Kitinätotuus urpiaisen keskustelutavasta

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Urpiainen toteuttaa vaihtoehtoa nro:

Vaihtoehto 1:
13
52%
Vaihtoehto 2:
12
48%
 
Ääniä yhteensä: 25

masa

Kitinätotuus urpiaisen keskustelutavasta

Viesti Kirjoittaja masa »

Tuuraan Chapia. Kumman valitset?


Vaihtoehto 1:

urpiainen kirjoitti:Toisaalta en koe käyttäneeni kenellekään peruskoulunsa päättäneelle aukeamattomia sivistyssanojakaan, ja useimpien kohdalla ei oikein ole ihan sopivia sivistymätönsanoja edes tarjolla
Vaihtoehto 2:
Manaaja kirjoitti: Urpiaisen tyyli sen sijaan on tehdä itsestään tahallisesti mahdollisimman vaikeasti tulkittava, ja piiloutua sitten hottentottimaisesti vääntelynsä taakse jättäen vastuun väärinymmärryksistä ja epäselkeydestään aina kuulijalle, vaikka itse asiansa sivistyssanojen takana olisi kuinka päin persettä tahansa kirjoitettu.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinätotuus urpiaisen keskustelutavasta

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kaikkea sitä... :roll:

No jos tällainen oli pakko perustaa, skarpatkaa nyt edes vähän: perusteluja, ytimiinkäyviä henkilöriepotteluja ja keittiöpsykologisointeja, arkaaisia esimerkkejä Kitinän alkuhistoriasta Kity-ajoilta, tylyjä tuomioita, mahdollisesti myös varovaista ymmärrystä, silkkaa vittuilua, kyllä teidän pitäisi osata. Pelkkä äänestystulos on niin paljon tylsempi kuin kunnon retostelukeskustelu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
masa

Re: Kitinätotuus urpiaisen keskustelutavasta

Viesti Kirjoittaja masa »

urpiainen kirjoitti: No jos tällainen oli pakko perustaa, skarpatkaa nyt edes vähän: perusteluja,

Perusteluiksi riittää 4,5 vuotta ja 2116 viestiä.
RP

Re: Kitinätotuus urpiaisen keskustelutavasta

Viesti Kirjoittaja RP »

Miellän kitinän rentona paikkana, missä chillaillaan, päästellään aivopieruja, ei olla niin paalu perseessä ja itku silmässä. Siihen ei oikein sivistyssanat sovi, siihen tunnelmaan. Ei sillä ole mitään tekemistä ymmärtämisen kanssa.

Urpsukasta tulee myös vähän aggressiivisia fiiliksiä. Semmosia "hernenenäämywayorthehighway"-fiiliksiä. Tekee mieli silitellä sitä, tykkään.

Vastasin kakkosen, vaikka paijaisinkin.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Kitinätotuus urpiaisen keskustelutavasta

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Jotenkin tulee urpiaisen kirjoittelusta mieleen se tyttö jonka ylioppilasaine tippui arvostelulautakunnassa laudaturista improbaturiksi. Syitä olivat sivistyssanojen liika ja turha käyttö, sekä se tosiseikka että aineessa ei ollut mitään todellista sisältöä. Olen jo hetken miettinyt onko urpiainen ja se tyttö sama henkilö.

Olen lähtenyt oletuksesta että jos ihmisellä on selkeä ja hyvin perusteltu mielipide on se myös mahdollista esittää selkeästi ilman turhaa kielellistä kikkailua. Jos taas hölistään käsitteen määrittelystä, höystetään kaikki sivistysanoilla ja syytetään muita väärinymmärryksestä kun ei itse osata/viitsitä oikaista ko. seikkaa myös kanssa keskustelijan ymmärrettäväksi on kyse tosiaan vain itsekorostuksesta ja viestien sekä mielipiteiden onttouden naamiointi lukukelvottomaan muotoon.

