Oiskohan torstai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Manaaja

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

nowaysis kirjoitti:Mielestäni tuittupäisyys ja raivarit eivät vielä tee ihmisestä hullua.
Ei, mutta aika helvetin hyvä käyntikortti se on epävakauden puolesta. Mä en sitten tiedä mikä sun mielestä on sitä hulluutta, mutta kun jopa yli 10% ihmisistä kärsii eriasteisista persoonallisuuteen liittyvistä häiriöistä jotka kaipaisivat ammattiapua, niin kerrotsä mulle missä ne kaikki ihmiset on, ja miten hulluja niiden oikeasti sun mielestä pitää olla, että tajuat jonkun olevan vialla ja avun tarpeessa?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Itse en ole väkivaltaa kokenut, mutta tiedän myös sen, että vaimonhakkaaja ei välttämättä ole väkivaltainen lapsia kohtaan, ja muutenkin tilanne monen päivän ryyppyputken jälkeen on erilainen kuin oltua viikon selvänä.

Luotan myös Ninnin harkintakykyyn siinä, että jos hän sanoo ettei mies koskaan selvinpäin lyö/ole lyönyt, eikä muulloin kuin selvänä pääse lastaan katsomaan, tässä nyt on tehty asialle jo jotain. Ja tokihan näistä saa olla eri mieltä. Enkä tarkota sanomisillani loukata teistä kumpaakaan, vaan lähinnä jakaa eriäviä mielipiteitä asiasta.
Prepare for the worstest.
Manaaja

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

nowaysis kirjoitti:Luotan myös Ninnin harkintakykyyn
Kuva
prosessi

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

nowaysis kirjoitti:Eikä isukin vierailuista tarvi sanoa lapselle etukäteen. Mua jotenki ärsyttää, että aikuista ja kuitenkin no joo, joistakin töppäilyistä huolimatta täysjärkistä ihmistä yritetään holhota kuin jotain idaria. Kyllä se on monelle lapselle tärkeää, että isä on elämässä edes jollakin tavalla, vaikka sitten kerran puolessa vuodessa jos vaihtoehtona on ettei ollenkaan.
Eivät lapset ole niin tyhmiä, että heiltä olisi mahdollista pimittää ikäviä tosiasioita. Tietenkin ongelmat ovat sitä pienempiä, mitä harvemmin "isä" käy lasta katsomassa, koska riittävän harvoin tapahtuvat tapaamiset eivät aiheuta yhtä voimakasta ikävää. Eivätkä sotke yhtä paljon äidin henkistä tasapainoa.

Omassa tuttavapiirissäni on kaksi adoptoitua, nykyään jo aikuista, joista kumpikaan ei ole edes halunnut tietää mitään biologisesta alkuperästään. Ja lisäksi pari lasta, joita väkisin pakotetaan käymään isäänsä tapaamassa, vaikka tämä mm. vie näitä alle kouluikäisiä lähipubiin katselemaan biljardinpeluuta ja joista vanhempi karkailee kotoa jottei sinne tarvitsisi mennä. Ja tämä malli on käytössä siksi, että biologinen isä mukamas on niin tärkeä lapsen kehitykselle, ettei isän käytöksellä ole mitään merkitystä.
Minusta se on julmaa, että äiti kieltäytyisi edes kertomasta isästä, kun lapsi yrittää hakea juuriaan ja sitä kautta paikkaansa maailmassa. Oli isä sitten millainen hyvänsä, se on lapsen isä. Tähän malliin mahtuu hyvin myös isäpuoli tai Ukkokulta ;) mukaan.
Tätä ei kai kukaan tässäkään ketjussa ole ehdottanut. Tietenkin lapselle pitää kertoa jos tämä jossain vaiheessa haluaa tietää. Toinen asia on sitten se, että vaikka Ninni varmasti osaa kertoa "rekkiksestä" nätisti pojalleen, niin jos pojan omat kokemukset "isästä" tulevatkin olemaan pettymyksiä, eivät Ninnin kauniit sanat enää paljoa paina.
Onko ilman isää kasvaneilla tähän jotakin sanottavaa? Avautumiset siitä, miten olisi mieluummin kasvanut ilman väkivaltaista/alkoholisoitunutta isää, kuuluvat muualle. Eihän Rekkis ole Ninnin ja pojan arkea jakamassakaan. Siinä vaiheessa JOS N ja R palaavat yhteen ja väkivalta ja juopottelu jatkuu, olen toki valmis muuttamaan kantaani asap.
Jos oikein ymmärsin, Ninni onkin nyt yllättäen päättänyt virallistaa "rekkiksen" isyyden.
Itse näen kaksi ihmistä, jotka kaikesta paskasta huolimatta osaavat pelata yhteen lasten parasta ajatellen(N ja UK). Muistaakseni tällä palstalla on joskus ennenkin tultu raskaaksi hieman "väärille tahoille" ja silti kasvatettu oikein mukava perhe yhdessä aiemman miehen kanssa..

