Mukava maanantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Usko pois, etsitty on. Ja ongelmana on reisi, ei perse.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
RP

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja RP »

Bluntly kirjoitti:^ Usko pois, etsitty on. Ja ongelmana on reisi, ei perse.
Mitenkä mä olen kokoajan luullut perseongelmaksi... onko sun perseestä sitten muuten ollut puhetta :?
SikaMika

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Ihme Kitinää jostain vaatteista. Jos joku kuvittelee, että 200€ tai 500€ farkut ovat samassa suhteessa kestävämmät kuin vaikkapa minun 32€ farkkuni (kestävät ehjinä vuoden pari), on hän järjiltään. 500€ farkuilla pitäisi pärjätä näin ollen 15-30 vuotta, ja eihän niillä pärjää. Vaikka pöksyt olisivatkin valmistettu puhtaasta kryptoniitista, niiden kantaja ei ole; ei se perse/vatsa niihin loppuikää kumminkaan mahdu. Miksi siis heidän/kanssaan kinastella ja jauhaa paskaa sivutolkulla, ylikalliista housuista maksajan tarvitsee vain sanoa se todellinen syy (sopivien pöksyjen huono saatavuus) ja eikun leikkelemään häränpuuppaa. Köyhät voivat sitten heittää ryysyistä palstanoppaa niin paljon kiinnostaa. Ihme touhua.

Koska minulla on se yksi ja ainoa sallittu puheenvuoro vielä käyttämättä, käytän sen nyt. Itse en ole huomannut kestävyyseroa kalliimpien ostamieni farkkujen (~100€) ja halvimpien (varmaankin juuri se 32€ joita nyt kaapissa kahdet) välillä. Halpiksien selkeä etu on se, että ne ovat hintalaatu-suhteessa kaikilla mittareilla mitattuina täysin ylivertaiset kalliisiin verrattuina: eivät ehdi mennä pois muodista ja jää homehtumaan kaappiin kun hajoavat sitä ennen, eivät ehdi jäädä liian pieniksi/isoiksi kun hajoavat sitä ennen eikä ne jalassa tarvitse paskoa housuunsa vain siksi että on joutunut panttaamaan oikean kätensä ne ostaakseen ts. voi irroitella ihan rennosti kun on aina varaa ostaa uudet.
On tosin sanottava, että ennen nettiputiikkien yleistymistä jopa minun, maksimissaan semi-muotitietoisen mutta melko reitevän oli vaikea löytää sopivia farkkuja koska siistejä sellaisia myyvien putiikkien määrä oli kovin rajallinen eikä välttämättä edes rahalla meinannut saada haluamaansa. Tätä kokemusta vastaan ymmärrän joidenkin hieman tuntuvammatkin sijoitukset hyvät farmarit löydettyään. Nykyisin onneksi kaikki on helpompaa kun vaihtoehtoja löytää nappuloita klikkailemalla ja rytkyjä voi tilata kotiin vain sovittaakseen ja palauttaakseen ne, ainakin melkein.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jep naurettavaa kitinää. Oikeastaan voisivat pussata persettäni pistettyäni rahaa kiertämään ja verokillinkejä tippui valtion kassaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

SikaMika kirjoitti:Koska minulla on se yksi ja ainoa sallittu puheenvuoro vielä käyttämättä, käytän sen nyt. Itse en ole huomannut kestävyyseroa kalliimpien ostamieni farkkujen (~100€) ja halvimpien (varmaankin juuri se 32€ joita nyt kaapissa kahdet) välillä.
Torpataan tämä nyt samantien.

Olet siis ostanut kalliit "merkkifarkut", jotka on valmistuttu samassa paikassa kuin halvatkin, vain eri merkki lätkäisty perseeseen. Sama kangas, samat saumat vain merkki tekee hintaeron.

Fail.

