Mitä kokata lauantaina?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Mieluiten söisin

Possun sisäfile + fetasalaatti
3
21%
Salami-sipuli-peruna kiusaus
1
7%
Tortillat possunsuikaleella
5
36%
Kalapuikoi kermaviilikastikkeell
2
14%
Jauhelihakeitto
3
21%
Kana-riisi-vihannes mössö
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 14

RP

Mitä kokata lauantaina?

Viesti Kirjoittaja RP »

Näihin löytyy ainekset, mutta en osaa päättää. Päättäkee te niin mä duunaan. Kolme tuntii aikaa äänestää.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mitä kokata lauantaina?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Äänestin helpointa ja minulle maukkainta: kalapuikkoja.

Itse olen huono syömään, ja lisäksi aina vaan vaivaa sama, että tulee kuolemanväsymys, jos päivällä syön.

Sitten viime viikot olen laiskuuttani syönyt eli juonut pääasiassa Blå Bandin "Kuumakuppeja" eli pussikeittoja. Laitan tuopillisen tai kuksallisen vettä mikroon ja kuumettua siihen ei ohjeen mukaan yksi vaan kolme pussillista jauhetta että tulee tiuhaa. Aika kallista, mutta sentään helppo niellä.

Kaikki ne lienee samaa kamaa, vain mausteena paketin nimellinen aines. Eniten pidän katkaravusta, lohesta, juusto-parsasta ja pinaatista, joita yhdistelen luovasti.
RP

Re: Mitä kokata lauantaina?

Viesti Kirjoittaja RP »

Tuo väsymys johtuu verensokereiden heittelystä, veikkaan ma. Jos söisit säännöllisesti niin väsyä ei välttämättä tulisi.

En ole mikään keittiöihminen, joten kalapuikot olisi se helpoin tapa päästä tästäkin. Tortillat samoin.

Mies uhkaili laittavansa kokkauskurssille.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mitä kokata lauantaina?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mä sanon että jauhelihakeitto, mutta tuunattuna. Eli reippaasti tomaattimurskaa ja chiliä sekaan. Ja perunatkin voi korvata kasviksilla, kuten parsakaalilla ja paprikalla. Nam!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Mitä kokata lauantaina?

Viesti Kirjoittaja swirl »

^Hassua, mulla oli ihan tismalleen sama juttu mielessä :o Yleensä oon lisännyt myös kidneypapuja ja tuloksena on ollut vähän texmex-tyyppinen jauhelihakeitto.
RP

Re: Mitä kokata lauantaina?

Viesti Kirjoittaja RP »

Noissa keittojuurespuseissa näyttää olevan parsaakin. Perunaa en halua korvata, tykkään. Kaapissa on koskenlaskijaa, se toisi hyvää makua keittoliemeen.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mitä kokata lauantaina?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

RP kirjoitti:Noissa keittojuurespuseissa näyttää olevan parsaakin. Perunaa en halua korvata, tykkään. Kaapissa on koskenlaskijaa, se toisi hyvää makua keittoliemeen.
Nyt puhut asiaa! Tää on ehkä paras talvikeitto ikinä :] No, kana-kookos-curry -keitto tulee hyvänä kakkosena.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
RP

Re: Mitä kokata lauantaina?

Viesti Kirjoittaja RP »

^Sulla on hyviä keittoreseptejä. Täytyy testailla. Tykkään keitoista, mutta en oikein keksi uusia makutestailuja vaan aina sitä peruskeittoa joko kanalla, nakeilla, jauhelihalla tai kalalla.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mitä kokata lauantaina?

Viesti Kirjoittaja Gat »

"Vihannesmössöistä" että pitkään en tajunnut, miksi vanhempieni kokkaukset maistuvat minusta paskalta. Sitten huomasin, että heittävät ruokaan kuin ruokaan sekaan aina saman pakastevihannespussukan. Joka minusta maistuu "karvaalle" tai kitkerälle. Nythän on niin, että ihmisillä on synnynnäisesti erilainen makuaisti, varsinkin tuon karvaan maistamisessa. Siit on jossain tutkimuskin: toinen ei maista ollenkaan, toinen maistaa kuin vanhan paskan. Kai sitten hypännyt sukupolven yli meillä.
Manaaja

Re: Mitä kokata lauantaina?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Eka taisi olla ainoa mihin ei tule joko perunaa, riisiä tai vaaleita jauhoja. Annan ääneni sille.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mitä kokata lauantaina?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^Mun keittoihin ei tule hiilareita perinteissä muodossa (riisi/pasta/peruna) vaan korvaan ne aina kasviksilla. Paitsi liha- ja lohikeitoissa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
RP

Re: Mitä kokata lauantaina?

Viesti Kirjoittaja RP »

Noista aineista saisi kyllä hyvän tuhdin salaatinkin. Salaatit on mun heikkous. Näitä hiilarijuttuja en juuri ole miettinyt sen enempää.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä kokata lauantaina?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Löytyi parvekkeelta viimeviikonloppuista kaalikeittoa eli tänään ei kokata.

Paitsi ehkä pari pussia pekonia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
RP

Re: Mitä kokata lauantaina?

Viesti Kirjoittaja RP »

Voi hitsi, tuli tasapeli.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Mitä kokata lauantaina?

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

^ Älä hätäile, mä riennän apuun. Tortillat.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Mitä kokata lauantaina?

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Ou nou, mä pilasinkin vaan entisestään, sori. Mut ota hei oikeeesti ne tortillat, kermaviilikastilla. Namnam. Hmm pitäsköhän itekin syyä jotain..... Ei kai, meen röökilla.

Mut hei ältsin kiinostava aihe!
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Bhven

Re: Mitä kokata lauantaina?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Ei itketä lauantaina, joten jätä sipuli pois.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Mitä kokata lauantaina?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Jauhiskeitto, mutta tänä lauantaina tyydyn kuitenkin naudan olkaan nojaan ja kassleria pilkon sivuun, lisään perunaa,kaalia, porkkanaa, lanttua, palsternakkaa, purjoa, maa-artisokkaa, ja mausteeksi mustaa pippuria, vähän suppilovahveroa, kuivattua(omaa) liperiä tuoretta persiljaa, liemikuution ja laakerinlehteä!

Syö vain jauhiskeittoa se on hyvää kanssa..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Mitä kokata lauantaina?

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

...
Viimeksi muokannut Lapitii, 15.02.2010 12:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Mayah
Elämätön Kitisijä
Viestit: 365
Liittynyt: 01.09.2009 1:38
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Mitä kokata lauantaina?

Viesti Kirjoittaja Mayah »

Pallotin tortillat.
RP

Re: Mitä kokata lauantaina?

Viesti Kirjoittaja RP »

Aikataulu petti sen verran, jotta tehtiin tortillat. Huomenna teen pihvit. Sitten keiton Vespan ohjeilla.

Tämä olis plääni.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mitä kokata lauantaina?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mä kokkasin tänään siskolla. On melko haastavaa, kun on tottunut tiettyihin mausteisiin ja raaka-aineisiin kaapissa ja sitten niitä ei toisella olekaan. Vaihtelua toki, mutta vähän piti kikkailla. Hyvää tuli silti ja kaikki meni :]
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vastaa Viestiin