Tissitiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Dumis

Re: Tissitiistai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Tonnikala paloina VEDESSÄ!

Aamupalaxi (vol 1.) söin kaurapuuroa vehnäleseillä ja sokerittomalla vadelmakeitolla.

Kohta pitänee vetää ruizleipää kun ei tolla jaksa edes ovesta ulos. Jotain viksua pitäis tehdä, vaikka maksella laskut ja siivota.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Tissitiistai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mä söin kaurapuuroo vadelmilla ja soijamaidolla. Siivota pitäis joo ja kuskata kamoja kellariin ja opiskella ja käydä hierojalla ja kirjastossa ja hulluna sitä sun tätä.
Prepare for the worstest.
ninnithequeen

Re: Tissitiistai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

nowaysis kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Olen yhteishuoltaja :)
Ahaa, lähivanhempi? Muttet kuitenkaan siis yksinään näissä homissa?
Lähivanhempi yhtä lailla kuin isäkin. Joka toinen viikko isällä ja joka toinen äidillä. On toiminut meillä varmaan niin hyvin kuin tuollainen nyt voi toimia.

Ja ennen kuin kukaan alkaa jeesustelemaan kuinka kauheaa tämä on lapselle, kehotan tutustumaan aiheesta tehtyihin tutkimuksiin ja kahden kodin lasten elämään hieman tarkemmin ;) Voin myös mieluusti avautua aiheesta toisaalla enemmän, jos joku niin kauniisti pyytää.
I know your feeling :hail:
Manaaja

Re: Tissitiistai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Lounaaksi meni 120g kukkakaali-parsakaali-porkkanasekoitusta, yksi lihapulla ja kaksi ruokalusikallista oliiviöljyyn tehtyä bearnaisekastiketta. Omnom.
ninnithequeen

Re: Tissitiistai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Lopettakaa ny toi ruoasta puhuminen! Mul on taas nälkä!
Bhven

Re: Tissitiistai

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Manaaja kirjoitti:
Bhven kirjoitti:Se on jännä tunne, kun ylipainoinen henkilö tulee neuvomaan muita syömisasioissa.
Mites alipainoiset?
Jännä tunne silloinkin.
Entäs esmes kamppailulajeja harrastavat? Voiko niissä koutsata jos ei ole turpaanvedon ammattilainen?
Varmaankin voi, mutta uskoisin että olisi erittäin jännä tunne silloin.
BTW. Vaiks mulla se 15kg onkin ylipainoa, kaikki kolestroliarvot ja muut veriarvot ovat esimerkillisiä. Mitenhän mahtaa olla mm. tunamakaronimiehellä?
Niin, onhan tutkimukset osoittaneet, että liikkuvat ylipainoiset ihmiset ovat terveempiä kuin vähän liikkuvat normaalipainoiset ihmiset. Ylermi ei kuulune niihin vähän liikkuviin. Ymmärsin vasta nyt, että koska olet niin hyvä kaveri Ylermin kanssa, olit aidosti huolestunut hänen ruokailutottumiksistaan. Jos Ylermin syömä ruoka olisi jollain tavalla riitämätöntä, olisi kroppa varmaan hänen liikuntamäärällään alkanut valittamaan jossain vaiheessa jo aikaa sitten? Ylermi ei kai tunne itseään sairaaksi?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18752
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Tissitiistai

Viesti Kirjoittaja Niba »

nowaysis kirjoitti:Weeds on niin paras. Nancy Botwin antaa toivoa kaikille yh:lle!11

<3
:pics: :pics: :pics: :igor:
Pyyhin Netikettiin..
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tissitiistai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Manaaja kirjoitti:Sä olet jotenkin vähän turhan ennalta-arvattava.
Et kai luule, että nämä sun ainaiset pätemiset, jossa dissataan milloin kenenkin asioita tai takerrutaan ties kuinka typeriin lillukanvarsiin on millään muotoa mitään uunituoretta taidetta?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Kai Nalo

Re: Tissitiistai

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Kävin työterveyslekurilla ottamassa kolesteroli, maksa ja muut vuosikymmenhuoltotestit. Tulos oli notta: "arvot olivat erittäin hyvät, ja jopa hämmästyttävän hyvät sinun ikäiselle miehelle"

