Ihana lumisäinen Tiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
nastamuumio

Re: Ihana lumisäinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Kävin tänään ojentamassa pienen pussillisen tryffeleitä remppasöpikselle. Voi olla, ettei sitä näe enää. Näin ikkunasta, että se oli tossa pihalla parin muun tyypin kanssa, ainakin virallisen valvojan ja jonkinsortin suunnittelijan. Oli vain hetki aikaa toimia, joten kaappasin tryffelipussin ja talvitakin ja kipaisin pihalle. En saanut sanotuksi muuta kuin "Mulla on sulle joululahja" ja se oli söpösti vähän hämillään, mutta kiitti kumminkin. Jos siinä ei olis ollut yhteensä kolmea muuta setää, oisin kyllä sanonut jotain muutakin, mutta nyt jotenkin tuli vaan otettua jalat alleen tosi nopeasti. Kaikki remppavekottimet on poissa ja remppa-asiat luultavasti kunnossa. Et tää oli vissiin tässä nyt.

Surettaa :(
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Ihana lumisäinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jee jee. Jollain kummallisella tavalla tuo karseankokoinen loota ei jäänytkään tullin hyppysiin.

Nyt on millä mällätä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Dumis

Re: Ihana lumisäinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Kiitos lomautusten, niin varmaankin koko illan melkein yöhön asti saa taas töissä hillua. Menis edes yötöiden puolelle, niin sais huomisen vapaaksi.
Dumis

Re: Ihana lumisäinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

^Menee kevyesti yövuoron puolelle, joten huominen vabaa. Sopii.
prosessi

Re: Ihana lumisäinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

nastamuumio kirjoitti:Kävin tänään ojentamassa pienen pussillisen tryffeleitä remppasöpikselle. Voi olla, ettei sitä näe enää. Näin ikkunasta, että se oli tossa pihalla parin muun tyypin kanssa, ainakin virallisen valvojan ja jonkinsortin suunnittelijan. Oli vain hetki aikaa toimia, joten kaappasin tryffelipussin ja talvitakin ja kipaisin pihalle. En saanut sanotuksi muuta kuin "Mulla on sulle joululahja" ja se oli söpösti vähän hämillään, mutta kiitti kumminkin. Jos siinä ei olis ollut yhteensä kolmea muuta setää, oisin kyllä sanonut jotain muutakin, mutta nyt jotenkin tuli vaan otettua jalat alleen tosi nopeasti. Kaikki remppavekottimet on poissa ja remppa-asiat luultavasti kunnossa. Et tää oli vissiin tässä nyt.

Surettaa :(
Se tietää ainakin sukunimesi, missä asut ja nyt myös jotain siitä mitä ajattelet. Rohkeutta riittävästi kerättyään se ehkä ottaa yhteyttä.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Ihana lumisäinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

prosessi kirjoitti:
nastamuumio kirjoitti:Kävin tänään ojentamassa pienen pussillisen tryffeleitä remppasöpikselle. Voi olla, ettei sitä näe enää. Näin ikkunasta, että se oli tossa pihalla parin muun tyypin kanssa, ainakin virallisen valvojan ja jonkinsortin suunnittelijan. Oli vain hetki aikaa toimia, joten kaappasin tryffelipussin ja talvitakin ja kipaisin pihalle. En saanut sanotuksi muuta kuin "Mulla on sulle joululahja" ja se oli söpösti vähän hämillään, mutta kiitti kumminkin. Jos siinä ei olis ollut yhteensä kolmea muuta setää, oisin kyllä sanonut jotain muutakin, mutta nyt jotenkin tuli vaan otettua jalat alleen tosi nopeasti. Kaikki remppavekottimet on poissa ja remppa-asiat luultavasti kunnossa. Et tää oli vissiin tässä nyt.

