Tollo-torstai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
elco

Re: Tollo-torstai

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriD kirjoitti: Kun lasketaan veron osuus koko palkasta, niin 500 000 bruttotuloilla veron osuus on 52,4 ja siitä pois tyhmyysvero ja Hgissä asuminen tekee lopulliseksi veroasteeksi 49,59, joka on tietysti aivan liikaa, mutta kuitenkin alle puolet palkasta.
Niin. vero.fi:n veroprosenttilaskuri antoi vitosella alkavan luvun lisäprosentiksi. Siihen tulevat paskamaksut vielä päälle.

Mene ja tiedä.
NuoriD

Re: Tollo-torstai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

elco kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: Kun lasketaan veron osuus koko palkasta, niin 500 000 bruttotuloilla veron osuus on 52,4 ja siitä pois tyhmyysvero ja Hgissä asuminen tekee lopulliseksi veroasteeksi 49,59, joka on tietysti aivan liikaa, mutta kuitenkin alle puolet palkasta.
Niin. vero.fi:n veroprosenttilaskuri antoi vitosella alkavan luvun lisäprosentiksi. Siihen tulevat paskamaksut.
"Palkansaajan tuloverolaskurin tuloveroprosenteissa on huomioitu:

valtion tulovero,
keskimääräinen kunnallisvero 18,98 prosenttia,
keskimääräinen kirkollisvero 1,33 prosenttia,
palkansaajan TyEL-maksu 4,5 % (alle 53-vuotias työntekijä),
työttömyysvakuutusmaksu 0,4 prosenttia,
sairausvakuutuksen sairaanhoitomaksu 1,47 ja päivärahamaksu 0,93 prosenttia,
viran puolesta tehtävät vähennykset
"

Eli kyllä tuossa kaikki pakolliset maksut on mukana ja lisäksi vielä vapaaehtoinen kirkollisverokin ja kunnallisveroprosentti on laskettu 18,98:n mukaan, kun se esim. Helsingissä on 17,5% ja Kauniaisissa 16,5%.

Mutta ymmärsin kyllä, että puhut marginaaliveroasteesta ja se tosiaan saattaa yli 50%:n mennä.

Oma pointtini oli, että lopullista verojen ja pakollisten maksujen osuutta palkasta on vaikea saada nousemaan yli 50%:n, jos asuu pks:lla eikä kuulu kirkkoon. Siihen ei em. reunaehdoilla pääse vielä 500 000 bruttopalkkatuloillakaan.

Ceterum censeo: Hyvätuloisten verotus on ilman muuta liian kireää suomessa, siitä ei ole epäselvyyttä.
elco

Re: Tollo-torstai

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriD kirjoitti: Oma pointtini oli, että lopullista verojen ja pakollisten maksujen osuutta palkasta on vaikea saada nousemaan yli 50%:n, jos asuu pks:lla eikä kuulu kirkkoon. Siihen ei em. reunaehdoilla pääse vielä 500 000 bruttopalkkatuloillakaan.
Tämä ei ollut pointti. Pointti on, että jos ja kun maksan veroja 10/12 vuositulojeni mukaan 10 kuukautta niin viimeisen 2kk maksettavat verot pomppaisivat yli 50%:iin palkasta. Sen välttämiseksi kannattaa sitten ennemmin olla pois töistä!

Olen Nero.
NuoriD

Re: Tollo-torstai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

elco kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: Oma pointtini oli, että lopullista verojen ja pakollisten maksujen osuutta palkasta on vaikea saada nousemaan yli 50%:n, jos asuu pks:lla eikä kuulu kirkkoon. Siihen ei em. reunaehdoilla pääse vielä 500 000 bruttopalkkatuloillakaan.
Tämä ei ollut pointti. Pointti on, että jos ja kun maksan veroja 10/12 vuositulojeni mukaan 10 kuukautta niin viimeisen 2kk maksettavat verot pomppaisivat yli 50%:iin palkasta. Sen välttämiseksi kannattaa sitten ennemmin olla pois töistä!
Ymmärsin tämänkin. Halusin vain lohduttaa sinua, että verohelvetistä huolimatta lopulta saat aina yli 50% palkkatulostasi itsellesi, vaikka se nyt laiha lohtu onkin.

