Thursdag

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Dumis

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mies, jolla on nännilävärit on yybernolo. d) ne ovat erittäin epäkäytännölliset. Huh, helpotti.
Repikö Jaska niitä liikaa vahingossa vai?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mites nännärit naisilla? Onks sekin homoa?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Kai Nalo

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Dumis kirjoitti:Mä en kaipaa yhtään reikää tai kuvaa itteeni.

Sama. Vastakkaisella sukupuolella lävärit ja tatskat on totaalinen turn off.
Vesper kirjoitti:Mites nännärit naisilla?
:laatta:
Dumis

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Kai Nalo kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Mä en kaipaa yhtään reikää tai kuvaa itteeni.
Sama. Vastakkaisella sukupuolella lävärit ja tatskat on totaalinen turn off.
No ei kaikki järjestään ole turnoffia, mutta jos on monia, niin teltan pystytys on vaikeahkoa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vesper kirjoitti:Mites nännärit naisilla? Onks sekin homoa?
Tyylitöntä ja halpaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kai Nalo kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Mä en kaipaa yhtään reikää tai kuvaa itteeni.
Sama. Vastakkaisella sukupuolella lävärit ja tatskat on totaalinen turn off.
Vesper kirjoitti:Mites nännärit naisilla?
:laatta:
Mitähän mä tohon ylimmäiseen kommenttiin sanoisin.... ;)

Alempaan yhtynen, vaikka tuskin noin voimakkaasti.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja swirl »

Siinä on mun viimeisin tatska. Lisää tulee, ehkäpä täysi hiha. Vähän huono kuva, kun se kiiltää noin pahasti rasvaamisen vuoksi.

Kuva

Nännilävärin jouduin ottamaan aikanaan pois, kun se tulehtui. Tekis mieli ottaa uudestaan, mutta ehkä se pitää jättää väliin. Mies yrittää patistaa ottamaan... Kielilävärin taidan ottaa uudestaan myös.
Kai Nalo

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Vesper kirjoitti: Mitähän mä tohon ylimmäiseen kommenttiin sanoisin....

No mä puhunkin itsestäni. Ei sytytä, ei nappaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kai Nalo kirjoitti:No mä puhunkin itsestäni. Ei sytytä, ei nappaa.
No just suhunhan mä viittasinkin.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Kai Nalo

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

^

Olet väärässä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kai Nalo kirjoitti:Olet väärässä.
Selvä. En sano tästä enää mitään.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kyllä kai tuossa suurpetoasiassa on jotain kumman syvältä tunteita liikauttavaa, kun minäkin olen nyt muutaman päivän ottanut aivan suhteettoman paljon kierroksia kepuäijien tempauksista salametsästyksen jalolla saralla. Olen tällekin palstalle tainnut useampaan kertaan kirjoitella suomalaista metsästyskulttuuria arvostavia ja kannustavia viestejä, mutta nyt alkaa kyllä mieli muuttua. Hesarissahan on nyt muutamana päivänä ollut aika puistattavaia juttuja siitä, miten (sala)metsästäjät ovat jahdanneet susia moottorikelkoilla, lahdanneet karhuja talvipesiinsä, sijoittaneet maastoon vaahtomuovilla ansoitettuja haaskoja susien mahdollisimman tuskallisen kuoleman toivossa, viritelleet kiellettyjä ja rääkkäykseen painottuvia ansalankoja ja, jos asioita on yritetty tutkia, pelotelleet ja terrorisoineet niin todistajia kuin viranomaisiakin. Ja harvoissa kiinni jääneissä mukana näitä metsästysseurojen pääpamppuja. Ai miten korpeaa, taidan olla tyypillinen cityvihreä joka suojelee suurpetoja intomielisesti kantakapungin erämaasta. Onneksi nyt ollaan edes vähän kiristämässä vahingonkorvaustasoa. Toivottavasti (en tiedä) on myös itsetsään selvää, että salametsästyksestä kiinni jääneen laillisetkin metsästysvälineet tuomitaan valtiolle menetetyiksi ja lätkäistään päälle elinikäinen metsästys- ja aseenhankkimiskielto.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Dumis

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja Dumis »

urpiainen kirjoitti:Toivottavasti (en tiedä) on myös itsetsään selvää, että salametsästyksestä kiinni jääneen laillisetkin metsästysvälineet tuomitaan valtiolle menetetyiksi ja lätkäistään päälle elinikäinen metsästys- ja aseenhankkimiskielto.
Tässä olis kyllä järkee.

edit: tässä taas ei. Ei noita muiden maiden luolamiehiä tunnista edes samaan sukupuoleen kuuluviksi, sen verta tehokkaasti kuulostavat eläimiltä.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja Niba »

Dumis kirjoitti:Mä en kaipaa yhtään reikää tai kuvaa itteeni. Muutenkin koreileminen on niille joilla ei oo sisältä mitään annettavaa :P
rumat koreilee!

