Messiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Messiviikko

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Saunapuhtaana kohti Junpoa ja kotia.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Kai Nalo

Re: Messiviikko

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Toimiiko tää teillä jollakulla?

http://www.radio957.fi/nettiradio/

Tällä ei millään selaimella..
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Messiviikko

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Täällä mökillä toimii Firefoxilla, ainakin.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Kai Nalo

Re: Messiviikko

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

^Voi vatun verkkoadminit. Ovat kai blokanneet webradiot pois meiltä..
bliss

Re: Messiviikko

Viesti Kirjoittaja bliss »

Mä lähden irtisanomaan CMS-jäsenyyteni. Nyt.
Dumis

Re: Messiviikko

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Mä lähden ihan jyst virman zalille, pitkästä aikaa. Kävinköhän viime viikolla kertaakaan, en tainnut :oops:
Bhven

Re: Messiviikko

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Kai Nalo kirjoitti:Toimiiko tää teillä jollakulla?

http://www.radio957.fi/nettiradio/

Tällä ei millään selaimella..
toimii.
Opera 10.10
Windows Media Player versio 10 (10.00.00.3802) vuodelta 2004 vissiin.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Messiviikko

Viesti Kirjoittaja swirl »

Whiiii, kohta pääsee pois! Tänään saan yllätysvieraaksi serkkupojan pohojosesta. Viimeksi taidettiin nähdä enon hautajaisissa vajaa 20 vuotta sitten, kun hän oli ihan pieni.
Kai Nalo

Re: Messiviikko

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Sain uuden koneen ja tuskailen WIN 7:n kanssa. Ne Mikkisoftan kahjot on näemmä poistaneet klassisen start-valikon WIN 7:sta :doh:

Vittu.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Messiviikko

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Manaaja kirjoitti:Blantlii, kerro kannattaako sitä jerkyä tilata enää nykyjään, vai jääkö tulliin?
En ole ainakaan kuullut että olisi kellään jäänyt. Ei kyllä varmaan kannata tilata tuommoisia 20 paunan satseja, tulee rahallista tappiota aika rajusti jos kosahtaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Messiviikko

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei sitten tehdä perinteistä viikinkisimaa, ei löytynyt humalaa lähikaupoista.

Mutta Blairin habanerosipsei oli.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Stinky

Re: Messiviikko

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Voisko joku tulla tarkistamaan mun pyörän kunnon ja pumpata renkaisiin ilmaa? Paikata kans jos tarve on?
SikaMika

Re: Messiviikko

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Stinky kirjoitti:Voisko joku tulla tarkistamaan mun pyörän kunnon ja pumpata renkaisiin ilmaa? Paikata kans jos tarve on?
Puhutsänyt oikeesti pyörästä?!
Stinky

Re: Messiviikko

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^ Kyllä. Ihan oikeesti polkupyörästä. Mä en osaa paikata rengasta saatikka vaihtaa sitä kumia jos on tarve :oops:
Voiko muuten huoltoasemilla käyttää sitä ilmajuttuu jonka nimee en tiedä? Pystyykö niillä täyttää pyörän kumit? Mun pumppu on jemma nimisessä paikassa.
SikaMika

Re: Messiviikko

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Stinky kirjoitti: ^ Kyllä. Ihan oikeesti polkupyörästä.
Aijaa no emmä sitte.
Stinky kirjoitti: Mä en osaa paikata rengasta saatikka vaihtaa sitä kumia jos on tarve
Ota siitä päällyskumista se numerosarja (esim. 28-2/3" tai 9802075) ylös ja lompsi sen kanssa pyöräliikkeeseen ja pyydä uusi sisuskumi (hinta 5-8€), ne tietää sen perusteella tarpeeksi hyvin millaisesta vehkeestä on kyse. Osta samalla voiteluöljy-spraypurnukka jollet sellaista vielä omista. Jos fillari on muutenkin huonossa hapessa (ruostunut/vaijerit poikki tms.), lienee paras heittää se suoraan fillariliikkeeseen huollettavaksi, jolloin ne yleensä (kannattaa kysyä etukäteen) vaihtaa kumit yms. rikkinäiset osat ilman erillistä veloitusta työstä. Maksaapi 50-60€ + mahdolliset varaosat, jotka yleensä halpoja. Voit samalla hankkia muoviset rengasraudat (lähes ilmaiset) ja kysyä neuvoa renkaan vaihtoon, en jaksa kirjallisesti alkaa selittämään hommaa muttei se kuitenkaan kovin vaikeata ole.
Stinky kirjoitti:Voiko muuten huoltoasemilla käyttää sitä ilmajuttuu jonka nimee en tiedä? Pystyykö niillä täyttää pyörän kumit? Mun pumppu on jemma nimisessä paikassa.
Pitäisi onnistua venttiilin tyypistä riippumatta, en ole tosin koskaan itse kokeillut. Uusi puNppu maksaa marketissa muutaman euron, joten suosittelen ostamaan ihan oman. Osta sellainen joka pumppaa ilmaa puNpun männän liikkuessa molempiin suuntiin, pääset vähemmällä ruNk...puNppaamisella. Noi yleensä käy molemmanlaisiin venttiileihin (auton venttiili, jossa siis sellain piikki reiän keskellä ja wanhemman mallisiin piikittömiin venttiileihin), joten ryssimispotentiaali on häviävän pieni. Ovat lisäksi nykyisin sen verran snadeja kooltaan, että kulkevat hyvin mukana vaikkapa ihan käsilaukussa.
Bhven

