Maailmanlopun meininkiä

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Maailmanlopun meininkiä

Viesti Kirjoittaja swirl »

Viime aikoina on tapahtunut ihan kamalasti luonnonkatastrofeja, maanjäristyksiä ja nyt tämä tulivuorenpurkaus. Menneisyydessä Eyjafjallan tulivuoren purkautumista on aina seurannut Katlan purkautuminen, joka on aika vitun paljon isompi pamaus. Mutta mitä tapahtuisi, jos koko maailmaa oikeasti järisyttäisi joku tapahtuma, joka muuttaisi maailmamme silmänräpäyksessä aivan toisenlaiseksi.

Mun mielikuvitukseni on vähän turhan villi aika ajoin ja olen miettinyt paljonkin elämää post-apokalyptisessa maailmassa sekä maailmassa, jossa vallitsee täysi anarkia esim. jonkun järjettömän luonnonkatastrofin jäljiltä. Luin joitain kuukausia sitten Max Brooksin The Zombie Survival Guiden, joka toki on ihan silkkaa soopaa, mutta zombi-invaasion käydessä toteen varmasti erittäin hyvää tietoa! Etenkin Brooksin maalailema tuomiopäiväskenaario - tilanne, jossa zombit ovat täysin valloittaneet maailman – saa miettimään ihan tosissaan, että mitä sitä tekisi ja kuinka selviytyisi, jos maailma muuttuisi niin vaaralliseksi paikaksi, että jokainen päivä olisi taistelua elämästä ja kuolemasta. Enkä tässä viittaa pelkästään zombeihin, vaan ihan kanssaihmisiin, koska jos jokainen taistelee oman selviytymisensä puolesta, muuttuu meistä jokainen myös potentiaaliseksi tappajaksi.

Minähän olen niin hullu, että olen Brooksin ajatusten pohjalta suunnitellut jo mielessäni valmiiksi linnakkeen, suojaamaan itseäni ja rakkaitani. Linnakkeen, jossa on saatavilla tuoretta vettä ja mahdollisuus kasvattaa ravinnoksi sopivia kasveja ja eläimiä. Aseitahan pitää tietenkin alkaa keräilemään mahdollisimman pian ja säilykkeitä, lääkintätarpeita ja erilaisia selviytymiseen tarvittavia varusteita :D Myös selviytymiseen tarvittava vankka tietotaito tulisi hankkia heti. Tietokonepeleistä tuttu ryöstely ”looting” olisi ihan elinehto.

Tällainen tilanne tuntuu tietenkin täysin järjettömältä ajatukselta, mutta entä jos niin kävisikin. Mihin menisit, mitä tekisit, onko sinulla taitoja pitää huolta itsestäsi maailmassa, jossa lait ja yleiset käyttäytymismallit eivät enää yhtäkkiä pädekään? Olisitko ensimmäisenä nälkään kuolleiden joukossa? Voisitko tarttua aseeseen puolustaaksesi itseäsi tai ruokkiaksesi perheesi?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maailmanlopun meininkiä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Meikä liputtaa Al Gorelle, se paskiainen on oikeassa!!

Just tossa yks ilta viime viikolla kuiskuttelin miehelle sängyssä nukkumaan mennessämme, että tsunamin, Chilen maanjäristyksen ja tän purkauksen jälkeen ei voi edessä olla enää muuta kuin maanpäällisen elämän massamurha by nature. Ihan varmasti!! Sikainfluessa oli hyvä yritys, failed.

Seuraavaksi veikkaan maakaasuja, jotka tappavat heti. Oikeasti, tää on huolestuttavaa. Mä olen muutenkin hirmu suuri salaliittoteorioiden pähkäilijä, tää menee jo yli mun tajunnan.

ps. Will Smithin leffa I am Legend oli just sellanen, miksi kuvittelisin elämäni olevan maailman lopussa.
The great club outshines the individual, always and forever.
NuoriD

Re: Maailmanlopun meininkiä

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

PetriFB:n opetukset ovat langenneet hedelmälliseen maaperään :twisted:
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Maailmanlopun meininkiä

Viesti Kirjoittaja swirl »

^Lols. Nyt olet väärässä, se on ollut mulla noressa jo vuosia :D

Aika tosikko tyyppi muuten oot, jos et muuta sanottavaa keksinyt näinkin tärkeästä aiheesta ;)
Asie Payton

Re: Maailmanlopun meininkiä

Viesti Kirjoittaja Asie Payton »

