Jäpäkkä tiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Kai Nalo

Re: Jäpäkkä tiistai

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Manaaja kirjoitti: Subaru ei tarjoa järkevää automaattia.
Ok. Mä olen niin rakastunut automaattin, et valitsen autonikin sen perusteella..
Manaaja

Re: Jäpäkkä tiistai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kai Nalo kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: Subaru ei tarjoa järkevää automaattia.
Ok. Mä olen niin rakastunut automaattin, et valitsen autonikin sen perusteella..
Kyllähän toi on varuste jonka poisjättäminen vituttanee jossain vaiheessa. Niinkuin nelivetokin... ja kattoluukku... ja 200+hv...

Mutta kun olen köyhä ja ruma eikä ole varaa laittaa sitä 50 tonnia autoon, niin jostain on aina pakko tinkiä. Kuten nopeasta autosta ja kauniista naisesta.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Jäpäkkä tiistai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Manaaja perkele.
Nöyrry jo ja osta Freelander. Ykkönen tai kakkonen, käytettynä tai uutena. On henkilöautomainen ajaa ja kunnon neliveto ja automaatti eikä mikään lelu kuten Subarut. Kattoluukullakin saa, napista toimii. Eikös sulla pitänyt olla korvikkeena Freelander kakkonen? Olen odotellut arvioitasi.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Jäpäkkä tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mistä huomaa että pojat on pappautuneet? Ne valitsee automaatin.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
NuoriD

Re: Jäpäkkä tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Vesper kirjoitti:Mistä huomaa että pojat on pappautuneet? Ne valitsee automaatin.
Hammasrattaiden laittaminen eri järjestykseen käsikammella ei tuo mitään lisäarvoa autoiluun.
Asie Payton

Re: Jäpäkkä tiistai

Viesti Kirjoittaja Asie Payton »

Vesper kirjoitti:Mistä huomaa että pojat on pappautuneet? Ne valitsee automaatin.
Miten mä ajattelin tän(kin) taas...

Voisko tän kevään ja kesän perua ja siirtyä taas suoraan seuraavaan synkkään jaksoon?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Jäpäkkä tiistai

Viesti Kirjoittaja Gat »

NuoriD kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Mistä huomaa että pojat on pappautuneet? Ne valitsee automaatin.
Hammasrattaiden laittaminen eri järjestykseen käsikammella ei tuo mitään lisäarvoa autoiluun.
Just noin. Ja nykytomaatteihin verraten pitää olla melkoinen rallikuski että viitii kepillä räpläta automaattia parempaa suorituskykyä tavan ajoissa.

Käytännössä suurin vaihtamistarve on kaupunkiajossa, siis hillityillä nopeuksilla. Jolloin kun nykyään (isin) käsikeppistä joskus ajan, niin vituttaa että ihan turhaa kun alvariinsa joutuu polkemaan jotain vitun kytkintä ja hiplaamaan sellasta dildonnäköistä heppiä.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Jäpäkkä tiistai

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

NuoriD kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Mistä huomaa että pojat on pappautuneet? Ne valitsee automaatin.
Hammasrattaiden laittaminen eri järjestykseen käsikammella ei tuo mitään lisäarvoa autoiluun.
Jos seuraavassa autossani on kuusi vaihdetta (tai enemmän) eteen, en tasan tarkkaan ota manuaalina. Ei se kepin vatkaaminen nyt sentään NIIN kivalta tunnu että sitä haluaa ihan koko ajan tehdä.

Mikä on moniportaisin manuaalivaihteisto sarjatuotantoautossa? 20 vaihdetta eteen ja kolme taakse?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Jäpäkkä tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Jep jep. Muistelen vaan käyneeni täällä tätä samaista keskustelua joskus silloin, kun itse hehkutin automaatin autuutta... Kummasti on mukavuudenhalu ohittanut kepittämisen. Vähän niinq pitkät kalsarit jne...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
RP

Re: Jäpäkkä tiistai

Viesti Kirjoittaja RP »

Moi.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Jäpäkkä tiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

RP kirjoitti:Moi.
Moi. Nyt on keskiviikko.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Jäpäkkä tiistai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Wanhoissa jenkkien dollarihymyissä taisi olla automaatissa vain kolme vaihdetta.

Mun Freelander ykkösessä on tomaatissa viisi vaihdetta eteen. Freelander kakkosessa jo kuusi vaihdetta automaatissa. Alennusvaihdetta ei ole, joten ei ole oikea maasturi. Mutta käsikeppi-freelanderien ykkönen oli kuulemma liian nopea maastomöngintään, automaatin ykkönen hitaampi ja on se ryömintäkin. Jossain ryssien Lada Nivassa on kyllä alennusvaihdekin, mutta sillläkin ykkönen on niin pitkä, että pitää valita polttaako kytkimen sillä hillitessä vai porskuttako eteenpäin kivistä ja kannoista välittämättä. (isojen poikien 4X4 lehdestä tuo)

(Itse muuten tunnustan polttaneeni yhden traktorin, vanha Massikka, kytkimen kun alkuun yritin hillitä kytkintä luistattamalla)
NuoriD

Re: Jäpäkkä tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Gat kirjoitti:Wanhoissa jenkkien dollarihymyissä taisi olla automaatissa vain kolme vaihdetta.
Kun on 5.7 litran pikkulohko, niin vaihteilla ei ole niin väliä.
Kai Nalo