Odotan että ilmoitat viestini oleva redundantti, eikä täten sisäistämisen tai vastaväitteen arvoinen. Oletan myös, että et kykene kirjoittamaan vastaustasi ilman ainuttakaan sivistyssanaa jotka löytyvät esim. täältä
Me transmitte sursum, Caledoni!
Toimistorotta

Re: Kitinätotuus urpiaisen keskustelutavasta

Viesti Kirjoittaja Toimistorotta »

Oikea vastaushan on tietysti vaihtoehtojen välistä, koska urpiainen yliarvioi merkittävästä peruskoulun tason. Oman työn puolesta olen huomannut, että vielä korkeakoulututkinnonkin suorittaneilla ja sinänsä lahjakkailla ihmisillä on usein ihan merkittäviä vaikeuksia kirjoittaa ja ymmärtää Suomea.

Mitä Urpiaisen kirjoitteluihin tulee, niin kyllähän hän useimmiten perustelee kantansa varsin terävästi ja osuvasti vaikka vassarina väärää mieltä olisikin. Sen lisäksi useampikin Urpiaisen kirjoitus on viime aikoina tuottanut suuresti hupia.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Kitinätotuus urpiaisen keskustelutavasta

Viesti Kirjoittaja Ann »

Eniten kiinnostaa kaikki.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Manaaja

Re: Kitinätotuus urpiaisen keskustelutavasta

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Toimistorotta kirjoitti:Oikea vastaushan on tietysti vaihtoehtojen välistä, koska urpiainen yliarvioi merkittävästä peruskoulun tason.
Ja toki ihan vain vahingossa näinkin merkittävästi. Sillä puhuvathan kaikki kitinän ulkopuolellakin normaalisti Urpiaiskieltä. Ihan jo kaupan kassoista lähtien, apteekkikäynnistä puhumattakaan.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Kitinätotuus urpiaisen keskustelutavasta

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

par-sky kirjoitti:Olen jo hetken miettinyt onko urpiainen ja se tyttö sama henkilö.
Vain jos So Easykin on.
par-sky kirjoitti:ilman turhaa kielellistä kikkailua.
No, ehkä tässä on takana osin myös kehittymätön huumorintajuni. Kirjalliseen ilmaisuun perustuvalla keskustelupalstalla kun pieruhuumori ei oikein ole elementissään, niin pidän tietynlaista kielellistä kikkailua tilanteeseen sopivana itseviihdytyksen muotona. Jonkinlaista ei-teknologiasuuntautunutta nörttiviihdykettä, luulen. Ongelmana tietysti on, että itseironia otetaan usein vastaan tosissaanolemisena - mikä tietysti perusteltua onkin, koska toki myös pikkusieluinen lähettäjäpää tuohtuu, jos vakavastiotettavaksi tarkoitetut kohdat otetaankin vastaan itseironiana. Hienovaraista siis.

Joskus muinoin oli yliopiston ilmoitustaululla ilmoitus, jossa haettiin ja tarjottiin vastavuoroisia lastenhoitopalveluja tenttien, seminaarien ja luentojen ajaksi. Ilmoitus oli otsikoitu "vastavuoroista lastenhoitoa". Tämän otsikon oli joku sitten vetänyt yli ja kirjoittanut tilalle "resiprokaalista pedoterapiaa". Jos vaihtoehto 1 olisi, että tämä on varsin hauskaa akateemisen kulttuurin satiiria ja vaihtoehto 2 että moinen toiminta on tyhjää ja turhaa itsekorostusta, olisikohan äänestyskäyttäytyminen samaa samoilla henkilöillä kuin Masan kitinä-äänestyksessä?
par-sky kirjoitti:Odotan että ilmoitat viestini oleva redundantti, eikä täten sisäistämisen tai vastaväitteen arvoinen.
Piti ensin vastaamani, että kyllä tällä kertaa viestisi arvottomuus johtuu nimenomaan sen omintakeisesta sisällöstä eikä moisen puutteesta, mutta sit huomasinkin, että mähän olen jo vastannut.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
bliss

Re: Kitinätotuus urpiaisen keskustelutavasta

Viesti Kirjoittaja bliss »

Toimistorotta kirjoitti:korkeakoulututkinnonkin suorittaneilla ja sinänsä lahjakkailla ihmisillä on usein ihan merkittäviä vaikeuksia kirjoittaa ja ymmärtää Suomea.
Hmm-mmm-mmm...

