Ke-ke-ke-Keke Rosberg

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Kai Nalo

Re: Ke-ke-ke-Keke Rosberg

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

sipsi kirjoitti: Nehän on ihan makuasioita missä viihtyy, eikä -ihana klishee- pitäis yleistää, että jossain on pelkästään jonkunlaisia ihmisiä.
Ei siitä ruusun tuoksusta paljon iloa ole, jos se kasvaa yksinään keskellä tunkiota.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Ke-ke-ke-Keke Rosberg

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Kai Nalo kirjoitti:
Ei siitä ruusun tuoksusta paljon iloa ole, jos se kasvaa yksinään keskellä tunkiota.
No mutta, silloinhan siitä juuri on!

Mutta siis, ymmärrän toki sun pointin..samoin Elpan, erittäin hyvin. Yritin vaan tahdentää, että ei se elämä täydellistä missään ole ja muuta sen semmosta itsestäänselvyyttä. Sitäpaitsi tästä vois lipsua liian helposti siihen "asutko mieluummin maalla vai kaupungissa"-keskusteluun..ja se on täälläkin käyty jo moneen otteeseen.
Mitä mieltä sä muuten tästä Herttoniemestä olet? Onko yhtä paljon paskasakkia?
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
Kai Nalo

Re: Ke-ke-ke-Keke Rosberg

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

sipsi kirjoitti: Mitä mieltä sä muuten tästä Herttoniemestä olet? Onko yhtä paljon paskasakkia?
Verrattuna ympyrätalon nurkille? Ei lähelläkään.
ninnithequeen

Re: Ke-ke-ke-Keke Rosberg

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Hertsikanranta oli ihana paikka asua aikanaan.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Ke-ke-ke-Keke Rosberg

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Kenttäsirkkelillä raataminen päättyi tämän vuoden osalle kolmen päivän jälkeen. Lautaa jne tuli reilu 3 km, pakkasen hidastaessa sahurin vauhtia. Sirkkelinterä ei oikein purrut kovajäiseen puuhun ja sahanpuru jäätyi vääriin paikkoihin. Naama sai reippaan rusketuksen !
Huomenna kalaan ja kotiin.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ke-ke-ke-Keke Rosberg

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Elppis kirjoitti:Mä melkein itkien juoksin Malmin (juna-aseman/ostarin) läpi lauantaina klo 19.30. Teinit lojuu pitkin poikin, KUSEE sisällä vaikka ulko-ovi on 3 m päässä, sylkee, kiroilee, vetää tupakkaa ja haistattelee tai KÄSKEE heittämään rööki/bisse. Yks otti olkapäästä kovasti kiinni ja sano että "hae vittu mulle vittu röökiä huora".
Mua oikeesti pelottaa liikkua siellä asemalla illalla ja yöllä! Tuntuu idioottimaiselta pelätä alaikäisiä ja nyrkillä tapettavan kokoisia lapsia, mutta viimeksi taisivat jahdata toisiaan puukko kourassa. Plus tietenkin toi todella viehättävä käytös...
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ke-ke-ke-Keke Rosberg

Viesti Kirjoittaja saira »

Helvetti, sain eilen illalla viestiä, et pe täytyy olla opponentti kandityön esittelijälle. En mä osaa etsiä virheitä tai "väitellä vastaan", ku mä haluan vaan silitellä ja kehua! Enkä mä tässä ajassa ehdi täysin tutustua käytettyihin menetelmiin niinkuin haluaisin. Kaksi tuntia hiljaisuutta siis tiedossa... :oops:
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Ke-ke-ke-Keke Rosberg

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^^^
Mulle saa riittää puiden kaato ja sirkkelöinti. Hoitakoot muut pytingin pystyttämisen ja muut siihen liittyvät jutut. Tiettyjä muita juttuja voin tohon projektiin konsultoida ruokapalkalla.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ke-ke-ke-Keke Rosberg

Viesti Kirjoittaja saira »

