Maanantai, ei vapise vielä

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Maanantai, ei vapise vielä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Bluntly kirjoitti:On päiviä kun kaikki ei mene ihan nappiin, on päiviä kun hommat menee päin persettä ja sitten on näitä päiviä.
Näin eilen kuis tänään?
Dumis

Re: Maanantai, ei vapise vielä

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Huomenta, töisä. Ehkä tästä tulee parempi viikonalku kuin edellisestä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Maanantai, ei vapise vielä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Tänään se alkaa! Ja päätin myös yrittää vaikka väkisin. :h:
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
bliss

Re: Maanantai, ei vapise vielä

Viesti Kirjoittaja bliss »

Flunssaa ja töitä. Ja kahvia.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Maanantai, ei vapise vielä

Viesti Kirjoittaja saira »

Tällä viikolla olis kiirus, töitä ja koulua joka päivä iltaan saakka ja viikonloppuna Vapepan kurssi pe-su, lauantaina lisäksi hääjuhlat. Likka taitaa (tietenkin) olla tulossa kipeäksi. Äh...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Maanantai, ei vapise vielä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Noniin salikamat mukana..
On kaikenlaista roinaa urheilu muisti jopa kätöset suojaavat pyörähanskat ottaa mukaan?
töissäkökäpö..
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maanantai, ei vapise vielä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Jahas. Perjantaina tuli sairauslomaa että saisin kerättyä itseni maanantain lekurikäyntiä varten. Lauantaina tuli "pelastuspartio" hakemaan mut ulos, pois stressistä ja ahdistuksesta - hoitaja ehdotti tätä perjantaina. Tänään kävin itse lääkärillä, joka iski 2vk lisää ja lähetteen ammattilaiselle. Soitin esimiehelle, joka räjähti puhelimessa että jos on "jumalauta sairauslomaa, silloin EI BILETETÄ". Mitähän vittua, mulle on kuulemma luvassa "tiukka keskustelu" kun menen takaisin töihin.

Eiköhän se ole ihan mun oma asia, varsinkin jos kehoitus on tullut terveydenalan ammattilaiselta, mitä sairauslomallani teen. Vittu vaikka hypin alasti päälläni keskellä Senaatintoria jos siltä tuntuu.

Voiko irtisanoa itsensä kirjallisesti?

:evil: Toi ei kyllä yhtään auta, muutenkin pimahtamassa.
The great club outshines the individual, always and forever.
Dumis

Re: Maanantai, ei vapise vielä

Viesti Kirjoittaja Dumis »

^ Ehkä sillä esimiehellä on paska maanantai? Ehkei sille kandeis kertoa mitä tekee saikullaan? Meil ainakin yks sankari sai monoa, kun jäi kiinni saikullaan maastopyöräilykuvasta lehdessä :roll:
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maanantai, ei vapise vielä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Dumis kirjoitti:^ Ehkä sillä esimiehellä on paska maanantai? Ehkei sille kandeis kertoa mitä tekee saikullaan? Meil ainakin yks sankari sai monoa, kun jäi kiinni saikullaan maastopyöräilykuvasta lehdessä :roll:
Sattui olemaan samassa raflassa kuulemma (mistä mä lähdin kotiin jo puolenyön aikaan).
The great club outshines the individual, always and forever.
Dumis

Re: Maanantai, ei vapise vielä

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Elppis kirjoitti:
Dumis kirjoitti:^ Ehkä sillä esimiehellä on paska maanantai? Ehkei sille kandeis kertoa mitä tekee saikullaan? Meil ainakin yks sankari sai monoa, kun jäi kiinni saikullaan maastopyöräilykuvasta lehdessä :roll:
Sattui olemaan samassa raflassa kuulemma (mistä mä lähdin kotiin jo puolenyön aikaan).
No... shit! Et sitten ollutkaan risteilee? Vaiko päiväreissu?
Olikse lääkäri? Jossei, niin sano ettei puutu sun sairausloman hoitotoimenpiteisiin.
RP

Re: Maanantai, ei vapise vielä

Viesti Kirjoittaja RP »

Ehkä sun kannattaa kertoa sille pomolle koko stoori. Jos mietin sitä aikaa kun itselläni oli alaisia niin olisin toki itsekin ollut hieman suu pyöreänä jos olisin tavannut sairaslomalaisen klubbailemasta. Jos taas tietäisin mikä jutun takana niin asia saattaisi olla toinen.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maanantai, ei vapise vielä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Se kyllä kuulosti puhelimessa siltä, ettei sitä olis voinu vähempää kiinnostaa mikä mulla on, pääpointtina oli se, että olen TAAS sairauslomalla, ja TÄSTÄ PITÄÄ NYT PUHUA.
The great club outshines the individual, always and forever.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Maanantai, ei vapise vielä

