Ihanainen Itsenäisyyspäivä - eli suloinen sunnuntahi

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ihanainen Itsenäisyyspäivä - eli suloinen sunnuntahi

Viesti Kirjoittaja saira »

Eipä tullut kovin suloista sunnuntaita. Kolme ystävää ulosajossa eilen illalla. Olivat matkalla tutulle mopotallille bileisiin. Nyt yksi bailaamassa jossain muualla, yksi teholla ja kolmas valvoo vaimonsa vierellä ja toivoo parasta. Meidän kevaripoika... Jos hyvää puolta koittaa etsiä, niin onneksi itse kuski meni, ei tarvitse kenenkään herätä aamuisin ja miettiä tehneensä toiselle peruuttamattomia.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Ihanainen Itsenäisyyspäivä - eli suloinen sunnuntahi

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

saira kirjoitti:Eipä tullut kovin suloista sunnuntaita. Kolme ystävää ulosajossa eilen illalla. Olivat matkalla tutulle mopotallille bileisiin. Nyt yksi bailaamassa jossain muualla, yksi teholla ja kolmas valvoo vaimonsa vierellä ja toivoo parasta. Meidän kevaripoika... Jos hyvää puolta koittaa etsiä, niin onneksi itse kuski meni, ei tarvitse kenenkään herätä aamuisin ja miettiä tehneensä toiselle peruuttamattomia.
Voi Saira! Surullista kuultavaa. En tiedä kuinka paljon sinuun koskee, mutta arvatenkin paljon. Pysäyttää miettimään maailman menoa.

Samaa olen joskus miettinyt, että "anna luoja minulle onnea, etten joudu olemaan tilanteessa, jossa pitäisi pyytää joka päivä anteeksi joiltain". Elämä on osin tällaista tuuripeliä.

Iso, lämmin halaus :h: sinulle, Sairaseni. Tarkoitus olla lohduttava hali ja voimia antava ihanalle itsellesi.


S t a d i n a r s k a
Stinky

Re: Ihanainen Itsenäisyyspäivä - eli suloinen sunnuntahi

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Voi Saira. Mitään järkevää en osaa sanoa :( *halit*
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Ihanainen Itsenäisyyspäivä - eli suloinen sunnuntahi

Viesti Kirjoittaja Niba »

Onnettomuudet on ikäviä varsinkin jos sattuu omalle. Kyllä syy on aina kuskin. Tai 99% kolareista. Jos haluaa hengellään leikkiä täytyy pitää huolta että ainoa kärsijä on itse. Onnettomuudet eivät vain tapahdu joku aiheuttaa ne. Ainoa kuski johon luotan on itse, mutta enpä menisi aina luottamaan itseenikään. Joka tapauksessa paska juttu.

Hyvät oli taas omat juhlat kippis! kahvia ja vana tallinnaa..
Katsoin Lindmannin pökellyksen pataljoona 61 vai mikä se oli ottamuksista, juu yhtä kohtaa jossa ruotsin kenraali kertoi suomalaiselle virkatoverilleen 24 rysä divisioonan ryhmittäytymisestä ilman suom. tietämystä arveluttavaksi? Mutta kai se kirjoista selviää? Täytyy tarkistella joitain yksityiskohtia..
Palaamme asiaan..

"Etulinjan eessä"
Pyyhin Netikettiin..
NuoriD

Re: Ihanainen Itsenäisyyspäivä - eli suloinen sunnuntahi

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Vesper kirjoitti:Hyvää syntymäpäivää, Suomi! Nyt armotonta puunausta ja tuunausta, että pääse illalla linnaan :]
Oliko kutsu omalla nimellä vai olitko avecina?
NuoriD

Re: Ihanainen Itsenäisyyspäivä - eli suloinen sunnuntahi

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

exPertti kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Hyvää syntymäpäivää, Suomi! Nyt armotonta puunausta ja tuunausta, että pääse illalla linnaan :]
Oliko kutsu omalla nimellä vai olitko avecina?
Hauskaa oli ainakin ollut. :)

http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1803920
Vesper halusi tarkistaa, pitääkö paikkansa, että kiltin kanssa ei käytetä alushousuja ja pyörtyi nähtyään Howard T Jacobsin varustuksen?
Jenny Daa-aah! ling

Re: Ihanainen Itsenäisyyspäivä - eli suloinen sunnuntahi

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

saira :( ... Jaksamista. Kunpa teholla selvittäisiin...