Surettaa :(
Se tietää ainakin sukunimesi, missä asut ja nyt myös jotain siitä mitä ajattelet. Rohkeutta riittävästi kerättyään se ehkä ottaa yhteyttä.
Näinpä se on kuin Prosessi sanoi, mutta onko se nyt kuitenkaan täysin selvä, että tryffelit oli "ihastuslahja". Jos se kuitenkin ajattelee, että se oli "vain" tavanomainen remppalahja.
Nastis hyvä. Tietenkin oli vallan mainio kun sen pussin ojensit, mutta eikö tosiaan ollut mahdollista antaa hänelle sitä ilman niitä muita.
Minä olisin voinut tehdä niin, että hiukan virallisesti olisin pyytänyt juttutuokiota ikäänkuin remontista ja sitten hän olisi tullut ja olisitte voineet punastella yhdessä.
OTAKSUN kuitenkin, että tätä kahden kohtaamista ja mahdollista kasvojen menettämistä sinä juuri syvällä sisimmässäsi halusit välttää. Se olisi inhimillistä. Miehet joutuvat tämän asian eteen usein, riksinottoon menettää kasvonsa ja joutua pettymään kun tuo metsästystehtävä on enimmäkseen miehen.
MUTTAKUN ne olivat vaaleanpunaisia ne tryffelit. Niinpä.

Loppujen lopuksi palaan kompaamaan ihan täysinkin Prosessin sanontaa että hänellä tosiaan on nyt ikäänkuin pelit ja pensselit kuinka jatkaa.
Ja olet taitavasti vielä taktikoinut niin, että jos hän ei ota yhteyttä niin on oikeastaan itseäänsäästävää "päättää" että hän ei vain kehtaa tai tajua!

Nastis. Olet mainio tapaus. Näin otaksun vahvasti sinua livenä näkemättä. Jos en enää jutskaile kanssasi Kitinässä ennen Joululahjojen jakoiltaa, niin toivotan sulle rattoisaa ynnä rauhallista Joulua :h: ja haaveilepa mukavista asioista erilaisten asioiden parissa vaaleanpunaiset pörrösukat jalassa.

Toivoo

J o u l u n a r s k a
SikaMika

Re: Ihana lumisäinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Lahjat ostettu, jippii. Vieläkin hieman kankkustaa viikonlopun jäljiltä, kun perjantainen baarireissu poiki lauantaille klo. 19 kestäneet jatkot. Huomenna edessä joulupukin reen ( = mutsin auto) nouto, hieronnassa käynti sekä pukitettavien mestojen tsekkaus. Aatto menee minuuttiaikataululla, joten silloin ei ole aikaa tavata karttoja tai etsiä oikeita rappuja.

Yksi pidempi pukkikeikka tulee heitettuä eräällä vanhainkodilla. Arveluttaa vähän veroasiat; en luonnollisestikaan muista ilmoittaa keikkojani verottajalle, mutta ko. mestan viskaalille piti taikoa ihan virallinen lasku. Summa on sen verran suuri, että heidän pitäisi toimittaa siitä veronpidätys. Toivon etteivät ole asiasta tietoisia ja lupaan hoitaa verot itse. Teen heille kuitenkin varuilta toisenkin laskun, jossa tuplaan liksani ja lisään päälle vielä alvin. Pitäisi tietenkin laskuttaa lisää ilta- ja pyhälisinä, mutta koska olen joulutuulella niin en viitsi. Sanon, että saavat maksaa paremmaksi katsomansa laskun. Jos tulee verottajalta enemmänkin vittuiluja, maksavat pukinkäynnit ensi jouluna 2,22 kertaa enemmän kuin tänä vuonna. Köyhät lapsiperheet ovat tyytyväisiä...
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ihana lumisäinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Kertokaa nyt minulle, mikä sitä Vesalan koulua riivaa? Maahanmuuttajia löytyy, mutta miksi joulujuhlasta tehdään jokin ihmeen hip hop jou jou räp nigga -pelleily?

Oli kristillistä tai ei, niillä arvoilla tämäkin rauhan tyyssija on rakennettu. Huonoja esimerkkejä yhteiskunnista löytyy monesta muusta paikasta ja yllätys yllätys, uskontokunnista erityisesti maahanmuuttajien suosimat tuntuvat olevan kovaa valuuttaa. En muista, että länsimaissa olisi esimerkiksi kivitetty ihmisiä enää vähään aikaan (?).