Sitä se teettää kun syö epäterveellisesti, likkuu huonosti ja juo alkoholia. 8)
Manaaja

Re: Tissitiistai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Sä olet jotenkin vähän turhan ennalta-arvattava.
Et kai luule, että nämä sun ainaiset pätemiset, jossa dissataan milloin kenenkin asioita tai takerrutaan ties kuinka typeriin lillukanvarsiin on millään muotoa mitään uunituoretta taidetta?
Jos mä olisin vetänyt lääkärin määräämänä erilaisia kolestrolilääkkeitä kitusiini jo kolmekymppisenä, mä ehkä kuuntelisin aika nöyrästi jos joku yrittäis kaivaa pointtia mun ruokavalioni mahdollisista ongelmista, ilman läski-kusipää -haistatteluja. Mut toisaalta taas, mistäs sitä koskaan tietää, saattaisin mäkin olla ihan yhtä mulkku.
Manaaja

Re: Tissitiistai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Bhven kirjoitti:Jos Ylermin syömä ruoka olisi jollain tavalla riitämätöntä, olisi kroppa varmaan hänen liikuntamäärällään alkanut valittamaan jossain vaiheessa jo aikaa sitten? Ylermi ei kai tunne itseään sairaaksi?
Ei muuta kuin hakutoimintoa käyttämään. Suosittelen testaamaan vaikka hakusanalla "kolestrol*" jokeritähti perässä.
Dumis

Re: Tissitiistai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Kai Nalo kirjoitti:Kävin työterveyslekurilla ottamassa kolesteroli, maksa ja muut vuosikymmenhuoltotestit. Tulos oli notta: "arvot olivat erittäin hyvät, ja jopa hämmästyttävän hyvät sinun ikäiselle miehelle"

Sitä se teettää kun syö epäterveellisesti, likkuu huonosti ja juo alkoholia. 8)
Kävin kans verikokeissa kuukausi-pari sitten ja arvot olivat kaikki normirajojen sisällä ainakin mitä tuohon lapuskaan oli laitettu, tiedä sitten kuinka moni mun ikäisistä pysyy rajojen sisällä, mutta oli kiva todeta ettei mitään ollut täysin/tai osittain perseellään.
Kai Nalo

Re: Tissitiistai

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Dumis kirjoitti: kiva todeta ettei mitään ollut täysin/tai osittain perseellään.
Seuraavaksi kai sitä vois mennä PSA testeihin niin kuin muutkin vanhat miehet. Siis mä, et sä.
ninnithequeen

Re: Tissitiistai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kuin vanha sä masa muuten oot, jos saa kysyä...?
Kai Nalo

Re: Tissitiistai

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

2 +
1 +
2 +
1 +
2 +
4 +
1 +
5 +
3 +
3 +
2 +
4 +
2 +
7
bliss

Re: Tissitiistai

Viesti Kirjoittaja bliss »

^ :D
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Tissitiistai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Manaaja kirjoitti:Jos mä olisin vetänyt lääkärin määräämänä erilaisia kolestrolilääkkeitä kitusiini jo kolmekymppisenä, mä ehkä kuuntelisin aika nöyrästi jos joku yrittäis kaivaa pointtia mun ruokavalioni mahdollisista ongelmista.
Mahtaa olla substanssi vähissä, kun piti kolesteroli-kortti ottaa käyttöön. Tuo on kohdallani perimästä johtuva juttu, ihan lääkärin kanssa ollaan näin päätelty. Ruokavaliolla saan osan, ehkä 30 prossaa alennettua sitä huonoa laatua, mutta ei tuo nyt liity mitenkään siihen mistä tässä oli kyse. Ja lääkitys näin nuorena on vapaaehtoinen, koska elintapani ovat niin terveelliset.

