Omituiset tavat

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
elco

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja elco »

Kreitsu kirjoitti: Mutta niitä kenties pitää harkita uudelleen jossain vaiheessa. Luulin muuten, että purentakiskot on kalliimpia.
Olen tietokonemies enkä hammaslääketieteen lisensiaatti, mutta ymmärtääkseni minulla on kiille kulunut pois ja allaoleva hammasluu kuluu sitten vieläkin nopeammin.

417e oli yksityisen hammasspeden lasku ml. tarkastusta, hammaskiven poistoa pariin otteeseen ja uusi kisko. Homma menee niin, että Dr. No ottaa muotin, mikä menee sitten jonkun hammaslaborantin työn alle. Sitten sovitellaan ja homma on valmis. Parin kolmen vuoden välein pitänee uusia.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja Niba »

Voi hyvä sylvi teidän kanssa!
Ei hampaita tarvi narskuttaa!
Vaivaan auttaa leukavoimistelu ja venyttely!
Laitoin joskus ohjeenkin tänne?
Etsin piirrustuksen ja kokeilkaa tulee halvaksi!
Pari minuuttia aamuin illoin!
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyski ... i=nix00709
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

elco kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti: Mutta niitä kenties pitää harkita uudelleen jossain vaiheessa. Luulin muuten, että purentakiskot on kalliimpia.
Olen tietokonemies enkä hammaslääketieteen lisensiaatti, mutta ymmärtääkseni minulla on kiille kulunut pois ja allaoleva hammasluu kuluu sitten vieläkin nopeammin.

417e oli yksityisen hammasspeden lasku ml. tarkastusta, hammaskiven poistoa pariin otteeseen ja uusi kisko. Homma menee niin, että Dr. No ottaa muotin, mikä menee sitten jonkun hammaslaborantin työn alle. Sitten sovitellaan ja homma on valmis. Parin kolmen vuoden välein pitänee uusia.
Täytynee ottaa puheeksi ensi kerralla hammaslääkärissä. Minullakin on nimittäin kiillevaurioita. Olen vaan harannut vastaan, koska olen ajatellut, että se on paljon työläämpi (ja kalliimpi) homma.

Ja Niballe: Voin kertoa, että ei se narskuttelu lakkaa, vaikka jumppaisikin naamaansa (luuletko, ettei jumppaohjeita ole lekurissa jaettu narskuttajille, huoh). Toisilla ehkä, toisilla ei. Harva niitä leegojansa varta vasten päättää narskuttaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

urpiainen kirjoitti:Olen menossa poistoleikkaukseen parin viikon päästä. Jäikö Sinulle muuten mitään ruoka-ainerajoituksia/oireita operaation jälkeen?
Eipä jäänyt mitään, se lienee sappirakon poistamisen iloja. Ennen poistivat ainoastaan kivet, joita kyllä sitten tuli uudelleen...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kreitsu kirjoitti:
elco kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti: Mutta niitä kenties pitää harkita uudelleen jossain vaiheessa. Luulin muuten, että purentakiskot on kalliimpia.
Olen tietokonemies enkä hammaslääketieteen lisensiaatti, mutta ymmärtääkseni minulla on kiille kulunut pois ja allaoleva hammasluu kuluu sitten vieläkin nopeammin.

417e oli yksityisen hammasspeden lasku ml. tarkastusta, hammaskiven poistoa pariin otteeseen ja uusi kisko. Homma menee niin, että Dr. No ottaa muotin, mikä menee sitten jonkun hammaslaborantin työn alle. Sitten sovitellaan ja homma on valmis. Parin kolmen vuoden välein pitänee uusia.
Täytynee ottaa puheeksi ensi kerralla hammaslääkärissä. Minullakin on nimittäin kiillevaurioita. Olen vaan harannut vastaan, koska olen ajatellut, että se on paljon työläämpi (ja kalliimpi) homma.

Ja Niballe: Voin kertoa, että ei se narskuttelu lakkaa, vaikka jumppaisikin naamaansa (luuletko, ettei jumppaohjeita ole lekurissa jaettu narskuttajille, huoh). Toisilla ehkä, toisilla ei. Harva niitä leegojansa varta vasten päättää narskuttaa.
Jaaha itsellä ainakin toimi oikein hyvin kun vaan muisti tehdä säännöllisesti. So?
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja par-sky »

bliss kirjoitti: Mulla on paha tapa laittaa valkosipulia ihan kaikkeen mihin se vähänkin sopii. Outoa ehkä, mutta pitää vampyyrit sun muut ei-toivottavat tyypit vähän kauempana :P
Sama, tosin mä mätän sitä myös semmosiin mihin se ei muka sovi. Esim. pullataikina saa ihan uuden ulottuvuuden kun siihen lisää valkosipulimurskaa :D
Me transmitte sursum, Caledoni!
Mayah
Elämätön Kitisijä
Viestit: 365
Liittynyt: 01.09.2009 1:38
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja Mayah »

