Tiistainen

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Tiistainen

Viesti Kirjoittaja Gat »

McJanne kirjoitti:JIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHAAA!

Löysin kroppaan sisäänkoodatun hankalahkon hyppypotkun taas esiin tänään.
!
Onko niistä hyppypotkuista mitään hyötyä? Harvoin yleensäkään päähän asti potkimisesta. Minä en "hypäten" osaa kuin Bruce Leen tyylisen chassen, mutta se sivupotkuhan ei ilmassa hypäten tule, vaan liitää vaakatasossa. Teoriassa muuten haukuttu kurkipotkukin voisi toimia, keskikorkeuksille ainakin. On eka kertaa koettuna yllättävä kun eri koipi potkasee kuin ekaksi nousee ja siinä se hyppy saa ruumiin painon potkun taa. Sitten minulla itse asiassa on omakeksimäkin potku. Ei mistään kursseilta tai kirjoista. Olen nääs niin motoriikaton, että sellasta käänteistä kiertopotkua, miä uramawa se jaappaniksi on, en osaa. Mutta omakeksimänä versiona sellanen etujalan koukkaus ja tukijalan askeleella siihen painoa mukaan. Siitä kiva että voi potkasta edessa olevan selkäänkin tai vain vetää sitä lähemmäs.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Tiistainen

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Gat kirjoitti:
McJanne kirjoitti:JIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHAAA!

Löysin kroppaan sisäänkoodatun hankalahkon hyppypotkun taas esiin tänään.
!
Onko niistä hyppypotkuista mitään hyötyä? Harvoin yleensäkään päähän asti potkimisesta. Minä en "hypäten" osaa kuin Bruce Leen tyylisen chassen, mutta se sivupotkuhan ei ilmassa hypäten tule nouse, vaan liitää vaakatasossa. Teoriassa muuten haukuttu kurkipotkukin voisi toimia, keskikorkeuksille ainakin. On eka kertaa koettuna yllättävä kun eri koipi potkasee kuin ekaksi nousee ja siinä se hyppy saa ruumiin painon potkun taa. Sitten minulla itse asiassa on omakeksimäkin potku. Ei mistään kursseilta tai kirjoista. Olen nääs niin motoriikaton, että sellasta käänteistä kiertopotkua, miä uramawa se jaappaniksi on, en osaa. Mutta omakeksimänä versiona sellanen etujalan koukkaus ja tukijalan askeleella siihen painoa mukaan. Siitä kiva että voi potkasta edessa olevan selkäänkin tai vain vetää sitä lähemmäs.
Hei.

SAAT POTKUT.

Arska
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Tiistainen

Viesti Kirjoittaja Gat »

McJanne kirjoitti: EW:tä mukaellen pyytäisin määrittelemään "hyödyn" tässä yhteydessä. On sillä tyrmätty SM-kisoissa ja joskus jopa nakkikioskilla, harjoituksissa hajoitettu useampaan otteeseen tiiliskiviä. Monesti myös ilo onnistumisesta seuraa mukana, kisoissa jopa hienoja koruja kotiinkannettavana. Kerro ihmeessä mitä ajoit takaa..
Nii no enhän minä mitään osaa. Mutta kuten ydinpommia omistamattomallakin voi olla oikeaa tietoa ydinsodasta, olen mielenkiinnosta opiskellut.

Voihan se olla, että hyppypotkuilla on tyrmätty snagareillakin. Yleisemmin kuitenkin usein sanotaan, että sellainen on tarpeetonta ja riskaabelia. Siis riskaabelia tosimaailmassa, vaihtelevissa maastoissa. Liukasta, epätasaista. Päähän voi mättää nyrkillä ja jalalla ihan hyppimättäkin. Itse sanoisin, että hyppypotkuissa on se vika, että kun on ilmassa, siinä ei enää muutakaan kroppansa suuntaa ilman rakettimoottoria. Ja hyppypotkut on kovin näkyviä, vastustajakin hoksaa ja väistää. Tehoa niillä saanee lisää, mutta kun riittävän tehon saa hyppimättäkin, niin miksi vaivautua?

Yhtä etukäteen viestittäviä ovat kuin takapotkut, siis selkä kääntäen. Alkuun minut sellaiset yllätti, kunnes kelasin, että parasta on toverin kääntyessä mennä itse helvetin kyytiä eteenpäin, jolloin "jammaa" potkun tehon ja voipi nyrkeillä mätkiä vielä selin olevaa toveria. Edit: Tai vetää etujalan sivupotkulla selkäänsä.

