Tavallinen torstai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
bliss

Tavallinen torstai

Viesti Kirjoittaja bliss »

Että semmonen.
Pikkuihmisellä oli aamulla herätessä 38° kuumetta. Saas nähdä mihin tää tästä kehittyy...
milli

Re: Tavallinen torstai

Viesti Kirjoittaja milli »

voi ei, paranemisia pikkuihmisille.

Töissä..

Tästä tulee niin pitkä viikonloppu, vaikka kaikkea kivaa onkin luvassa, mutta siltil.. olisipa jo maanantai.
Stinky

Re: Tavallinen torstai

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^^Pikkuihmiselle pikaista paranemista!

Ihanaa, lunta! Olipa ihana fiilis kävellä töihin. En jaksanut kiirehtiä vaan hipsuttelin hiljaa eteenpäin ja ihastelin maisemia :h:
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tavallinen torstai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Oltiin rakkaudessa suuria ja kellot meille löi... Kuuntelen nykyään enimmäkseen Iskelmä-kanavaa. Suomipopin aamua ei voi kuunnella, kun Jaajon pari on ollut hyvän aikaa joku umpipissis.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
NuoriD

Re: Tavallinen torstai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Oltiin rakkaudessa suuria ja kellot meille löi... Kuuntelen nykyään enimmäkseen Iskelmä-kanavaa. Suomipopin aamua ei voi kuunnella, kun Jaajon pari on ollut hyvän aikaa joku umpipissis.
Mä kuuntelen vain Radio Suomesta uutiset aamuisin. En jaksa kuunnella mitään höpinää tai jumputusta aamulla.
prosessi

Re: Tavallinen torstai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

bliss kirjoitti:Että semmonen.
Pikkuihmisellä oli aamulla herätessä 38° kuumetta. Saas nähdä mihin tää tästä kehittyy...
Mukelolla oli sama muutama viikko sitten, tai siis herätessä 38,6 ja sen lisäksi tuo vaikutti kipuilevalta. Kuume katosi parissa päivässä, muutaman päivän viiveellä tuli vähän nuhaa ja kunnon yskä. Niiden oireiden kanssa olisi kuulemma pitänyt mennä sikaflunssa-asemalle, mistä kieltäydyin, sillä jos tuo olisi ollut jotain muuta, sieltä se tartunta viimeistään olisi tullut, etenkin kun siellä ei edes ole ajanvarausta, vaan jonotussysteemi, joka ei todellakaan toimi 2-vuotiaan kanssa jos ei edes saa tehdä mitään tai koskea mihinkään, ja joutuu käyttämään hengityssuojaa. Hyväksyivät kieltäytymiseni, ja vaativat välittömästi tuomaan mukelon sinne, jos kunto heikkenisi. Sillä lupauksella saimme jäädä kotiin. Sitten podin itse kunnon flunssaa yli viikon ajan, vaikken normaalisti saa minkäänlaisia flunssatartuntoja. Minulla se oli selkeästi pahempi kuin mukelolla, vaikka minullakin nuha oli melko olematonta.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tavallinen torstai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Tylsää kun lapset sairastavat :( Toivotaan ettei tänne tulis tautia ihan heti.. Paranemista sairastaville!

Mä syön dallaspullaa ja juon kahvia.
The great club outshines the individual, always and forever.
prosessi

Re: Tavallinen torstai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

exPertti kirjoitti:^ Hmm, juniorilla kävi kuume 38 tienoilla kunnes laskimme sen parasetamolilla ja oli tosi tukossa. Tämä viime viikolla.

Nenäsumutteilla ja pienellä määrällä rauhoittavaa yskänlääkettä meni ohi.
Pikkulapsilla se kriittinen kuumeraja sikaflunssan määrityksessä on kuulemma 38,5. Lisäksi nuha ja yskä tulevat viiveellä ja nuha on yleensä lievä.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Tavallinen torstai

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Oltiin rakkaudessa suuria ja kellot meille löi... Kuuntelen nykyään enimmäkseen Iskelmä-kanavaa. Suomipopin aamua ei voi kuunnella, kun Jaajon pari on ollut hyvän aikaa joku umpipissis.
Onneks käänsin kerrankin Suomipopille tänä aamuna, nauroin kippurassa Jaajon vanhoille läpille. Salkkari-asioita kävivät läpi, tosi kiinnostava aihe.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Tavallinen torstai

