Thursdag

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Bhven

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Wikipedian mukaan Suomen metsissä on noin 160 000 hirveä. Kait niistä noin puolet vuosittain ammutaan, kun kanta sitten taas tuplaantuu seuraavana keväänä. Jotenkin koko asia (kannan kasvu) haisee kepumafialle: Ilmaista lihaa pakastimeen, metsätuhojen korvauksista saatavat vuotuiset lisätulot, tai jotain. Emmätiiä.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Kyllä mä voin vaihtaa ainakin osan cityjänöistä niihin susiin. Sudet vois harventaa vaikka alkoholistikantaa pk-seudulla, ja pari pusikkoa säästyis pupuilta. Win-win! Vaikka en sitten tiedä harventaako ne citykanit maaseudulle roudattuna kepuli-kantaa ollenkaan? Toisaalta, ei ne sudetkaan ole siihen pystyneet. :think:
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

prosessi kirjoitti:
Bhven kirjoitti:En jaksa/kerkeä juuri nyt googlailla, mutta onko kukaan (päättävässä asemassa oleva) kertonut koskaan miksi Suomen hirvikanta on viimeisen parin vuosikymmenen? aikana paisutettu niin suureksi?
Metsänhoidollisista syistä.
Tai sitten asia on sen verran monimutkainen, ettei tuollaista yliyksinkertaistavaa vastausta oikein voi antaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Manaaja

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mitä haittaa niist pupuist muka o? Ne o SÖPÖI!
Kai Nalo

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Manaaja kirjoitti:Mitä haittaa niist pupuist muka o? Ne o SÖPÖI!
No ei mitään. Ja koska mä en ole nähnyt vielä yhtään citypupua, mun mielestä niitä pitäs olla 1000 kertaisesti enemmän.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja swirl »

Citykanithan on kuulemma oikein herkullisia. Hans Välimäkikin suosittelee.
Kai Nalo

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

swirl kirjoitti:Citykanithan on kuulemma oikein herkullisia. Hans Välimäkikin suosittelee.
:shock:


Milläs helvetillä noi saa käyttöä keinovaloa apuna metsästyksessä?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja Elppis »

exPertti kirjoitti:Joo, pelastakaa citykanit. Ne kaupunkilaiset ovat menettäneet inhimillisyytensä täysin kun teurastavat viattomia luontokappaleita. :)
lutkulutkulutkulutkulutkulutkulutkulutku!
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja annepa »

Bhven kirjoitti:Jotenkin koko asia (kannan kasvu) haisee kepumafialle: Ilmaista lihaa pakastimeen, metsätuhojen korvauksista saatavat vuotuiset lisätulot, tai jotain. Emmätiiä.
Et niin. Ei se liha ole ilmaista. Mut ei me lasketa kun siitä saa niin paljon muutakin kuin lihaa pakastimeen. Enkä ole kepulainen.

Ehkä se on tuo metsätuhokorvaus sitten.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja swirl »

Kai Nalo kirjoitti: :shock:
Välimäen mielestä ajatus citykaneista ruokana on jopa seksikäs :o

http://www.viisitahtea.fi/trendit/84/40 ... aehiruokaa
Kai Nalo

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

swirl kirjoitti: Välimäen mielestä ajatus citykaneista ruokana on jopa seksikäs :o
Juu en epäile sitä lainkaan, mutta ihmettelen että miten noi saa käyttää sellaisia konsteja metsästyksessään joista tavan metsästäjä joutuisi käräjille.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja annepa »

Manaaja kirjoitti:Mitä haittaa niist pupuist muka o? Ne o SÖPÖI!
Varsinkin uunissa.

Citykaneilla on siis RAUHOITUSAIKA koska ne pokivat silloin. Että NIIN isoja tuholaisia ovat. No, enihau, itse meinaan kokeilla loukkupyyntiä kun rauhoitusaika loppuu. Epic lähiruokaa; takapihalta pannulle!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja annepa »

