Kipukeskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Kai Nalo

Re: Kipukeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

annepa kirjoitti: Minä olen eikä mulla mee mikään pakki sekaisin maidosta tai jädestä. O_o
Mulla taas ei mene mistään musta sekaisin kuin maidosta ja jädestä. Keeseä saan syödä niin paljon kuin sielu sietää.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kipukeskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

milli kirjoitti:
annepa kirjoitti: Ajattelin kyllä lopettaa kaikki maitohommelit juustoja lukuunottamatta.
Meinaatko ihan tavallisia juustoja vai jotain fancympia? Tavalliset juustothan on pääsääntöisesti luonnostaan laktoosittomia.
http://www.valio.fi/portal/page/portal/ ... a_Uutuudet
klikkaa tuolta laktoosittomat, niin näet kuinka hyvin on valikoimaa :) Ei ole syytä vaipua epätoivoon.
Siis sekä että, juustot on ihania. En tiennykään et juustoissa ei oo laktoosia, siistiä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Kipukeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Niba »

milli kirjoitti:
annepa kirjoitti:Vittu. Mulla on laktoosi-intoleranssi.
Onneksi nykyään on jo paljon laktoosittomia tuotteita saatavilla, kantsi valita Ingmanin tuotteet, ovat järjestäen edullisempia... ja S-marketeista kantsii hankkia. Hulppea ero mm siwan 1 L laktoosintonta maitojuojaa 1,99 € (ainkin oli jossain vaiheessa) .. ja esmes Myyrmäen äässissä se oli 1,47 €.
Ingman(Arla)
Lactrase Lactaid luulin että minullakin kun entisellä avokilla oli laktooripörinät, sitten tutkittiin ja selvisi että sehän on vaan "Colon irratable"! Eli ärtsy paksu pakaranpäällinen! Onneksi ei oli keliakiaa sitten voisi jojo jojoa harkita, Olutta ei sitten enää koskaan paitsi maissi-olutta(Great all amerikan blend!)
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Kipukeskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

Pulkannaru kirjoitti:^^
Eikö kestä edes maitojuomaa?
Ai niin, probiotit saataa vähän jelpata. Ainakin mä pörisen vähemmän jauhemuotoisia probiotteja käyttäessä.
Ei kun kestää mitä vaan, en ole huomannut mitään jatkuvaa piereskelyä tai päivittäistä löysää mahaa. Mut laktaasi-entsyymi puuttuu kuitenkin. Oon käyttänyt ihan normisti maitoa aikaisemmin ja nyt vähentänyt ton maidon juonnin vaan aika minimiin. En oo huomannut eroa olossa juurikaan aikasempaan. Et normaalimaitoa vaan ja sitä vaniljajädeä (tai Mövärin saksanpähkinä-vaahterasiirappi slurps).
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Manaaja

Re: Kipukeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mulla kans menee pakki sekasin jos vedän puol litraa jäätelöä tai reilun puolen litran maitopohjaisen prodesheikin. Puol litraa on aika maaginen raja, se saattaa mennä viel a-ok ilman isompia ongelmia, mut sit joku 6-7dl ni saa juosta varpusten kanssa kilpaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kipukeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Mä en oo maitovammanen mut litrasta jätskiä menee silti pakki sekasin. Nih, se onkin loistava ummetuslääke meillä (kaikilla perheenjäsenillä).
Kaikki ihmiset ovat jossain määrin. Evoluutio ei ole vielä tässä suhteessa valmis.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kipukeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Gat »

Laktoosi-intoleranssit, allergiat ja diabetekset ovat homoutta!
Ulkonäöstäni saattaisi päätellä, että minulla on ne kaikki.
Muttei ole mitään.
Aamuisin saattaa oksettaa, mutta se on itseaiheutettua.
Stinky