Toki meilläkin tapetaan, mutta harvemmin valtiokoneisto järjestää kansalaisilleen hupia ja tarjoaa vielä tiiliskivet päälle. Tai pitää sukulaismiesten suorittamaa tyttövauvan sisään ajoa maan tapana.

Miksi emme voi olla ylpeitä tavoistamme ja toivottaa myös toiset kokeilemaan niitä? Miksi täytyy luopua kaikesta, että kaikki tuntisivat olonsa kotoisaksi. Vaikea olisi uskoa, että esim. Amerikan yhdysvalloissa luovuttaisiin uskollisuuden vannomisesta lipulle, vaikka luokalla olisi ketä.

Piilohattuiluna voisi taas kerran osoittaa syyttävän sormen humanistien suuntaan. Onhan se kiva, että kaikki saavat tulla Suomeen ja nauttia toisten työn hedelmistä, ei siinä mitää. Mutta että vielä perse pystyssä odotetaan koivuhalkoa kakkoseen, se on jo liikaa.
Paras päivä ikinä.
nastamuumio

Re: Ihana lumisäinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

No mitä näille ihmisille sitten pitäisi tehdä?
http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=194484

Viime sunnuntain Hbl:ssä oli parempi juttu, mutta sitä ei ole netissä.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ihana lumisäinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Liikakansoitus on ongelma ja sodat loppuvat sotimalla. Jos ihmiset eivät kykene kuin nigga style -sotimiseen, niin annetaan palaan vain. Liiallinen määrä ihmisiä tekee ärtyisäksi ja kun tulee tarpeeksi tilaa, niin rauha valtaa mielen.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Ihana lumisäinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Riemumieli kirjoitti:Kertokaa nyt minulle, mikä sitä Vesalan koulua riivaa?
...
Miksi emme voi olla ylpeitä tavoistamme ja toivottaa myös toiset kokeilemaan niitä?
Jos et raivoltasi huomannut, juuri noinhan Vesalan koulun edustajatkin sanoivat näkemässäsi Kympin Uutisten osiossa. He nimenomaan olivat sitä vastaan että kristillisiä perinteitä yritettäisiin erityisesti pimittää maahanmuuttajilta, mutta toisaalta huomautettiin että tulisi suvaita myös muunlaisia perinteitä. Ei kai esim. suomalaisia juutalaislapsia pakoteta joulukirkkoon vanhempien tahdon vastaisesti?

Ps. Silminnäkijähavaintojen mukaan ainakin Puotilan ala-asteen joulujuhlassa laulettiin "Enkeeeli taivaan lausuiii nääääin" ja esitettiin Josef&Maria-kuvaelma, vaikka lasten joukossa oli selvästi myös maahanmuuttajalapsia, jopa huivipäisiä.
Vaikea olisi uskoa, että esim. Amerikan yhdysvalloissa luovuttaisiin uskollisuuden vannomisesta lipulle, vaikka luokalla olisi ketä.
Huono vertaus. Yhdysvalloissa ei pakoteta muiden uskontojen edustajia omaksumaan kristillisiä perinteitä, mitä ilmeisesti yllä esität.

Lisäksi jos et tiennyt, Yhdysvalloissa ei ole valtionuskontoa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
nastamuumio