Varsin ihku, voimakas ja ulottuvin kaikista on harjoittelemani Bruce Leen eteenpäin liukuva matala hyppy etujalan sivupotkun kaa, tukijalka maahan iskien potkaistessa. Mutta siinäkin tosimaailmassa pitäisi olla Brucenopea.
McJanne kirjoitti: Sillä ei ole väliä mikä toimii ja missä toimii kunhan toimii. Hentusen Risto sen sanoi näin:
Kamppailutaiteiden maaritelmä: Energian tuottaminen ja ohjaaminen kohti päämäärää, jossa vallitsee täydellinen harmonia ja väkivallattomuus.
.
Heitä homo voltti tuon "väkivallattomuuden" kanssa.
Sä olet just saanut mitaleita kurmuuttamalla muita. Se on väkivaltaa.

Tai jos sanotaan mamulauma kävisi kimppuusi, sinä joutuisit satuttamaan heitä väkivaltaisesti. Ei ne sun henkisyydestä tai filosofiasta välittäisi. Tietysti voisit vain antaa niiden lyödä ja puukottaa, mutta niinköhän oikeasti tekisit?

Minusta hyvä on tämä:
"Amatöörit miettivät taktiikkaa.
Semi- tai wannabeammattilaiset strategiaa.
Ammattilaiset miettivät logistiikkaa"

Sopii mille alalle vaan.
McJanne kirjoitti: Tekniseen osaan koetan olla sen enempää puuttumatta, mutta lisään kuitenkin, että "saksaamalla" tehdyissä potkutekniikoissa pätee vanha fysiikan perussääntö; sen minkä voimassa voitat, matkassa häviät..
Joo, nuo saksipotkut on kuriositeetteja. "Kurkipotkussa" ehkä se yllätysmomentti, että potkaiseekin eri jalalla kuin ekaksi nousee. Mutta se hämäys toimii vain kerran. Vaikka olisi Karate Kid. Tai Miagi Sensei.

Mutta sääntöösi, että onhan tuo länsimaissa osattu ohittaa aikoja sitten. Tai no, lyönneissä siis. Ensin miekkailu ja siihen osin perustuva nyrkkeily. Joissa pääsääntönä on, että iskuissa käsi liikkuu ennen jalkaa, (siis askelta), aina. Niin sekä miekalla että nyrkkeilyn jabia lyödessä. Vastustaja huomaa liikkuvan yksittäisen aseen, miekan tai nyrkin, huonommin kuin että koko kroppa liikkuu. Joten ensin lähtee käsi, sitten jalka antamaan sekä ulottuvuutta että painoa. Tulee sekä nopeus että ulottuvuus että paino. Joillakin opeilla kantsii mennä tuon takia vahvempi käsi ja jalka edellä, kuten minä. Oikea vaikka olen oikeakätinen. Jolloin etukäsikin voisi olla tyrmäävä. Mutta tuota käsi ennen askelta ei ilmaan huitoen opi, vaatii tunteja säkillä se ajoitus.
McJanne kirjoitti: Jäljempänä kuvailemasi tekniikka vaikutti koukkupotkun käytännön sovellukselta, hienoa että olet uhrannut aikaa omien ulottuvuuksiesi ja motoriikkasi tutkimiseen. Jokaisella on käytössään oma ase, kroppa, se on sitten itsestä kiinni miten sitä opettelee käyttämään.
Jees jess. Sen verran tiimaa on säkillä, että yksikään säkki ei pärjää minulle :D

Mut tuo siis että kantapäällä tehtävä koukkupotku normaalina on minulle outo. Niinkuin ensin nostaa koipea yhteen suuntaan ja sitten vetästäkin kiertäen toiseen suuntaan? Jalkatyö tukijalan päkiän kääntö askeleetta? Harvoin siihen kukaan saa muuta kuin raapaisevaa tehoa. Mun kömpelöversio lähti siitä, että kun menen oikea puoli edellä, mulla ei ollut potkua, jolla tavoittaa vastustajan oikea (siis mun silmin vasen )puoli. Olisi takajalan kiertopotku, mutta siinähän vastakkaisessa asennossa kuin normi vasen-edellä ollen paljastaa itsensä, auki kuin ladon ovi. Sitäpaitsi idolini Brucen malliin minusta on parempi käyttää lähintä asetta, siis etujalkaa. Muuten kyllä tavallisessa takajalan etupotkussa on mullakin paras voima.