Eilen ohitettiin lasten kanssa Lahdentiellä kolaripaikka, jouduin loppumatkan kotiin kertomaan pienille onnettomuuksista ja kun lopulta stopattiin auto kotipihaan rutisti tyttö sekä minua että pikkuveljeään ja huokaisi varsin helpottuneena "onneksi me ei vielä kuoltu". Sen jälkeen piti soittaa isille Ruotsiin, että varmasti sielläkään ei olla kuoltu, puhelun aikana onneks kuolemat unohtui ja loppuilta haaveiltiin tuliaisista iloiseen sävyyn.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ihanainen Itsenäisyyspäivä - eli suloinen sunnuntahi

Viesti Kirjoittaja saira »

Kiitos kaikille! Onneksi kuului uutisia, että tehon asukki selviäis. Ylinopeus, kolaripaikan vieressä lampi, eli jäätä. Ei muuta sit tarvittu suorallakaan tiellä. Vaikka kuski suht kokenut olikin ikäänsä nähden, aktiivinen motoristi.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ihanainen Itsenäisyyspäivä - eli suloinen sunnuntahi

Viesti Kirjoittaja saira »

^Juuri se.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Ihanainen Itsenäisyyspäivä - eli suloinen sunnuntahi

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Miksi ajaa 40 km/h alueella niin kovaa? :( Ylinopeussakot tulisi kymmenkertaistaa ja kameratolppia saatava teille lisää niin vältämme turhat tragediat.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NuoriD

Re: Ihanainen Itsenäisyyspäivä - eli suloinen sunnuntahi

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Frederik Krueger kirjoitti:Miksi ajaa 40 km/h alueella niin kovaa? :( Ylinopeussakot tulisi kymmenkertaistaa ja kameratolppia saatava teille lisää niin vältämme turhat tragediat.
Ihan jatkuvasti ei kannata vääntää vitsiä, jos toisen kaveri on juuri kuollut, ja pari muuta sairaalassa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Ihanainen Itsenäisyyspäivä - eli suloinen sunnuntahi

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

NuoriD kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Miksi ajaa 40 km/h alueella niin kovaa? :( Ylinopeussakot tulisi kymmenkertaistaa ja kameratolppia saatava teille lisää niin vältämme turhat tragediat.
Ihan jatkuvasti ei kannata vääntää vitsiä, jos toisen kaveri on juuri kuollut, ja pari muuta sairaalassa.
Kuka tässä on vitsaillut? Olen tosissani. Sinulle liikennesääntöjen noudattaminen tuntuu olevan vitsi, ettet häpiä!
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ihanainen Itsenäisyyspäivä - eli suloinen sunnuntahi

Viesti Kirjoittaja saira »

FK: Kaikilta kortti pois niin ei tule liikennerikkomuksia eikä onnettomuuksia.

Pertsa: Uusi auto alla. Vaikka on tosiaan kokenut kuski, niin välillä sitä sit arvioi kuitenkin omat taitonsa yläkanttiin. Nyt valitettavasti kohtalokkain seurauksin. Luulen asiaan vaikuttaneen myös reitin tuttuus, kotitallille olivat kuitenkin matkalla.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Ihanainen Itsenäisyyspäivä - eli suloinen sunnuntahi

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Ajoin tänäänkin töihin tarkasti liikennesääntöjä noudattaen. Panin myös merkille ettei yksikään vastaantulevista autoista pysähtynyt kohdalle vaikka autoni oli jonossa pysähtyneenä valottoman suojatien eteen (ei keskikoroketta). Ilmeisesti olisi pitänyt ajaa auto tielle poikittain jotta olisivat pysähtyneet? Sieltä jos olisi tullut joku lettipäinen koululainen suojatielle, espoolaisen lääkärin citymaasturi olisi tehnyt selvää jälkeä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NuoriD