Re: Kipukeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Päivä on menny toooodella hitaasti. Kävin kävelyllä, kirpulta tarttu mukaan kaks paitaa ja henkselit, ostin parit leffat ja tomaatteja. Sapuskaksi väännetyt täytetyt tomskut (kinkkuu ja aurajuustoo-nam) täytti mahan mukavasti ja nyt makaan pilleripöhnässä leffaa sivusilmällä kattellen. Jotenkin yksinäinen olo.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Kipukeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Gat kirjoitti:Laktoosi-intoleranssit, allergiat ja diabetekset ovat homoutta!
Ulkonäöstäni saattaisi päätellä, että minulla on ne kaikki.
Muttei ole mitään.
Aamuisin saattaa oksettaa, mutta se on itseaiheutettua.
Sullahan on aina ripuli. Varo vaan, ettei äidy syöväks. Se se vasta homoa ois.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kipukeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Gat »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:
Gat kirjoitti:Laktoosi-intoleranssit, allergiat ja diabetekset ovat homoutta!
Ulkonäöstäni saattaisi päätellä, että minulla on ne kaikki.
Muttei ole mitään.
Aamuisin saattaa oksettaa, mutta se on itseaiheutettua.
Sullahan on aina ripuli. Varo vaan, ettei äidy syöväks. Se se vasta homoa ois.
Luultavasti johtuu öölistä sekin, etten kiinteää pythonia ole nähnyt vuosiin. Noh, vetelä kakka ei ainakaan revi peräpukamiani.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kipukeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Mä en oo maitovammanen mut litrasta jätskiä menee silti pakki sekasin. Nih, se onkin loistava ummetuslääke meillä (kaikilla perheenjäsenillä).
Kaikki ihmiset ovat jossain määrin. Evoluutio ei ole vielä tässä suhteessa valmis.
Ihmiset ovat maitovammaisia vai ummetuslääkkeitä?
The great club outshines the individual, always and forever.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kipukeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Elppis kirjoitti:Ihmiset ovat maitovammaisia vai ummetuslääkkeitä?
Eka.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Kipukeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Xiberia kirjoitti:Juu-u, joku oisi voinut varautua siihen, että sen leikkausoperaation jälkeen saakin nauttia riemukkaasta kivusta. Alaleuasta jouduttiin vähän rouhimaan luuta hampaan tieltä pois ja hammaskin oli jumalattoman tiukassa, ja nyt sitten olo tuntuu rankasti turpiinvedetyltä ja Burana 800 ei ole kyllä mikään ihmelääke, parempaa en saanut. Ei tee mieli syödä yhtään mitään, kun leuka särkee niin ettei viitsisi avata edes sen verran, että lusikka menisi sisään. Unet jäi vähäisiksi puolen tunnin pätkiksi, kuudelta kyllästyin enää yrittämään. En muista, että yläviisureiden repimisen jälkeen oisi tehnyt näin häijyä. Hitto, se jäljellä oleva pitäisi operoida joskus tammi-helmikuussa, mutta nyt kyllä tuntuu siltä, että jääkööt sinne, perkele...

:(
Minulla on vielä 2 maitohammasta. Tukevasti kiinni kulemma ja niin tunnenkin. Enkä ole siis varsinaisessa maitohammasiässä. Sensijaan minulta nuksittiin viisari pois tuossa kolmevitosena juur Xibe, sen takia kun sinultakin eli bakteerikertymän takia. Oli leikkaus, mutta enmuista sattuikos se kovasti. Mulla on hyvät hampaat. Hammaslääkäri vitsaili kerran, että "sinulla on suussa todiste, ettei sua ole lyöty koskaan kovin lujaa poskiin...". No, tosi on. En oo koskaan saanut iskua ksvoihini, kun se yksi kivilumipallo koulussa osui tyttökoulukaverin suuhun viereen, joka oli minuun tähdätty. Nimenomaa hampaat katkaisten. Koulututkinnassa kundin puolustus oli hauska. Tarkoitettu minuun...! No, se ei kelvannut onneksi puolustukseen.

Mitäpäs muuta sitten. Tiedättekös lukijani ja erikseen Xib... mulla ei nyt oo erityistä mielessä. Hieman on vaatimaton olo Arskalla. Maha ei ole ihan 100% kunnossa ja väsyttää. Mutta mutta riman yläpuolella ollaan sikäli, että kohtalainen iltaolo, vaikka en lähtisi lenkille vaikka Jennifer Morrison kutsuisi. Mutta jos Xiberia kutsuisi, menisin toki.