Tässä oli kyse siis siitä, että sinun täytyi TAAS jostain syystä tulla pätemään siitä, että öljytuna ja makarooni sekä salaatti ovat juuri minulle huonoa ravintoa. Ei täällä kukaan muu olisi edes ajatellut tarttua tuohon osaan isyysvapaaruokaani nuhtelevaan ja näsäviisaaseen sävyyn, mutta sinä et vaan voinut mieltäsi malttaa. Keskustelu eteni kevyessä ja hyvässä hengessä ennen sun pätemisinterventiotasi. Äläkä oikeasti viitsi jeesustella, että tarkoitat yhtään mitään rakentavaa tai hyvää väliintulollasi. Palstalla on aika hemmetin paljon parempia esimerkkejä dieettin puuttumisessa.

Sitä paitsi en ole koskaan väittänyt olevani minkäänlainen malliesimerkki terveellisestä dieetistä, vaikka suunnilleen tiedän miten minun tulisi syödä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
ninnithequeen

Re: Tissitiistai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Haist masa paska. Korkeintaan kolmevitonen oot, ulkonäöltäsi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Tissitiistai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Kai Nalo kirjoitti:Seuraavaksi kai sitä vois mennä PSA testeihin niin kuin muutkin vanhat miehet.
Kävin vuosi sitten. Arvo oli hyvä.
Samalla tehtiin muutkin ajateltavissa olevat kokeet. Kolesteroli oli noin 4, eli ruokavalio kohdallaan. BMI oli pois tolaltaan, mutta tällä luustolla ja lihaksilla sitä ei ihanteeseen saa kuin Adolfin dietillä tai vastaavalla. Pois otettavaa toki on vieläkin, nyt alkuvuonna lähtenyt 1-2kg/kk ja ilman lenkkeilyä (syytän lumista keliä!!1 vielä hetken).
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
RP

Re: Tissitiistai

Viesti Kirjoittaja RP »

Jep, meen takas nukkuun. Tää palsta on seonnut.
SikaMika

Re: Tissitiistai

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Pimppijuu. Tunamakaronia tulee syötyä säännöllisesti, helvetillisen kätevä, nopea ja sopivasti nälkää pitävä eväs. Tuna luonnollisesti öljyssä, eihän se muuten mitenkään sido pastan hiilareita pötsissä niin kuin on tarkoitus. Eihän tuossa tietenkään ole mukana kaikkia tarvittavia vitamiineja ja muita huumehia, mutta missä muka olisi? Ei kai kukaan syö pelkästään jotain yhtä sapuskaa eikä muita koskaan milloinkaan, täh? Johonkin salaattiin voi sitten tunkea niitä vedessä polskivia miljoonakaloja mutta kyllähän kaikki vähänkin asialliset kotikokit heittävät salaatin sekaan ison ripauksen oliiviöljyä.

Tunaa vihanneksilla löytyy niin öljyssä kuin vedessäkin, pää ulos hanurista ja jonotusnumero kourassa vaan sinne lähikaupan säilyketiskille. Smarketista ainakin löytyy kyseistä soppaa öljyssä ja Halintatalosta vedessä.
Toimistorotta

Re: Tissitiistai

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

SikaMika kirjoitti:Pimppijuu. Tunamakaronia tulee syötyä säännöllisesti, helvetillisen kätevä, nopea ja sopivasti nälkää pitävä eväs.
Ditto. En ymmärrä miten tästä saa jonkun väännön aikaiseksi. Usein nimenomaan salin jälkeen tuota.

Ylermin munuaisläppä taisi kyllä olla hauskin mitä Ylermiltä on koskaan tullut.
Manaaja