Manaaja kirjoitti:
Mayah kirjoitti:Ja jos otan vettä hanasta niin valutan ensin sitä kauan ja kaadan pari ensimmäistä lasillista pois, en tiedä miksi.
Teen mäkin tätä jos lasista on jo juotu/se ei ole suoraan kaapista otettu. Teetkö sä täysin puhtaillekin laseille näin?
Joskus joo, ihan silkasta tottumuksesta.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja annepa »

McJanne kirjoitti:
- Sänky pedataan heti kun siitä noustaan ylös.
Ei näin. Sängyn pitää antaa tuulettua ja tarvittaessa kuivata aamutoimien ajan, sitten se pedataan. Jos pedataan, meillä laitetaan monesti vain makuuhuoneen ovi kiinni, siinä sitä on sängyn petausta ihan nokko.

Mulla ei oo muita omituisia tapoja kuin tuo vessapaperirullan oikeinpäin oleminen. Ei ainakaan nyt tule mieleen.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Niba kirjoitti: So?
Öh, homma toimi sinulla, hieno juttu. Tarkoittaako se sinusta sitä, että kaikilla muillakin sen on pakko toimia, kun kerta sulla... :?

EDIT: Sängyn petaamisesta. En koskaan petaa sänkyä paitsi silloin, kun vaihdan lakanat. Mitä turhaa, kun se kuitenkin aina menee sotkuun sitä paitsi, kuten on jo mainittu, on hyvä että vuode(vaatteet) saa "hengittää".
Manaaja

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

McJanne kirjoitti:Sängyn sijaamiseen kuuluu myös petivaatteiden kopistelu, mieluiten ulukoilemassa.
Jos petivaatteet alkaa kopisemaan, ne kyllä kannattaa jo pikkuhiljaa myös pestä.
NuoriD

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Manaaja kirjoitti:
McJanne kirjoitti:Sängyn sijaamiseen kuuluu myös petivaatteiden kopistelu, mieluiten ulukoilemassa.
Jos petivaatteet alkaa kopisemaan, ne kyllä kannattaa jo pikkuhiljaa myös pestä.
Kuuluuko pyyhkeiden taittua?
Manaaja

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

NuoriD kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:
McJanne kirjoitti:Sängyn sijaamiseen kuuluu myös petivaatteiden kopistelu, mieluiten ulukoilemassa.
Jos petivaatteet alkaa kopisemaan, ne kyllä kannattaa jo pikkuhiljaa myös pestä.
Kuuluuko pyyhkeiden taittua?
En usko. Ei kai sellainen kopise?
Manaaja

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

McJanne kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Jos petivaatteet alkaa kopisemaan, ne kyllä kannattaa jo pikkuhiljaa myös pestä.
Noh, käyt siellä salilla ahkerasti niin vielä joku kaunis päivä riittää ruis ranteessa kopistelemiseen.
Entä pituus, ettei laahais puolet petivaatteista maassa?
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Mayah kirjoitti:Ja jos otan vettä hanasta niin valutan ensin sitä kauan ja kaadan pari ensimmäistä lasillista pois, en tiedä miksi.
Siis häh. Tietty eka valutetaan putkissa seisoneet vedet pois ja kylmitetään lasi, ihan normitoimintaa.
Ylipäätään tässä ketjussa on _oikeesti_ omituisia tapoja tosi vähän. Mitä omituista on esim. siinä et haluu pitää pussilakanat oikein päin, varpaat lämpösenä yöllä, tai vessapaperin kätsyimmin päin (jne jne, en jaksa enää lukee tätä läpi). Ootte tosi omituisii, ku teistä ihan tavalliset tavat on omituisii.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
ninnithequeen

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

swirl kirjoitti:
masa kirjoitti:Ainiin, juusto ehdottomasti leivällä päällimmäiseksi. Se on sormea vasten paljon miellyttävämpi kuin kostea leikkele.
Juuri näin ja samasta syystäkin. Rakas puolisoni taas ei suostu syömään mun tavallani tehtyjä leipiä, juuston pitää kuulemma koskea leipään. Vääräuskoinen!
Mä oon kans sitä mieltä.
Vastaa Viestiin