Pimeä Perjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Pimeä Perjantai

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Täälläkin odotellaan innolla vuoden kohokohtaa eli renkaidenvaihtoa, joka kuuluu tehdä huolella ja hartaudella ja erittäin kosteasti. Ihan traditio jo, autotallibileet on parhautta!

Edit: Voi kyllä käydä niinkin, ettei mua tällä kertaa edes pyydetä mukaan. Sit täytyy tyytyy vaan pelaan kumien kans täällä himassa.
Viimeksi muokannut Lapitii, 30.10.2009 10:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
NuoriD

Re: Pimeä Perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Nehemiah James kirjoitti:
exPertti kirjoitti:että ne eivät pidä yhtä hyvin kuin nastat.
Kuivalla tiellä? Vetisellä tiellä? Lumisella tiellä? Jäisellä tiellä? Täh? Kitkarenkaat on kyllä asennekysymys.
Nastarenkaat pitävät selvästi kitkoja paremmin silloin, kun talvirenkaita eniten tarvitaan, eli liukkaalla tiellä. Tämä on todettu testeissä kerta toisensa jälkeen. Mutta voihan sitä tietysti yhtä hyvin viisastella, että sliksit ovat kaikkein parhaat kuivalla asfaltilla.

Mutta voihan sitä jättää turvavyönkin laittamatta ja ajaa "varovasti".
NuoriD

Re: Pimeä Perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

"Pohjoismaiset alemman nopeusluokan kitkarenkaat eivät ole missään pitoa, turvallisuutta tai ajettavuutta mittaavissa kokeissa nastarenkaita parempia. Eivät edes asfaltilla, mikä saattaa tuntua yllättävältä. Tämä fakta on jokaisen kitkarenkaita puolustavan syytä tunnustaa.

Ainoa todellinen peruste pohjoismaisten kitkarenkaiden valinnalle on ajomukavuus, joka saavutetaan luopumalla osasta renkaiden turvallisuutta, niin jäisellä kuin sulallakin tiellä"


http://www.tekniikanmaailma.fi/autot/re ... nkaat-2009
Viimeksi muokannut NuoriD, 30.10.2009 10:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nehemiah James

Re: Pimeä Perjantai

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

exPertti kirjoitti:Kuivalla tiellä, ei. Vetisellä tiellä, ei. Jäisellä tiellä, ei.

Väitinkö muuta, että kuin asennekysymys?
Ok. Et. Älä hermoo, ota huikka!

Käytännössä en ole henkilökohtaisesti kokenut muuta kuin positiivisia fiiliksiä kitkoista. Vähän ne oli lötköt kesäkuumalla, joten kyllä mä vastakin ajelen kesäkumeilla kesällä, mutta en pidä hirveetä kiirettä niiden allevaihtamisessa.
NuoriD

Re: Pimeä Perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

exPertti kirjoitti:
Minulle on ihan sama millaiset renkaat muilla autoissaan on, minua ärsyttää vaan se hype joka kitkoilla ajamiseen liittyy.
´

Ehkä se ei kuitenkaan ole "ihan sama" siinä vaiheessa, kun vastapuoli tulee kohti sinua. :wink:
milli

Re: Pimeä Perjantai

Viesti Kirjoittaja milli »

Ei mitään pimeää tässä perjantaissa, ainakin mieli on tosi valoista piiiiiiiitkästä aikaa.

Tänään on kiva työpäivä, jättivät mut yksin kotitoimistolle, voin kuunnella minkälaista mökämusiikkia vain eikä tule sanomista :)
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pimeä Perjantai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Paskattaa.
Paras päivä ikinä.
NuoriD

Re: Pimeä Perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Riemumieli kirjoitti:Paskattaa.
What would Jesus do?
bliss

Re: Pimeä Perjantai

Viesti Kirjoittaja bliss »

Riemumieli kirjoitti:Paskattaa.
Delegoi.
Nehemiah James

Re: Pimeä Perjantai

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Kantis. Tänään. Be there or be square.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pimeä Perjantai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

NuoriD kirjoitti:What would Jesus do?
Kääntäisi toisen posken?
Paras päivä ikinä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pimeä Perjantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kitkat ollut täällä pari talvea, ei oikein mitään hyvää sanottavaa. Kuuluivat kauppaan, joten ajan ne loppuun ennenkuin vaihdan nastoihin. Kitkat ovat muuten vesikelillä asfaltilla vitun liukkaat.