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Aaargh, tosi tyhmä pattitilanne. Ihan uskomatonta että pomo sattui olemaan juuri siinä samassa raflassa.
Mut oon kyl silti sitä mieltä, et ei se oikeastaan sille kuulu että mitä teet sairauslomalla..jos kerran on mustaa valkosella siitä että saikku on. Eikä sille itseasiassa edes kuulu se syy miksi olet saikulla.. (Äh, sekavaa juttua.) Mut tosiaan tossa tilanteessa on ehkä järkevää sitten selittää jotain, varsinkin kun mainitsit jossain vaiheessa että teillä pidetään niitä "poissaolopalavereitakin".
Koittaa jaksella!
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
bliss

Re: Maanantai, ei vapise vielä

Viesti Kirjoittaja bliss »

Perkele!
Ei mulla muuta tähän kohtaan.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Maanantai, ei vapise vielä

Viesti Kirjoittaja annepa »

Elppis kirjoitti:Jahas. Perjantaina tuli sairauslomaa että saisin kerättyä itseni maanantain lekurikäyntiä varten. Lauantaina tuli "pelastuspartio" hakemaan mut ulos, pois stressistä ja ahdistuksesta - hoitaja ehdotti tätä perjantaina. Tänään kävin itse lääkärillä, joka iski 2vk lisää ja lähetteen ammattilaiselle. Soitin esimiehelle, joka räjähti puhelimessa että jos on "jumalauta sairauslomaa, silloin EI BILETETÄ". Mitähän vittua, mulle on kuulemma luvassa "tiukka keskustelu" kun menen takaisin töihin.

Eiköhän se ole ihan mun oma asia, varsinkin jos kehoitus on tullut terveydenalan ammattilaiselta, mitä sairauslomallani teen. Vittu vaikka hypin alasti päälläni keskellä Senaatintoria jos siltä tuntuu.
Tätä nykyä sairausloma ei tarkoita sitä että ollaan vällyjen välissä kotona juomassa kuumaa mehua. Se VOI tarkoittaa sitä mutta ei tarkoita aina. Kysypä pomolta, jos se alkaa karjua, että "tiedätkö miten uupumusta hoidetaan" (olen käsittänyt että siitä on kyse, jos ei, niin unoha koko juttu). Sitten voi jatkaa että "sitä hoidetaan niin että tehdään ihan muita asioita kuin töitä, ESIM BILETETÄÄN!".

Hyvä kyllä että "tästä pitää nyt puhua", puhupa sitten oikeen kunnolla :)
Dumis kirjoitti: Meil ainakin yks sankari sai monoa, kun jäi kiinni saikullaan maastopyöräilykuvasta lehdessä
Eri reilua jos kyse oli esim uupumuksesta tai masennuksesta aiheutuva saikku.

Asian tekee kyllä hankalaksi se että se ei tosiaan kuulu esimiehelle että miksi ollaan pois.

Mulla on kyllä tapana kertoa pomolle miksi olen pois. Olen onnekas siksi, että mulla on viimiset 4 pomoa ja nykyinen olleet tosi hyviä tyyppejä, niille voi puhua suoraan.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Maanantai, ei vapise vielä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Niin, sairaslomallahan pitää käyttäytyä sairauden paranemista edistävällä tavalla ja lääkärin antamien hoito-ohjeiden mukaisesti. Flunssassa ei kukuta alasti Senaatintorilla, mutta jos kyseessä on masennus/uupumus, on aika vaikea varmaan todentaa, että mikä olisi sitten sellaista toipumista heikentävää puuhastelua.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maanantai, ei vapise vielä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mikä ihmeen mielisairaus iski päähän kun lupauduin menemään asiakkaalle kouluttamaan?

Miksi ihmeessä vakuutusalalla samasta asiasta on joka firmassa käytössä eri nimi?