Vanhemmuus nostattaa sellaisia tunteita, suojelunhalua ja uhrautumista, joita voi olla vaikea ymmärtää ilman omakohtaista kokemusta. Toki moni mies sanoutuisi irti UK:n tilanteessa, itse tuskin.
Näillä näkymin Ninni saa vaivatta UK:n parhaatkin yritykset tuhottua.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mihin Ninni mielestäsi kaipaisi apua? Lastenhoitoon vai tuittupäisyyteen?
Varmaan persoonallisuutensa on sellainen, että joo räiskyy välillä, mutta ei se kyllä mielestäni riitä mihinkään diagnoosiin. Mielenterveys on hyvin suhteellinen käsite, ja käsittääkseni arjesta lapsen/kahden kanssa näyttää selviytyvän ihan ok, olosuhteisiin nähden. Minun mielestä tulee erottaa myös se arki, minkä lapselle tarjoaa sekä aikuisten keskeiset mokailut toisistaan.
Prepare for the worstest.
RP

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja RP »

nowaysis kirjoitti:Itse en ole väkivaltaa kokenut, mutta tiedän myös sen, että vaimonhakkaaja ei välttämättä ole väkivaltainen lapsia kohtaan, ja muutenkin tilanne monen päivän ryyppyputken jälkeen on erilainen kuin oltua viikon selvänä.
Niin, eikä kaikki väkivaltaiset osapuolet ole saaneet isältään turpaan. Usein kyllä nähneet miten äiteensä saa tukkamyllyä. Ja tämä tukkamyllyn antaminenhan ei ole mitenkään poissuljettu vaikka samassa taloudessa ei asutakaan.

Rekkiksen historian ts. mitä ninni on kertonut, en yhtään ihmettelisi jos ryypyn aikana tulisi huutava kaipuu nähdä jäkikasvuaan. Ja yksi asia johtaa toiseen.

Se, että ei ole ennen riehunut kuin kännissä ei kerro juuri mitään. Se vaan hiukan heitteli seiniä päin.... se vaan hiukan läimäsi kasvoille....se vaan hiukan pisti nyrkkiä silmään.... se vaan hiukan toimitti sairaalakuntoon... ei hitto, mähän olen haudassa. Hei, ei tämän pitäisi olla niin harvinainen juttu ettei joitakin ennustuksia pysty tekemään.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Tuosta rekkikselle annettavasta isyydestä en tiennytkään, itse toimisin toisin.


Alkoholi+väkivaltaisuusjutusta en nyt lähde sen enempää vääntämään, tuskin tässä halutaan pitkävetoa aiheesta laittaa pystyyn. Henkilökohtaisesti kuitenkin ymmärrän, että Ninni antaa nyt Rekkikselle mahdollisuuden olla länsä poikansa elämässä Ninnin ehdoilla. Toistaiseksi on mennyt hyvin, toivottavasti jatkossakin. Ymmärrän, ettei moni tahdo ottaa moista riskiä väkivaltaisen ihmisen kanssa.
Prepare for the worstest.
elco

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja elco »

Ketä kiinnostaa - oikeesti?
Manaaja

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

nowaysis kirjoitti:Varmaan persoonallisuutensa on sellainen, että joo räiskyy välillä, mutta ei se kyllä mielestäni riitä mihinkään diagnoosiin.
Suosittelen tutustumaan aihepiiriin. Saattaa sullakin kilistä pari kelloa kuupassa. Ninni on aika pitkälti oppikirjaesimerkki epävakaasta persoonallisuudesta. Se ei ole mikään pikkunen tuittupäisyysongelma mikä korjaantuu itsestään. Sehän tässä herra UK:lla onkin ongelmana. Voimat on loppu eikä uskoa tulevaan ole, kun ei koskaan ymmärrä mitä tekee väärin ja miten tulevaisuudessa nämä ongelmat voitaisiin välttää. Ja vastaus on valitettavan ilmiselvä: Ei mitenkään, mitä UK voisi tehdä, sanoa, jättää tekemättä tai jättää sanomatta. Ongelma ei ole lähettimessä.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja par-sky »