Re: Ihana lumisäinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Riemumieli kirjoitti:Liikakansoitus on ongelma ja sodat loppuvat sotimalla. Jos ihmiset eivät kykene kuin nigga style -sotimiseen, niin annetaan palaan vain. Liiallinen määrä ihmisiä tekee ärtyisäksi ja kun tulee tarpeeksi tilaa, niin rauha valtaa mielen.
No joka tapauksessa moni ajattelee toisin. Vituttaa aina lukea jostain niitä ikään kuin uusina oivalluksina esitettyjä mielipiteitä, että hädänalaisimpia ihmisiä pitäisi auttaa lähellä kotimaitaan. No totta helvetissä, mutta suurin osa niistä todellakin on siellä, köyhissä naapurimaissa, on nyt ja on ollut, ja enemmän kuin mitenkään järkevästi mahtuu.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Ihana lumisäinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Joululahjat ostettu ja paketoitu, tilulilulii. Ei ollut paha rasti, helposti löytyi Itäkeskuksesta, eikä köyhtynytkään liikaa. Huomenna olisin etsinyt Sellosta jos ei nyt olisi tärpännyt. Pahus kun Itiksestä on kadonnut se pulju.net-kaltainen friikkitavaramyymälä josta löytyi ainakin viime vuonna helposti hauskoja ja ajatuksia herättäviä lahjoja.

RP:lle tiedoksi ettei ole eka joululahja.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ihana lumisäinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Frederik Krueger kirjoitti:Jos et raivoltasi huomannut.. He nimenomaan olivat sitä vastaan että kristillisiä perinteitä yritettäisiin erityisesti pimittää maahanmuuttajilta, mutta toisaalta huomautettiin että tulisi suvaita myös muunlaisia perinteitä.
Yhdysvalloissa
En raivoa, lähinnä huokaan syvään. Miten kristilliseen jouluun saa ujutettua muita juttuja suvaitsemisen hengessä? Toki hyrrää voi ja saa pyöritää yms. mutta nimenomaan suomalaisena perinteenä joulu on joulu on se mikä se on.
Ateistisena valtiona Amerikan yhdysvalloissa ei pääse mihinkään, jos ei toivota Jumalan siunausta joka paikassa. Tiesit kai sen, että kristinusko on Jenkeissä kovaa valuuttaa?
Paras päivä ikinä.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Ihana lumisäinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Riemumieli kirjoitti:En raivoa, lähinnä huokaan syvään. Miten kristilliseen jouluun saa ujutettua muita juttuja suvaitsemisen hengessä? Toki hyrrää voi ja saa pyöritää yms. mutta nimenomaan suomalaisena perinteenä joulu on joulu on se mikä se on.
Kukaan ei kiellä sinua viettämästä joulua kristillisenä juhlana, jos kristillisyys on oikeasti sinulle niin tärkeää. Tosin epäilen ettet oikeasti ole kovin harras kristitty, kunhan käytät sitä hommalaiseen tapaan keppihevosena.
Ateistisena valtiona Amerikan yhdysvalloissa ei pääse mihinkään, jos ei toivota Jumalan siunausta joka paikassa. Tiesit kai sen, että kristinusko on Jenkeissä kovaa valuuttaa?
"Jumala" se on juutalaisilla ja muslimeillakin. Ainakin monet juutalaiset ovat päässeet amerikkalaisessa yhteiskunnassa ihan hyvään asemaan vannomatta ikuista lojaalisuuttaan Jeesukselle Kristukselle meidän Vapahtajallemme.

Tuosta huolimatta, analogiasi on edelleenkin ihan perseestä. Joko yleissivistyksesi on kovin matala, tai mamuraivosi hämärsi asioiden hahmottamiskykyäsi väliaikaisesti.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ihana lumisäinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Frederik Krueger kirjoitti:Tuosta huolimatta, analogiasi on edelleenkin ihan perseestä.
Koira koiran tuntee.
Paras päivä ikinä.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ihana lumisäinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja saira »

Kysyn vilpittömin mielin nyt FK sinulta. Voiko maahanmuuttokriittistä puhetta esittää ollenkaan millään sävyllä ilman, että tunnut ottavan sen henkilökohtaisella tasolla? En ole siis esittämässä kritiikkiä tai puolustamassa mitään, mutta pisti vain silmään, että tulit keskusteluun taas puolustamaan maahanmuuttajia. En siis nyt mieti itse asiaa, vaan enemmän sinua henkilönä.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
tuulenpuiska