Re: Ihanainen Itsenäisyyspäivä - eli suloinen sunnuntahi

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Frederik Krueger kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Miksi ajaa 40 km/h alueella niin kovaa? :( Ylinopeussakot tulisi kymmenkertaistaa ja kameratolppia saatava teille lisää niin vältämme turhat tragediat.
Ihan jatkuvasti ei kannata vääntää vitsiä, jos toisen kaveri on juuri kuollut, ja pari muuta sairaalassa.
Kuka tässä on vitsaillut? Olen tosissani. Sinulle liikennesääntöjen noudattaminen tuntuu olevan vitsi, ettet häpiä!
Rangaistuksien koventaminen ei kaikkiin rikoksiin tehoa. Auttaako rattijuopumusrajan lasku esim 0.2 promilleen mitään, kun suuri osa rattijuopoista ajaa parin promillen kännissä?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ihanainen Itsenäisyyspäivä - eli suloinen sunnuntahi

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Frederik Krueger kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Miksi ajaa 40 km/h alueella niin kovaa? :( Ylinopeussakot tulisi kymmenkertaistaa ja kameratolppia saatava teille lisää niin vältämme turhat tragediat.
Ihan jatkuvasti ei kannata vääntää vitsiä, jos toisen kaveri on juuri kuollut, ja pari muuta sairaalassa.
Kuka tässä on vitsaillut? Olen tosissani. Sinulle liikennesääntöjen noudattaminen tuntuu olevan vitsi, ettet häpiä!
Fk, kyllä sä usein väännät zoukkia juuri silloin, kun joku palstalainen on kertonut henkilökohtaisesta tragediastaan. Et ilmeisesti huomaa tätä, mutta jos et muuta niin miellelläsi leikit tulella.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Ihanainen Itsenäisyyspäivä - eli suloinen sunnuntahi

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

saira kirjoitti:Pertsa: Uusi auto alla. Vaikka on tosiaan kokenut kuski, niin välillä sitä sit arvioi kuitenkin omat taitonsa yläkanttiin.
Siksi nopeusrajoituksia tulisi noudattaa, vaikka joskus tuntuisikin että ne on tehty ihan vain kiusanteko mielessä. Kaikki ovat mielestään keskimääräistä parempia kuskeja.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NuoriD

Re: Ihanainen Itsenäisyyspäivä - eli suloinen sunnuntahi

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Frederik Krueger kirjoitti: Sieltä jos olisi tullut joku lettipäinen koululainen suojatielle, espoolaisen lääkärin citymaasturi olisi tehnyt selvää jälkeä.
Ei osu. Pysähdyn aina vastaavassa tilanteessa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Ihanainen Itsenäisyyspäivä - eli suloinen sunnuntahi

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

NuoriD kirjoitti:Rangaistuksien koventaminen ei kaikkiin rikoksiin tehoa. Auttaako rattijuopumusrajan lasku esim 0.2 promilleen mitään, kun suuri osa rattijuopoista ajaa parin promillen kännissä?
Mainitsemaasi ongelmaan auttaa valvonnan lisääminen (ja uusijoille pakkotoimet), ei promillerajan lasku. Promillerajan laskulla kai haettaisiin ennemmin sitä etteivät tavikset yritä arvailla kuinka monen kaljan jälkeen uskaltavat vielä ratin taakse, vaan eivät yksinkertaisesti juo ollenkaan jos ovat autolla.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Ihanainen Itsenäisyyspäivä - eli suloinen sunnuntahi

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

exPertti kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Rangaistuksien koventaminen ei kaikkiin rikoksiin tehoa. Auttaako rattijuopumusrajan lasku esim 0.2 promilleen mitään, kun suuri osa rattijuopoista ajaa parin promillen kännissä?
Mainitsemaasi ongelmaan auttaa valvonnan lisääminen (ja uusijoille pakkotoimet), ei promillerajan lasku. Promillerajan laskulla kai haettaisiin ennemmin sitä etteivät tavikset yritä arvailla kuinka monen kaljan jälkeen uskaltavat vielä ratin taakse, vaan eivät yksinkertaisesti juo ollenkaan jos ovat autolla.
Jaha, huomaa tosiaan (kuten elcokin aikoinaan sanoi), että "freddiet ovat vallassa tässä maassa".