Re: Tissitiistai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Jos mä olisin vetänyt lääkärin määräämänä erilaisia kolestrolilääkkeitä kitusiini jo kolmekymppisenä, mä ehkä kuuntelisin aika nöyrästi jos joku yrittäis kaivaa pointtia mun ruokavalioni mahdollisista ongelmista.
Mahtaa olla substanssi vähissä, kun piti kolesteroli-kortti ottaa käyttöön. Tuo on kohdallani perimästä johtuva juttu, ihan lääkärin kanssa ollaan näin päätelty.
Nyt tuli yllättävän hauska heitto kaverilta, joka on todennut useampaan otteeseen että ylipaino sen sijaan on indikaattori laiskuudesta, vastuuttomuudesta, välinpitämättömyydestä sekä huonoista ruokailutottumuksista sen sijaan että ongelma voisi olla suureksi osaksi seurausta samanlaisista metabolisista poikkeavuuksista, jotka voivat olla periytyviäkin.
Ruokavaliolla saan osan, ehkä 30 prossaa alennettua sitä huonoa laatua, mutta ei tuo nyt liity mitenkään siihen mistä tässä oli kyse.
Ihan mielenkiinnosta: Mistä sä voit tietää sen, jos vedät jotain vaaleita viljatuotteita pääravintona? Kai sulla on tieto siitä, että nopeilla hiilihydraateilla ja kohonneella LDL:llä on aika pirunmoinen kausaliteetti? Mitä suuremman osan saat ravintosi energiasta nopeista hiilihydraateista, sitä suuremmin se vaikuttaa LDL:n nousuun, varsinkin jos ravinto sisältää öljyjä.
Tässä oli kyse siis siitä, että sinun täytyi TAAS jostain syystä tulla pätemään siitä, että öljytuna ja makarooni sekä salaatti ovat juuri minulle huonoa ravintoa.
No salaatistahan sä et tosiaan maininnut yhtään mitään. Eikä kyse ollut sinusta vaan siitä onko vaalea makaroni ja öljytuna kovin ravitsevaa, ja että mitä ravitsevuudella tarkoitetaan. Energiaahan siitä saa paljon ja nopeasti. Veren sokeri- ja LDL-kolestroliarvot vauhdikkaaseen nousukiitoon, joten joo, on se siltä kantilta ihan ravitsevaa, jos ravitsevuudella tarkoitetaan nopeaa energiansaantia.

Mutta noin muuten valkoinen makaroni ja öljytuna yhdessä taas ovat ravinnollisesti suhteellisen huonoa ruokaa, sillä se sisältää suhteellisen vaatimattomasti hivenaineita, vitamiineja sekä kuituja, joiden saantia yleensä pidetään ravintotieteellisesti tärkeänä asiana kun puhutaan ruuan ravitsevuudesta. Ei siitä oikein pääse yli eikä ympäri, ja olen siitä pahoillani jos se noin kamalasti suututtaa sinua että saat mongerrettua ainoastaan henkilökohtaista läskikusipääläppää takaisin.

Ja jos nyt ihan sinusta puhutaan, niin sinuna kyllä heittäisin moisen makaronipaskan viemäriin, jos kolestroliarvot ovat katossa ilman lääkkeitä. Ei silloin ole varaa oikein syödä muuta kuin vihanneksia ja rasvatonta lihaa - tiedätkö - niinkuin ei ole niillä korkeisiin verensokeriarvoihin taipuvilla läskeilläkään, joihin ei kaloriteoriat tunnu normaalisti pätevän niinkuin keskivertojamppoihin, vaikka söisi suhteellisen terveellisesti ja energian saanti ja kulutus olisi paperilla tasapainossa.

Molemmilla vanhemmillani on muuten kohonneet LDL-kolestroliarvot, kakkostyypin diabetekset sekä kohonneet verenpaineet. Onhan ne periytyviä juttuja joo, ja sitä joutuu tekemään tavallista enemmän töitä sen eteen, että arvot pysyvät kurissa. Mutta jos nuo metaboliikkaan vaikuttavat jutut tai joku muu vastaava periytyvä metabolinen poikkeavuus aiheuttaisi ylipainoa, niin silloin kyllä kyse olisi ainoastaan laiskuudesta, vastuuttomuudesta, välinpitämättömyydestä sekä huonoista ruokailutottumuksista. Vaimitensenytoli!
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Tissitiistai

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Että tonnikalasta väännetään? Kitinään voi aina luottaa.

Ihan otsikon kannustamana tahdon kertoa, että rintani joko törröttävät kivikovina tai vuotavat maitoa. Myös molemmat vaihtoehdot yhtä aikaa onnistuu. Aivan kuin jokin vieras organismi olisi asuttanut ne, tuntuu levottomalta tarkkailla näin etumustaan.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Mayah
Elämätön Kitisijä
Viestit: 365
Liittynyt: 01.09.2009 1:38
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Tissitiistai

Viesti Kirjoittaja Mayah »

aasi kirjoitti:Tonnikala paloina öljyssä. Piste.
Tämä. Kaikki muu on p a s k a a.
Vastaa Viestiin