Ei urpiainen ärsytä. Välillä vähän huvittaa kyllä.
elco

Re: Kitinätotuus urpiaisen keskustelutavasta

Viesti Kirjoittaja elco »

Täytyy tässä ehkä vähän tulla vastaan. urpiainen on katala kommunisti, pölyyntynyt yliopistoälykkö ja monellakin tapaa arrogantti paskiainen. On kuitenkin sanottava, ettei hänen tyylinsä sinänsä käy minua pahemmin hermoon.

Mutta siis kun homma menee mutapainiin manalan kanssa niin ei siitä silloin kukaan kävele täysin siistinä ulos.
Zeb

Re: Kitinätotuus urpiaisen keskustelutavasta

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Urpiaisen keskustelutyyli on mielestäni ihan ok, vaikka jouduinkin googlettamaan sanan redundantti. Sitä ei varmasti opetettu peruskoulussa, muistaisin kyllä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kitinätotuus urpiaisen keskustelutavasta

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Urpilaisella on välillä erittäin teräviä havaintoja ja tulkintoja ja niitä lukee mielellään. En sitten tiedä kuuluuko samaan pakettiin automaagisesti ylenkatsominen ja omaan näppäryyteensä kompastuminen silloin tällöin. Esmes sanojen eksplisiittimen ja implisiittimen käyttö tuntuu olevan jokin akateeminen välttämättömyys. Juuri tässä vaiheessa on se raja, jolloin keskustelu ei viimeistään etene.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kitinätotuus urpiaisen keskustelutavasta

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Toimistorotta kirjoitti: Oman työn puolesta olen huomannut, että vielä korkeakoulututkinnonkin suorittaneilla ja sinänsä lahjakkailla ihmisillä on usein ihan merkittäviä vaikeuksia kirjoittaa ja ymmärtää Suomea.
Näin on, tämäkin lause kertoo sen. :)
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kitinätotuus urpiaisen keskustelutavasta

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Toimistorotta kirjoitti:ja ymmärtää Suomea.
Totta turiset. Kielet kirjoitetaan pienellä ;)
Prepare for the worstest.
SikaMika

Re: Kitinätotuus urpiaisen keskustelutavasta

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

nowaysis kirjoitti:
Toimistorotta kirjoitti:ja ymmärtää Suomea.
Totta turiset. Kielet kirjoitetaan pienellä ;)
Kuka sanoi kyseen olevan kielestä? Minäkään en aina ymmärrä Suomea!
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Kitinätotuus urpiaisen keskustelutavasta

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Kohdistan viittaukseni kohtaan "kirjoittaa Suomea".
Prepare for the worstest.
NuoriD

Re: Kitinätotuus urpiaisen keskustelutavasta

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Pidän Urpiaisen kirjoitustyylistä. Urpiainen kirjoittaa hyvin rakennettua, loogisesti johdonmukaista tekstiä. En kylläkään itse erota eksplisiittistä implisiittisestä, täytyykin seuraavaksi googlettaa ne.

Urpiaisen pieni synti on ajoittainen liiallinen ylimielisyys. Toisaalta ymmärrän sen eräänlaisena puolustusmekanismina ajoittaiseen asiattomaan arvosteluun (en ole kylläkään varmuudella selvillä, kuka milloinkin aloitti).

Luen kaikki Urpiaisen viestit, elleivät ne käsitele ruoan laittoa.

En voi pallottaa kumpaakaan vaihtoehtoa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kitinätotuus urpiaisen keskustelutavasta

Viesti Kirjoittaja Gat »

Molempia.
Minulla yltiösiwistyneenä ei ole vaikeuksia ymmärtää urpiaisen "siwistyssanoja". Joskaan itse en vastaavia näissä oloissa käyttäisi.