Tämä oli muuten vain henkilökohtainen mielipiteeni. En ole asiantuntija, mut saahan mulla mielipide olla.
Viimeksi muokannut Ylermi Ylihankala, 30.10.2009 11:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Pimeä Perjantai

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

exPertti kirjoitti:^ Ehkä tuo on osa ongelmaa. Jotkut vielä gurun omaisesti kehuvat ajavansa huonommalla rengastuksella ja jakavat yleensä vielä ohjeita miten ajonvakautukset ovat turhia ja suolauksenkin voisi lopettaa.
Kuten on jo kerrottu, Känädässä konsensus tuntui olevan että nastat ovat tavallisille ihmisille turhat (nastat laitetaan alle vain tilanteissa joissa Suomessa laitettaisiin varmaan lumiketjut), ja teitä pitäisi suolata mahdollisimman paljon. Ja voi pojat, kyllä sitä siellä tehtiinkin, jopa jalkakäytäville.

En sano että he olivat oikeassa, mutta yllättävää miten yksimielisiä he (~10 autoilevaa henkilöä joiden mielipiteen kuulin) tuntuivat asiasta olevan.

Suurempi kiistelyn aihe meille tuli siitä onko amerikkalainen systeemi järkevä jossa saa ajaa punaisia päin, jos on kääntymässä oikealle (vai miten se nyt meni). Mielestäni siinä ei ollut mitään logiikkaa, kanadalaisten mielestä oli. Perusteluna heillä oli se että miksei saisi mennä jos kerran vasemmalta ei ole tulossa yhtään autoa, johon minä kysyin että miksei samantien saisi mennä punaisista valoista suoraan tai kääntyä vasemmalle, jos havaitsee ettei oikealtakaan tai edestä ole tulossa autoja => valot ovat jokseenkin turhat.

Emme päässeet väittelyssämme yksimielisyyteen, heidän perustelunsa olivat huonoja. Onneksi minä olin asiakkaan roolissa joten he olivat altavastaajina.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 30.10.2009 11:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NuoriD

Re: Pimeä Perjantai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Riemumieli kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:What would Jesus do?
Kääntäisi toisen posken?
:)
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pimeä Perjantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriD kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:What would Jesus do?
Kääntäisi toisen posken?
:)
Oli muuten päivän remauttavin soufaar.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Pimeä Perjantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Kitkat ollut täällä pari talvea, ei oikein mitään hyvää sanottavaa. Kuuluivat kauppaan, joten ajan ne loppuun ennenkuin vaihdan nastoihin. Kitkat ovat muuten vesikelillä asfaltilla vitun liukkaat.

Tämä oli muuten vain henkilökohtainen mielipiteeni. En ole asiantuntija, mut saahan mulla mielipide olla.
Kuulostaa että eilen olis vähän tullu nassuun autorindamil'?
Sulakkeista puheen ollen omassa meganessa kyllä niin vitulisessa paikassa että annan olla, vaikka minulla onkin autossa valmiina vaihtosetti sulakkeita maksoi jotain 1.40€..
Pyyhin Netikettiin..
Nehemiah James

Re: Pimeä Perjantai

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

HÄTÄTILANNE!! ALARM!! BIO HAZARD!!

Kuva

Syliin putosi Win 7 Pro.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pimeä Perjantai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Pitkällisen harkinnan jälkeen päätin kääntää molemmat posket pöntön päälle. Yksipuolisen poskenkääntö aiheuttaisi vain a) paskan menemisen housuun (housujen ollessa jalassa ja samaan aikaan paskattaessa on syytä puristaa perseellä niin maan perusteellisesti) tai sen vaikean ulostumisen pönttöön.

PS. Kun Jesse käänsi vain toisen posken, niin minä olen kaiketi über-Jesse, kun käännän molemmat.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Pimeä Perjantai

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

exPertti kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Suurempi kiistelyn aihe meille tuli siitä onko amerikkalainen systeemi järkevä jossa saa ajaa punaisia päin, jos on kääntymässä oikealle (vai miten se nyt meni). Mielestäni siinä ei ollut mitään logiikkaa, kanadalaisten mielestä oli.
Ns. vapaa oikea olisi loistava lisä maassamme. Olen pari kertaa turhautuneena tehnyt omat vapaat oikeat tyhjässä risteyksessä
Miksei samantien vapaa vasen ja suora, näin niinku nyrkkeilytermejä käyttääksemme? Jos kerran muuta estettä ei ole kuin punainen valo?