Re: Jäpäkkä tiistai

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Vesper kirjoitti:Mistä huomaa että pojat on pappautuneet? Ne valitsee automaatin.
Jos autoilee PK-seudun ruuhkissa 30 tonnia vuoteen, en näe mitään järkeä lisätä vielä tuskaa valitsemalla manuaaliaskin automaatin sijaan.
Vesper kirjoitti:Jep jep. Muistelen vaan käyneeni täällä tätä samaista keskustelua joskus silloin, kun itse hehkutin automaatin autuutta... Kummasti on mukavuudenhalu ohittanut kepittämisen. Vähän niinq pitkät kalsarit jne...
Tuskin ainakaan minun kanssani. Sattuu näet mullakin olemaan jo neljäs tomaatti perätysten.
elco

Re: Jäpäkkä tiistai

Viesti Kirjoittaja elco »

NuoriD kirjoitti: Kun on 5.7 litran pikkulohko, niin vaihteilla ei ole niin väliä.
Ei ole kokemusta kuin 6.0 litrasesta, jossa oli kyllä 6-lovinen automaatti. Kyllä se kickdown vähän ohjelmaa sai aikaan.

Kuinka ollakaan nyt alkaa olemaan sellainen olo, että pitäisi päästä Ausseihin takas. Koskaan ei ole hyvä.
NuoriD

Re: Jäpäkkä tiistai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

elco kirjoitti:
Kuinka ollakaan nyt alkaa olemaan sellainen olo, että pitäisi päästä Ausseihin takas.
Muistele puuttuvaa keskuslämmitystä!
Kai Nalo

Re: Jäpäkkä tiistai

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

elco kirjoitti: Kuinka ollakaan nyt alkaa olemaan sellainen olo, että pitäisi päästä Ausseihin takas. Koskaan ei ole hyvä.

Kuva
elco

Re: Jäpäkkä tiistai

Viesti Kirjoittaja elco »

Kai Nalo kirjoitti:
Kuva
^ Wanha holdeni. Tossa on vaan se 5.7.
Manaaja

Re: Jäpäkkä tiistai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kai Nalo kirjoitti:Kuva
Kuva

Kyllä tuossa ylösalaisinroikkumisessakin on puolensa, kun laittaa asiat perspektiiviin.
Manaaja

Re: Jäpäkkä tiistai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vesper kirjoitti:Mistä huomaa että pojat on pappautuneet? Ne valitsee automaatin.
Siis kaksoiskytkimellä varustettu DSG-automaatti käsivalintamahdollisuudellahan on nimenomaan tarpeeksi teini-racy-racy, ja olen nimenomaan painottanut että sen pitää olla tuollainen. Esimerkiksi subarumalliston tavan vanhanaikaisia automaageja en alleni pysty hyväksymään niinkuin jo aiemmin mainitsinkin. Ne lisäävät bensankulutusta ja surmaavat suorituskykyä huomattavasti pienen ja suhteellisen väännöttömän moottorin yhteydessä.

Sen sijaan DSG-vaihteisto jopa vähentää polttoaineenkulutusta ja parantaa suorituskykyä manuaalivaihteistoon verrattuna, vaikka manuaali olisi kisakuskin käsissä.

Laitoin tän joskus aiemminkin:

Manaaja

Re: Jäpäkkä tiistai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Gat kirjoitti:Manaaja perkele.
Nöyrry jo ja osta Freelander. Ykkönen tai kakkonen, käytettynä tai uutena. On henkilöautomainen ajaa ja kunnon neliveto ja automaatti eikä mikään lelu kuten Subarut. Kattoluukullakin saa, napista toimii. Eikös sulla pitänyt olla korvikkeena Freelander kakkonen? Olen odotellut arvioitasi.
Tässä arvio:

Huollon sijaisauto on ihan kamala paska. Paljon paskempi vielä kuin omani. Haluan siitä valonnopeudella eroon. Siksi lähdenkin nyt vaihtamaan sitä. ->
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Jäpäkkä tiistai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Manaaja kirjoitti:
Gat kirjoitti:Manaaja perkele.
Nöyrry jo ja osta Freelander. Ykkönen tai kakkonen, käytettynä tai uutena. On henkilöautomainen ajaa ja kunnon neliveto ja automaatti eikä mikään lelu kuten Subarut. Kattoluukullakin saa, napista toimii. Eikös sulla pitänyt olla korvikkeena Freelander kakkonen? Olen odotellut arvioitasi.
Tässä arvio:

Huollon sijaisauto on ihan kamala paska. Paljon paskempi vielä kuin omani. Haluan siitä valonnopeudella eroon. Siksi lähdenkin nyt vaihtamaan sitä. ->
ÖÖÖÖ.. etkös ole kertonut, että sijaisauto on Jaguaari? Ja Hajosi?
Kumminkin sijaisena Friikku kakkonen jollain välillä kuten alkuun sanoit? Jos, niin täsmemmin paskuudesta tänne, siitos! Itse en ole kakkosta kokeillut.. siis LR:stä puhun, en "siitä".
Manaaja

Re: Jäpäkkä tiistai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Et selvästi ole ollut korvilla! Nyt joudutkin siksi olemaan jännityksessä!
Vastaa Viestiin