Siispä mun kömpelöversiossa sellanen poikittais (tai taka) -askel takajalla, ja sitten koukaten etujalan potku kantapäällä (koukaten vaikka klassisesti siinä potkaiseva jalka oikeastaan suoristuu). Tehoa ei hirveesti, mutta takakäden suoran veroinen voima ajoituksesta että kroppa vielä liikkuu kun kantapää osuu. Maalina vastustajan maksan seutu tai suorastaan selkä ja munuainen. Tai voi vain vetää selästä lähemmäs, jolloin se saattaa yllättyneenä laskea nassunsa suojauksen, jolloin voipi mätkiä nyrkeillä turpaan lähietäisyydellä. Jotta tuota ei kovin viestittäisi, sitä voi piilottaa askeleen aikaan etukäden harhautuslyönnillä.
Viimeksi muokannut Gat, 09.12.2009 21:00. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
tuulenpuiska

Re: Tiistainen

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

tuulenpuiska kirjoitti:Mikähän siinä on, että kun käy kaupassa ja näke että on ostanut kaiken mitä tarvitsee, toteaa että tuleepas halvaksi, niin on pakko ostaa jotain hyvää?

(suklaata ostin. vyötärö huutanee hoosiannaa ja ave mariaax10)
Söin jo. 320 grammaa suklaakonvehteja. hyviä olivat >.<
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Tiistainen

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti: Kuva

Oonhan mä tota monesti mielessäni pannu. Ei se avioseksi aina oman komistuksen kanssa oikein tahdo riittää, molemmille hyvä kun mieli vähän harhailee.

mmmmh.
Uuh. Robbie, laula mulle.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Manaaja

Re: Tiistainen

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Karseeta suttua noi ton leimat. Ihan kun ois pikkupoika ekaa kertaa karkkikauppaan päässyt. "Otetaan vähän kaikkea!"
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Tiistainen

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Manaaja kirjoitti:Karseeta suttua noi ton leimat. Ihan kun ois pikkupoika ekaa kertaa karkkikauppaan päässyt. "Otetaan vähän kaikkea!"
Ihan kun naisia se haittais, ton kohdalla.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Manaaja

Re: Tiistainen

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Lilo kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Karseeta suttua noi ton leimat. Ihan kun ois pikkupoika ekaa kertaa karkkikauppaan päässyt. "Otetaan vähän kaikkea!"
Ihan kun naisia se haittais, ton kohdalla.
Ihan kun naisia mikään haittais, paksun lompakon kohdalla. :P
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Tiistainen

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Manaaja kirjoitti: Ihan kun naisia mikään haittais, paksun lompakon kohdalla. :P
No höps.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Tiistainen

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Mun maailmassa on niin ku hej 2 miestä, jotka saa tatuoida mitä vaan skeidaa ihoonsa ilman, että huomaan, saatika välitän tai arvostelen. Aiiiivan sama. :h:

Kuva
NuoriD

Re: Tiistainen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Gat kirjoitti:
McJanne kirjoitti:
Kuva
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tiistainen

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Robbie :h:
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Tiistainen

Viesti Kirjoittaja Gat »

NuoriD kirjoitti:
Gat kirjoitti:
McJanne kirjoitti:
Kuva
:D Hei minä en ole läski! McJanne on, ja hänellä on mitalejakin!!

Muuten oikea periaate, olenhan minä näppiksen kautta maailman paras rakastelijakin!!! Niiku oikeesti!!!
tuulenpuiska

Re: Tiistainen

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Mun maailmassa on niin ku hej 2 miestä, jotka saa tatuoida mitä vaan skeidaa ihoonsa ilman, että huomaan, saatika välitän tai arvostelen. Aiiiivan sama. :h:

Kuva
Onpas ruma kaveri. Miten tuo saa naisia?
Jenny Daa-aah! ling

Re: Tiistainen

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

tuulenpuiska kirjoitti:Onpas ruma kaveri. Miten tuo saa naisia?
Mua vituttaa ruma-sanan käyttö kenen tahansa kohalla, joten en ala tästä tän enempääääää... ääaargH!

