Mitä itse ostat joululahjaksi?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
RP

Mitä itse ostat joululahjaksi?

Viesti Kirjoittaja RP »

Joka vuotinen lahjanostohelvetti. Olen kerta kaikkiaan surkea lahjan ostaja. Mitäs te ostatte/olette ostaneet kumppanille/lapselle/sukulaisille jne. tänä vuonna?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Mitä itse ostat joululahjaksi?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Hellulle lampaannahasta tehdyt tossut, kun uusi kämppä on välillä niin kylmä. Tänään mennään sovittaan. Lisäksi ostin sille nenäkannun, jos se vaikka ees vähän auttais vähentään kuorsaamista. Eli se on niinkuin lahja mulle mutta hänen käyttöönsä.

Muille en oo ostamassa mitään. Tapana ei oo ostella joulu- tai synttärilahjoja, vaan ostelen läheisille lahjoja silloin kun sopiva asia tulee vastaan. Joskus kyllä säilön näitä ostoksia synttäreihin tai jouluun asti. Mutta useimmiten en. Tällä hetkellä ei ole mitään säilössä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä itse ostat joululahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei tarvitse ostaa tänä vuonna joululahjoja. Paitsi itselleni.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
RP

Re: Mitä itse ostat joululahjaksi?

Viesti Kirjoittaja RP »

Lapsille oli yllättävän vaikea ostaa lahjoja. Kummityttö rakastaa Hello Kittyä joten hänelle ostin tietysti sitä; ison säilytyslaatikon, piirtotaulun (semmonen joku seinälle laitettava, jonka voi aina pyyhkiä) ja potkukelkan. Pikkusiskolleen ostin Pet Shop talon (tämä on kuulemma tosi in) ja kirjan. Näillä kun on kaikkea, eivätkä tosiaan leiki ns. oman ikäistensä leluilla. Joten hiukan huuli pyöreänä olin lelukaupassa.

Muille en ole vielä ostanut. Miehen lahjaa pohdin, en ole vielä päättänyt mitä se haluaa eniten. Joko sen pleikka kolmosen, Wii pelin tai Guitar Heron bändisetin. Kaverille ostan toivomansa elokuvan. Muille ostaminen onkin sitten se ongelma.
Enttu

Re: Mitä itse ostat joululahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Enttu »

Ei tartte huomioida muita,harkinnassa josko lahjoisin itelleni läppärin,
kun nää keskusyksikölliset vie nii paljon tilaa pöytähärpäkkeineen ...
milli

Re: Mitä itse ostat joululahjaksi?

Viesti Kirjoittaja milli »

pikkusiskolle ja pikkuveljen avopuolisolel tuli ostettua hajuvedet, pikkuveljelle juha vuorisen uusin, hyvälle ystävätterelle ostin suklaasuihkulähteen (tosi tarpeellinen :P )..
sitten mimi (ok, minä) osti minulle jotain tosi ihanaa .. ja avokille tuoksun :P

Osalle kavereista meinaan tehdä joulunameja, yhdelle ystättärelle ajattelin kutoa hanskat, ja saksanperheelle teen joulukorin suomalaisista herkuista... ja jotain vielä... ai niin papalle pitäisi tehdä kalenteri :)

Vielä on kuitenkin MONTA lahjaa tekemättä/hankkimatta, mutta hyvin olen jo suunnitellut 8)
RP

Re: Mitä itse ostat joululahjaksi?

Viesti Kirjoittaja RP »

Tytsän paketteja pakkailin ja kyllä pienelle tulee kamaa, mutta ensimmäinen joulu joten annan itselleni anteeksi. Oli oikeasti hauska niitä shoppailla ja ihmetellä kaikkia outouksi. Toki moni on tuonnut lahjansa tänne kun jouluna ei nähdä.

Tytsälle ostin itse:

- Brion Hello Kitty palikkalaatikon, siis semmosen jonka reikiin tungetaan niitä erillaisia palikoita.
- Tanssivan teletapin *lol tämä on hauska*
- Semmosen liikkuvan ja ääntä pitävän kilpikonnan joka ampuu palloja ym.
- Semmosen eläimen jonka osia mätkitään muovivasaralla, tietysti ääniefektejä
- Monta pakettia vaatteita ja kenkiä, miehen ulkomailta tuotuja
- Kolme kirja ja leffan

Ystäviltä ja sukulaisilta hänelle tulee Brion Hello Kitty kävelyvaunu, Hello Kitty läppäri, Minni Hiiri jättipehmo, Hello Kitty säästölipas ym.

Kyllä lelut aika kalliita on, ei voi kuin ihmetellä.