Ei ole vielä hätää! Meillä on vielä noin puoltoista vuotta aikaa :) I know!
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Maailmanlopun meininkiä

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Pahinta tässä on se, että mä ajattelin ensin että mitä uskallan kirjoittaa. Sattanan aivoihin istutettu isoveliajatus! Tottakai FBI mun tekstin täältä bongaa :D

*dorka* Niin, salaliittoterioitapa hyvinkin!
The great club outshines the individual, always and forever.
Toimistorotta

Re: Maailmanlopun meininkiä

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

swirl kirjoitti: Mihin menisit, mitä tekisit, onko sinulla taitoja pitää huolta itsestäsi maailmassa, jossa lait ja yleiset käyttäytymismallit eivät enää yhtäkkiä pädekään?


Ei. En osaa viljellä maata, mitenkään erityisen hyvin kalastaa, lainkaan metsästää ja ilman tuliasetta jäisin armotta jalkoihin anarkiassa. Myöskään tuliaseiden kanssa en ole erityisen taitava, joten niitä käyttää osaavan kanssa jäisin myös kakkoseksi. Ei ole myöskään kovin kummoisia taitoja lääketieteen alalla, hyvä kun hanskaa peruselvytyksen.
Olisitko ensimmäisenä nälkään kuolleiden joukossa?


Luultavasti, kuten suurin osa muistakin isoissa kaupungeissa asuvista. Normaali-ihmisen ruoanhankinta tapahtuu lähimarketista, jonka tyhjenemisen jälkeen ei auta ryöstelykään.
Voisitko tarttua aseeseen puolustaaksesi itseäsi tai ruokkiaksesi perheesi?
Joo, mutta kun ei ole asetta johon tarttua.

Epäilisin kuitenkin, että maailmanloppua ei ole tulossa. Suomessa maanjäristykset, tsunamit, tulivuoret ja ydinsodat ovat kovin epätodennäköisiä ja homokaasu lienee suurempi uhka kuin maakaasu. Meteoriitti jos osuu kunnolla päähän niin siinä ei toki mikään valmistautuminen auta. En ole suunnitellut linnoituksia, säilykevarastoja enkä asevaraston keräämistä. Jos maailmanloppu olisi tulossa, keskittyisin keräämään varaston laittomia päihteitä, kauniita naisia ja hyviä juomia.
elco

Re: Maailmanlopun meininkiä

Viesti Kirjoittaja elco »

Joku iso katastrofi pistäisi homman aikalailla sekaisin. Isoksi katastrofiksi luokitellaan supertulivuoren räjähdys, kunnon asteroidi, ei-ystävällinen tekninen singulariteetti, maailmanlaajuinen tyly pandemia, rajoittamaton ydinsota tai muu vastaava. Tai kaikki edellämainitut kerralla!

Jos noista selviäisi niin toki maailma olisi kovasti erinäköinen. En oikein tiedä haluaisinko selvitä ylipäänsä. En kuitenkaan hirveästi jaksa pohtia moista, koska henkilökohtainen penaltti kuten liikenneonnettomuus, syöpä tai joku muu on niin mahdottomasti todennäköisempi.

Koska jokainen tsäänssi on mahdollisuus niin täytyisi yrittää älyllä ja viekkaudella eteenpäin ja tähdätä post-apokalytisen yhteiskunnan faaraoksi tai paaviksi.
Viimeksi muokannut elco, 19.04.2010 12:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Manaaja

Re: Maailmanlopun meininkiä

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Kyllähän me Gattacan kanssa salaa välillä toivotaankin, että tapahtuisi joku megakatastrofi joka tekisi teistä nussivan maailman edustajista ainakin vähän enemmän kaltaisiamme syrjäytyneitä yksinäisiä kirjanoppineita jedierakoita.

Mut noin niinkuin tosissaan jos ollaan, niin miksen selviäisi. Olen lihava serkku sekä MacGyverille että Stigille, joten kaikki tarvittava on hallussa ja vähän enemmänkin. Heittotähtiä voisi ehkä olla enemmän.
NuoriD

Re: Maailmanlopun meininkiä

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Manaaja kirjoitti:Kyllähän me Gattacan kanssa salaa välillä toivotaankin, että tapahtuisi joku megakatastrofi joka tekisi teistä nussivan maailman edustajista ainakin vähän enemmän kaltaisiamme syrjäytyneitä yksinäisiä kirjanoppineita jedierakoita.