Viesti Kirjoittaja martza »

Voihan rähmä mikä keli. Olivat heittäneet suolaa ajoteille yön aikana ja kyllä sitä suolakuraa sitten saatiinkin tuulilasiin ihan urakalla.
Hyvää päivänalkua kaikille.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Nehemiah James

Re: Tavallinen torstai

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

bliss kirjoitti:Että semmonen.
Pikkuihmisellä oli aamulla herätessä 38° kuumetta. Saas nähdä mihin tää tästä kehittyy...
Jaksuja!

Mä olen päättänyt, että me ollaan tää jo sairastettu. Koko perhe oltiin jonkun viiruksen kourissa pari-kolme viikkoa sitten. Se oli se ja me ei enää sairastuta, ja minä pääsen reissuilleni terveenä, saatana.
Nehemiah James

Re: Tavallinen torstai

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

:hevikaraoke: :hevikaraoke: :hevikaraoke:

Would you believe me when I do you
You're the queen of my heart
Please don't deceive me when I hurt you
Just ain't the way it seems

Can you feel my love buzz?


:hevikaraoke: :hevikaraoke: :hevikaraoke:
Kai Nalo

Re: Tavallinen torstai

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

bliss kirjoitti:Että semmonen.
Pikkuihmisellä oli aamulla herätessä 38° kuumetta. Saas nähdä mihin tää tästä kehittyy...

Meillä juniori huuti aamulla puolikuudelta kuin hinaaja eikä rauhoittunut sylissäkään. Kuumetta ei ole, mutta flunssa on vaivannut maanantaista lähtien. Nokka tukossa, yskää jne. Normaalia flunssaa varmaan, mutta väkisinkin sitä Tornion tapauksen jälkeen alkaa elää varpaillaan :x
Viimeksi muokannut Kai Nalo, 05.11.2009 9:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bliss

Re: Tavallinen torstai

Viesti Kirjoittaja bliss »

Nehemiah James kirjoitti:
bliss kirjoitti:Että semmonen.
Pikkuihmisellä oli aamulla herätessä 38° kuumetta. Saas nähdä mihin tää tästä kehittyy...
Jaksuja!
Kts.
Mä nyt toivon, että tää kuume on rokotusreaktio eiliseltä. Toi DTaP-IPV on ennekin nostanut jätkälle kuumeen. Valitti myös au-au pistoskohtaa aamusta...
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Tavallinen torstai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Muksu kuumeeton, tosin nuhainen ja yskäinen. Mulla kurkussa epämukavan paksu tunne ja kaularauhaset turvonneet. Hohhoijaa. Vähän siinä ja siinä pitäiskö mennä otattaan nielunäyte, ei nyt yleensä perusvirus tällä tavalla oireile.. Lääkärit saatte antaa diagnoosiehdotuksia. Kaksi viikkoa sitten loppui angiinaan annettu antibioottikuuri, ja siitä kahden päivän jälkeen oli taas kurkku kipeänä. Nyt kipu poissa, mutta siis tämmöiset oireet.

Ohjelmassa tenttiin lukemista ja roskien vienti. Pyykinpesua. Nyt tää kotielämä sujuu jo kun on niin tottunu ;)

Ai niin. Lapseni, 6v., ei osaa jostain syystä niistää. Ei jotenkin pienenä oppinut, ja nytkin tuloksena on lähinnä yökkäilyä ja yskimistä kun pitäisi olla suu kiinni ja puhaltaa nenän kautta. Mihinkähän tämä liittyy? No, lähinnä ärsyttävää.
Prepare for the worstest.
Dumis

Re: Tavallinen torstai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Töis, nälkä. Kohta eli kybältä pääsee lounaalle. Tuli varustamon osavuosikatsaus s-postiin. Rahtitonnien määrä on tippunut n. 30% Itämeren alueella (siis meiän putiikilla). Firmoja myydään, sulautellaan ja pilkotaan... :roll:
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tavallinen torstai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Täällä koputellaan puuta, kaikki hyvin soufaar muksun terveyden suhteen. Töpseliflunssaan rokótteen saa vasta puolen vuoden iässä, joten vielä kuusi viikkoa mennään ilman. Eilen päätettiin, et koko perhe tuon rokotteen piikityttää.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Dumis

