Mukava maanantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Dumis

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Pilu et on taas kivaa hiihtää kommandopipo-vaatetus päällä tuolla ulkona tuulessa ja tuiverruksessa. Varpit jäätyy noin tunnissa, enkä ole viikkoon osannut tuoda toisia villasukkia dyyniin. Miten se voi olla niin vaikeeta? :tiistai:
Kai Nalo

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

RP kirjoitti: Jotkut pepperit ja diisselit maksaa tuon verran riippuen mallista. JJn farkut ei aina hivele sen persettä.
Mä ostin joskus 100:n euron Sandin kauluspaidan kun se oli niin hieno. En scorettanut sillä yhtään sen paremmin kuin 30 euron Aleksi 13:sta paidalla.

Rumat ne vaatteillla koreilee :doh:
RP

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja RP »

^Hei, tosi koreiluu niinku. Mehän ei muuta tehdä kuin istuta kotona, että siinä sitä koreilua kun saa näytellä seinälle vaatteita. Mä en todellakaan maksaisi istumattomista farkuista edes 50e. Ehkä jotkut maksaa vaikka roikkuu tai kiristää eikä nimenomaan istu.
Kai Nalo

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Ehkä mä olen sitten joku standardimallin kroppa, kun mulle löytyy sopivia ja istuvia farkkuja vaikka mistä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No nuo tiiselit ja muut kiinan ihmeet ei vain sovi kunnolla ja ainoat tähän mennessä sopivaksi havaittuja menee neljät vuodessa kun ovat onnetonta kangasta. Täytyy katsoa näiden kestävyys, jos vaikka kestävät pari vuotta niin hinta on edukas verrattuna nykyisiin.

Ja sitäpaitsi, raha on tehty käyttämistä varten.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
RP

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja RP »

^^ Mä en taas ymmärrä miten jonkun persettä voi kaivella niin paljon se mitä joku jossain maksaa farkuista? Eikös se ole pääasia, että viihtyy ostamissaan vaatteissa. Leviksissä ollaan huomattu se kuluvuus, haarat aika pian rikki. Eli Suomessa maksaa n. 89e/kpl ja niitä menisi useampi pari vuodessa kuin se, että maksaa vaikka pari sataa yhdestä parista jonka kestävyys itsellä on parin vuoden luokkaa. Puuh.

Itse kun ostan eniten henkka maukasta paitoja ym. niin ei ne kovin monta pesua kestä etteikö laatu olisi jo huonompaa. Toisin se on kun on laadukas merkki kyseessä. Mikä se merkki kenellekin on.

Henkka maukan villakangastakki meni kaksi talvea, kalliimpi menee vielä tämän neljännen talven eikä juuri moitittavaa kunnossa vieläkään ole.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bluntly kirjoitti:No nuo tiiselit ja muut kiinan ihmeet ei vain sovi kunnolla ja ainoat tähän mennessä sopivaksi havaittuja menee neljät vuodessa kun ovat onnetonta kangasta. Täytyy katsoa näiden kestävyys, jos vaikka kestävät pari vuotta niin hinta on edukas verrattuna nykyisiin.

Ja sitäpaitsi, raha on tehty käyttämistä varten.
Dieselit? Miten vitussa ainoa vertailukohta jonka keksit on ylihinnoitellut juppifarkut?
Eikö siellä Helsingissä missä asut ole halpahalleja? Joissa monenmallisia farkkuja? Pelkkiä merkkiboutiqueita? Mikä vika on mun systeemissä?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Se että ne halpahallien kama on käytännössä samaa kamaa "merkkifarkkujen" kanssa, mallit on samoja -> ei sovi meikäläiselle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Kai Nalo

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

RP kirjoitti:^^ Mä en taas ymmärrä miten jonkun persettä voi kaivella niin paljon se mitä joku jossain maksaa farkuista?
No menipäs kauan että tuli "Hitler-kortti"
Kai Nalo

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Bluntly kirjoitti:neljät vuodessa kun ovat onnetonta kangasta. Täytyy katsoa näiden kestävyys, jos vaikka kestävät pari vuotta niin hinta on edukas verrattuna nykyisiin.
Minulla ainakin nuo "merkkituotteet" ovat olleet laadultaan niin paskaa että juurikin noi J&J farkut pesee ne mennen tullen kestävyydessä.