Vai oletko ostanut vahvemmasta kankaasta tehdyt?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
RP

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja RP »

^Mä torppaan tuon osittain. Juuri hiplaan tät uutta HILFIGERIN (mun toiseks lempparein hinttelein) pipoani ja samanlaista Lindexin vastaavaa. Näissä on selkeä ero; ompelussa, neuloksessa, toppauksessa sekä neuloksessa käytetyn langan laadussa. Diiselit tuntuu eriltä kuin levikset. Levikset on pehmeämpää, ohuempaa ja joustavampaa farkkua. Kävin hiplaamassa.
SikaMika

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Bluntly kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:Koska minulla on se yksi ja ainoa sallittu puheenvuoro vielä käyttämättä, käytän sen nyt. Itse en ole huomannut kestävyyseroa kalliimpien ostamieni farkkujen (~100€) ja halvimpien (varmaankin juuri se 32€ joita nyt kaapissa kahdet) välillä.
Torpataan tämä nyt samantien.

Olet siis ostanut kalliit "merkkifarkut", jotka on valmistuttu samassa paikassa kuin halvatkin, vain eri merkki lätkäisty perseeseen. Sama kangas, samat saumat vain merkki tekee hintaeron.

Fail.

Vai oletko ostanut vahvemmasta kankaasta tehdyt?
Eiköhän kaikki ostamani ole melko huonolaatuisia olleet hinnasta riippumatta. Uskon, että löytyy parempilaatuisiakin, esim. sellaiset jotka sinä olet nyt hankkinut. Otan kuitenkin failin vastaan vasta kun tepastelet uusissa farkuissasi vielä 8-16 vuodenkin päästä, jonka esittämäni hinta/laatu-analyysi vaatii. Mikä tahansa syy olla tepastelematta niissä tuolloin (hajosivat/hävisivät/eivät mahdu/hajosit/hävisit) riittää pitämään failin poissa minulta. Jäämme seuraamaan tilannetta.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja Gat »

RP kirjoitti:^Mä torppaan tuon osittain. Juuri hiplaan tät uutta HILFIGERIN (mun toiseks lempparein hinttelein) pipoani ja samanlaista Lindexin vastaavaa. Näissä on selkeä ero; ompelussa, neuloksessa, toppauksessa sekä neuloksessa käytetyn langan laadussa. Diiselit tuntuu eriltä kuin levikset. Levikset on pehmeämpää, ohuempaa ja joustavampaa farkkua. Kävin hiplaamassa.
No jopas on prinsessa ja herne, jos todella pakkasella kulkiessasi koko ajan tiedostat, onko toisen piposi lanka pehmeämpää kuin toisen.Vaikka merkkipipoja molemmat. Niin ja ihmiset varmaan tutkivat ja ihailevat piposi neuloksia kadulla? Pipo kumminkin häviää. Mistä tuli mieleen, että halvempiin farkkuihin voi paskantaa huolettomammin, kun tietää että ne ovat korvattavissa ellei komerossa jo valmiiksi ole samanlaisia. Röökinpolttamat, öljytahrat ym. samoin. Ei tarvitse varjella kuin tuliterän Mersun maalipintaa. Se on elämänLaatua se huolettomuus.
Manaaja

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

bliss kirjoitti:Rahan arvon muutoksen huomioiden, kyllä, ja olen maksanutkin. Ja nimenomaan silloin - nykyään en ehkä. Tai no. Max 300 e voisin maksaakin jos olis oikein ihqut. Vaiks nää.

Nämä ovat jo kalliit.
Joo-o... Mä muistan kun tilasin ekan mittatilauspukuni joskus sillon vähän yli 10v sitten, ja se maksoi tonnin markoissa. Se oli aivan vitullinen kasa rahaa kahdesta vaatekappaleesta.

1000+ euroa farkuista, jotka näyttää ihan neiti Superióren tiistaifarkuilta, paitsi että niissä on pari kukkaa? Morjens.
Manaaja

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

RP kirjoitti:Omat 500e farkut oli versacet, kyllä passas maksaa.
Yritin funtsia tätä vartin, mutten ymmärtänyt, joten olen pakotettu kysymään: Miksi? Mitä lisäarvoa se tuo?

Mä käytän Versacen The Dreameria, koska se on hyväntuoksusta öödedöödee. Mä käytän myös Adidaksen Victory League öödedöödee, koska se on hintasekseen hyväntuoksusta öödedöödee. Versace on parempaa öödedöödee, muttei 10 kertaa parempaa öödedöödee. Maksaisinko Versacesta 10 kertaa enemmän? En.

