Turha tiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Turha tiistai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Lolita kirjoitti:
Kai Nalo kirjoitti:
Lolita kirjoitti:Mikä on fleksi?

Avoin konttori, jossa työpiste valitaan sen mukaan kun ehtii. Ei vakipaikkoja, ei mitään omaa rauhaa.
Hyi saatana! Mikäköhän siinäkin on olevinaan hyvää? Ei tule mieleen muuta kuin että kaikin keinoin sitä yritetäänkin saada ihmiset tulemaan aikaisin töihin.
Esim se että porukka tekis mahollisimman paljon töitä kotona! Tätä ei ole koskaan myönnetty mutta enpä usko kieltojakaan.

^^
Tässä fleksissä tai edes avossa ei oteta huomioon ihmisten erilaisuutta. Jotkut pystyy toimiin ihan hyvin sekavassa metelissä mut ei kaikki. Lisäksi jos koko toimisto on avoa tai fleksiä niin miten toimitat luottamuksellisia asioita? Menemällä ulos?
Mitä jos jollakin (niinkuin esim mulla) on läjittäin tavaraa, vaikka nyt protoja, hallussaan ja fleksissä on omaa kaappitilaa hyvin hyvin vähän. Ei toimi.
Fleksi on joillekin ja joissakin tilanteissa hyvä, mutta tämä nykybuumi on huono. Liian yksisilmäinen.

Sopivasti puhujanpöntössä on just työtila-asioista vastaava tyyppi.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Turha tiistai

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Minusta on kamala tehdä töitä edes toisen ihmisen kanssa samassa huoneessa. Tulevassa poliisitalossa meille on suunniteltu avokonttori, muistaakseni vielä niin matalilla seinillä, että niistä näkee pituusrajoitteisempikin yli, aivan järkyttävää. En siedä melua, meteliä, puhetta enkä jutustelua. Täällä ollaan töissä, ei voisi vähempää kiinnostaa työkavereiden asiat. Lisäksi saan lähes välittömän aivohalvauksen, jos joudun kuuntelemaan muuta kuin Radio Rockia tai omaa musiikkia. Mun työtahti on kaikkea muuta kuin tasainen, laiskottelen pitkiä aikoja ja välillä hakkaan hulluna töitä. Selittele siinä sitten muille, kun aamupäivä menee Facebookissa. Itse en enää laiskuuttani murehdi, tiedän työpanokseni olevan kuitenkin reippaasti odotettua suurempi ja kiitellympi.

Nyt olen muutaman päivän ollut omassa huoneessa ja tästä tulee ihan luksusta. Oma rauha, oma musiikki. Paitsi huomenaamulla on tiedossa kaksintaistelu, kun huoneen entinen asukki tulee lomalta töihin ja joutuu muuttamaan.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Turha tiistai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Figure this:

Tää huone on ehkä 40, max 50m2. Minä istun yhdessä nurkassa, selän takana ja vasemmalla puolella 1,5m korkuiset "seinät", takaseinän takana on seuraava kirjoittaja, hänen takanaan kulmassa seuraava, taas kaksi kirjoittajaa seinää myöten, yksi nurkassa ja viimeinen pienessä 3:n liikutettavan seinän nurkkauksessa oven vieressä. Keskellä tyhjää tilaa.

Tämä, jos joku, on avokonttori. Tämä, jos joku, on IHAN PERSEESTÄ.
The great club outshines the individual, always and forever.
elco

Re: Turha tiistai

Viesti Kirjoittaja elco »

Täällä puhuu pari-kolme jamppaa yhtäaikaa puelimeen joksikin urduksi tmv ja pari jamppaa livenä keskenään.

Ei sitä enää kuule. Jos joku kutsuu minua niin en kuule sitäkään.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Turha tiistai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Mulla on oma työhuone, jonka jaan noin sadan muun paikalla olevan kanssa.
Viimeksi muokannut Pulkannaru, 21.04.2013 14:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Turha tiistai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Elppis kirjoitti:Figure this:
***** jos joku, on IHAN PERSEESTÄ.
En pysty, mutta uskon!