Olen lähiaikoina ajanut kerran punaisia päin, kotini lähellä ihan tarkoituksella. Valoissa oli myöhään illalla jotain vikaa, kun kolme vasemmalle kääntyvää autoa (minä keskimmäisenä) odottelimme tyhjällä tiellä ehkä kolme minuuttia punaisten valojen vaihtumista. Jonon viimeinen uskalsi vihdoinkin rikkoa lakia menemällä punaisia päin, minä seurasin. Jonon eka empi vielä mutta tuli lopulta perässämme. En tiedä miten kauan punaisen paloivat vielä tuon jälkeen, eivätkös liikennevalot mene joka tapauksessa jossain vaiheessa kokonaan pois päältä yöksi?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Pimeä Perjantai

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

exPertti kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Miksei samantien vapaa vasen ja suora, näin niinku nyrkkeilytermejä käyttääksemme? Jos kerran muuta estettä ei ole kuin punainen valo?
Koska ne olisivat hengenvaarallisia verrattuna vapaaseen oikeaan ja vapaassa oikeassa taas riski sen käytöstä olisi silti vapaan oikean käyttäjällä.
Ne olisivat hengenvaarallisia ainoastaan jos risteäviltä teiltä olisi juuri silloin tulossa auto, aivan kuten vapaan oikean tapauksessa. Riski on kaikissa tapauksissa vapaan oikean/suoran/vasemman käyttäjällä, mitäs läksi? Valitettavasti myös risteävältä tieltä vihreitä päin ajanut joutuisi kärsimään törmäyksestä, myös vapaan oikean tapauksessa.

Suomalainen systeemi jossa nuolivalo osoittaa erikseen milloin on hyvä kääntyä oikealle (vaikka muualle näyttäisi punaista) on selkeämpi eikä jätä mitään arvailujen varaan. Tosin joutuuhan siinäkin toki katsomaan jalankulkijoiden perään.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Pimeä Perjantai

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Stnan asuntonäytöt meinaa pilata mun hienot pläänit. Mur.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Pimeä Perjantai

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

exPertti kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Suomalainen systeemi jossa nuolivalo osoittaa erikseen milloin on hyvä kääntyä oikealle (vaikka muualle näyttäisi punaista) on selkeämpi eikä jätä mitään arvailujen varaan.
Tästä on tyhjä kiistellä sinun kanssasi.
Ei tarvitse kiistellä, jos osaa esittää hyviä perusteluja näkemykselleen. Olisit vaikka perustellut miten vapaa oikea ei voi olla hengenvaarallinen, tai miksi ainoastaan vapaassa oikeassa "riski(?) olisi kuljettajalla", muissa tapauksissa ei.
Sen sanon, että joko vapaa oikea tai sitten joka ikiseen risteykseen oikealle kääntyvien valo. Tai tietty se lainsäädännön kiertotapakin käy monessa kohtaa, jossa valoja ennen tulee oma kaista oikealla kääntyville ja siellä on vain kärkikolmio.
Tiedän yhden tuollaisen paikan (Pitäjänmäentiellä), ja kyllä se monesti aiheuttaa vaaratilanteita, varsinkin jalankulkijoille/pyöräilijöille kun kolmion takaa tuleva yrittää tiirailla ihan toiseen suuntaan ehtiikö vielä vihreistä tulevia ennen tielle, ja kumpaa kaistaa vihreistä tulevat käyttävät. Tuollaiset systeemit kuuluvat mielestäni vain maanteille, eivät taajamiin.

Onhan noita "hyviä" systeemejä maailmalla, esim. joissakin maissa keskellä 80-100 km/h tietä olevat kääntymispisteet joissa voi tehdä uukkarin vastakkaiselle tielle, jos uskaltaa. Miksei Suomeenkin saada tuollaisia? :roll:
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Pimeä Perjantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Riemumieli kirjoitti:Pitkällisen harkinnan jälkeen päätin kääntää molemmat posket pöntön päälle. Yksipuolisen poskenkääntö aiheuttaisi vain a) paskan menemisen housuun (housujen ollessa jalassa ja samaan aikaan paskattaessa on syytä puristaa perseellä niin maan perusteellisesti) tai sen vaikean ulostumisen pönttöön.

PS. Kun Jesse käänsi vain toisen posken, niin minä olen kaiketi über-Jesse, kun käännän molemmat.
Työnnä sitten pääsi pönttöön joko ennen tai jälkeen huuhtelun tai sen aikana!
Ensin huuhdellaan perseenposket sitten POOSKET!♫ ♫
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pimeä Perjantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ahistaa! Pitäs vääntää yks 85 sivuinen pdf. InDesignilla uuteen uskoon. En millään pääse alkuun.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Nehemiah James

Re: Pimeä Perjantai

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Vesper kirjoitti:Ahistaa! Pitäs vääntää yks 85 sivuinen pdf. InDesignilla uuteen uskoon. En millään pääse alkuun.
Tsemppiä, honey, tsemppiä!!
Vastaa Viestiin