Ymmärrän kyllä 500 euroa esmes eräpuvussa, koska silloin tuohon rahaan saa äänettömyyden, hajuttomuuden, hengittävyyden, kosteuden ja sateen kestävyyden sekä monia muita hyviä ominaisuuksia. 500 euron farkuissa ei saa kuin jonkun pommin varman hinttarin* nimen takataskuun kirjailtuna, eikä mitään muuta. (*hilfiger)
RP

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja RP »

Hitler-kortti, joopa joo.

Mua ainakaan kiinnosta ihmisten tuhlaama raha niin paljon, että jaksaisin montaa viestiä siitä jauhaa ja samalla muistuttaa mitä ja miten itse ostan ja millä hinnalla ja muut toisin toimivat ovat vähän :nuts:

Ymmärrän vallan hyvin miksi joku maksaa paljon farkuista vaikka itse en ole enää vuosiin pitänyt. Bluntlyllä on perseongelma, itselläni taas lantio-ongelma. Vaikka vaatekoko on aikoinaan ollut xs/s niin istuvia housuja oli todella vaikea löytää tällä synnyttäjän lantiolla, nyt vielä vaikeampaa kun koko on m/l. Siinä ei paljon merkkejä tai hintoja katsota kun sopiva pari vihdoin ja viimein löytyy.
RP

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja RP »

Jaa, mun muutamat Hilfigerin housut on arvoltaan 40-45e eli huomattavasti edullisemmat kuin JJN housut, joita tästäkin taloudesta löytyy. Oliko tämä nyt Hilfiger-kortti vai niinku.
Kai Nalo

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

RP kirjoitti: Mua ainakaan kiinnosta ihmisten tuhlaama raha niin paljon, että jaksaisin montaa viestiä siitä jauhaa ja samalla muistuttaa mitä ja miten itse ostan ja millä hinnalla ja muut toisin toimivat ovat vähän :nuts:
Ai niin. Ei keskustelupalstalla sovi kyseenalaistaa mitään. Joku saattaa pian loukkaantua.

Hitler-kortti nimenomaan.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18752
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

501-501-501 Lewis's

100-100-100 €
bliss

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja bliss »

Mitäs farkkuherrat näistä ovat mieltä? :wink:

P.S. Eivät edes ole kalleinta mitä saatavilla on
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5043
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Ihana housukeskustelu! Itse olen aika pihi vaatteiden hinnan suhteen: Ajattelen, että määrä korvaa laadun :D Tosin sen verran katson, ettei vaate näytä päällä halvalta tai muuten roskiskamalta.

Sellainen empiirinen havainto on tehty, että hinta ei todellakaan suoraan korreloi laadun kanssa esim. ihan sama minkä hintainen takki, niin siitä tippuu napit (usein asiakasta on tosin jo huomioitu laittamalla varanappi mukaan - laittais vielä lankaa ja neulankin, niin siitä voisi olla jotain hyötyä) ennemmin tai myöhemmin - yleensä ennemmin!

Jos vähän tutkii sitä rättiä jo kaupassa, niin voi päätellä, miten se kestää.

Nimim. paljon vaatteita, mutta silti en näytä kävelevältä halpahallilta :wink:
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5043
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Toi oli muuten kännipostaus!!!!!1
NuoriD

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Kalliit farkut on sama kuin auton erikoisvanteet. Periaatteessa ei järkeä, mutta so not, jos varaa on, niin saahan sitä omat rahansa laittaa mihin haluaa. Ja kun ollaan keskustelupalstalla saa sanoa senkin, jos pitää typeränä.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5043
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

NuoriD kirjoitti:Ja kun ollaan keskustelupalstalla saa sanoa senkin, jos pitää typeränä.
Saako livenäkin sanoa vai pitääkö silloi nuolla pebaa? Ehe ehe :DDDD
RP

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja RP »

NuoriD kirjoitti:Kalliit farkut on sama kuin auton erikoisvanteet. Periaatteessa ei järkeä, mutta so not, jos varaa on, niin saahan sitä omat rahansa laittaa mihin haluaa.
Tämä ei ainakaan meillä ole se pääpointti. Kulutan lähestulkoon saman verran, jopa vähemmän kun olen alkanut shoppailemaan enemmän merkkituotteita. Ja kyllä, kaikki merkkituotteet eivät ole kestäviä vaikka hinta onkin korkea.