Miksi päivän safka oli kauheaa shittiä?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Maanantai, ei vapise vielä

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Elppis, jos tilanne tuntuu hankalalta hoitaa yksin, työterveyshuollosta voi pyytää palaveria. Et joutuisi silloin yksin selittelemään poissaolon syitä ja vointiasi vaan saisit tukea tth:lta. Eli sinä, pomo ja lääkäri/psykologi/joku työterveyshuollosta saman pöydän ääreen. Tätähän käytetään myös silloin kun niitä poissaoloja alkaa kasautua, joten pomon luulisi olevan ehdotuksesta enemmän kuin hyvillään. Toipumista!
Elämä kantaa, jos sen antaa
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Maanantai, ei vapise vielä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Mukavaa varmasti olla sairaslomalla kuulostaa ihan oikealta työsuhteelta toisin kuin esimerkiksi keikkatyöläiset jotka sairastaa omaan laskuunsa?
En tiedä olin viimeiksi pois päivän kun jakapohja viipaleina, eihän se yksi päivä auttanut vaan parantuminen viivästyi pari viikkoa kun ei pysynyt haavat ummessa kävellessä.. Mutta Terveystalo antoi palvelunsa..
Eihän se teille nuorille mitään merkitse mutta jos joskus sairaslomalle ryhdyn, vain tosi tarpeessa, +37,1 kuumetta ei ihan riitä..
En ainakaan mennyt ravintolaan tai risteilylle..
Masennus on taas tauti joka tarvii jonkun psykiatrisen diagnoosin?
En usko arvauskeskuksen tai edes yliopistollisen normilääkärin sellaista antavan, paitsi varmaan terkkarit sen jo kohta antaa diagnoosin?(Vaiko joko antoi!) ;) Menee nykyään sekaisin nämä jutut. omalla ilmoituksella voi olla kolme päivää pois ja terkkari antaa 1-3 päivää sairasLOMAA! Lomahan on toipumisen aikaa ja jos ei oteta krapulasta toipumista lukuun niin toipuminen on toipumista? Juurikin katsoin Kiminkistä tekemässä sairastervehdyskäyntiä masentuneen äitylin luona, kuulemma 80% tai jotain saa huonoja viboja syntymän jälkeen ja noin 10 % voi kehittää masennuksen? Tästä ei nyt varmaan enään(Tre) ollut kyse? Toisaalta puhutaan ennaltaehkäisystä.

Perkeleen vaikeaa on elämä nykyisten hyvä BB-sukupolvi vai mikä senytolikaan!
:lol:
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maanantai, ei vapise vielä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Melnais kirjoitti:Elppis, jos tilanne tuntuu hankalalta hoitaa yksin, työterveyshuollosta voi pyytää palaveria. Et joutuisi silloin yksin selittelemään poissaolon syitä ja vointiasi vaan saisit tukea tth:lta. Eli sinä, pomo ja lääkäri/psykologi/joku työterveyshuollosta saman pöydän ääreen. Tätähän käytetään myös silloin kun niitä poissaoloja alkaa kasautua, joten pomon luulisi olevan ehdotuksesta enemmän kuin hyvillään. Toipumista!
Jep! Tähän oltiin varmaan muutenkin menossa.

Juttelin hoitajan kanssa, joka lupasi olla esimieheeni yhteydessä ja vähän pohjustaa sairauslomaani (myöskin valottamaan minkälainen käytös on haitallista toipumiselle).

Annepa, kiitos. Tajusit asian ytimen.

Pahoittelen että tästä on tullut Elpan terapiafoorumi..
The great club outshines the individual, always and forever.
Zeb

Re: Maanantai, ei vapise vielä

Viesti Kirjoittaja Zeb »

^Joo ei kuulu työnantajalle missä sairaslomalla hillut, ainakaan kun sulla on kerran lääkärintodistus. Ihan vapaaehtoista sekin haluatko selittää enempiä.
NuoriD

Re: Maanantai, ei vapise vielä

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Zeb kirjoitti:^Joo ei kuulu työnantajalle missä sairaslomalla hillut, ainakaan kun sulla on kerran lääkärintodistus. Ihan vapaaehtoista sekin haluatko selittää enempiä.
Ei se ihan noinkaan mene. En ota tässä mitenkään kantaa Elpan tapaukseen, mutta totean, että työnantajan ei ole pakko hyväksyä sairaslomatodistusta. Työnantaja voi halutessaan ohjata työntekijän toiselle, määrittämälleen lääkärille, työkyvyn arviointia varten.

9 ensimmäistä arkipäivää työnantaja ei saa Kelalta mitään korvausta, vaan työntekijän palkka menee kokonaan työnantajan pussista. Yleensä työehtosopimuksissa on sovittu, että työnantaja maksaa tämän, mutta laki ei sano asiasta mitään. Lisäksi on hyvä tietää, että kun työntekijä monesti saa esim 2kk normaalia palkkaa ollessaan sairaslomalle, niin työntekijä saa Kelalta korvauksena vain sairaspäivärahan, joka on yl. 50-60% palkasta, eli työnantajan kuvetta kaivetaan edelleen. Työnantaja maksaa sairaspäivärahan päälle, jotta työntekijä saa normaalia palkkaa vastaavan korvauksen sairaslomalla ollessaan.