Kai Nalo kirjoitti:
swirl kirjoitti: Välimäen mielestä ajatus citykaneista ruokana on jopa seksikäs :o
Juu en epäile sitä lainkaan, mutta ihmettelen että miten noi saa käyttää sellaisia konsteja metsästyksessään joista tavan metsästäjä joutuisi käräjille.
Koska se ei ole tavan metästäjä? Kyllä tuo minuaki ihmetyttää.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kai Nalo kirjoitti:Juu en epäile sitä lainkaan, mutta ihmettelen että miten noi saa käyttää sellaisia konsteja metsästyksessään joista tavan metsästäjä joutuisi käräjille.
Mä luulen, että käräjille saattaisi päästä Helsingin ydinkeskustassa metsästämisestä, vaikka jättäisi fikkarin himaan. Olin jutusta ymmärtävinäni, että kaveri on sopinut touhulleen aika tarkat poikkeuspelisäännöt poliisin kanssa. Viekö niille sitten kaneja vai tarjoaako elämysmetsästysmatkoja, en tiedä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Bhven kirjoitti: kepumafialle: Ilmaista lihaa pakastimeen, metsätuhojen korvauksista saatavat vuotuiset lisätulot, tai jotain. Emmätiiä.
Ei hirvien metsästäminen ole ilmaista, vaikka laskuista jätetään pois varuste-, ampumatarvike-, harjoittelu-, matkakulut ja kai vielä jotain joka ei nyt tule mieleen. Valtio saa hyvät rahat hirviluvista. Metsästysseura maksaa jokaisesta luvasta ja hirvijahtiin osallistujat maksavat nuo maksut. Pienissä seuroissa ja harvahkon hirvikannan alueella tuo maksu tuntuu varsinkin pientuloisilla metsästäjillä. Seura, jolla on n 100 kaatolupaa, on tietysti eri asemassa. Meidän seuralla ei ollut viime syksynä (ja tulevana syksynä) yhtää hirvilupaa. Keväällä nälkää karkoittavat karhut ja sudet ympärivuotisesti harventavat kantaa liikaa. Kanta on nyt (tuolla alueella) alle puolet, jotta siitä voisi metsästää yhden hirven. Tosin eipä ole juurikaan susia, eihän niillä ole tarpeeksi ravintoa. Karhutkin siirtynevät keskimaata kohden samasta syystä.

Metsätuhojen korvaukset eivät kata taimikolle aiheutunutta tuoton alenemaa tai jopa uusintaistutuksen kuluja ja myöhästyneitä hakkuutuloja. Toki tämä on oma mielipiteeni..

Ai niin. En ole kepulainen miltään kannaltani.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Bhven

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Kai Nalo kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Mitä haittaa niist pupuist muka o? Ne o SÖPÖI!
No ei mitään. Ja koska mä en ole nähnyt vielä yhtään citypupua, mun mielestä niitä pitäs olla 1000 kertaisesti enemmän.
Tuntuu kyllä arslokkituntumlta, että pupuja on selvästi vähemmän, kun en ole pakkasten alkamisen jälkeen ensimmäistäkään nähnyt. Uutisissahan kerrottin, että 3000 niistä on lahdattu. Totuus paljastunee sitten kun siirryn klo viiden aamulenkkeilyyn. Normimeininkiä oli aikaisemmin se, että joka kerta lenkillä ohiköpötellessä jostain puskasta singahti viisi pikkupupua viiteen eri ilmansuuntaan. Helposti bongasi joka kerralla kymmenisen pitkäkorvaa.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja Ann »

Kaikille susille pillulävärit.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Jos poikkeis lenkillä työajalla. Olen ansainnut liikuntani.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
NuoriD

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Kauheesti sutinaa tuolla erotiikkaosastolla. Välillähän on ollut päiväkausia, ettei yhtään viestiä. Se on varmaan tää kevät, vai enteileekä tämä, että jengi on lähdössä uusintakierrokselle lapsen teon jälkeen?
Stinky

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Mun pyörässä on vikaa. Viime kesänä se rikkoi kaks kertaa takarenkaan ja tänään töissä se pumpattiin täyteen mut kotimatkalla näytti jo tyhjenemisen merkkejä.
Kellään myynnissä halpaa naistenpyörää :roll:
Manaaja

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Stinky kirjoitti:Mun pyörässä on vikaa. Viime kesänä se rikkoi kaks kertaa takarenkaan ja tänään töissä se pumpattiin täyteen mut kotimatkalla näytti jo tyhjenemisen merkkejä.
Kellään myynnissä halpaa naistenpyörää :roll:
Halvemmaks varmaan tulis takarenkaan vaihtaminen vanteineen, jos se muuten on hyvä?
Stinky

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Ei se kyllä oo kauheen hyvä muutenkaan. Vanha romu ja ruosteinenki vielä :P
Manaaja

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Aja paska mereen!
bliss

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja bliss »

Stinky kirjoitti: Kellään myynnissä halpaa naistenpyörää :roll:
Mulla o!! :)
Dumis

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Manaaja kirjoitti:Aja paska mereen!
Onks kaloilla sit kiva uida meressä kun siellä on paskaa?
Vastaa Viestiin