Re: Ihana lumisäinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

No jaa. En tiedä onko nykymaailman ongelma ne sodat, kuin ihmisen pinttynyt tapa tms pitää kiinni "saavutetuista eduista" vaikka pitäisi tehdä mitä vaan.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Ihana lumisäinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

saira kirjoitti:Kysyn vilpittömin mielin nyt FK sinulta. Voiko maahanmuuttokriittistä puhetta esittää ollenkaan millään sävyllä ilman, että tunnut ottavan sen henkilökohtaisella tasolla?
Riemis esitti joitakin typeriä väittämiä, anteeksi jos sanoin vastaan. Olkoon se sitten "henkilökohtaisesti ottamista". Mikä oli mielestäsi Riemumielen "sävy"?

Ehkä sinun kannattaisi mieluummin kysyä vaikka Riemumieleltä tai monelta muultakin (vaikka sitten hommaforumissa), miksi heidän on mahdotonta keskustella maahanmuuttajista analyyttisesti ja objektiivisesti kiihdyttämättä itseään raivon partaalle?
En ole siis esittämässä kritiikkiä tai puolustamassa mitään, mutta pisti vain silmään, että tulit keskusteluun taas puolustamaan maahanmuuttajia.
Miksi tämä häiritsee sinua niin paljon?

Sinänsä huvittavaa että aloitat kritiikkisi sanomalla ettet ole esittämässä kritiikkiä. :D
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ihana lumisäinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja saira »

En mä esittänyt kritiikkiä, vaan kysyin tyhmiä. Se on mun paha tapani (ja mä olen loistava siinä)... Eikä mua tosiaan itse asia kiinnostanut, enemmän kiinnitin vain sinun tapaasi vastata näihin asioihin yleensäkin.
Viimeksi muokannut saira, 22.12.2009 23:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Ihana lumisäinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

saira kirjoitti:Eikä mua tosiaan itse asia kiinnostanut, enemmän kiinnitin vain sinun tapaasi vastata näihin asioihin yleensäkin.
Kiva että sain aikaan mielenkiintoa tahollasi. Kiinnitätkö vastaavasti koskaan huomiota esim. Riemumielen, Bhvenen tai Speden tapaan keskustella maahanmuuttajista?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ihana lumisäinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja saira »

Kiinnitän. Ja monen muun tapaan vastata erilaisiin asioihin. Nyt vaan päätin avata suuni tällä hetkellä. Tai näppikseni.

Mutta siis voiko tästä asiasta mielestäsi esittää kritiikkiä niin, että sen voi ottaa rakentavana, ja jos voi, niin olisiko sinulla antaa esimerkkiä mieleisestäsi rakentavasta kritiikistä?

Edelleen, tyhmä kysymys, mutta haluaisin tietää.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Ihana lumisäinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

saira kirjoitti:Kiinnitän. Ja monen muun tapaan vastata erilaisiin asioihin. Nyt vaan päätin avata suuni tällä hetkellä. Tai näppikseni.

Mutta siis voiko tästä asiasta mielestäsi esittää kritiikkiä niin, että sen voi ottaa rakentavana, ja jos voi, niin olisiko sinulla antaa esimerkkiä mieleisestäsi rakentavasta kritiikistä?

Edelleen, tyhmä kysymys, mutta haluaisin tietää.
Jaahas, olit editoinut kysymystäsi. No vastataan tuohon lisäämäsi osuuteen, vaikka tällainen metakeskustelu onkin kovin typerryttävää.

Ensinnäkin todettakoon että vaikka muuta väitätkin, kysymyksesi on selkeää kritiikkiä. Sinua tuntuu riepovan vain minun vastaamiseni mamuprovoiluihin, ei esim. aiemmin mainitsemieni nimimerkkien tapa keskustella samasta asiasta (mutta toiselta laidalta). Miksi? Onko takana mahdollisesti se että yhdyt enemmän heidän näkemyksiinsä?

Toiseksi, esitit aiemmin väittämän että ottaisin kaikki ns. maahanmuuttokriittiset kannanotot "henkilökohtaisesti", riippumatta asiasta tai millä sävyllä ne esitetään. Tuo on tietysti väärä väite, ja lisäksi paljastaa kysymykseesi sisältyvän ennakkoasenteen, tyyliin "Joko olet lakannut hakkaamasta vaimoasi?".