Miten työnantaja muuten suhtautuu siihen, että noin timantinkova tietokonemies on pois töistä pari kuukautta?

Kun sun työpanostasi mitä ilmeisimmin tarvitaan, eiväthän ne huvikseen sulle maksa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tollo-torstai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Hyvää yksykskakkosta, urpåt! Mä taidan käyttää päivän univormuista unelmointiin...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
elco

Re: Tollo-torstai

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriD kirjoitti: Miten työnantaja muuten suhtautuu siihen, että noin timantinkova tietokonemies on pois töistä pari kuukautta?

Kun sun työpanostasi mitä ilmeisimmin tarvitaan, eiväthän ne huvikseen sulle maksa.
Hetikohta kun saan ansiosidonnaisen työssäoloehdon täyteen niin pitää alkaa lanseeraamaan tätä. Täytyy alkuun horista jotain murhaavasta utilisaatiostani, siitä etten aio mennä isyyslomalle kuten kaikki muut,work/life balansseista ja muista. Sitten uhata epäsuorasti erolla ja muistuttaa, että rekryprosessi on pitkä ja kallis ja tuloksena ei luultavasti löydy yhtä hyvää.

Jos ei mitenkään heru niin sitten vaihtoehtoina ovat loparit ja veropommi.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tollo-torstai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Eka koko päivä ukkiksena. En pysty edes nyansseihin aiempaan verrattuna. Ei mitään kahlittu fiilareita tai mageeta hehkutusta.

Sain kuitenkin houkuteltua mukavuudenhaluisen kaksoisveljeni hiihtämään iltasella. Mukavaa harrastaa yhdessä, vaikka ei hiihtäessä juuri juteltua tule. Pitäis varmaan ehostaa luukkua, ettei mukavoidu liikaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Dumis

Re: Tollo-torstai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Pitäis tiskata koko kämppä, illalla tulee vierait kattomaan lätkää ja nauttimaan virvokkeita. Onneksi flunssa näyttää helpottaneen, huomenna sit taas sänkyä metsästää kaapunnilta, lauantaina uskaltaa ehkä jo mennä sporttaamaan.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Tollo-torstai

Viesti Kirjoittaja swirl »

Palkkalaskelman kolahdettua Netpostiin on pakko todeta, että minä :h: ylityöt.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Tollo-torstai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Nyt vois olla sopiva hetki vetää päikkärit. Öitä!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tollo-torstai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Apua, tuli flashbäkki viime yön unesta; olin värjännyt hiukseni BLONDIKSI :shock: Oliskohan Nowan hysterialla ollut jotain tekemistä asian kanssa.

Sain kyllä kamalasti kohteliaisuuksia; joku teki mulle siinä unessa tosi makeen ranskalaisen letin ja siinä näkyi raidat ihanan selkeästi. Hmm. Pitäiskö?
The great club outshines the individual, always and forever.
Asie Payton

Re: Tollo-torstai

Viesti Kirjoittaja Asie Payton »

*nap nap nap nap*

Mitäs jos jättäis ton ämmän?! Rohkaiskaa ja kannustakaa mua nyt!
RP

Re: Tollo-torstai

Viesti Kirjoittaja RP »

JÄTÄ SE SIKA ÄMMÄ, ANSAITSET PAREMPAA!
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Tollo-torstai

Viesti Kirjoittaja huima »

Eiks kohta ala jotkut ämmäm kisat?
RP

Re: Tollo-torstai

Viesti Kirjoittaja RP »

:oops:
Kai Nalo

Re: Tollo-torstai

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Voi helvetti että mä vihaan tuota kumisaapastaloa ja sen kusipäisiä tyyppejä. Kun tästä projarin taskista päääsen eroon, niin vedän lipun salkoon ja juon kossua. Saatana. :twisted:
Dumis