McJanne kirjoitti:
saira kirjoitti:Helvetti, sain eilen illalla viestiä, et pe täytyy olla opponentti kandityön esittelijälle. En mä osaa etsiä virheitä tai "väitellä vastaan", ku mä haluan vaan silitellä ja kehua! Enkä mä tässä ajassa ehdi täysin tutustua käytettyihin menetelmiin niinkuin haluaisin. Kaksi tuntia hiljaisuutta siis tiedossa... :oops:
Auttasko jos kertaisit lukemalla kitinää alusta lukien? Oleellistahan ei ole mitä väittää ja tietääkö siitä mitään, kunhan osaa vain kääntää sen joko alatyylisiksi kakkajutuiksi tai henkilöön käyväksi dissaamiseksi. Luulisi sillä jo pärjäävän pitkälle :P
Tulee pitkä yö kun opettelen tätä uutta tyyliä... :D
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ke-ke-ke-Keke Rosberg

Viesti Kirjoittaja annepa »

Käytiin kattoon Liisa ja kun tultiin kotia niin totesin että kuivalihat on valmiit. 10 päivässä :shock: Oli hyvää :)
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ke-ke-ke-Keke Rosberg

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

saira kirjoitti:Helvetti, sain eilen illalla viestiä, et pe täytyy olla opponentti kandityön esittelijälle. En mä osaa etsiä virheitä tai "väitellä vastaan", ku mä haluan vaan silitellä ja kehua! Enkä mä tässä ajassa ehdi täysin tutustua käytettyihin menetelmiin niinkuin haluaisin. Kaksi tuntia hiljaisuutta siis tiedossa... :oops:
Helppoahan opponointi on. Esität kysymyksiä, parannusehdotuksia, korjaat pari kirjoitusvirhettä ja siinä se. Kysymyksiä on helppo esittää ja päteä niillä, koska harvoin kukaan osaa esittämäänsä asiaa muuten kuin kopioimansa tekstikohdan osalta. Tarkentavat ja pidemmälle menevät kysymykset aiheuttavat poloisissa aina kylmää hikeä selkäpiihin.
Paras päivä ikinä.
NuoriD

Re: Ke-ke-ke-Keke Rosberg

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

saira kirjoitti:
McJanne kirjoitti:
saira kirjoitti:Helvetti, sain eilen illalla viestiä, et pe täytyy olla opponentti kandityön esittelijälle. En mä osaa etsiä virheitä tai "väitellä vastaan", ku mä haluan vaan silitellä ja kehua! Enkä mä tässä ajassa ehdi täysin tutustua käytettyihin menetelmiin niinkuin haluaisin. Kaksi tuntia hiljaisuutta siis tiedossa... :oops:
Auttasko jos kertaisit lukemalla kitinää alusta lukien? Oleellistahan ei ole mitä väittää ja tietääkö siitä mitään, kunhan osaa vain kääntää sen joko alatyylisiksi kakkajutuiksi tai henkilöön käyväksi dissaamiseksi. Luulisi sillä jo pärjäävän pitkälle :P
Tulee pitkä yö kun opettelen tätä uutta tyyliä... :D
Aloitat väittämällä esittelijää vaimonhakkaajaksi, mamufiiliksi, rasistiksi, juopoksi, pedofiiliksi, kaappihomoksi, eunukiksi, lutkaksi, huonoksi äidiksi ja tyhmäksi. Sitten toteat, että kyseessä oli provo ja moitit huonosta huumorintajusta. Lopuksi toteat, että paikka on liian pieni teille molemmille ja poistut paikalta.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ke-ke-ke-Keke Rosberg

Viesti Kirjoittaja saira »

^^Enemmän kylmää hikeä mussa taitaa aiheuttaa se, että käytössä on tiettyjä tilastollisia menetelmiä, joita olisin halunnut tarkastella yleisemmin ennenkuin avaan suuni niistä. Mun olis pitänyt saada noi laput jo viime viikolla jotta olisin ehtinyt katsoa menetelmät paremmin. Nyt liian vähän aikaa käydä niitä teoreettisesti läpi. Yleisesti kandista osaan sanoa jotain, mutta uskoisin tässä tapauksessa tarkastelua painotettavan juuri sinne tilastolliselle puolelle.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ke-ke-ke-Keke Rosberg