Mut noin niinkuin tosissaan jos ollaan, niin miksen selviäisi. Olen lihava serkku sekä MacGyverille että Stigille, joten kaikki tarvittava on hallussa ja vähän enemmänkin. Heittotähtiä voisi ehkä olla enemmän.
Miten pärjäät, jos kasvilampusta loppuu sähkö ja butaanipolttimosta kaasu? Kuinka kauan pärjäät ilman Crème brûléeta?

Minä ostan varaston täyteen nötköttiä, vettä ja näkkileipää.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Maailmanlopun meininkiä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Minulla on jo säilykkeitä ehkä kolmeksi viikoksi juomavettä ei kannata varastoida koska veden säilytys ei kannata, menee jääkaapissa jo kolmessa päivässä piloille. Kannattaisi sierätyshoitoa antaa, juoda huonoa vettä ja ruokaa viimeisen päivän jälkeen?Toisaalta ostan usein puolivanhaa jo nyt ja syön sen myöhemmin. Olen vanha partiolainen ja metsäsissi olen vain veljen puolelta. En puolestatoista vuodesta tiedä mutta ainakin 50-100 vuoden kuluttua suuri osa maapallon maapinta-alasta on asuin- ja viljelykelvotonta teemme nyt sitten mitä tahansa, noin ilmastonmuutoksen puolesta kun asiaa katsotaan. Nautitaan tästä hiljaisuudesta niin kauan kuin mahdollista, kaikki alle 600m lennothan on nyt kuitenkin sallittu, varokaan hellakoptereita!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Maailmanlopun meininkiä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Kestää viikkoja ennenkuin bakteeritasot on edes pullovesien tasolla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Maailmanlopun meininkiä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Taitoja ei löydy, mutta osaan kertoa mitä ihmisten pitäisi tehdä. Eli kertoisin toimistorotalle, kuinka hänen tulee tehdä maja, sekä hankkia ruokaa. Sitten toimistorotta antaisi minulle majastaan yhden huoneen ja osan ruuasta.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Maailmanlopun meininkiä

Viesti Kirjoittaja swirl »

^Fiksua. Toimistorotan kaveri kannattaisi olla, jos sillä on päihteitä ja naisia. Eiköhän niillä jo nousisi vähintäänkin arvostettuun asemaan selviytyjien joukossa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Maailmanlopun meininkiä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Millaisella määrällä esim. heroiinia saisi itsensä hengiltä? Ajattelin vaan että jos hamstraisin sitä säilykkeiden sijaan...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
elco

Re: Maailmanlopun meininkiä

Viesti Kirjoittaja elco »

Vesper kirjoitti:Millaisella määrällä esim. heroiinia saisi itsensä hengiltä?
Riippuu vähän siitä millaista ainetta ja paljonko sitä on tullut aiemmin vedettyä. Grammalla luulisi lähtevän.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Maailmanlopun meininkiä

Viesti Kirjoittaja Niba »

Bluntly kirjoitti:^ Kestää viikkoja ennenkuin bakteeritasot on edes pullovesien tasolla.
No jos hanasta on saatavissa tuoretta vettä ei kannata juoda jääkaappisäilytettyä makumuutoksia tulee jos ei bakteereja niin ainakin säilytysastian makua. Lisäksi kylmän veden juominen tyhmentää koska elimistön pitää lämmittää vatsan sisältöä ylimäärän eikä riitä nergiaa niin paljon aivojen lämmitykseen.

Heroiinia kannattaa ottaa ihan kovempi tujaus, siinä vain on huono puoli että jos jää kiinni ennen pahaa tilannetta niin menettää tämän heroiinin muodostaman takaportin. Lisäksi amerikkalaisissa yrityksissä suositaan huumetestejä, näin siinä tapauksessa ettei ole kyennyt odottamaan tuota maailmanlopputilannetta ja on maistanut tuota huumetta jota Suomessa sai vuoteen 1957 asti ihan reseptillä,

"1930-luvun Suomessa heroiinia käytettiin seitsemän kiloa miljoonaa asukasta kohden. Vain Japani ylitti väkilukuun suhteutettuna Suomen heroiininkulutuksen. Suomen apteekeista heroiini poistettiin vuonna 1957."