Uskoisinko että Versacen farkut ovat 10 kertaa paremmat kuin 10 kertaa halvemmat bulkkifarkut? En helvetissä.

Mun parhaat ja kestävimmät housut ovat poikkeuksetta jostain prismasta tai tarjousladosta, ja aina jotain sellasta merkkiä josta en oo koskaan aiemmin kuullukaan. Kaikki kalliimmat ja muodikkaammat merkit istuu lähes poikkeuksetta aina huonommin, mutta maksavat silti ihan vitusti enemmän. Musta on ihanaa olla tyytyväinen 20-50 euron housuihin kuin olla vittuuntunut 100 euron housuihin. 500 euron housuista puhumattakaan. Olette hulluja, oikeasti.

Ja mä en usko hetkeäkään, etteikö teille sopisi "mikään niistä halvemmista parinkympin housuista". Ego ei vaan anna myöten edes sovittaa sellaisia.
tuulenpuiska

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

RP kirjoitti:
Puiska lienee insinööri tai jos oikein pahasti käynyt niin peräti diplomi-insinööri? :P Silloin ymmärtäisin tämän matiiiiikan.
Hyi saatana! Minä mikää insinööri oo...väsynyt olin ja heitinyt sen mukaista läppää.
Kai Nalo

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Manaaja kirjoitti:Ego ei vaan anna myöten edes sovittaa sellaisia.
Niin, tai sitten se ego rakentuu niiden 500 euron merkkifarkkujen päälle.
elco

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja elco »

Minä olen polttanut autoon 40 euroa päivässä vuoden ajan. Muistaakseni joskus tuli kulutettua reissaamiseen 100 euroa päivässä 130 päivää putkeen.
Kai Nalo

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

elco kirjoitti:Minä olen polttanut autoon 40 euroa päivässä vuoden ajan. Muistaakseni joskus tuli kulutettua reissaamiseen 100 euroa päivässä 130 päivää putkeen.
Vaihtaisitko nuo kokemukset 55,2 kappaleeseen 500 euron farkkuja?
bliss

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja bliss »

Manaaja kirjoitti:
RP kirjoitti:Omat 500e farkut oli versacet, kyllä passas maksaa.
Yritin funtsia tätä vartin, mutten ymmärtänyt, joten olen pakotettu kysymään: Miksi? Mitä lisäarvoa se tuo?
Ostaahan jotkut Jaguarejakin vaikka ihan samalla tavalla vois siirtyä paikasta toiseen Nissan Sunnylla, vuosimallia 1991 :wink:
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

bliss kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:
RP kirjoitti:Omat 500e farkut oli versacet, kyllä passas maksaa.
Yritin funtsia tätä vartin, mutten ymmärtänyt, joten olen pakotettu kysymään: Miksi? Mitä lisäarvoa se tuo?
Ostaahan jotkut Jaguarejakin vaikka ihan samalla tavalla vois siirtyä paikasta toiseen Nissan Sunnylla, vuosimallia 1991 :wink:
Jaaha, Blis on taas tullut pysyvästi Kitinään.

Niin, itse asiaan. Kyllä ihmisellä on jokin intuitiomittari päässä aina ja tuo vertaus ei oikeasti toimi.
Vaikka ajattelisi, että arvot ovat toisia toisilla ihmisellä niin noin ronskiin vertailuun en menisi.

Jaguarissa on aivan valtavasti kaikilla ajatteluilla lisäarvoa. Sen huomaa se mökin yksinkertainen Mantakin nautintona, jos on Jaguarin kyydissä. Näin sanoisin.

Farkkujen ero on kuitenkin hienosäätöä ja lähes koko ero liittyy statukseen eli itsekorostukseen sinä lisäarvona. Siksi kalliit farkut vaan eivät ole kovin kestävää kehitystä oikeasti narsistisena ostoksena.

KUITENKIN voitaisiin laittaa tämä Jaguar vertaukseen, mutta silloin olisi otettava jokin muu auto kuin savuttava ja ruosteinen kolottava Nissan vertailuun.