Viesti Kirjoittaja saira »

NuoriD kirjoitti:
saira kirjoitti:
McJanne kirjoitti:
Auttasko jos kertaisit lukemalla kitinää alusta lukien? Oleellistahan ei ole mitä väittää ja tietääkö siitä mitään, kunhan osaa vain kääntää sen joko alatyylisiksi kakkajutuiksi tai henkilöön käyväksi dissaamiseksi. Luulisi sillä jo pärjäävän pitkälle :P
Tulee pitkä yö kun opettelen tätä uutta tyyliä... :D
Aloitat väittämällä esittelijää vaimonhakkaajaksi, mamufiiliksi, rasistiksi, juopoksi, pedofiiliksi, kaappihomoksi, eunukiksi, lutkaksi, huonoksi äidiksi ja tyhmäksi. Sitten toteat, että kyseessä oli provo ja moitit huonosta huumorintajusta. Lopuksi toteat, että paikka on liian pieni teille molemmille ja poistut paikalta.
Kiitos! Nyt en voi katsoa kandin esittelijää repeämättä nauruun... :D
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ke-ke-ke-Keke Rosberg

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

saira kirjoitti:^^Enemmän kylmää hikeä mussa taitaa aiheuttaa se, että käytössä on tiettyjä tilastollisia menetelmiä, joita olisin halunnut tarkastella yleisemmin ennenkuin avaan suuni niistä. Mun olis pitänyt saada noi laput jo viime viikolla jotta olisin ehtinyt katsoa menetelmät paremmin. Nyt liian vähän aikaa käydä niitä teoreettisesti läpi. Yleisesti kandista osaan sanoa jotain, mutta uskoisin tässä tapauksessa tarkastelua painotettavan juuri sinne tilastolliselle puolelle.
No kandien opponointi taitaa olla enemmän ystävällinen keskustelutilaisuus, joten mikset esitä kysymyksiä ko. menetelmistä vaikkapa tyyliin, miten esittäjä päätyi niihin yms?
Paras päivä ikinä.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Ke-ke-ke-Keke Rosberg

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Tällä viikolla on hemmoteltu oikein keväisillä säillä, auringossa lähes kaksikymmentä. On tullut ulkoiltua paljon ja haisteltua kukkasia. :]

Tänään ostin jopa kukan kotiin - ensimmäinen viherkasvini tässä kämpässä! Saas nähdä, kuinka kauan saan pidettyä sen elossa :P
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ke-ke-ke-Keke Rosberg

Viesti Kirjoittaja saira »

Riemumieli kirjoitti: No kandien opponointi taitaa olla enemmän ystävällinen keskustelutilaisuus, joten mikset esitä kysymyksiä ko. menetelmistä vaikkapa tyyliin, miten esittäjä päätyi niihin yms?
Siihenkin on jo oikeastaan vastaus tiedossa. Koska kysyjä mallintaa järjestysasteikollista, moniluokkaista muuttujaa, käytetään kumulatiivista moniluokkaista logistista regressiota. No, mä luotan siihen, et saan keskittyä siihen yleiseen asuun ja opettaja (joka kyllä alussa lupasi pitää näiden tuntien aikana suunsa kiinni, mutta ei pystynyt siihen viime kerrallakaan) hoitaa yksityiskohdat.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Ke-ke-ke-Keke Rosberg

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Se on rahapuu eli sille ei tarvitse hirveästi tehdä mitään. Ainakaan ei saa kastella liikaa. Sijoitin sen vessaan :D
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ke-ke-ke-Keke Rosberg

Viesti Kirjoittaja saira »

^ja ^^Mä ostin mun kukille kasvivalon. Sellaisen suht normaalin värisen, ei naapurit ihmettele. Tässä kämpässä kuollu jo satasen arvosta kasveja (kumkvatti- ja oliivipuu, eucalyptus jne jne.) ku ei vaan ole valoa. Valon kunniaksi istutin pöydät ja ikkunalaudat täyteen uusia, mm. Bolivian rainbow:n.
Viimeksi muokannut saira, 17.03.2010 23:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Ke-ke-ke-Keke Rosberg