Re: Tollo-torstai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Kai Nalo kirjoitti:Voi helvetti että mä vihaan tuota kumisaapastaloa ja sen kusipäisiä tyyppejä. Kun tästä projarin taskista päääsen eroon, niin vedän lipun salkoon ja juon kossua. Saatana. :twisted:
Mitä saatanaa sä työasioita tai ihmisiä mietit, eikö sun pitäis olla jossain kalliossa kaatuilemassa baarien välillä?
On jätkä kyllä ihan pilalle mennyt kun ei osaa enää ees ryyppää!
Kai Nalo

Re: Tollo-torstai

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Dumis kirjoitti: Mitä saatanaa sä työasioita tai ihmisiä mietit, eikö sun pitäis olla jossain kalliossa kaatuilemassa baarien välillä?
On jätkä kyllä ihan pilalle mennyt kun ei osaa enää ees ryyppää!
Duunissahan mä olen. Huomenna on vasta vapaapäivä.

Kallion baareissa en ole käynyt pariin vuoteen. En mä uskalla sinne mennä, kun siellä on niin vaarallista. :wink:
milli

Re: Tollo-torstai

Viesti Kirjoittaja milli »

voi vimputti.. olin menossa henkkamaukan sivuille ostamaan sen paljettiliivin, mutta koska sitä ei ollut enää, niin päädyin sitten ostamaan/tilaamaan kahdeksan muutan juttua.. jotka eivät edes olleet alennuksessa :D
Dumis

Re: Tollo-torstai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Kai Nalo kirjoitti:
Dumis kirjoitti: Mitä saatanaa sä työasioita tai ihmisiä mietit, eikö sun pitäis olla jossain kalliossa kaatuilemassa baarien välillä?
On jätkä kyllä ihan pilalle mennyt kun ei osaa enää ees ryyppää!
Duunissahan mä olen. Huomenna on vasta vapaapäivä.
Ah soo, kun sanoit jotain vapaapäivistä jne, ei tullut tarpeeksi tarkasti kirjattua ylös mustaan kirjaan. Mietin just että usklataisko tänään avata wiskipullon korkkia tai valkkarin. Matsin jälkeen alkaa varmaan skabat GH Metallicassa, tai jos joku pystyy Kaakunan siinä voittamaan, ku se on aika ylivoimainen.
Kai Nalo

Re: Tollo-torstai

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Dumis kirjoitti: Ah soo, kun sanoit jotain vapaapäivistä jne, ei tullut tarpeeksi tarkasti kirjattua ylös mustaan kirjaan.
Juu vapaapäiviä tiistaista asti, perheestä :D
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Tollo-torstai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Kai Nalo kirjoitti:Voi helvetti että mä vihaan tuota kumisaapastaloa ja sen kusipäisiä tyyppejä. Kun tästä projarin taskista päääsen eroon, niin vedän lipun salkoon ja juon kossua. Saatana. :twisted:
Sama, mulla onkin toimistokossu. Projarin taskista en pääse ihan heti eroon :(
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Asie Payton

Re: Tollo-torstai

Viesti Kirjoittaja Asie Payton »

RP kirjoitti:JÄTÄ SE SIKA ÄMMÄ, ANSAITSET PAREMPAA!
Ei ku oikeesti nyt. Mä pistän viikonloppuna tiukan ehdotuksen tiskiin. Tämä nykyinen toimintamalli saa nyt loppua.
bliss

Re: Tollo-torstai

Viesti Kirjoittaja bliss »

Asie Payton kirjoitti: Mitäs jos jättäis ton ämmän?! Rohkaiskaa ja kannustakaa mua nyt!
Mutta miksi? :o
RP

Re: Tollo-torstai

Viesti Kirjoittaja RP »

Asie Payton kirjoitti:
RP kirjoitti:JÄTÄ SE SIKA ÄMMÄ, ANSAITSET PAREMPAA!
Ei ku oikeesti nyt. Mä pistän viikonloppuna tiukan ehdotuksen tiskiin. Tämä nykyinen toimintamalli saa nyt loppua.
Niin, ja mä vastasin sulle ihan oikeasti. Tsemppiä.
Vastaa Viestiin