemukseni: Edellisen autoni moottorihäiriöksi (moottori sammui parin sekunnin kuluttua käynnistyksestä) paljastui palanut ajonestosysteemin sulake. Enpä olisi osannut het arvata.

No eipä siitä kovin pitkäikäistä apua olisikaan ollut vaikka olisinkin älynnyt vaihtaa kyseisen sulakkeen, koska se kuulemma paloi aina jos auton takaluukun avasi ja sulki, kiitos takapiuhojen oikosulun. Siinä viimeistään nostin käteni pystyyn, korjaamokin joutui odottelemaan jotain exPerttiään paikallistamaan vian tarkan paikan ja tekemään tarvittavat työt.

Kotini sulakkeet osaan vaihtaa! :] Lupaan myös lukea Auriksen manuaalia tarkemmin, tähän mennessä olen hakenut sieltä tietoa vain vakionopeussäätimen toiminnasta ja miten vitussa auton kellon ajan saa muutettua kesä- ja talviaikaan.

Ps. Ilmansuodattimen vaihto Toyota Terceliin oli yhden siipimutterin avaamisen päässä, Volkkarissa tuntui joutuvan irroittamaan ison kopan jonka 15 cm pitkät ruuvit olivat ihan oudoissa paikoissa, ja vaikeaa saada takaisin paikoilleen. Mitenköhän lienee Auriksessa, moottorin joutuu irroittamaan ennen ilmansuodattimen vaihtoa? Ehkä löytyy manuaalista, katsotaan.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Jenny Daa-aah! ling

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Dumis kirjoitti:--
Ei näillä tainnu ohjekirjaakaan olla tallessa, 2001 malli muistaakseni. Anyways, kirjasto auttoi ja selviytyivät 6 tunnin pikkutyöllä hommasta. Kyllä oli ylpeetä naamaa.

;)
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Kun sisko aikanaan lähti n 1000km päähän töihin katsoin sen auton läpi, jottei jättäisi pulaan. Samalla vaihdoin 3 nastarengasta kesärenkaiden tilalle, rikoin tuulilasin pyyhkijän sulakkeen, lorautin litran öljyä pois koneesta ja tyhjensin pissapojan. Sisko sai sitten laittaa auton ajokuntoon. Tunkin sijaintia en kertonut, sai etsiä ohjekirjasta. Samoin muiden 'puutteiden' kanssa. Toki kuitenkin kerroin auton 'viat'. Protestoi ja piti mua hulluna. Mutta on nyt myöhemmin kiitellyt, kun on joutunut noita ja muita juttuja tekemään muiden autoihin, joilla ovat olleet liikkeellä. Vaihtanut mm tuplanjohdot, virranjakajan ja pyörijän kun kaverin auton kulku loppui n 100km ennen korjaamoa keskellä ei mitään.
Tosin jos tieten tahtoen haluaa olla avuton, niin oma valinta. Toivottavasti sillä ei tapa tai vahingoita muita..
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Nehemiah James

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Miksi noissa vempeleissä ei muuten ole automaattisulakkeita? Vähänkä olis helppoo niksauttaa nappula oikeaan asentoon. Täh?
Manaaja

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Luojan kiitos mulla on kotona automaattisulakkeet jotka tarvii vain napsauttaa takaisin yläasentoon. Jos siellä olis jotain sellasta jota pitäis ihan oikeasti ruuvailla ja irroitella, niin kyllä menis sormi suuhun. Isin soittaisin paikalle iskuporakoneen kanssa.

Skeidan sulakeboksissa (matkustamonpuoleisessa) tainnu olla muuta ihmeellistä, kuin että se oli vähän piilossa. Se vinkkarien/pissipojan sulake saattaa muuten myös löytyä konehuoneen puolelta, ja usein mun nähdäkseni sekä pissapojan että tuulilasinpyyhkimien moottorit ovat saman sulakkeen takana. Mut kai ne erikseenki voi olla.
Nehemiah James

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Ite vien aina huoltoon, tietysti
Niinno, helppokos sun on. Jos auto jättää tien varteen, niin pyllistät vain kevyesti keinutellen siihen konepellin ääreen muka tutkiaksesi mistä se aukeaa.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Taidan rikkoa jotain kun kohta haen Astramurun tuolta pesupojilta... Lahdentien varrella tarkkana, pojat!
Nehemiah James

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Taidan rikkoa jotain kun kohta haen Astramurun tuolta pesupojilta... Lahdentien varrella tarkkana, pojat!
Antaa poikien ropaa bilikkaa, mä voin sillä välin ropaa sua. Tuskin niitä haittaa se, että me ropaillaan takapenkillä, kun ne kuitenkin räplää kiimoissaan tulpanjohtoja.
Kai Nalo

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Taidan rikkoa jotain kun kohta haen Astramurun tuolta pesupojilta... Lahdentien varrella tarkkana, pojat!
Ja just se päivä kun joudun keskustaan jollekkin helvetin korruptiolounaalle illaksi. Tuun vasta siitä ohi 9 maissa! :doh:
Vastaa Viestiin