nowaysis kirjoitti:Mihin Ninni mielestäsi kaipaisi apua? Lastenhoitoon vai tuittupäisyyteen?
Jääräpäisyyteen. Itsepäiseen kiinnipitämiseen ajatuksesta että rekkis on isä, joka on syytä pitää lapsen elämässä vaikka pelkääkin sitä. Ai miten niin pelkää? Esim. kun kertoo puhalluttavansa ovella, että onko se kännissä. Eli ei voi uskoa/ luottaa että rekkis ei riehuisi siellä
--> pyrkii vähäntämään sitä todennäkösyyttä että rekkis vetäisi ninniä tai kersoja pataan
--> puhalluttaa ovella koska rekkis riehuu yleensä kännissä.

Harmi vaan että siinä vaiheessa on ovi jo auki.

Ei, en väitä ettei rekkis saisi kaikkien asiaan kuuluvien osapuolien sitä halutessa osallistua kersansa elämään, mutta henkilökohtaisesti en siihen suosittelisi suostumaan ennen kuin voi olla pelkäämättä mitä se tekee (tulee kännissä, lyö jotain tms.). Olkoon kuoleman sairas, ikävä juttu, mutta se ei ole pienten lasten asia sitä kantaa. Ja ne kyllä näkee kun äiti on varuillaan ja jännittää (niin aikana kun etukäteen) ja myös sen ärsytyksen sekä pettymyksen kun toinen tekeekin oharit.
Me transmitte sursum, Caledoni!
ninnithequeen

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Ninni ei virallista isyyttä. Meni vaan hermot kun aletaan kieltämään ja valehtelemaan pitkin nettiä ettei se ole mun poika. Siksi se sukunimi tuli sinne Facebookiin nyt hetkeksi ja kiva että juoruutte senkin jo täällä.

Kristus.
RP

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja RP »

Minä helvetin pelinappulana sä lastas oikein pidät?
ninnithequeen

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

RP kirjoitti:Minä helvetin pelinappulana sä lastas oikein pidät?
Ja pitääkö kaikki netistä luettava taas ottaa tosissaan???? Ja leviteltävä pitkiinsä??? MULLE RIITTI NYT! Morjens!
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Manaaja kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Varmaan persoonallisuutensa on sellainen, että joo räiskyy välillä, mutta ei se kyllä mielestäni riitä mihinkään diagnoosiin.
Suosittelen tutustumaan aihepiiriin. Saattaa sullakin kilistä pari kelloa kuupassa. Ninni on aika pitkälti oppikirjaesimerkki epävakaasta persoonallisuudesta. Se ei ole mikään pikkunen tuittupäisyysongelma mikä korjaantuu itsestään. Sehän tässä herra UK:lla onkin ongelmana. Voimat on loppu eikä uskoa tulevaan ole, kun ei koskaan ymmärrä mitä tekee väärin ja miten tulevaisuudessa nämä ongelmat voitaisiin välttää. Ja vastaus on valitettavan ilmiselvä: Ei mitenkään, mitä UK voisi tehdä, sanoa, jättää tekemättä tai jättää sanomatta. Ongelma ei ole lähettimessä.
Aihepiiri on hyvinkin tuttu. Tuommoisten diagnoosien tekeminen ei ole mikään läpihuutojuttu ammattilaisellekaan, koska ns. täyspäinen tyyppikin saattaa käyttäytyä toisinaan ihan idioottimaisesti. Myös elämäntilanne vaikuttaa paljon siihen, mitkä persoonallisuuden piirteet tulevat milloinkin esiin. Voimat loppu eikä uskoa tulevaan UK:lla vai Ninnillä sinun mielestä?
Minusta Ninnin asenne on muuttunut hurjasti raskausajasta, ja siis parempaan päin.
Prepare for the worstest.
Manaaja

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

nowaysis kirjoitti:Aihepiiri on hyvinkin tuttu. Tuommoisten diagnoosien tekeminen ei ole mikään läpihuutojuttu ammattilaisellekaan, koska ns. täyspäinen tyyppikin saattaa käyttäytyä toisinaan ihan idioottimaisesti. Myös elämäntilanne vaikuttaa paljon siihen, mitkä persoonallisuuden piirteet tulevat milloinkin esiin. Voimat loppu eikä uskoa tulevaan UK:lla vai Ninnillä sinun mielestä?
UK:lla. UK ton kaiken paskan syyttömänä saa kestää. Ninni ihan itse ajaa oman elämänsä jatkuvasti ojaan, ja Ninnin lisäksi myös sivulliset kärsivät, mikä on ihan yksiselitteisesti sanottuna helvetin väärin. Varmasti Ninnilläkin voimat loppuu, mutta omista valinnoistaan johtuen.