Kyllä, asiasta voi keskustella asiallisestikin, ja paljon tällaista asiallista kriittistä keskustelua onkin käyty, ei ehkä niinkään hommaforumilla. Uutena esimerkkinä vaikkapa Kymppiuutisissa ollut maininta ettei valtaväestön pitäisi hävetä tai piilotella kristillisiä perinteitään omassa joulunvietossaan, varsinkaan koska maahanmuuttajat eivät ole itsekään olleet tällaista toivomassa.

Toisena esimerkkinä aikaisemmat täälläkin käydyt keskustelut siitä mitä tukia turvapaikanhakijoille tulisi tarjota, jotta tänne ei hakeudu ihmisiä rahanhakureissulla vaikka jo tietävät, etteivät luultavasti tule saamaan turvapaikkaa. Kuten siinäkin keskustelussa niin asiallisesti esitin, mielestäni turvapaikanhakijoille silkan rahan tarjoamisen tulisi ehkä olla pikemmin poikkeus kuin sääntö (ellei sitten joku asiasta enemmän tietävä taho osaa perustella miksi rahatuki on monesti helpompi/parempi/halvempi vaihtoehto). Olen pahoillani että missasit kyseisen keskustelun, ehkä silloin sinun ei olisi tarvinnut esittää metakysymystäsi.

Mainittakoon etten kokenut Riemumielen tämänkertaista kannanottoa erityisen objektiivisena mietiskelynä asiasta, vaan yleisluontoisena ärsyyntymisenä siitä että ilmeisesti hänen mielestään Vesalan koulussa on liikaa maahanmuuttajia. Kiinnitin lähinnä huomiota outoihin viittauksiin USA:n lippuvalaan ja ettei muka Yhdysvalloissa voi pärjätä ellei ole kristinuskoinen. Vaikka noin olisikin (miten asia siis ei ole), ei kai se sentään ole toivottava olotila? Vähän kuin pitäisi olla kommunistisen puolueen jäsenkirja edetäkseen urallaan.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ihana lumisäinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja saira »

Kiitos vastauksestasi!

En usko kritisoivani nyt tätä asiaa millään tavalla, vaan uskon ja toivon olevani täysin vilpitön halussani oppia tuntemaan ajatuksiasi asiasta. Ja ehkä tietää miksi tartut provoihin kun sellaisen tunnistat.

Täytyy lukea tuo ketju läpi, jäänyt minulta kokonaan väliin. Jos jotain tulee mieleen vielä sen jälkeen, niin kysyn uudestaan.

Ja jos omaa mielipidettäni asiasta kysyt, niin en oikeastaan omaa sellaista. Ihan koska en katso tietäväni asiasta vielä niin paljoa kaikilta kanteilta, että voisin sellaisen kattavasti muodostaa.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Ihana lumisäinen Tiistai

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

saira kirjoitti:Kiitos vastauksestasi!

En usko kritisoivani nyt tätä asiaa millään tavalla, vaan uskon ja toivon olevani täysin vilpitön halussani oppia tuntemaan ajatuksiasi asiasta.
Miksi juuri minun ajatukseni asioista kiinnostavat niin paljon, eikä esim. muiden mainitsemieni nimimerkkien? Esitänkö näkökantani epäselvästi enkä perustele niitä tarpeeksi hyvin?
Ja ehkä tietää miksi tartut provoihin kun sellaisen tunnistat.
Luultavasti samoista syistä miksi ihmiset yleensäkään vastaavat provoihin.

Monesti vastaamiseen vaikuttaa epätosi väittämä, joka pahimmassa tapauksessa vaikuttaa siltä kuin esittäjä uskoisi siihen ihan oikeastikin. Haluan auttaa ihmisiä ymmärrystasonsa nostamisessa koska olen tällainen pesunkestävä filantrooppi.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Vastaa Viestiin