Suomi oli niin köyhä maa etä lapset sai heroiinia kodeiinin sijasta yskänlääkkeissä, ihana maa tämä Suomi! Luulen että moni kitinäläinen on jo alkanut tutkia isovanhempiensa lääkevarastoja. Gatilla kun on niitä vanhoja remontoimattomia taloja niin mitäpä niitten kaapeista löytyy, saataisiin seuraaviin kitinäbileisiin oikein lentävä lähtö kun tissuteltaisiin vanhoja yskänlääkepullon pohjia? :wink: :rofl:

Tai siis te saisitte koska kaiken järjen mukaan nuo huumeet kuten heroiini on niin monimutkaisia yhdisteitä ettei ne minuun vaikuta.
Viimeksi muokannut Niba, 19.04.2010 14:22. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Maailmanlopun meininkiä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

elco kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Millaisella määrällä esim. heroiinia saisi itsensä hengiltä?
Riippuu vähän siitä millaista ainetta ja paljonko sitä on tullut aiemmin vedettyä. Grammalla luulisi lähtevän.
On siis hankittava vähintään gramma omiin tarpeisiin.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: Maailmanlopun meininkiä

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Kun tuhoutuisikin kerralla kaikki, niin olis hyvä juttu. valitettavasti ihminen eläinlajina' tämä loinen selviytyy aina.
Siitäkin huolimatta että, jos verrataan maapalloa johonkin niin, elämme munankuorella ja sen kuoren alla kaikki on sulaa laavaa. mittasuhde osuu kuulemma varsin oikeaan. Ja se munankuori on varsin ohut kun vertaa munan kokoon.
Viimeksi muokannut Jyrki73, 19.04.2010 14:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
elco

Re: Maailmanlopun meininkiä

Viesti Kirjoittaja elco »

Vesper kirjoitti: On siis hankittava vähintään gramma omiin tarpeisiin.
Tossa on se positiivinen riski, että voi ottaa kunnon pilvet viisi kertaa 0,1g ja sitten överit koska kyllä puolellakin grammalla henki menee.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Maailmanlopun meininkiä

Viesti Kirjoittaja Niba »

elco kirjoitti:
Vesper kirjoitti: On siis hankittava vähintään gramma omiin tarpeisiin.
Tossa on se positiivinen riski, että voi ottaa kunnon pilvet viisi kertaa 0,1g ja sitten överit koska kyllä puolellakin grammalla henki menee.
Ainoa ja Vienoa on hyvä herra että ihminen tottuu niin nopeasti heroiiniin ettei ole varmuutta jäisikö tuohon "viimeiseen" riittävästi viemään hengen ei ainoastaan aiheuttamaan vakavia vaurioita. Tämä kysymys on vaikea ja on aina itsehurmaajien vaivana ja huolen aiheena.

Niin ja jos menee vaikeaksi tilanne varmaan kannattaa samassa hötäkässä kokeilla annaliyhdyntääkin jos ei ole kokeillut?
Pyyhin Netikettiin..
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Maailmanlopun meininkiä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Jyrki73 kirjoitti:Ja se munankuori on varsin ohut kun vertaa munan kokoon.
Kiitos, kiitos, niin minustakin.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Maailmanlopun meininkiä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Niin monta massasukupuuttoa on historiassa ollut ja myös korkeakulttuurien romahduksia, että on harhaa että tää olis turvallinen mesta. Käytännössä just meille kyllä, tuurilla.

Minä kumminkin olen sijoittanut niin, että jos talouselämä yhtään toimii, minä vain tienaan raaka-ainepulista ja nälänhädistä.

Zombie apokalypsiin ostaisin pyssyjen lisäksi kahdenkäden miekan.
Manaaja

Re: Maailmanlopun meininkiä

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Gat kirjoitti:Minä kumminkin olen sijoittanut niin, että jos talouselämä yhtään toimii, minä vain tienaan raaka-ainepulista ja nälänhädistä.
Onks toi sijoittelu sulle mitään muuta kuin joku peli? Onks sulla jotain suunnitelmia myös käyttää sitä rahaa? Miten?
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Maailmanlopun meininkiä

Viesti Kirjoittaja Gat »

Manaaja kirjoitti:
Gat kirjoitti:Minä kumminkin olen sijoittanut niin, että jos talouselämä yhtään toimii, minä vain tienaan raaka-ainepulista ja nälänhädistä.
Onks toi sijoittelu sulle mitään muuta kuin joku peli? Onks sulla jotain suunnitelmia myös käyttää sitä rahaa? Miten?
Minä siis en käytä rahaa kuin Karhuun, röökiin, halpislihapiirakoihin ja satunnaisesti bensaan.
Vastaa Viestiin