Ihan liikaa kamaa, mutku <3
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Mitä itse ostat joululahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Vanhemmat eivät halua mitään. Mutta hyväksyvät käytännölliset lahjat. En tiedä vielä mitä ostan niille.
Siskolle ja miehelleen joku yhteinen juttu, kai luontaistuotteita.
5 vuotiaalle kummitytölle varmaankin piirustusvälineitä tms, varsinaisia leluja en periaatteesta osta ja toisaalta sillä on leluja jo liikaakin.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Manaaja

Re: Mitä itse ostat joululahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Pikkusiskolle kaikkia niiskuneiti-pikku myy -juttuja, kuten pinkit villaisehkot pikku myy -sukat, ja semmosen metallipurkin jossa on jotain niiskuneiti ja pikku myy -aiheista shampoota, hammastahnaa ja mitä lie. Pikkusiskon poikakaverille deosetin, vanhemmille digitaalisen valokuvakehyksen "kun ne kuvat jää noissa nykyajan kameroissa sinne sisälle sitten niitä ei enää näe missään". Siskon kissoille robottikoppakuoriaisen.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Mitä itse ostat joululahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Manaaja kirjoitti:Pikkusiskon poikakaverille deosetin
Luin että dosetin, aattelin et onpa kiva. =)
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Manaaja

Re: Mitä itse ostat joululahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Lapitii kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Pikkusiskon poikakaverille deosetin
Luin että dosetin, aattelin et onpa kiva. =)
Taitais tulla mulle tarpeeseen ennemminki...
RP

Re: Mitä itse ostat joululahjaksi?

Viesti Kirjoittaja RP »

Manaaja kirjoitti: Taitais tulla mulle tarpeeseen ennemminki...
Jaa, alkaako ikä painaa? Itse tajusin vanhenneeni kun puhuttiin kaverin kanssa viikon vaivoista ja sairauksista puhelimessa. Se oli vähän liikaa "oma äiti"-akselilla. Tiedättekö ne listat missä kolottaa ja kuinka usein, minkä saa korvaansa kun vanhemmalle väelle soittaa. Voi huoh.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mitä itse ostat joululahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

En ole tapani mukaan ostanut vielä mitään. En edes tiedä mitä ostan. Enkä stressaa. Lähempänä aattoa sitten kyselen mitä perhe haluaa ja ostane ne. Helppoa kuin lasta löisi!

Mites muuten nämä lapsi/vauvaihmiset, vietättekö joulun omassa kodissa vai vanhemmillanne/muualla? Meillä olis eka joulu omassa kodissa...tai aatto.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Mitä itse ostat joululahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Kitaran ajattelin ostaa (päädyin guuglaamalla ja kahden muusikkokaverin neuvosta Yamaha CS-40:seen, koko 3/4)), mutta nyt olen kuullut huhuja ettei kohde enää ehkä haluakaan kitaraa joululahjaksi. No johan on vittu, ostan sille sitten hirvenpään seinälle.

En ole vielä päättänyt mitä ostan tyttöystävälle, mutta en ainakaan hajuvettä, rintsikoita tai tamponeja koska tuollaiset tuotteet naisten on parempi hankkia itse, löytävät paremmin itsellensä sopivat. Perinteisesti olen ostanut mahdolliset joululahjat ihan ad hoc ex tempore astumalla johonkin suureen ostosparatiisihelvettiin 22. tai 23.12., on sieltä yleensä jotain löytynyt. Ei sillä ole mielestäni niin väliä mitä ostaa, kunhan jotain ostaa. Se osoittaa että välität toisesta oikeasti.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mitä itse ostat joululahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vaola kirjoitti:Pakko ainakin edes vähän esittää nyrpeää, kun viime joulu meni toisen ilvehtiessä... :D
Ole sitten kerralla riittävän kettumainen, ettei tule kutsua jatkossa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mitä itse ostat joululahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mä annan lahjojen lisäksi aikaa. Kirjoittelen siis kivoja lahjakortteja, joilla saa mukavia palveluja vuoden mittaan.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mitä itse ostat joululahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Vaola kirjoitti: :shock: Millaisia palveluja? :shock:
No joskus on saanut sellaisiakin... ;) Mutta ei ehkä niitä äidille ja siskolle.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Manaaja

Re: Mitä itse ostat joululahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

RP kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: Taitais tulla mulle tarpeeseen ennemminki...
Jaa, alkaako ikä painaa? Itse tajusin vanhenneeni kun puhuttiin kaverin kanssa viikon vaivoista ja sairauksista puhelimessa. Se oli vähän liikaa "oma äiti"-akselilla. Tiedättekö ne listat missä kolottaa ja kuinka usein, minkä saa korvaansa kun vanhemmalle väelle soittaa. Voi huoh.
Päin vastoin, olen reilusti parhaassa kunnossa mitä olen koskaan aikuisiälläni ollut. Toki 15-20 kiloa ylipainoinen, mutta lihaskunnon, kestävyyden ja palautumiskyvyn perusteella. Lähinnä ajattelin tota dosettia vitskuille, vihreäteepuristeille, CLA:lle ja sen sorttisille lisäravinteille joita tulee päivän mittaan popsittua.
Vastaa Viestiin