Suositko vapaita kanoja ja munia

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Vapauden arvostus

Häkkimunat ja -kanat ovat parempia
0
Ei ääniä
Aika lailla sama, kaikkiruokainen
0
Ei ääniä
Josko sitä joskus koettaisi =curious
1
11%
Vain vapaat käyvät, häkitettyjen käyttö on saatanasta
3
33%
Hittovie Pertti, alat muistuttaa Gattagaa
5
56%
 
Ääniä yhteensä: 9

sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Suositko vapaita kanoja ja munia

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Uskomatonta...

Eikö sen toisen ketjun perusteella tullut selväksi, että häkkikanalla ja 'vapaalla' kanalla on hyvin vähän eroa? Jos asiaa ei muuten ymmärrä, niin näkeehän sen perssilmällä kilohinnastakin, että 'vapaa' kana ei luultavasti ole sama asia kuin luomukana.

Pitänee käydä ostamassa Lasipalatsin Eat & Joysta munia ja raportoida sitten tänne, ovatko ne hintansa väärtejä maultaan:
http://www.viisitahtea.fi/eat-and-joy
Zeb

Re: Suositko vapaita kanoja ja munia

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Onko tässä nyt kyse seksistä vai ruuasta?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Suositko vapaita kanoja ja munia

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Varatussa kanassa on enempi haastetta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Zeb

Re: Suositko vapaita kanoja ja munia

Viesti Kirjoittaja Zeb »

No sitten. Omaa munakasta pidän tietysti häkissä ettei vaan karkaa.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Suositko vapaita kanoja ja munia

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Luomumunia, olen opettanut saman ostokäyttäytymisen myös miehelle. Perusteeksi riitti muistaakseni tuotantoeläinten elinolosuhteiden parantaminen, en kyllä riehunut ja murskannut munia lattiaan jos vääriä sattui ostamaan mutta huomautin asiasta. On myöntynyt, koska asia on minulle tärkeä ja vaiva hänelle varsin vähäinen. Kestovaippoihin ryhtymistä perustelinkin jo reippaasti rahalla ja lapsen iho-ongelmien estämisellä, en maailman pelastumisella. Vaikka sitäkin agendaa toimitan samalla katalasti.

Nämä nyt on hyvin pieniä ja helppoja tapoja yksittäisen kuluttajan tehdä eettisempiä valintoja luonnon puolesta. Tietty jos kuluttaminen tai eläimet yleensä närästää, voihan sitä antaa vaikka aikaansa seurakunnalle. Eikä pakko tietysti ole tehdä mitään. Voi ostaa aina halvinta, ulkolaista, tehotuotettua, hankkia perheeseen kolme maasturia ja rakentaa muurin talonsa suojaksi etteivät köyhät kurki sisään. Jotenkin mun oikeustajuuni vain ei mahdu että jollain meistä olisi vain oikeuksia.

Tämä ei nyt ollut kannanotto Manaajan muniin vaan yleistä ajatusta aiheesta.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Suositko vapaita kanoja ja munia

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Äh, en huomannut että asiasta oli kymmenen sivua tekstiä yleispuolella. :doh:
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Suositko vapaita kanoja ja munia

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Pidän itseäni niin laadukkaana tapauksena, ettei minun tarvitse turvautua kenekään jo hallussapitämään yksilöön. Jos liekki leimahtaisi(tunnetasolla), olisi korrektia vapautua entisistä kahleista ENNEN raamatulliSEKSI ryhtymistä. Näin olen myös toiminut. Omatuntoni ei sallisi pettämisestä aiheutuvan tuskan tuottamista ihmiselle josta välitän(oma kumppani), tai joka ei ole tehnyt minulle mitään pahaa(ensimmäinen nainen, jos siis itse olisin jollekin se toinen). Muut tapaukset erikseen, mutta kostoihin koston vuoksi en näillä ikävuosilla katso alentuvani.
Prepare for the worstest.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Suositko vapaita kanoja ja munia

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Löysin äsken puhelimen jääkaapista, joten jotain pientä voi tosiaan jäädä tänään huomaamatta.

Uudesti suuntautuneena vastaus on vapaa kukko + alin raksi ruutuun. Hyödynnä sitä avioseksin mahdollisuutta, ei niin huolestuta kaikenlaiset uhkat.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Vastaa Viestiin