Eikä tää ole mikään "toisinaan idioottimaisesti" -tyylinen juttu mun nähdäkseni, vaan nää tietynlaiset syklit tuntuvat hallitsevan Ninnin elämää vuosista toisiin. Ylämäkeä ja alamäkeä jatkuvasti putkeen, niinkuin se tuppaa noilla epävakailla aina olemaan. Onhan se hienoa että sä näet jotain parannusta tapahtuneen raskausajasta, mutta jos osaisit katsoa asiaa vähän isommassa mittakaavassa, huomaisit että tässä sahataan vain tasaista aaltoliikettä ylös ja alas.

Ninni taas tuossa yllä osoitti aika vahvasti epävakaan ihmisen peruskäytöstä: Tehdään itse impulsiivisia ja loppuun asti ajattelemattomia valintoja esimerkiksi puhumalla suun ohi tai tekemällä tekoja jotka eivät ole peruttavissa, ja kun niistä sitten seuraa ikävyyksiä, niistä ikävyyksistä syytetään aina muita ihmisiä. Omaa impulsiivista harkitsemattomuutta ei asiassa koskaan itse ongelmana nähdä.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18753
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Te ette ota huomioon ett' aivan normaali elämä on niin tasaista ja varmasti haluaisitte kokea yhtä voimakkaita tunteita jos pystyisitte?
Pyyhin Netikettiin..
NuoriD

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

elco kirjoitti:Ketä kiinnostaa - oikeesti?
Mua kiinnostaa, mutta mulla ei ole tästä oikein mielipidettä. Yleensä mulla on mielipide kaikesta, mutta tähän en osaa oikein sanoa muuta kuin "Voe mahoton paekka" Pertti Salovaaran äänellä.
prosessi

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

ninnithequeen kirjoitti:Ninni ei virallista isyyttä. Meni vaan hermot kun aletaan kieltämään ja valehtelemaan pitkin nettiä ettei se ole mun poika. Siksi se sukunimi tuli sinne Facebookiin nyt hetkeksi ja kiva että juoruutte senkin jo täällä.

Kristus.
Kuka tällaista juorusi? Siis muu kuin sinä itse tuossa yllämainitussa viestissäsi. Ja lisäksi kun ottaa huomioon fb-ystäviesi määrän sekä kitinäläisten osuuden heistä, niin aika vaikea tänne olisi juoruta asioita joita lähes kaikki eivät jo tiedä. Sinuna miettisin noin muutenkin, mihin kaikkeen fb:n kaltaista sosiaalista mediaa kannattaa käyttää, kun siellä ihmiset kuitenkin ovat pääosin omilla nimillään ja kasvoillaan. Julkikiukuttelu puolentuhannen henkilön silmien edessä ei ehkä ole se kaikkein fiksuin tapa, etenkään kun hommaan sotketaan vielä omat lapsetkin.
ninnithequeen kirjoitti:
RP kirjoitti:Minä helvetin pelinappulana sä lastas oikein pidät?
Ja pitääkö kaikki netistä luettava taas ottaa tosissaan???? Ja leviteltävä pitkiinsä??? MULLE RIITTI NYT! Morjens!
Ninni kiltti, minä en ole levittänyt mitään muuta kuin oman tulkintani ja senkin ehdollisena, enkä edes kertonut mille sen perustin. Sanoin vain ja ainoastaan näin: Jos oikein ymmärsin, Ninni onkin nyt yllättäen päättänyt virallistaa "rekkiksen" isyyden. Olisit aivan hyvin voinut vain todeta minun ymmärtäneen väärin. Sen sijaan sinä itse aloit selittää nimiasioita sun muita täällä, joista muiden oli hyvin helppoa vetää se johtopäätös, että tosiaan käytät lastasi pelinappulana.
ninnithequeen

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

No oliskohan noin. Ihan niinko oikeesti. Varmasti huomasit että lähdit kavereista kun tänne asiasta kerroit, että siellä hetken luki se rekkiksen sukunimi. Kautta rantain joo, mutta kuitenkin.