Nyt tuo jamppa selittää että kuinka hienosti on konseptit ja "aijaa kuulostaa että joku on tällä paikkakunnalla joku on radikaalisti poikennut konseptista", kun ko kaupungissa kaikki menee päin persettä tilojen suhteen.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Turha tiistai

Viesti Kirjoittaja swirl »

Elppa teki sitten ihan oikean diagnoosin vähän aikaa sitten. Mulla on poskiontelontulehdus :(

Kissat ei tykkää tosta siivoojasta ollenkaan. Silppuri istuu näppiksellä ja volisee ja Urho kiehnää jalassa kiinni pelosta täristen. Musta taas tuntuu, että en siivoa enää ikinä itse. Täähän on ihan luxusta. Get used to it, stupid catses!111!1!!
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Turha tiistai

Viesti Kirjoittaja swirl »

Bluntly kirjoitti:FBssä eteiskuva.
Siis tollainen vihreä vai? Ihana väri! Mä voisin olla kiinnostunut!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Turha tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Sain aamulla huollosta taas sijaisautoksi Hyundain ja se on kyllä ihan eri kaliiperia ajomukavuudeltaan kun se edellinen. Onkohan ne kaikki yksilöitä? Tai ehkä on vaan tarpeeks leuto keli...

En ehdi tällä viikolla spinnaamaan ennen perjantaita, ihan hanurista :/
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
NuoriD

Re: Turha tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Pakko oli pitää muutama tunti saikkua, kun yöllä ensin tärisin horkassa peiton alla ja buranan jälkeen hikoilin lakanat märiksi.

Nyt taas sorvaamassa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Turha tiistai

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

annepa kirjoitti:Tässä fleksissä tai edes avossa ei oteta huomioon ihmisten erilaisuutta. Jotkut pystyy toimiin ihan hyvin sekavassa metelissä mut ei kaikki. Lisäksi jos koko toimisto on avoa tai fleksiä niin miten toimitat luottamuksellisia asioita? Menemällä ulos?
Mitä jos jollakin (niinkuin esim mulla) on läjittäin tavaraa, vaikka nyt protoja, hallussaan ja fleksissä on omaa kaappitilaa hyvin hyvin vähän. Ei toimi.
Kuten sanoin, ei se kaikille toimikaan. Jos tarvitsee työpisteellensä paljon muutakin kuin läppärin näyttöineen, homma ei toimi.

Luottamuksellisten asioiden hoitoon: tämän vuoksi alaisia omaavat esimiehet ovat mielestäni etuoikeutettuja huoneisiin, kun ainakin näkemissäni avokonttoreissa niitäkin on edes joitakin. Avokonttoreissa on myös monesti läjä pikkukoppeja jonne voi mennä pitämään yksityisempiä dialogeja.

Sekava meteli: minä en pysty keskittymään metelissä, ja tämän ongelman ratkaisin edellisessä avokonttorissa korvatulpilla.

Avokonttorin hyvänä puolena on että jotkut asiat hoituvat nopeammin kun näkee yhdellä silmäyksellä onko joku tietty tyyppi paikalla ja voi huikata hänelle sermin yli.

Fleksissä ei työntekijöiden kannalta taida olla ajateltu mitään suoranaisia etuja, se on vain yksi tapa säästää kiinteistökuluissa. Omissa töissäni joudun päivittäin seilaamaan niin paljon monen kerroksen ja parin rakennuksenkin väliä että huoneestani huolimatta taidan jo olla fleksimoodissa. Koskaan en tiedä mistä tarkalleen tulen itseni seuraavana päivänä löytämään.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Turha tiistai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Mulla on amatsonikengät eli idioottikorkkarit jalassa ja olen humlassa. Huomenna saatte lukea miten tapahtuu murtuneen nilkan kipsaus.

