TII

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
milli

Re: TII

Viesti Kirjoittaja milli »

Mä oon jotenkin niin pihi, etten voisi kuvitella syöväni "kalliissa" työpaikkaruokaloissa. Otan joka päivä eväät töihin, ja oon pakottanut avokin kans toimimaan samoin. Meillä tehdään ruokaa aika silleen, että siitä riittää eväät seuraavaksi päiväksi töihin.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: TII

Viesti Kirjoittaja Elppis »

milli kirjoitti:Mä oon jotenkin niin pihi, etten voisi kuvitella syöväni "kalliissa" työpaikkaruokaloissa. Otan joka päivä eväät töihin, ja oon pakottanut avokin kans toimimaan samoin. Meillä tehdään ruokaa aika silleen, että siitä riittää eväät seuraavaksi päiväksi töihin.
Ai niinku tölkkipapuja ja purkkikalaa? :D
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: TII

Viesti Kirjoittaja Niba »

RP kirjoitti:^En tiedä opiskelijan hinnoista. Muutoin on 4,90€ tavallinen annos. Se "parempi" annos on kalliimpi. Mieluummin hakisin kebabin vierestä samalla hinnalla.
Tuossa kerkesin novalle valittaa että jos pitzan hinta alle viisi euroa niin joko tarvikkeessa on vikaa tai työehdoissa, varmaan sama on kebibinkin kanssa, laitonta maahanmuuttoa yms. Kun suomessa ei rehellinen toiminta ole ole niin halpaa jostain on luistettava tai sitten tehdä itse työtä kaksi euroa tuntipalkalla! Lapseille kuulemma kouluissa joutuvat taikomaan 20 sentillä lautasen täytettä tai jotain, onneksi en ole enään edes lapsi tambereella..

tii tarkoittaa muuten ihan muuta kuin eli tii
Viimeksi muokannut Niba, 19.01.2010 13:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
milli

Re: TII

Viesti Kirjoittaja milli »

Elppis kirjoitti:Ai niinku tölkkipapuja ja purkkikalaa? :D
Vaikka :D Joskus tekee mieli tonnikalaa ja papuja :) Oon ihan koukussa kidneypapuihin. Plus.. meillä riitti toissapäiväiset lihapullat vaan toiselle.
RP

Re: TII

Viesti Kirjoittaja RP »

Itse otan aina ruoan eväinä jos se on mahdollista. Olen ollut (ja mies on nyt) paikoissa missä ei ole esim. jääkaappia tai mikroa.

Ja pelkällä leivällä elo ei tee kropalle hyvää. Viisi kertaa päivässä pitäisi syödä, jotta pysyy kuosissa. Ja että on hankalaa muistaa syödä. Paskaksi menee jos leivällä elää ja sitten ahmasee lämpimän kotona.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: TII

Viesti Kirjoittaja Elppis »

milli kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Ai niinku tölkkipapuja ja purkkikalaa? :D
Vaikka :D Joskus tekee mieli tonnikalaa ja papuja :) Oon ihan koukussa kidneypapuihin. Plus.. meillä riitti toissapäiväiset lihapullat vaan toiselle.
Mä söin einestä varmaan ensimmäistä kertaa vuoteen: Saarioisten kananuudeliruukku. Söin kolme lusikallista ja yökkäsin (työkaveri sai hyvät naurut). Söin banaanijogurtin ja pussipuuron loppuen lopuksi. Argh.
The great club outshines the individual, always and forever.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: TII

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mullakaan leipä ei ole vaihtoehto työpaikkalounaaksi. Se ei tee samalla tavalla kylläiseksi kuin lämmin ja leipäänkin kyllästyy varsin pian, kun sitä muutenkin tulee syötyä. Kaksi lämmintä ateriaa on saatava päivässä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
RP

Re: TII

Viesti Kirjoittaja RP »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mullakaan leipä ei ole vaihtoehto työpaikkalounaaksi. Se ei tee samalla tavalla kylläiseksi kuin lämmin ja leipäänkin kyllästyy varsin pian, kun sitä muutenkin tulee syötyä. Kaksi lämmintä ateriaa on saatava päivässä.
Mulla on tämä unohdusprobleemi. Heräämisen jälkeen menee kaksi tuntia kun saan aamupalan eli leivän alas, sitten päivällä taas leipäpala ja sitten lämmin ruoka kun mies kotiutuu. Ei toimi, ei. Mutta kun unohdan.

Raskausaikana äitee oli täällä pari viikkoa ja pakotti aka lättäs ruoan naaman eteen kellon lyömällä ja pakko sanoa etten koskaan ole ollut virkeämpi. Painokaan ei noussut yhtään, peräti laski. Ja kokoajan oli kylläinen olo ja fiilis, että taaaaasko pitää syödä.