EIKÖhän se ollut tänään tässä.

Jos tähän tulee vastaus, tai Stadinarskan sanomat ja varmat vastaukset ketjuun, vastaan. Muutoin hyvää yötä kaikille toivoo


Stadinarska
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kipukeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Lilo kirjoitti:
aimohaiku kirjoitti: Voi harmin paikka tuota hampaanpoiston tuskaa. Mutta ajattele positiivisesti, tulevaisuudessa ei tarvitse kärsiä satunnaisesti tulehtuvista viisureista aiheutunutta kipua. Ja mitä pitempään ne ovat suussa, sitä tiukemmassa ne kai ovat!
Joo, mä oon ainakin kuullut että kolmenkympin (?) jälkeen ne hampaat istuu jo niin tiukassa, ettei esim. leikkauksen jälkeinen leukalukko katoa ilman jumppaohjelmaa. Eli kyllä se kannattaa kärsiä vaan nyt!
Äiteeltä poistettiin kai vasta tuossa 5 v sitten, joten ei niiden poistolle mitään varsinaista takarajaa kai ole, eikä se mitään leukajumppiakaan joutunut tekemään. Tiukassa kuulemma kuitenkin olivat.

Noiden alaviisareiden kanssa (jotka eivät mahdu kokonaan kasvamaan ulos) ei kannata jäädä turhan kauaksi aikaa munimaan koska niiden juuret alkavat kasvaessaan työntyä leukaan hermokanavaa kohti, ja jos huonosti käy, juuret kiertyvät lopulta hermon ympärille. (jotenkin näin oma hampilääkäri mulle riskin selitti). Silloin poiston kanssa on riski että hermo vaurioituu poiston yhteydessä, mikä aiheuttaisi alaleuan ja -huulen tunnottomuutta. Vaikeuttaa kuulemma olennaisesti esim. trumpetin soittoa.

Minulta otettiin tuon takia ennen poistoa röntgenkuvat, mutta kuvista ei ihan varmasti pystytty sanomaan koskettavatko ne jo hermoa vai ei. No, ei mennyt tuntoa.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 09.12.2009 20:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Kipukeskiviikko

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Teidän jäätelöstä jauhaminen inspiroi mut syömään pari lactrasea ja puol litraa jäätelöä kinuskikastikkeella. Nam!
Me transmitte sursum, Caledoni!
Jenny Daa-aah! ling

Re: Kipukeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Mä söin kans liikaa suklaa-ainoo. Vatsassa vasta kurisee.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kipukeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ne alko, jihuu! *heittää voltteja*
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
RP

Re: Kipukeskiviikko

Viesti Kirjoittaja RP »

Katsoin vessakäynnillä uusinta Cosmopolitania ja siinä oli miesten perseitä. Piti yhdistää nimeen. No minä mitään alkanut yhdistelemään vaan katselin ja arvostelin. Yksi hyvä perse oli, yhdistettynä upeaan selkään. Se oli Robbie eli ehkä se sitten on tosiaan ihan hottis. Olen aina pitänyt sitä ihan okna mutta ehkä se on kuiten hiukan enemmän.


Ps. Vin Diesel älä huoli, olet aina mun ykkönen, sua koskaan hylkää en <3
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kipukeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^ Onneks sä oot Vinin kakkonen, koska mä olen sen ykkönen! Ha-haa!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
RP

Re: Kipukeskiviikko

Viesti Kirjoittaja RP »

Vesper kirjoitti:^ Onneks sä oot Vinin kakkonen, koska mä olen sen ykkönen! Ha-haa!
Ha-haa! Ykkönen on kakkonen!!!
Jenny Daa-aah! ling