Fredi: esimiesten lisäksi etusijalla pitäisi olla luottamushlöt ym tyypit jotka hoitaa luottamuksellisia tehtäviä. Vaihtoehtoisesti oikeus mennä neukkariin ja tyhjentää se jos tarpeen, jos ei muuta tilaa ole saatavana. Meillä asia on ratkaistu niin että toimipisteissä on luottotoiminnalle varattuja huoneita. Oli tarpeen kun istuin vielä avossa. Ja ihan hyvä ratkaisu minun mielestä. Meillä ei luottoluolaan ees pääse muut ko luottamustehtäviä hoitavat tahot.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
NuoriD

Re: Turha tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

annepa kirjoitti:Mulla on amatsonikengät eli idioottikorkkarit jalassa ja olen humlassa. Huomenna saatte lukea miten tapahtuu murtuneen nilkan kipsaus.
:ohyeah:

Eikun huppu himmeäksi!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Turha tiistai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

swirl kirjoitti: Mulla on poskiontelontulehdus :(
Mä epäilin tätä samaa vanhaa vitsaani. Meillä on toosi mainio työterveys ja terkkari ohjas lekurille, joka halus nähdä röntgenin, josta voi sit todeta varmaksi tuon tulehduksen. Ei löytynyt eilen sitä, mut lekuri näki, et mun otsaontelot on alikehittyneet ja turpoavat jotenkin tukkoon, kun saan nuhan tjsp. Siis jess! Olen aina ihmetellyt sitä lamauttavaa paineentunnetta, jonka kohtaan aina nuhan saatuani. Viimeiset vuodet olen myös saanut tästä syystä poskiontelotulehduksen diagnoosin juuri oireitteni vuoksi, vaikkei kaiku ole mitään näyttänyt. Kaikkee sitä oppii...
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Turha tiistai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olihan paska päivä. Duunissa asiat päin helvettiä ja salilla ei noussut mikään, kakka tuntui vain valuvan pöksyyn kokoajan.

swirl kirjoitti:Siis tollainen vihreä vai? Ihana väri! Mä voisin olla kiinnostunut!
Täytyy tehdä vielä muutama paikkomaalaus niin loppu on haettavissa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
bliss

Re: Turha tiistai

Viesti Kirjoittaja bliss »

Hymyilin ääneen hipeille.
Manaaja

Re: Turha tiistai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vesper kirjoitti:Sain aamulla huollosta taas sijaisautoksi Hyundain ja se on kyllä ihan eri kaliiperia ajomukavuudeltaan kun se edellinen. Onkohan ne kaikki yksilöitä? Tai ehkä on vaan tarpeeks leuto keli...
Mitä se taas siellä huollossa istuu?

Toi Jaguar X-type on aivan hirveä paska. Lämmityslaite on toiminnaltaan täysin ala-arvoinen. Ikkunat eivät pysy auki millään muulla säädöllä kuin tuulilasille suunnatulla puhalluksella. Silloin jopa ykkösteholla, mutta jos laittaa tuulilasin lisäksi myös jaloille tulemaan, niin ei pysy lasit auki edes täysillä puhaltaessa. Aivan sama pitääkö yhdistettyä tuulilasi-jalka -puhallusta vai pelkkää jalkapuhallusta päällä.

Saa siis valita että haluaako nähdä ulos ja palelluttaa jalkansa vai olla näkemättä ulos ja pitää jalkansa lämpiminä. Paskaa hei.

Sitten vielä kun yrittää rempata tuulilasinpuhalluksen ja jaloille osoitetun osittaispuhalluksen välillä, niin tuulilasinappulaa painaessa a) tuuletin kytkeytyy täysille jota sitä pitää hiljentää b) etulasin lämmitysvastukset kytkeytyvät päälle joten ne joutuu ottaa pois c) takalasin lämmitysvastukset kytkeytyvät päälle joten ne joutuu ottaa pois. Hirveetä jatkuvaa säätämistä. Vihaan "automaattisia" ilmastointeja taas kerran enemmän. Ei ole yhtäkään positiivista kokemusta niistä vanhaan kunnon räikkävalintaiseen verrattuna.
Yönmustaritari

Re: Turha tiistai

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Manaaja kirjoitti:surinaa
Hyvien autojen valmistaminen taisi loppua siihen, kun volvo myytiin ford:lle. Tässä tulee nyt oikeasti huono omatunto noista autoparjailuista jos on oikeasti hätä kädessä nelipyörän kanssa.

