Muuten vaan Perjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Muuten vaan Perjantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Gat kirjoitti:Äiteestä. Käytiin katsomassa. Äidillä tippa jossa Diapamia. Selosti hoitsulle normilääkityksensä, ja hoitsu arveli että siihen suostutaan. Jätettiin kumminkin salakuljetetut pillerit sinne. Jauhettuina, ei ne muuten alas menisi. Sitä sanoi, että vatsatähystys oli todella hirveää puudutuksesta huolimatta. Pystyi sentään hengittämään toisin kuin minä, jolle sellainen ilman puudutussuihketta kerran tehtiin. Tekeekö lääkäriopiskelijat toisilleen näitä toimenpiteitä harjoitellessa? Että tietäisivät miltä mikin tuntuu? Kai naispuolisten lääkäriopiskelijoiden pillut ja tissit sentään katsotaan opetustarkoituksessa?

Illemmällä soitto, että äidillä on eteisvärinää. Siirrettiin sydäntarkkailuun, jossa pulssi olikin jo tasainen. No, sillä on ollut vuosia rytmihäiriöitä muutenkin.

Kyll ny viime vuosina on joutunut alvariinsa sairaalavierailuille ennen kaikkea enon mutta myös isäni takia. Ja nyt äitikin. Se surettaa, että vanhempieni kohdalla varmaan lähellä on aika, jonne sinne jäävätkin. Ja minä olen orpo yksinäinen piru sitten.
Meidän sister Sully aikoo myrkyttää "perinnön" toivossa vanhan äitinsä, oikeastaan sut pitäisi jättää kiinni, joittenkin luontaislääkkeiden kanssa voi leikkiä eikä edes kaikkien niittenkään!
RP

Re: Muuten vaan Perjantai

Viesti Kirjoittaja RP »

Ajan sopimiseen kannattaa käyttää viestittelyä esmes. Jotain mikä jää talteen. Muistihäiriöisillä on useimmiten tietyt tavat ja keinot selvitä elämästä. Esim. juuri, että muistaa kyllä sen että pitää tarkistella tekstiviestit ja muistilappuja on näkyvillä = suuntaa sinne, kun joku ajatus pälkähtää päähän, katsomaan.

Näin pienellä kokemuksella kun perheessä niin dementiaa kuin altsuakin. Altsussa oli juuri tuota lähimuisti ongelmaa aluksi. Se vaatii kyllä kärsivällisyyttä ja parasta olisi suoraan kysyä miten hän haluaa sun toimivan kun soittaa kymmenettä kertaa perään.
SikaMika

Re: Muuten vaan Perjantai

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Kotona viiden naisen kanssa. Meni juopotteluksi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Muuten vaan Perjantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tylsää.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Muuten vaan Perjantai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Takka, hella ja sauna kuumina. Löylyt oli kohdillaan.
Huomenna ostamaan viimeiset lahjat, vain kaksi puuttuu.
Unille. Moro!
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
RP

Re: Muuten vaan Perjantai

Viesti Kirjoittaja RP »

Jännä kuitenkin (jos muista vammoista kertoi avoimesti) ettei maininnut muistihäiriötä kun se varmasti eniten aiheuttaa ns. epäselvyyksiä ja paljon ihmettelyä esim. juuri näissä yhteydenotoissa ym. Luulisi että kuitenkin on tietoinen tästäkin, ainakin voisi olettaa että läheiset huomaa nopeasti tämmöset häiriöt jos muutoin on jäänyt diagnosoimatta. Tai voihan olla että ei muista, ei voi tietää.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Muuten vaan Perjantai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Äh, imo sano sille ihan reippaasti ja kohteliaasti vaan että sanoin tän asian jo pari kertaa. Katso, miten toinen reagoi. Jos et itse ole kiusaantunut, ehkä toinenkaan ei ole.

Muistatko sen Aina eka kerta -leffan? Ei varmaan ole kenenkään etu, jos muut elää kuin kaikki olis ennallaan. Hänelle voi olla myös vapauttavaa huomata että tiedät, ja ettei asia ole mikään tabu. Jos taas tyyppi itse yrittää kieltää tai jotenkin ei todellakaan ole sinut asian kanssa tai ei itse edes tajua tilannettaan, pysyisin hieman etäämmällä koko tapauksesta. Tai ehkä toisin asian esille ja kehottaisin hakemaan apua. Muistihäiriöisen tai dementikon kanssa voi ihan hyvin olla ystävä, mutta siinä mennään sitten sen häiriön ehdoilla.
Prepare for the worstest.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Muuten vaan Perjantai

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Stadinarska kirjoitti:PNUS! :h:

MITÄ KUMMAA? Oletko sinä tämä tummennettu kaunotar avattaressasi, jonka tissit syö HUMMAA?

Inha seksihullu valkoheppanen!

Aha, että lomasi loppui! Lähetän sulle vielä ilmojen halki oikein ison pusun, jossa runsaasti Arskan sikainfluenssavirusvapaita arvosoluja. :h:
Höpsis, kaksikosta toinen ihku kuva.
Kiitos pususta! Tämän illan vietän osittain itsekseni, käytänkin pusun vasta nyt. :]
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Muuten vaan Perjantai

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

nowaysis kirjoitti:Muistihäiriöisen tai dementikon kanssa voi ihan hyvin olla ystävä, mutta siinä mennään sitten sen häiriön ehdoilla.
Eipähän ole ainakaan pitkävihainen ystävä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Muuten vaan Perjantai

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:
Stadinarska kirjoitti:PNUS! :h:

MITÄ KUMMAA? Oletko sinä tämä tummennettu kaunotar avattaressasi, jonka tissit syö HUMMAA?

Inha seksihullu valkoheppanen!

Aha, että lomasi loppui! Lähetän sulle vielä ilmojen halki oikein ison pusun, jossa runsaasti Arskan sikainfluenssavirusvapaita arvosoluja. :h:
Höpsis, kaksikosta toinen ihku kuva.
Kiitos pususta! Tämän illan vietän osittain itsekseni, käytänkin pusun vasta nyt. :]
Noniin. Nuolee Angelican tissit eikä toki syö. Jotain seksikästä tässä on aikalailla, mutta sitten kuitenkin jotain mielikuvitusta häiritsevää...se liittyy oman nuolemisen valtavaan kiihottavuuteen, ts. jos itse saisi nuolla ja toisaalta siihen että ainakaan minulle hevosen nuoleminen ei olisi kiihottavaa vaan erittäin epämiellyttävää... jummartaako jenninen mukavainen murunen? Ehkä heppatytti ja normaalipoitsu kokee erilailla nää?

Pitää olla hepparakastaja, että tästä saa täyden ihkun. Mutta aika hauska on...

Mutta kyllä sun Jenni on myönnettävä, että valkoinen hevonen on aika seksihurjastelija ja ns. "tissimies tai tissiori" !! Eikös!

Joo, ihan hyvä oli säästää arvosolumuisku. Tämä pusunlähetys on tietenkin näin kaapelimodeemista hieman vaativaa. Nyt lähetänkin halituksen. Sen voit ottaa myös silloin kun tarvitset. :h:

J o u l u n a r s k a
Vastaa Viestiin