Re: Messiviikko

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Joo ja sitten on vielä presta venttiili, jotka siis valitettavasti meikäläiseltä löytyvät.
SikaMika

Re: Messiviikko

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Bhven kirjoitti:^ Joo ja sitten on vielä presta venttiili, jotka siis valitettavasti meikäläiseltä löytyvät.
Tosiaankin joo, mm. daamin pyörässähän on tuollaiset. Kommentistasi päätellen et ole niihin kovin tyytyväinen, itselläni ei niistä ole pahemmin kokemusta. Mikä niissä mättää?
Manaaja

Re: Messiviikko

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

SikaMika kirjoitti:Mikä niissä mättää?
Taitaa ainakin olla aika huono yhteensopivuus huoltoasemien ymv. pumppujen kanssa.
Stinky

Re: Messiviikko

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Kiitos nussut avusta.
Mä löysin kun löysinkin sen pumpun. Pyöräkin oli tallella. Täytin kumit ja toivon et ne on täynnä vielä aamulla. Aattelin (jos jarrut toimii) pyöräillä töihin, pestä sen siellä ja mä tiiän et verstaalta löytyy varmasti jotain sopivaa mömmöä niihin ketjuihinkin :]
bliss

Re: Messiviikko

Viesti Kirjoittaja bliss »

Manaaja kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:Mikä niissä mättää?
Taitaa ainakin olla aika huono yhteensopivuus huoltoasemien ymv. pumppujen kanssa.
Huoltoasemilta saa lainata (ainakin useimmilta, ainakin tuolla maalla) sellasta pumppuun laitettavaa jatkopätkää, toimii sit pumppu niiden erilaisten venttiilienkin kanssa :]
Manaaja

Re: Messiviikko

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Meilläpäin ainoa jatke mitä huoltoasemilta saa on toinen pussi korv görania hampurilaissämpylän väliin.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Messiviikko

Viesti Kirjoittaja Ann »

Meilläpäin tuli setä bensiksellä keuhkoomaan, ku kaverin kaa pumppailtiin jopojen renkaisiin ilmaa: TÄÄ EI OO MIKÄÄN PIKKUTYTTÖJEN LEIKKIPAIKKA!

Ja tästä tapahtumasta on siis kaksi vuotta aikaa, ei kaksikymmentä. Että näillä mennään.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Bhven

Re: Messiviikko

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Manaaja kirjoitti:
SikaMika kirjoitti:Mikä niissä mättää?
Taitaa ainakin olla aika huono yhteensopivuus huoltoasemien ymv. pumppujen kanssa.
Prestan vitutus johtuu siitä, että siinä on päässä se mutterintapainen (paksu mötikkä klunssi), jolla venttiilin voi ruuvaten lukita tai jotain, ennen kuin ruuvaa suojatulpan päälle. Lisäksi prestan venttiilin runko on ihan saatanallisen pitkä paksuuteen nähden, joten sekin hankaloittaa pumppausta. Nämä kun siis yhdistetään siihen, että pumpun suukappaleen tiukka tiiviste pitää ujuttaa klunssin ohitse ilman, että kaikki ilmat tulee pihalle, sitten yrittää pitää pumppua jotensakin tasan suorana, ettei se klunssimöykky paina itse venttiiliä, jolloin se lyö takapotkun ja työntää pumpun männän takaisin, eli turha pumppausliike ja pumpun uudelleenasemointi. Kaiken kaikkiaan ihan vitun turhauttavaa ja rasittavaa, tai sitten mulla on vaan paska pumppu.

Mulla on sellainen pyöräliikkeestä ostettu adapteriholkki, jolla voi pumppailla huoltoasemalla. En oo koskaan kokeillu, koska mielummin pumppailen lämpimässä pyöräkellarissa, kuin pakkasessa jossain tuulisella huoltsikalla holkkeja ruuvaillen. Mutta, jos ei ois täs hybridissä niin törkeän kapeat vanteet, olis ehkä erilaiset eli paremmat venttiilitkin.
Vastaa Viestiin