Tässä perheessä ainoastaan tytsä lie syö hyvin. Säännöllisesti. Kaviksia, lihaa, hedelmiä ja marjoja päivittäin.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: TII

Viesti Kirjoittaja Elppis »

RP, mulla AIVAN sama onkelma. Mies syö noin kolme kertaa enemmän ruokaa kuin minä, pojan kanssa varmaan menee saman verran :oops:
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: TII

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Kyllä Sodexo ja Amica korjaavat ruokiaan (ja tarvittaessa vaihtavat emännän/ravintolapäällikön), kunhan työnantajan puolelta heikkolaatuiseen ruokaan puututaan. Tästä on hyviä kokemuksia kolmesta eri työpaikasta. Okei, ruoka on usein suht maustamatonta, mutta mausteet löytyvät ruokalasta. Ja kaikille ei mausteinen ruoka sovi. Eli aika hyvä nykyään.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: TII

Viesti Kirjoittaja annepa »

RP kirjoitti:
Mulla on tämä unohdusprobleemi. Heräämisen jälkeen menee kaksi tuntia kun saan aamupalan eli leivän alas,

Vaiha aamupalaleipä smoothieen tai pirtelöön; surauta banaani, marjoja, jugurttia tms, mehua ja vaiks leseitä tasaseksi ja ryystä kitusiis. Menee helpommin alas kuin leipä, ainakin mulla.
RP kirjoitti: sitten päivällä taas leipäpala ja sitten lämmin ruoka kun mies kotiutuu. Ei toimi, ei. Mutta kun unohdan.
Mikset vaiha tota päivän leipäpalaa johonkin tukevampaa, kun se nyt ei näköjään kuitenkaan unohu. Kyllä sitä kolmellakin ruualla pärjää jos syö oikeita asioita eikä vaan leipää.

Oon yrittäny saada viittä ateriaa ja se meinaa aina välillä onnistua, ainakin arkipäivisin. Ainoastaan iltapäivän välipala, joka on yleensä hedelmä, meinaa jäähä aina pois. Ruuan laadun kanssa on vielä tekemistä...
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
NuoriD

Re: TII

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

milli kirjoitti:Mä oon jotenkin niin pihi, etten voisi kuvitella syöväni "kalliissa" työpaikkaruokaloissa.
IMHO omituisessa paikassa säästämistä. Ruoka nyt on ihmisen perustarve ja nautinto.
milli

Re: TII

Viesti Kirjoittaja milli »

NuoriD kirjoitti:IMHO omituisessa paikassa säästämistä. Ruoka nyt on ihmisen perustarve ja nautinto.
Eihän toi poissulje hyvää ruokaa. Ok, tänään oli itsellä poikkeussafka töissä, mutta esmes eilen oli itsetehtyjä lihapullia itsetehdyssä tomaattikastikkeessa ja iso annos salaattia. Töissä siis syödään samaa hyvää ruokaa mitä syödään kotona.
+ mitä sen perusteella mitä ketjussa on tähän asti käsitelty, niin ei tuo työpaikkaruoka monissa paikoissa miltään nautinnolta kuulosta.
NuoriD

Re: TII

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

milli kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:IMHO omituisessa paikassa säästämistä. Ruoka nyt on ihmisen perustarve ja nautinto.
Eihän toi poissulje hyvää ruokaa. Ok, tänään oli itsellä poikkeussafka töissä, mutta esmes eilen oli itsetehtyjä lihapullia itsetehdyssä tomaattikastikkeessa ja iso annos salaattia. Töissä siis syödään samaa hyvää ruokaa mitä syödään kotona.
+ mitä sen perusteella mitä ketjussa on tähän asti käsitelty, niin ei tuo työpaikkaruoka monissa paikoissa miltään nautinnolta kuulosta.
Obs! Huom! Käytit sanaa pihi, et kulinaristi tai ortoreksi.
milli

Re: TII

Viesti Kirjoittaja milli »

NuoriD kirjoitti:Obs! Huom! Käytit sanaa pihi, et kulinaristi tai ortoreksi.
Halotaan sit hiuksia :) Mä en ymmärrä, että miksi maksaisin ulkopuoliselle taholle siitä ruoanvalmistamisesta tai vastaavasta kun hyvää ruokaa (hyvistä raaka-aineista) voi valmistaa kotonakin ( ja kun meillä kuitenkin on joka päivä kotiruokaa), isomman annoksen tekemisessä ei ole hirveästi vaivaa.
milli

Re: TII

Viesti Kirjoittaja milli »

Ja siis kyllä hyvä ruoka on ihanaa, ja ulkona on kiva käydä syömässä silloin tällöin jos on jokin erityinen syy :)
Dumis