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^^Onpa jännännäköinen tuo Sateenkaarikukka. Mitä nuo värikkäät pallot on, kukkia/marjoja...?!
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ke-ke-ke-Keke Rosberg

Viesti Kirjoittaja saira »

Chilejä. Sen takia olikin pakko laittaa, violetteja chilejä...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ke-ke-ke-Keke Rosberg

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

saira kirjoitti:Siihenkin on jo oikeastaan vastaus tiedossa. Koska kysyjä mallintaa järjestysasteikollista, moniluokkaista muuttujaa, käytetään kumulatiivista moniluokkaista logistista regressiota.
Avaapa tuota enemmän. Järjestysasteikollinen (hyvä, parempi, paras) eli erotuksia ei voida laskea? Moniluokkainen muuttuja eli useampi kuin kaksi arvoa? Kumulatiivinen moniluokkainen logistinen regressio eli vaihtoehtoja enemmän kuin kaksi ja todennetaan, milloin joku saavuttaa jonkun asteen (tuota ajattelin tuosta kumulatiivisesta). Selittäviä muuttujia useita? Miten tuo logistinen sopii tuohon, kun silloin vaihtoehtoja on vain kaksi?
Paras päivä ikinä.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Ke-ke-ke-Keke Rosberg

Viesti Kirjoittaja saira »

Riemumieli kirjoitti:
saira kirjoitti:Siihenkin on jo oikeastaan vastaus tiedossa. Koska kysyjä mallintaa järjestysasteikollista, moniluokkaista muuttujaa, käytetään kumulatiivista moniluokkaista logistista regressiota.
Avaapa tuota enemmän. Järjestysasteikollinen (hyvä, parempi, paras) eli erotuksia ei voida laskea? Moniluokkainen muuttuja eli useampi kuin kaksi arvoa? Kumulatiivinen moniluokkainen logistinen regressio eli vaihtoehtoja enemmän kuin kaksi ja todennetaan, milloin joku saavuttaa jonkun asteen (tuota ajattelin tuosta kumulatiivisesta). Selittäviä muuttujia useita? Miten tuo logistinen sopii tuohon, kun silloin vaihtoehtoja on vain kaksi?
Järjestysasteikollinen, eli erotuksia ei voida laskea, mutta voidaan laittaa loogiseen paremmusjärjestykseen. Moniluokkainen muuttuja, eli tosiaan useampi kuin kaksi vaihtoehtoa, tässä tapauksessa 4, 1= ei lainkaan tai vähän,...,4=Erittäin paljon tai täysin. Selitettävän muuttujan jakauma on siis multinomijakauma. Kumulatiivista käytetään kun on järjestysasteikollinen selitettävä, todennäköisyyksien laskemiseen käytetään ehdollisia todennäköisyyksiä. Logistinen, koska mallissa selitettävänä muuttujana on tutkittavan tapahtuman riskin logaritmi.

Lineaarisessa mallissa voi käyttää selittäjinä yhtä tai useampaa tekijää. Jos taas selitettävässä muuttujassa on vain kaksi luokkaa, jakauma on binomi.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ke-ke-ke-Keke Rosberg

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

saira kirjoitti:Kumulatiivista käytetään kun on järjestysasteikollinen selitettävä.
Tuota kumulatiivista en vieläkään ymmärtänyt, mutta sellaista se on. Ilmeisesti kyse on luonnontieteistä, ei vaikkapa markkinatutkimuksen tilastotieteestä?
Paras päivä ikinä.
Manaaja

Re: Ke-ke-ke-Keke Rosberg

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

saira kirjoitti:Chilejä. Sen takia olikin pakko laittaa, violetteja chilejä...
Punaiseksi nekin muuttuu kypsyessään. :-p Tosin vaihtavat väriä ensin keltaiseen. Kiva koristepuska, jota voi halutessaan vaikka syödä.
Vastaa Viestiin