Olen hengessä mukana haukkumassa britti-insinöörien taidonnäytteitä. Sieltäkään maasta mitään hyvää giljotiinin rinnalle ole tähän mennessä tullut.....Vai oliko tämä sieltä, mistä Rellu ja Sitikka tulee? Näköjään sekin on sitten aivan paska keksintö.

Jaksuja.
SikaMika

Re: Turha tiistai

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Einyvittu lähde pyörät pyörimään täälläkään. Sain voimakkaalla lääkityksellä itseni uneen viimein viiden maissa aamulla, ylösnousemus tapahtui reilu puoli vuorokautta myöhemmin. Jaksoin sätkiä hereillä pari tuntia ja taas parin tunnin päikkäreille. Nyt olen ollut siis hereillä tämän päivän puollella viitisen tuntia ja pitäisi alkaa painelemaan yöpuulle. Vitun siistiiiiii...
Manaaja

Re: Turha tiistai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

bliss kirjoitti:Hymyilin ääneen hipeille.
Jotenkin tuli EW mieleen. Niin ja se yksi luomumunanainen.
Manaaja

Re: Turha tiistai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Yönmustaritari kirjoitti:Olen hengessä mukana haukkumassa britti-insinöörien taidonnäytteitä. Sieltäkään maasta mitään hyvää giljotiinin rinnalle ole tähän mennessä tullut.....Vai oliko tämä sieltä, mistä Rellu ja Sitikka tulee? Näköjään sekin on sitten aivan paska keksintö.
Taitaa olla saksa-insinöörien taidonnäytteitä. Tai no siis. Varmaan brittiläistä alkuperää toi lämmityslaite, mutta autohan on teknisesti pelkkä mondeo, josta on riisuttu kaikki mikä saksalaisessa autossa toimii, ja vaihdettu tilalle kaikki joka brittiläisessä autossa ei toimi, niinkuin kaikki sellainen mitä kutsutaan nimellä 'varuste'. Niin ja se mikä brittiläisessä autossa toimisi paremmin kuin saksalaisessa (eli ettei se ole etuvetoinen pintakova pomppiva mondeo), on jätetty sitten saksalaisten mondeosuunnittelijoiden käsiin.

En minä tiedä, mutta vaikea tuosta X-typestä on muuta hyvää keksiä kuin se että pääsen siitä kohta eroon ja saan sen oman S-typen takaisin, mikä toki on jatkuvasti huollossa asuva paska sekin, mutta sentään X-typeen verrattuna edes hyvä ajaa, nopea, ja uloskin sieltä saattaa hyvänä päivänä nähdä.
Dumis

Re: Turha tiistai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Alkaa jo oikeasti vituttaa kun Sonera ei saa sitä valokuituaan toimitettua toimivaksi&kotiin. Ei oo kivaa vähän jotain imuttaa, niin heti on kaista jumissa. Peekele.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Turha tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Manaaja kirjoitti:Mitä se taas siellä huollossa istuu?
Kolmatta kertaa samasta syystä: webasto ei vörki. Kaikki osat vaihdettu ja muuttivat jotain nestesyöttöäkin(?) uusille urille. Saatana jos ei ala toimia!!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Turha tiistai

Viesti Kirjoittaja swirl »

Bluntly kirjoitti:Täytyy tehdä vielä muutama paikkomaalaus niin loppu on haettavissa.
Loistavaa :) Ilmoittele kun oot valmis!
Kai Nalo

Re: Turha tiistai

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Vesper kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Mitä se taas siellä huollossa istuu?
Kolmatta kertaa samasta syystä: webasto ei vörki. Kaikki osat vaihdettu ja muuttivat jotain nestesyöttöäkin(?) uusille urille. Saatana jos ei ala toimia!!
Saksalaista laatua!
Vastaa Viestiin