Olenhan mä ollut muka naimisissakin vaikka kenen kanssa siellä hei. Miksei niistä juoruta? Hölmöt.

Ja on joo puoletuhatta kaveria - ja mä tunnen heidät kaikki irl. Löytyy ymmärtävämpää porukkaa kuin täältä.
Manaaja

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

ninnithequeen kirjoitti:No oliskohan noin. Ihan niinko oikeesti. Varmasti huomasit että lähdit kavereista kun tänne asiasta kerroit, että siellä hetken luki se rekkiksen sukunimi. Kautta rantain joo, mutta kuitenkin.

Olenhan mä ollut muka naimisissakin vaikka kenen kanssa siellä hei. Miksei niistä juoruta? Hölmöt.

Ja on joo puoletuhatta kaveria - ja mä tunnen heidät kaikki irl. Löytyy ymmärtävämpää porukkaa kuin täältä.
1. Täällä ei kukaan muu ole juorunut suoraan eikä kautta rantain kuin sinä, niin että mitään edellämainittua olisi voinut kenenkään muun kuin sinun puheenvuoroistasi päätellä.
2. Ei vittu sä olet kyllä umpihullu, oikeasti.

Mitään muuta kuin ymmärrystähän sä et tosiaan kaipaa. Ei sua kiinnosta loppupeleissä vittujakaan läheistesi hyvinvointi. Ainoastaan se, että sinä pikku marttyyripaska olet ymmärtävyyksien ja säälinjakelujen parrasvaloissa.

Hakeudu nyt oikeasti hoitoon ennenkuin pilaat kakaroittesi elämän pysyvästi, arvon paskamutsi.
ninnithequeen

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Just tota mä tarttinkin, ah ihana Manala. Suhun voi aina luottaa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Ota nyt Ninni järki käteen, ja silmä. Prosessin yhdestä ainokaisesta lauseesta ei voinut päätellä yhtään mitään kuvittelemaasi. Itselleni tuli mieleen, että olet jossain täällä keskusteluissa sitten varmaan sanonut jotain siihen suuntaan. Kuinka vaikeaa on myöntää olleensa väärässä ja itse paljastaneensa "salaisuuden"?

Rauhoitu hyvä nainen! Elämä vähän pienemmillä kierroksilla voisi olla mukavampaa ja sattua vähemmän.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
ninnithequeen

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Antakaa mulle niit pienempiä kierroksia....

Mä oon itkeny koko yön, nukkunu aika hemmetin vähän muutenkin ja kotosal ois kaaos. Ja joka pienikin asia sattuu.

Mut hei, onhan se ny selvä että paska marttyyrimutsi tykkää lukee tämmöstä tekstiä. Ja ypöyksin kotona seinät päälle kaatuen koko ajan. Kun muuta elämää ei ole. Ja samoin raskausaikana. Mut ei, mä olen huono ihminen ku vuodatan kaiken EDES JOHONKIN. Siitähän vasta riemu syntyis ku sulkisin koneen lopullisesti ja murjottaisin peiton alla.
bliss

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja bliss »

Sun pitäis Ninni poimia kaikista noista viesteistä ne oleelliset asiat (kyllä, niistä löytyy ihan järkeviäkin juttuja) ja suodattaa loput. Tuskin kukaan haluaa sulle pahaa vaikka oot nyt vähän taipuvainen luulemaan niin.

Välillä on hyvä pysähtyä AJATTELEMAAN asioita, ihan kaikessa rauhassa ilman häiriötekijöitä (=miehiä). Ja tehdä vaikka toimintasuunnitelma - kynällä paperille, kaikessa rauhassa.
Voi kuulostaa kamalan tylsältä ja turhalta mutta siitä on hyötyä. Usko.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Oiskohan torstai

Viesti Kirjoittaja par-sky »

^Jos toimintasuunnitelma tuntuu liian raskaalta, niin aloita listaamalla asioita joita tarvitset ja asioita joista et ole valmis tinkimään. Sen jälkeen mietit rauhassa miten ne asiat saavutat. Niitä ei tarvi tehä kaikkia tänään, huomenna tai edes tänä vuonna.

Ja kannattaa laittaa vähän järjestykseen. On pakko syödä, nukkua ja paskantaa, mutta se sukka on siinä lattialla vielä huomennakin, ei siitä kannata ottaa uutta murhetta niskoilleen.
Me transmitte sursum, Caledoni!
Vastaa Viestiin