Siitä, kuuluuko sairasloma-dg työnantajalle vai ei, on eri käsityksiä. Yksi käsitys on, että koska työnantaja viime kädessä päättää, hyväksyykö hän sairasloman vai ei, ja koska lääkärillä ei ole monestikaan riittävää tietoa potilaan työnkuvasta, tulee työnantajan tietää sairasloman syy. Mutta tästä on eri käsityksiä ja eri työnantajat tulkitsevat asiaa eri tavoin.
Zeb

Re: Maanantai, ei vapise vielä

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriD kirjoitti:Ei se ihan noinkaan mene. En ota tässä mitenkään kantaa Elpan tapaukseen, mutta totean, että työnantajan ei ole pakko hyväksyä sairaslomatodistusta. Työnantaja voi halutessaan ohjata työntekijän toiselle, määrittämälleen lääkärille, työkyvyn arviointia varten.
Ok, mutta kotiarestia ei varmaan silti tarvitse harjoittaa? Eikä raportoida työnantajalle terveydentilastaan sl-todistusta tarkemmin ainakaan, ellei itse halua. Mun mielestä on vähintään outoa jo sekin, jos sl-todistus menee työnantajalle eikä työterveyteen, mutta tiedän, että sellaista joissain työpaikoissa harrastetaan.
NuoriD

Re: Maanantai, ei vapise vielä

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Zeb kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Ei se ihan noinkaan mene. En ota tässä mitenkään kantaa Elpan tapaukseen, mutta totean, että työnantajan ei ole pakko hyväksyä sairaslomatodistusta. Työnantaja voi halutessaan ohjata työntekijän toiselle, määrittämälleen lääkärille, työkyvyn arviointia varten.
Ok, mutta kotiarestia ei varmaan silti tarvitse harjoittaa? Eikä raportoida työnantajalle terveydentilastaan sl-todistusta tarkemmin ainakaan, ellei itse halua. Mun mielestä on vähintään outoa jo sekin, jos sl-todistus menee työnantajalle eikä työterveyteen, mutta tiedän, että sellaista joissain työpaikoissa harrastetaan.
Toistan vielä, että en ota kantaa Elpan tapaukseen, vaan yleisellä tasolla.

Kuten sanoin, työnantaja päättää, hyväksyykö sl-tod:n vai ei. Itse aina ajoittain arvioin näitä tapauksia, joissa työnantaja on osoittanut työntekijän hakemaan arvion määräämältään toiselta lääkäriltä (eli minulta) ja koskaan ei ole tullut vastaan tilannetta, että en olisi itsekin sairaslomaa kirjoittanut.

Jos työntekijälle on esim. kirjoitettu sairaslomaa kipeän selän takia ja työnantaja samaan aikaan bongaa hänet esim. kilpailemasta eukonkannon MM-kisoista, niin herättäähän se epäilyjä. Tuossa keksityssä tilanteessa työnantaja olisi tod. näk. vahvoilla hylätessään sl:n.

Kuten totesin, niin työnantaja tuntee työntekijän työolosuhteet lääkäriä paremmin ja työnantaja hyväksyy tai hylkää sairaslomatodistuksen, eli sillä perusteella voi perustella työnantajan oikeutta tietää sairasloma-dg. Mutta asiaa tulkitaan eri paikoissa eri tavoin.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Maanantai, ei vapise vielä

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Karrrmiva makeannälkä iski päikkäreiltä herättyä. Löysin mansikoita ja floraivispiä(menetteli, en tietty jaksanu vispata), kuivattua kookospähkinää(ei menetellyt) ja viimein bongasin kolme piparia ja salmiakkeja. Piparit oli vähän jo vanhentuneen makusia yöks. Ehkä se pahin talttuikin jo.

Nousen huomenna uudestaan luistimille, pelottaa. Alaselkää vihloo vieläkin tietyissä asennoissa ihan helvetisti. Ilmeisen(doggy style, cowgirl :twisted: vitsihälytys) lisäksi myös esim istuesta noustessa tai kumartuessa jos koukistaa jalkoja, kumartelen suorin jaloin siis.

Elpsulle tsempitystä, toivottavasti saatte palaverissä tai muutoin pomon kans asian selväksi ettei sun siitä tarvi murehtia enää. Muista syödä hyvin ja saada auringonvaloa kun sitä on tarjolla pus!

Raskaanaolijoille ja vauvallisille ja okei, menköön kaikille muillekin myös hyvyyssäteitä ja jaksamusta!
Prepare for the worstest.
Vastaa Viestiin