Daah!
Pyyhin Netikettiin..
Kai Nalo

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

urpiainen kirjoitti: Ai miten korpeaa, taidan olla tyypillinen cityvihreä joka suojelee suurpetoja intomielisesti kantakapungin erämaasta.
Hyväksytkö kuitenkin citykanien hävittämiset?
RP

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja RP »

Jep, olen törmännyt miehiin jotka ei missään nimessä innostu esim. pilluläväristä, kunnes innostuvat = oikea nainen, oikea pimppa. Just sayin´

Ja ei, pimppaani tai mitään muutakaan osaa ruumiistani ei ole lävistetty, korvalehtiä lukuunottamatta. Korvikset on ollut viimeksi jotain 15v sitten.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kai Nalo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Ai miten korpeaa, taidan olla tyypillinen cityvihreä joka suojelee suurpetoja intomielisesti kantakapungin erämaasta.
Hyväksytkö kuitenkin citykanien hävittämiset?
Joo, ja muitakin kliseitä toteutan: kannatan verkkokalastuskieltoa Saimaalle kuuttiajaksi, vastustan holtitonta merimetsojahtia ja sallisin paljon laajemman suurpetokannan koko maassa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Kai Nalo

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

urpiainen kirjoitti:sallisin paljon laajemman suurpetokannan koko maassa.
Sillä hinnalla että metsästys käytännössä loppuu niillä alueilla joilla susia on?
Bhven

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Kai Nalo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:sallisin paljon laajemman suurpetokannan koko maassa.
Sillä hinnalla että metsästys käytännössä loppuu niillä alueilla joilla susia on?
Sanon tähän väliin oman mielipiteeni, että on ihan sama kuka tai mikä sitä hirvikantaa harventaa, kunhan se saataisiin jonnekin vaikka 20000 tasolle.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kai Nalo kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:sallisin paljon laajemman suurpetokannan koko maassa.
Sillä hinnalla että metsästys käytännössä loppuu niillä alueilla joilla susia on?
No tämä nyt on tällainen tyypillinen konservatiivien nolla-argumentti: pienet muutokset johtavat muka väistämättä johonkin radikaaliin ja mustavalkoiseen asetelmaan. Aika paljon olisi varaa kasvattaa suurpetokantoja koko maassa tarvitsematta pelätä metsästyksen sen paremmin kuin poronhoidonkaan loppumista. Lähde.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Kai Nalo

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

urpiainen kirjoitti: No tämä nyt on tällainen tyypillinen konservatiivien nolla-argumentti:.
Ei se mikään nolla-argumentti ollut vaan suora kysymys. Halusin kuulla mielipiteesi asiasta, mutta näköjään turhaan sitä utelen.

Rivien välistä voitaneen lukea että sinua ei kiinnosta lainkaan metsästyksen kohtalo vaan ainoastaan suurpetokantojen mahdollisimman iso koko.

Juuri tämän takia noita salametsästäjiä on maa täynnä.
Kai Nalo

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

^^ Mitä tulee noihin väiteisiin että metsästäjät heittelevät luontoon noita superlonipalloja joita sitten elukat syö, saatiin siihenkin oikeata tietoa taannoin. Hommasta nimittäin jäi kiinni joku varsianais-suomalainen viherpiirtäjä. Se raukka kun oli kovasti yrittänyt lavastaa moista idarin puuhaa metsästäjien niskoille..
Bhven

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Kai Nalo kirjoitti:ei kiinnosta lainkaan metsästyksen kohtalo...
En jaksa/kerkeä juuri nyt googlailla, mutta onko kukaan (päättävässä asemassa oleva) kertonut koskaan miksi Suomen hirvikanta on viimeisen parin vuosikymmenen? aikana paisutettu niin suureksi?
Kai Nalo

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Bhven kirjoitti:
Kai Nalo kirjoitti:ei kiinnosta lainkaan metsästyksen kohtalo...
En jaksa/kerkeä juuri nyt googlailla, mutta onko kukaan (päättävässä asemassa oleva) kertonut koskaan miksi Suomen hirvikanta on viimeisen parin vuosikymmenen? aikana paisutettu niin suureksi?

Lupia ei tosiaan ole annettu riittävästi kannan vähenemiseen. Muistaakseni kannan koko on tällä hetkellä 75-85 tuhatta yksilöä.

Ei tarvittaisi kuin 5666,666666666667 sutta niin hirvikysymys on ratkaistu. :D
prosessi

Re: Thursdag

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Bhven kirjoitti:
Kai Nalo kirjoitti:ei kiinnosta lainkaan metsästyksen kohtalo...
En jaksa/kerkeä juuri nyt googlailla, mutta onko kukaan (päättävässä asemassa oleva) kertonut koskaan miksi Suomen hirvikanta on viimeisen parin vuosikymmenen? aikana paisutettu niin suureksi?
Metsänhoidollisista syistä. Keksittiin avohakkuiden ja uuden puuston istuttamisen "hyöty" puuston kasvunopeudelle (joka tosin ei pidä paikkaansa, mutta metsäyhtiöille se on tietenkin kätevää, kun ei tarvitse tehdä puunkaatoa jäljelle jätettävää puustoa varoen). Taimistot ovat hirvien pikaruokaa, kasvattaa kummasti kantaa.

Ja ei, päättävässä asemassa olevat eivät tuollaisia totuuksia pahemmin kerro. Joko eivät tiedä, piittaa tai halua myöntää virheitä tehdyn lakeja säätäessä.
Vastaa Viestiin