Re: Kipukeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

RP kirjoitti:Olen aina pitänyt sitä ihan okna mutta ehkä se on kuiten hiukan enemmän.
Kuva
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Kipukeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Frederik Krueger kirjoitti:
Lilo kirjoitti:
aimohaiku kirjoitti: Voi harmin paikka tuota hampaanpoiston tuskaa. Mutta ajattele positiivisesti, tulevaisuudessa ei tarvitse kärsiä satunnaisesti tulehtuvista viisureista aiheutunutta kipua. Ja mitä pitempään ne ovat suussa, sitä tiukemmassa ne kai ovat!
Joo, mä oon ainakin kuullut että kolmenkympin (?) jälkeen ne hampaat istuu jo niin tiukassa, ettei esim. leikkauksen jälkeinen leukalukko katoa ilman jumppaohjelmaa. Eli kyllä se kannattaa kärsiä vaan nyt!
Äiteeltä poistettiin kai vasta tuossa 5 v sitten, joten ei niiden poistolle mitään varsinaista takarajaa kai ole, eikä se mitään leukajumppiakaan joutunut tekemään. Tiukassa kuulemma kuitenkin olivat.

Noiden alaviisareiden kanssa (jotka eivät mahdu kokonaan kasvamaan ulos) ei kannata jäädä turhan kauaksi aikaa munimaan koska niiden juuret alkavat kasvaessaan työntyä leukaan hermokanavaa kohti, ja jos huonosti käy, juuret kiertyvät lopulta hermon ympärille. (jotenkin näin oma hampilääkäri mulle riskin selitti). Silloin poiston kanssa on riski että hermo vaurioituu poiston yhteydessä, mikä aiheuttaisi alaleuan ja -huulen tunnottomuutta. Vaikeuttaa kuulemma olennaisesti esim. trumpetin soittoa.

Minulta otettiin tuon takia ennen poistoa röntgenkuvat, mutta kuvista ei ihan varmasti pystytty sanomaan koskettavatko ne jo hermoa vai ei. No, ei mennyt tuntoa.
Voi vittu, miksen mie ole tätä ennemmin kuullut. Kaikki 4 tallella.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kipukeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Mylwin kirjoitti:Voi vittu, miksen mie ole tätä ennemmin kuullut. Kaikki 4 tallella.
Voi paska! Sulta joudutaan luultavasti poistamaan koko alaleuka jotta saadaan kaikki neljä alaviisuria varmasti pois. Pelkällä yläleuallakin pärjää jos kaapii ruoan leipäläpeensä hampaat lautasta vasten.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
nokkaelain

Re: Kipukeskiviikko

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Mylwin kirjoitti:Voi vittu, miksen mie ole tätä ennemmin kuullut. Kaikki 4 tallella.
YTHS:llä itseltäni aikoinaan poistettiin yksi. Toinen alhaalla jätettiin, kun sen poistossa olisi em. riskiä, ja ylhäälle, koska ne eivät koskaan puhkeaisi. Siis oli lähellä hermoa, ei mistään mystisestä ympärikasvamisesta puhuttu. Maksoin sitten viime vuonna toista tonnia loppujen poistamisesta, joten kannattaa esim. opiskelijana hankkiutua niistä eroon.

Röngenkuvan perusteella piti olla helppo homma, mutta hammas levenikin kuvassa näkymättömään suuntaan alaspäin. Sitä sitten veivattiin 40 minuuttia varovasti ja lopulta lähes maksimimäärällä puudutusainetta. Ylhäältä lähtivät siihen verrattuna poimimalla, vaikka ne täytyi leikata esiin.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Kipukeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

nokkaelain kirjoitti:YTHS:llä itseltäni aikoinaan poistettiin yksi. Toinen alhaalla jätettiin, kun sen poistossa olisi em. riskiä, ja ylhäälle, koska ne eivät koskaan puhkeaisi. Siis oli lähellä hermoa, ei mistään mystisestä ympärikasvamisesta puhuttu.
Ei se kai sen "mystisempää" ole kuin että juuret voivat kasvaa ihan miten tahansa vinksin vonksin ristiin ja koukkuun. Jos ne olisivat ihan tikkusuoria, ei kai ulosottamisessa olisi paljoakaan riskiä, senkun vaan vedettäisiin palaset ulos aukosta.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Vastaa Viestiin