Nuori ajoi ylinopeutta selvinpäin taajama-alueella. Freddie koettaa jo täällä korjata ongelmaa alentamalla promillerajoja.
Koska et osaa lukea, mainittakoon että promillerajoista alkoi off-topiccina puhua ND, en minä. Tarkkuutta, Spede.

Mutta tämä tästä aiheesta, ei mikään kuitenkaan muutu.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 07.12.2009 10:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Ihanainen Itsenäisyyspäivä - eli suloinen sunnuntahi

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

exPertti kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Koska et osaa lukea, mainittakoon että promillerajoista alkoi off-topiccina puhua ND, en minä. Tarkkuutta, Spede.
Niin, mutta sinulla oli heti lääkkeet asiaan ja kannatit koko muutosta.
Sinulle tuottaa selvästi vaikeuksia myöntää olleesi väärässä. Alkuperäinen valheellinen väitteesi oli että olin ehdottamassa promillerajan laskua uutisoidun onnettomuuden takia. ND:lle selvensin mitä tarkoitusta promillerajan laskulla haettaisiin, hänellä kun ei puolestaan tuntunut olevan siitä täyttä ymmärrystä. En maininnut siinä yhteydessä mitä mieltä itse olisin promillerajan laskusta.

Niin spedeä, niin spedeä. :)
Onko joku pissinyt mun muroihin?
NuoriD

Re: Ihanainen Itsenäisyyspäivä - eli suloinen sunnuntahi

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Frederik Krueger kirjoitti: ND:lle selvensin mitä tarkoitusta promillerajan laskulla haettaisiin, hänellä kun ei puolestaan tuntunut olevan siitä täyttä ymmärrystä.
Kuka on täyttä ymmärrystä vailla ja kuka ei :wink:

Yleensähän promillerajakeskustelu menee näin:

"Rattijuopot aiheuttavat vuodessa n kuolonkolaria. Promilleraja on laskettava 0.2 promilleen".

Se, että suurin osa näistä kuolonkolareista ajavista on siinä parin promillen kaatokännissä, jää sanomatta.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Ihanainen Itsenäisyyspäivä - eli suloinen sunnuntahi

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

NuoriD kirjoitti:Kuka on täyttä ymmärrystä vailla ja kuka ei :wink:

Yleensähän promillerajakeskustelu menee näin:

"Rattijuopot aiheuttavat vuodessa n kuolonkolaria. Promilleraja on laskettava 0.2 promilleen".
Tämähän alkaa muistuttaa Hommafoorumia, selitetään mitä "muut" kuulemma "yleensä" sanovat jotta saadaan sitä vastaan jokin argumentti aikaiseksi.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Ihanainen Itsenäisyyspäivä - eli suloinen sunnuntahi

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

exPertti kirjoitti:Ei ei. Kyllä tämä muistuttaa ihan selvästi kity-keskustelua Freddien kanssa mistä tahansa asiasta. :)
Ei ei, kyllä tämä alkaa muistuttaa liikennekeskustelua Speden ja ND:n kanssa. :perttihymiö:
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Jenny Daa-aah! ling

Re: Ihanainen Itsenäisyyspäivä - eli suloinen sunnuntahi

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Vatsasta ottaa kun noita kolariauton kuvia vilkas... Inhottava kuskin tyhmyyden aiheuttanut onnettomuus. Kaverit vielä pyytäneet hidastamaan.

Muutenkin ois voinu jättää uutiset selaamatta, taas mamma kuollu suojatielle ja yliajaja paennut paikalta...

Voe voe. :(
Vastaa Viestiin