Esimerkki: ostin tytsälle KappAhlin trikoot 8e hintaan ja eräät merkkitrikoot 13e hintaan. Hintaero ei ollut kovin korkea tässä tapauksessa. Kapan trikoita on käytetty kolme kertaa ja niiden polviosat ovat jo konttauksesta kuluneet. Merkkitrikoita on käytetty yli kymmenen kertaa eikä ne vieläkään uusille häviä, hiven pesunukkaa löytyy jos tarkasti tarkastelee. Samalla rahalla joko yhdet laadukkaat tai kahdet pian roskiin laitettavat kamat. Jokainen päättäköön itse miten sen rahan käyttää.

Isossa ja isommissa hankinnoissa ero todellakin korostuu, jos on sellainen ostaja joka mieluusti pitää vaatetta mahdollisimman pitkään kuin se että haluaa vauhtelua, jolloin vaatteen kestoiällä ei ole suurtakaan merkitystä. Paitoja vaihtelen usein, joten niihin en juuri panosta, mutta esim. asusteisiin kuten laukkuihin panostan enemmän.

Mielestäni hyvin yksinkertaista.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Duunia tuntuu riittävän ainakin tammikuun alkuun enemmän kun ehtii työaikana ja etätöinä painamaan. Tammikuussa helpottanee, kiitos uuden työkaverin.

Farkkujen ostossa ongelmia reisi-/perseosastolla. Johtunee luikusta kropasta?
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
RP

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja RP »

Vaola kirjoitti:
RP kirjoitti:Pääasiallisesti tuon verran maksaa miehen farkut.
Älä juksaa. Prismasta saa paljon halvemmalla!
Mutku me käydään vaan K-Citymarketissa :(
RP

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja RP »

Vaola kirjoitti:^ Mitäs merkkikuteita sieltä ostatte? :shock:
Naperoo??! Käykö se merkistä :?:
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

NuoriD kirjoitti:järkeä.
Entäs jos ostaa siinä uskossa että toiset kestää paremmin kuin toiset?

Muutamat tietänevät etten välitä paskaakaan kuteiden ulkonäöstä vaan käytännöllisyydestä ja kestävyydestä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bluntly kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:järkeä.
Entäs jos ostaa siinä uskossa että toiset kestää paremmin kuin toiset?

Muutamat tietänevät etten välitä paskaakaan kuteiden ulkonäöstä vaan käytännöllisyydestä ja kestävyydestä.
Minä ainaskin arvostan kestävyyttä vaikka autossa tai nahkatakissa tai työkaluissa tai teknisissä vempaimissa. Farkut ja muu kangastavara taas tuntuu enemmän lyhytikäiseltä kulutusvermeertä. Eli eikös olisi parempi käyttää arkifarkkuina isoa määrää halpiksia, joten puhtaat ja silitetyt ellei suorastaan vielä pakkauspussissa löytyy aina. Ja sitten ehkä (kun sinä kumminkin skorettelet), vain ehkä YHDET perjantain skoretusfarkut, jos haluaa skorettaa nimenomaan bimboilta jotka eivät riisu pikkareitaan ellei persrtaskussasi ole oikean hinttarin logoa?

Siis onko nuo muka sun ainoat istuvat farkut, ja muita et käytä? Kuluuhan ne sitten nopeemmmin kuin mun 14 kpl halpisfarkkuja, vaikka mitä laatua olisivat.

Ja hetikään en usko, etteikö halvemmista farkuista löytyisi sunkin perseelle sopivia. Helsingin keskusta vaan taitaa olla köyhä sellaisista käyttötavarahalleista, joita on muissa kaupungeissa laidoilla. Niin ehkä Hesassakin, mutta sinne on liian pitkä matka. Keskustassa sitten statustuotemyymälöitä.
Vastaa Viestiin