Re: Tavallinen torstai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Eilen päätettiin, et koko perhe tuon rokotteen piikityttää.
Niin saikos sen myös vanhemmat jotka eivät kuulu riskiryhmään vaikka lapsonen olis?
Kai Nalo

Re: Tavallinen torstai

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Eilen päätettiin, et koko perhe tuon rokotteen piikityttää.
Millä livulla? Juniorinne kyllä, muuta miten te saatte?

edit. Jaah. Bliss jo selvitti alla..
Viimeksi muokannut Kai Nalo, 05.11.2009 9:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bliss

Re: Tavallinen torstai

Viesti Kirjoittaja bliss »

Dumis kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Eilen päätettiin, et koko perhe tuon rokotteen piikityttää.
Niin saikos sen myös vanhemmat jotka eivät kuulu riskiryhmään vaikka lapsonen olis?
Joo, sitten omalla vuorollaan :?

Esim. mä saisin sen käytännössä joskus vuodenvaihteen jälkeen.

Terveet 25-64-vuotiaat, rokottamisesta ei vielä päätöstä. Koko aikuisväestön mahdollisesta rokottamisesta päättävät STM ja THL sen jälkeen, kun riskiryhmät on rokotettu ja pandemiatilanne arvioitu uudelleen.
(Espoon kaupungin sivuilta)
Nehemiah James

Re: Tavallinen torstai

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Hahaa!! salaliittoteorian paikka! Nimittäin nythän on niin, että kulisseissa on sovittu, että poliisit - lain ja järjestyksen valvojina - saavat perheineen piikkinsä etuoikeutetusti. Nyt kansa barrikaadeille!! Näin ei saa jatkua! Normi kansalaisellakin on oikeutensa!!
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tavallinen torstai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

prosessi kirjoitti:Niiden oireiden kanssa olisi kuulemma pitänyt mennä sikaflunssa-asemalle, mistä kieltäydyin, sillä jos tuo olisi ollut jotain muuta, sieltä se tartunta viimeistään olisi tullut, etenkin kun siellä ei edes ole ajanvarausta, vaan jonotussysteemi, joka ei todellakaan toimi 2-vuotiaan kanssa jos ei edes saa tehdä mitään tai koskea mihinkään, ja joutuu käyttämään hengityssuojaa.
Oletko varma, ettei tuohon kuulu useampi kuin yksi piste?
Paras päivä ikinä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tavallinen torstai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Nehemiah James kirjoitti:Hahaa!! salaliittoteorian paikka! Nimittäin nythän on niin, että kulisseissa on sovittu, että poliisit - lain ja järjestyksen valvojina - saavat perheineen piikkinsä etuoikeutetusti. Nyt kansa barrikaadeille!! Näin ei saa jatkua! Normi kansalaisellakin on oikeutensa!!
Saat sumutetta! Ei kantsi :(
The great club outshines the individual, always and forever.
Nehemiah James

Re: Tavallinen torstai

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Elppis kirjoitti:Saat sumutetta! Ei kantsi :(
Mutta kun se tepsii. Katsos kun sen jälkeen jostain kummasta ilmestyy järjetön kasa rokotetteita kuin tyhjästä ja kansa rauhoittuu. Vasta useiden satojen kuolleiden jälkeen paljastuu, että viranomaiset hätäpäissään jakoivat kansalle lumetta saadakseen alkaneen kansannousun tyrehtymään. Pelkään jo etukäteen mitä kaikkea siitä seuraakaan, huh!
Jenny Daa-aah! ling

Re: Tavallinen torstai

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

nowaysis kirjoitti:Ai niin. Lapseni, 6v., ei osaa jostain syystä niistää. Ei jotenkin pienenä oppinut, ja nytkin tuloksena on lähinnä yökkäilyä ja yskimistä kun pitäisi olla suu kiinni ja puhaltaa nenän kautta. Mihinkähän tämä liittyy? No, lähinnä ärsyttävää.
Tiedän. Meidän jäbä oppi niistämisen viime viikolla, nyt toivoo nuhaa.
Vastaa Viestiin