Voitaisiin ehkä kysyä miksi joku ostaa Minin eikä Ford Fiestaa.

Tai miksi joku ostaa Jaguarin eikä isoa Alfaa. Näin se EHKÄ voisi toimia.

Oma mielipiteeni toki on, joka tässä täydellinen sivuseikka, että kalliitten farkkujen ostaja ei SAA koskaan koskaan eikä koskaan valittaa rahapulaansa. Ei nyt eikä 10 vuoteen tulevaisuudessa!

J o u l u n a r s k a
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Voiks nyt sanoa että mä en käytä farkkuja?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Vesper kirjoitti:Voiks nyt sanoa että mä en käytä farkkuja?
Ei. Mä käytän lähes ainoastaan farkkuja kun mulla ei oo bootycall-muotoja niinQ sulla :(
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mun mun niggabooty ei mahdu farkkuihin. Enkä mä kyllä muutenkaan tykkää farkuista, oon hametyttöjä :]

Tänään on kyllä vähän turhan lyhyt mekko näihin sukkahousuihin ja läskistyneisiin jalkoihini...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
NuoriD

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Bluntly kirjoitti:^ Usko pois, etsitty on. Ja ongelmana on reisi, ei perse.
Liikaa kyykkäystä.
NuoriD

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Vesper kirjoitti:Voiks nyt sanoa että mä en käytä farkkuja?
Köyhä!
RP

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja RP »

Manaaja kirjoitti:
RP kirjoitti:Omat 500e farkut oli versacet, kyllä passas maksaa.
Yritin funtsia tätä vartin, mutten ymmärtänyt, joten olen pakotettu kysymään: Miksi? Mitä lisäarvoa se tuo?

Ja mä en usko hetkeäkään, etteikö teille sopisi "mikään niistä halvemmista parinkympin housuista". Ego ei vaan anna myöten edes sovittaa sellaisia.
Tottakai se toi lisäarvoa, monin eri tavoin. Ensinnäkin ne oli yksinkertaisesti niin upeat, halusin hemmotella itseäni elämäni ensimmäistä kertaa kalliimmalla luksustuotteella. Tuntui vielä paljon paremmalta (olin vielä suht nuori) itse hankkia ja tehdä töitä niiden eteen. Lopussa palkinto seisoi, sano. En usko että juuri kukaan tiesi minun kävelevän Versacen farkuissa, riitti että itse tiesin. Ja tietysti se, että tiesin minkä työn olin tehnyt niiden saamiseksi. Ne yhdessä toi ihQn fiiliksen.

Tuo viimeinen taas on outo heitto, ottaen huomioon kuinka monta kertaa olen maininnut, tässäkin ketjussa, ostavani vaatteeni pääosin henkka maukasta tai Seppälästä. En tiennyt niiden olevan kalliita egoshoppailu kauppoja :?
RP

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja RP »

Kai Nalo kirjoitti:
Niin, tai sitten se ego rakentuu niiden 500 euron merkkifarkkujen päälle.
Muistaakseni itse olet kertonut ostavasi pojallesi GAPin vaatteita. Täällä sekin on mielletty merkiksi. Kuinka paljon nämä ostokset nostaa omaa egoasi? Vai onko ostamiselle kenties jokin muu syy?
Kai Nalo

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

RP kirjoitti: Muistaakseni itse olet kertonut ostavasi pojallesi GAPin vaatteita. Täällä sekin on mielletty merkiksi. Kuinka paljon nämä ostokset nostaa omaa egoasi? Vai onko ostamiselle kenties jokin muu syy?
Muistat väärin. En ole ostanut ainutakaan Gapin vaatetta, vaan saanut sekä Gap:n että Next:n vaatteita käytettynä tai lahjoina sukulaisilta. Second hand junous.
Viimeksi muokannut Kai Nalo, 22.12.2009 11:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
bedlam

Re: Mukava maanantai

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Vesper kirjoitti:Tänään on kyllä vähän turhan lyhyt mekko näihin sukkahousuihin ja läskistyneisiin jalkoihini...
:pics:

Itse kulutan farkkuihin öpaut 30 euroa parin vuoden välein.
Vastaa Viestiin