Re: TII

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Mää kun syön n. 3 päivää samaa ruokaa kotona, niin en tod jaksa syödä samaa töissäkin :P Tosin nyt tähän voi tulla muutosta kosko eihän tuota Amican skeidaa jaksa syödä viikosta toiseen. Tai sit vaan kiltisti maksan lounasmatille, on niiden safka jo niin hyvää että siitä voi sen +3e maksaa verrattuna Amigaan.
milli

Re: TII

Viesti Kirjoittaja milli »

^mä onneksi oon niin yksinkertainen etten jaksa kyllästyä vaikka tulisikin syötyä muutaman päivän samaa ruokaa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: TII

Viesti Kirjoittaja Niba »

Lisäksi kun syä samaa ruokaa monta päivää peräkkäin ei ruoka maistu liian hyvin ja alkaa sitten luonnostaan syödä vähemmän. Varsinkin kun oma kehoni on keräävää tyyppiä, kerään lämpöä ja energiaa kehooni joskus vähän liiankin tehokkaasti, en siis ole mikään läpipasko.
RP

Re: TII

Viesti Kirjoittaja RP »

annepa kirjoitti:
Mikset vaiha tota päivän leipäpalaa johonkin tukevampaa, kun se nyt ei näköjään kuitenkaan unohu. Kyllä sitä kolmellakin ruualla pärjää jos syö oikeita asioita eikä vaan leipä.
No just sen takia se on se leipä kun unohdan syödä sen jääkaapissa olevan tukevan luonaan, sitten hokaankin että kello niin paljon jotta kohta syödään se varsinainen ruoka joten nappaan nopsaan leivän että jaksan odottaa sen puoli tuntia.

Raskaudiabeteksen aikana kävin todella tarkasti ravintoterapeutin kanssa läpi tätä syömistä, koska ruokavaliossa itsessään ei juuri korjattavaa ollut.

Optimaalisin ruokailu itselleni on nimenomaan ruokaympyrän mukaan syöminen eli sen viisi kertaa päivässä tasaisin väliajoin. Ruoka-aineiden osalta toteutus ei ole ongelma, samaa syön nytkin mutta se että saisin aka muistaisin syödä sen viisi kertaa onkin taas toinen juttu.

Töissä ollessa pystyn noudattamaan, mutta täällä kotona uppoudun milloin mihinkin ja hups niin se aika taas meni.
Kai Nalo

Re: TII

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

RP kirjoitti: Ja pelkällä leivällä elo ei tee kropalle hyvää. Viisi kertaa päivässä pitäisi syödä, jotta pysyy kuosissa

Pöh. Kyllä ruisleipä hakkaa terveellisyydessa monetkin "lounaat" mitä on tarjolla. Ja kyllä minä syön 4-5 kartaa päivässä, vaikka en duunissa lämmintä lounasta käykään syömässä.

En vaan periaatteessa halua maksaa vajaata kymppiä huonosta safkasta ja toisekseen, ainakin minun on syötävä keskipäivällä suhteellisen pieniä annoksia etten nukahda työpisteelleni ahmattina. Seisova pöytä, 9.20 euroa ja pienet annoskoot ovat minulle mission impossible ja juuri siksi turvaan eväsleipiin / 400 gr raejuustopurkkiin.

Hyvin pärjää.
RP

Re: TII

Viesti Kirjoittaja RP »

^Puhuin itsestäni.
Kai Nalo

Re: TII

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

^Ok.
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mullakaan leipä ei ole vaihtoehto työpaikkalounaaksi. Se ei tee samalla tavalla kylläiseksi kuin lämmin ja leipäänkin kyllästyy varsin pian, kun sitä muutenkin tulee syötyä.
Mullla taas ei ole tarkoituskaan tulla kylläiseksi, vaan siirtää nälkää. Mut mähän oonkin - 10 kg dietillä..
RP

Re: TII

Viesti Kirjoittaja RP »

Tasaisin väliajoin syömisessä oli myös se hyvä puoli ettei ehtinyt tulemaan ns. nälkä ja annoskoot oli huomattavasti pienemmät. Koitan myös harrastaa herätyskellolla syöntiä, koska se vireystila vaan on sairaan hyvä kun syön säännöllisesti. Vielä mennään tytsän ehdoilla, joten päivät on niin erirytmisiä ym. että sekin osaltaan hankaloittaa tätä omaa issuetani.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: TII

Viesti Kirjoittaja Niba »

En tiedä miksi maksaisin 5,30€ lounaasta ostin eilen 500g Poutun Helpponakkeja 1,41€ tarjouksesta?
Tykkään niistä kylmänä sinapin kanssa..
Viimeksi muokannut Niba, 19.01.2010 17:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin