Omituiset tavat

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Toimistorotta

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

masa kirjoitti:Jos se laitaa maksamakkaraa leivälle, levittääkö se senkin juuston päälle?
Syökö joku juustoa ja maksamakkaraa samalla leivällä? :shock:
Jenny Daa-aah! ling

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Toimistorotta kirjoitti:
masa kirjoitti:Jos se laitaa maksamakkaraa leivälle, levittääkö se senkin juuston päälle?
Syökö joku juustoa ja maksamakkaraa samalla leivällä? :shock:
Namnamnam. Maksamakkara tosin laitetaan viipaleina, ei todellakaan levitetä.
masa

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja masa »

Toimistorotta kirjoitti:
masa kirjoitti:Jos se laitaa maksamakkaraa leivälle, levittääkö se senkin juuston päälle?
Syökö joku juustoa ja maksamakkaraa samalla leivällä? :shock:
Syö.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja swirl »

masa kirjoitti:Jos se laittaa maksamakkaraa leivälle, levittääkö se senkin juuston päälle?
Nyt on pakko sanoa, että en ole varma, miten tässä tilanteessa toimitaan. Meillä ei oikein harrasteta maksamakkaraa. Ja jos harrastetaan, niin se on yleensä sellaista, joka on valmiiksi siivutettu.
Toimistorotta

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:
Toimistorotta kirjoitti:
masa kirjoitti:Jos se laitaa maksamakkaraa leivälle, levittääkö se senkin juuston päälle?
Syökö joku juustoa ja maksamakkaraa samalla leivällä? :shock:
Namnamnam. Maksamakkara tosin laitetaan viipaleina, ei todellakaan levitetä.
Eipä ole tullut koskaan edes mieleen. Tosin maksamakkaraa olen syönyt viimeksi alle kaksikymppisenä. Maksamakkaran ja juuston yhdistelmä nyt vain joistain syystä toi oksennusrefleksin jo ajatuksena.
masa

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja masa »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti: Namnamnam. Maksamakkara tosin laitetaan viipaleina, ei todellakaan levitetä.
Aika hankala noita levitettäviä maksamakkaroita on siivuttaa. Vähän kuin sulatejuustoa yrittäisi höylätä juustohöylällä. :P

http://www.atria.fi/Tuotteet/Sivut/Tuot ... oteid=8206
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16660
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Toimistorotta kirjoitti:
Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:
Toimistorotta kirjoitti:
Syökö joku juustoa ja maksamakkaraa samalla leivällä? :shock:
Namnamnam. Maksamakkara tosin laitetaan viipaleina, ei todellakaan levitetä.
Eipä ole tullut koskaan edes mieleen. Tosin maksamakkaraa olen syönyt viimeksi alle kaksikymppisenä. Maksamakkaran ja juuston yhdistelmä nyt vain joistain syystä toi oksennusrefleksin jo ajatuksena.
Peruutan aiemmat puheeni leikkeleiden ja juustojen yhteensopimattomuudesta: maksamakkara-juustoleipä on erinomainen yhdistelmä - kunhan maksamakkara on (a) levitetty (ei viipaleina) ja (b) mielellään sitä leikkikouluikäisten suosimaa HK:n herkkumaksamakkaraa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Manaaja

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Juu ehdottomasti juusto mahdollisimman ylhäällä, mieluiten kuitenkin kurkun ja tomaatin alla. Mies ja lapsetkin pakko-opetettu tavoille.
Nii. En kässää miten jotkut voi tehdä toisin. Mut emmä pakota!!11

Muistan vaan että kun oon ite joskus rakentanut leipiä näin toisen eteen, niin on tullut syvää kurmotusta väärästä särpimien lapiointijärjestyksestä.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

masa kirjoitti:
Jenny Daa-aah! ling kirjoitti: Namnamnam. Maksamakkara tosin laitetaan viipaleina, ei todellakaan levitetä.
Aika hankala noita levitettäviä maksamakkaroita on siivuttaa. Vähän kuin sulatejuustoa yrittäisi höylätä juustohöylällä. :P

http://www.atria.fi/Tuotteet/Sivut/Tuot ... oteid=8206
Kaikki levitettävät makkarat on ihan suolesta. Heheh, oonpa hauska.

HK Herkkumaksamakkara ihanassa pötkössä, siitä kunnon viipaleina leivälle ja juusto päälle. Toimii. Sulatejuustotkin on ihan kamalia, laitetaan viipaleena siis jotain.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja swirl »

masa kirjoitti:Aika hankala noita levitettäviä maksamakkaroita on siivuttaa. Vähän kuin sulatejuustoa yrittäisi höylätä juustohöylällä. :P

http://www.atria.fi/Tuotteet/Sivut/Tuot ... oteid=8206
Snellmanilla on valmiiksi ohuina viipaleina.
masa

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja masa »

swirl kirjoitti:
Snellmanilla on valmiiksi ohuina viipaleina.
Ei käy mulle. Tulee fiilis kuin söis valmista pottumuusia :D
bliss

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja bliss »

Maksamakkara sopii jonkun voileipäkakun täytteeksi mutta ei kyllä muuhun käyttöön.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Maksamakkaran ja juuston kera voileivän päälle sopii mainiosti omenaviipale.

Ai, eikö tämä ollutkaan outousketju?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Bluntly kirjoitti:Maksamakkaran ja juuston kera voileivän päälle sopii mainiosti omenaviipale.

Ai, eikö tämä ollutkaan outousketju?
En tiedä sopiiko, sisko laittaa vaniljasokrua.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

urpiainen kirjoitti:Peruutan aiemmat puheeni leikkeleiden ja juustojen yhteensopimattomuudesta: maksamakkara-juustoleipä on erinomainen yhdistelmä - kunhan maksamakkara on (a) levitetty (ei viipaleina) ja (b) mielellään sitä leikkikouluikäisten suosimaa HK:n herkkumaksamakkaraa.
Kulta! :h:

Parasta krapularuokaa on kunnon rusileivälle levitetty HK:n maksamakkara suolakurkkuviipaleilla.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Kaurapuuroon (keitetään aina veteen) laitoin aina raejuustoa. Täällä raejuusto on pahaa, joten viipaloin sekaan tomaattia. Nam nam!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16660
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vesper kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Peruutan aiemmat puheeni leikkeleiden ja juustojen yhteensopimattomuudesta: maksamakkara-juustoleipä on erinomainen yhdistelmä - kunhan maksamakkara on (a) levitetty (ei viipaleina) ja (b) mielellään sitä leikkikouluikäisten suosimaa HK:n herkkumaksamakkaraa.
Kulta! :h:
Parasta krapularuokaa on kunnon rusileivälle levitetty HK:n maksamakkara suolakurkkuviipaleilla.
Ennenaikaista tuo kullittelu: pienestä pitäen olen suhtautunut terveellä ennakkoluulolla suola- ja maustekurkkuihin. Tosin mun sappirakkolääkärini vastustaa tuorekurkun syöntiä, mutta korvaan sen herkkumaksamakkarajuustoruisleivässäni sitten mieluummin vaikka tomaattiviipaleella.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
bliss

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja bliss »

Kreitsu kirjoitti:Täällä raejuusto on pahaa
Se on pahaa ihan kaikkialla :x

Mulla on paha tapa laittaa valkosipulia ihan kaikkeen mihin se vähänkin sopii. Outoa ehkä, mutta pitää vampyyrit sun muut ei-toivottavat tyypit vähän kauempana :P
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

urpiainen kirjoitti:Ennenaikaista tuo kullittelu: pienestä pitäen olen suhtautunut terveellä ennakkoluulolla suola- ja maustekurkkuihin. Tosin mun sappirakkolääkärini vastustaa tuorekurkun syöntiä, mutta korvaan sen herkkumaksamakkarajuustoruisleivässäni sitten mieluummin vaikka tomaattiviipaleella.
Voin jatkaa kullittelua, koska multa on jo poistettu sappirakko. Suosittelen sullekin, kulta!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Sit vielä semmoinen littana lapinleipä voideltuna oikealla voilla ja maksamakkaralla, sitten käärittynä rullalle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^ Leivälle EI laiteta sekä maksamakkaraa että voita.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Sitten vielä hiukan valkopippuria, salaattia ja "raakaa" pekonia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16660
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vesper kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Ennenaikaista tuo kullittelu: pienestä pitäen olen suhtautunut terveellä ennakkoluulolla suola- ja maustekurkkuihin. Tosin mun sappirakkolääkärini vastustaa tuorekurkun syöntiä, mutta korvaan sen herkkumaksamakkarajuustoruisleivässäni sitten mieluummin vaikka tomaattiviipaleella.
Voin jatkaa kullittelua, koska multa on jo poistettu sappirakko. Suosittelen sullekin, kulta!
Olen menossa poistoleikkaukseen parin viikon päästä. Jäikö Sinulle muuten mitään ruoka-ainerajoituksia/oireita operaation jälkeen?
bliss kirjoitti:Mulla on paha tapa laittaa valkosipulia ihan kaikkeen mihin se vähänkin sopii.
:komp:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
elco

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja elco »

Kreitsu kirjoitti:
bliss kirjoitti:Omituisesta en tuedä mutta helvetin kallis ja huono tapa on toi yöllinen hampaiden narskutus. Yksi haljennut hammas ---> tähän mennessä kustannuksia 340 euroa ja _vähintään_ saman verran vielä kuluu :?
Sama vika minulla. Olen käskenyt miehen tökkiä minut hereille, jos narskutan ja hän herää siihen. Minä siis narskutan todella kovaäänisesti.

Oma hammaslekurini sanoo, että lähes kaikki ihmiset narskuttavat jossain vaiheessa leegojaan, mutta suurimmalla osalla se on sellaista hentoa ja hiljaista.
Mulla on sellainen purukisko-tyyppinen ratkaisu. Näyttää vähän hammassyndeiltä.

Eipä kovin miellyttävä ole tuokaan, mutta kun vaihtoehtona ovat leuka-/pääkipu ja se, että hampaat kuluvat niin pienempi paha kuitenkin. Maksoi jonkun 300 euroa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Omituiset tavat

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

elco kirjoitti:
Mulla on sellainen purukisko-tyyppinen ratkaisu. Näyttää vähän hammassyndeiltä.

Eipä kovin miellyttävä ole tuokaan, mutta kun vaihtoehtona ovat leuka-/pääkipu ja se, että hampaat kuluvat niin pienempi paha kuitenkin. Maksoi jonkun 300 euroa.
Purentakiskot hylättiin minun kohdalla, koska niin pahaa jälkeä ei ole tullut eikä ole (onneksi, ainakaa toistaiseksi) ollut pääkipuja. Kerran on purentalihakset tulehtuneet ja se muuten sattui.

Mutta niitä kenties pitää harkita uudelleen jossain vaiheessa. Luulin muuten, että purentakiskot on kalliimpia.
Vastaa Viestiin