Robbie etsii rakkautta ja vaimoa, ei naisia. 8)
Ikävä kyllä se ei rakastunut muhun ensi silmäyksellä, joten luovutin heti ja suostuin kotimaiseen kosintaan. Elämän suuria kompromisseja.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Tiistainen

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:

Robbie etsii rakkautta ja vaimoa, ei naisia. 8)
Ikävä kyllä se ei rakastunut muhun ensi silmäyksellä, joten luovutin heti ja suostuin kotimaiseen kosintaan. Elämän suuria kompromisseja.
Eiks Robbiekin oo nyt taas ihan seestynyt ja vakiintunut sen Aydansa kanssa? Vaiks kosinta tais osottautua vitsiks sentään.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Tiistainen

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Lilo kirjoitti:Eiks Robbiekin oo nyt taas ihan seestynyt ja vakiintunut sen Aydansa kanssa?
Mä en usko... Mut mä oonkin katkera ämmä. 8)

Oma mies sanoo, etten rakasta Robsterii aidosti ja tarpeeks, koska en selvästikään toivo hänelle Rrrakkautta ja muuta vaimoa kuin itseni.
"Höpöhöpö, et sinäkään sais olla onnellinen ilman mua, kulta."
NuoriD

Re: Tiistainen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Olisko Robbie yhtä håttis, jos se olisi aina ollut Mr. Proper, ei olisi vetänyt muuta kuin uistinta, ja konseptit olis aina pysyny järjestyksessä?
Jenny Daa-aah! ling

Re: Tiistainen

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

NuoriD kirjoitti:Olisko Robbie yhtä håttis, jos se olisi aina ollut Mr. Proper, ei olisi vetänyt muuta kuin uistinta, ja konseptit olis aina pysyny järjestyksessä?
Kyllä se oli tajuton hottis sillon ala-asteella kun näin sen jonkun lehden kannessa ja ihmettelin, minkä bändin oonkaan nyt missannut. Sit piti sitä paskabändiäkin ruveta kuuntelemaan.
NuoriD

Re: Tiistainen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Olisko Robbie yhtä håttis, jos se olisi aina ollut Mr. Proper, ei olisi vetänyt muuta kuin uistinta, ja konseptit olis aina pysyny järjestyksessä?
Kyllä se oli tajuton hottis sillon ala-asteella kun näin sen jonkun lehden kannessa ja ihmettelin, minkä bändin oonkaan nyt missannut. Sit piti sitä paskabändiäkin ruveta kuuntelemaan.
Njoo, mutta ei nuo muut ex-poikapopparit juuri ketään kiinnosta.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Tiistainen

Viesti Kirjoittaja Lilo »

NuoriD kirjoitti:Olisko Robbie yhtä håttis, jos se olisi aina ollut Mr. Proper, ei olisi vetänyt muuta kuin uistinta, ja konseptit olis aina pysyny järjestyksessä?
Olihan se håttis sillonkin kun oli vielä paha poika. Siinä on vaan sellasta karismaa, että veikkaan että 90% naisista sanoo samantien että panisin, ja ne loput 10%:kin kokeilis oikeesti jos tilaisuuden sais, vaikkei kehtaa ääneen sanoa.

Robert Downey Jr. on vähän samaa settii.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Tiistainen

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

NuoriD kirjoitti:
Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Olisko Robbie yhtä håttis, jos se olisi aina ollut Mr. Proper, ei olisi vetänyt muuta kuin uistinta, ja konseptit olis aina pysyny järjestyksessä?
Kyllä se oli tajuton hottis sillon ala-asteella kun näin sen jonkun lehden kannessa ja ihmettelin, minkä bändin oonkaan nyt missannut. Sit piti sitä paskabändiäkin ruveta kuuntelemaan.
Njoo, mutta ei nuo muut ex-poikapopparit juuri ketään kiinnosta.
Mut ei ne kiinnostaneet ennenkään, siis mua. Mitkään popparit. Johnny Depp tais olla seuraava fanituksen kohteeni.
NuoriD

Re: Tiistainen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Ilman mitään whinetystä tai kateutta voin todeta, että suuri osa Robbien karismasta on tuota Bad boy -jutskaa.

Vaikka hän olisi muuten saman näköinen ja laulaisi samalla tavalla, ei naisten pöksyt kostuisi, jos olisi aina ollut kunnollinen kiiltokuva.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Tiistainen

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

NuoriD kirjoitti:Ilman mitään whinetystä tai kateutta voin todeta, että suuri osa Robbien karismasta on tuota Bad boy -jutskaa.

Vaikka hän olisi muuten saman näköinen ja laulaisi samalla tavalla, ei naisten pöksyt kostuisi, jos olisi aina ollut kunnollinen kiiltokuva.
En käsitä miks ees yritän (meinaan yrittää) vänkätä vastaan, kyllähän sä nyt aina olet tiennyt mitä meidän naikkosten sisuksissa liikkuu.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tiistainen

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti: naikkosten sisuksissa liikkuu.
*kiihottuu*
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vastaa Viestiin