Ongelma on, että urpiainen käyttää munkkilatinaansa juuri kohdissa, joissa selkokielelle käännettynä tajuaa että latteaa puutaheinäähän tuo horisee. Eräänlaista naamiointia ne sananvalinnat.

Kielenkäyttöään voisi epäillä myös snobbailuksi. Sitäkin se on, mutta varmaan myös ammattikieltä, jonka käytöstä ei mielestäni pitäisi syyllistää sen enempää IT-nörttejä kuin maajussejakaan. Ei ole heidän vikansa että käyttävät niitä usein puhekieltä täsmällisempiä termejä, joihin ovat piireissään tottuneet.

Henk.koht. kyllä sitten inhoan urpiaisen "ammattia" tai suuntautumista. Vaikkakin urpiainen on joskus politiikassa tai vaikka eläinasioissa lähellä minua... valitettavasti aatteellinen humanismi ja humanistinen tieteenfilosofia tai pääosa koko länsimaisen filosofian perinteestä on aivan PetriFB:n jengin hörhöilyihin verrattavaa uskontoa. Kyllä, tiedän mistä puhun, olen lapioinut sitä humanisti/filosofipaskaa parikytä vuotta, tunnen suurimman osan siitä. Jolle huuhaalle urpiainenkin yrittää hankkia arvovaltaa uskontonsa termeillä ja uskontonsa auktoriteetteihin vetoamalla. Jolloin urpiainenkin on vain stereotyyppinen, ennalta arvattava ohjelmoitu kone, ei elävä ajattelija ollenkaan.

P.S. Ihmisrotuja on olemassa :D
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Kitinätotuus urpiaisen keskustelutavasta

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriD kirjoitti: Urpiainen kirjoittaa hyvin rakennettua, loogisesti johdonmukaista tekstiä.
Tää on hauska :D siis tuo "loogisesti johdonmukaista". Eikö looginen ole juurikin johdomukaisen synonyymi 8)
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
nastamuumio

Re: Kitinätotuus urpiaisen keskustelutavasta

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Urpiaisen tekstien lukeminen on auttanut mua ymmärtämään yhteiskuntatieteellistä diskurssia, ja sosiologeilla on myös urppiksen tapaan aika mainio huumorintaju. Luin nimittäin tossa just sukupolvikäsitteen ja polveutumisen sosiologiaa, ja ykskin sosiologi totes tekstissään, että saksankielistä kirjallisuutta aiheesta olis paljon, mutta siitä on kyseisessä esitelmään perustuvassa artikkelissa turha tehdä selkoa, koska nuoremman polven sosiologien saksan taidot nyt ovat mitä ovat.

No, enemmän aiheeseen: En muista, että urpiaisen sivistyssanat olis sinänsä käsittämättömiä olleet, mutta sanoisin tekstien ymmärtämisen kuitenkin vaativan enemmän kuin pelkän joten kuten suoritetun peruskoulun. Pikkasen ylimielinenhän urpiainen on, mutta toisaalta jotkut täällä ovat silloin tällöin puhtaasti vittumaisia, ja urpiainen pysyy kyllä aina hyvän maun rajoissa.
nokkaelain

Re: Kitinätotuus urpiaisen keskustelutavasta

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: Urpiainen kirjoittaa hyvin rakennettua, loogisesti johdonmukaista tekstiä.
Tää on hauska :D siis tuo "loogisesti johdonmukaista". Eikö looginen ole juurikin johdomukaisen synonyymi 8)
Ei asia ole näin yksinkertainen; sanalla johdonmukainen tarkoitetaan myös koherenttia ja konsistenttia. Esim. mm. fysiikassa käytetyssä termissä "johdonmukainen virhe" ei virheessä ole kyse ollenkaan logiikasta, ainakaan niin että sanan voisi suoraan korvata em. tavalla.

Edit: vrt: "johdonmukaisesti epälooginen".

Tosin... "Loogista tekstiä" olisi varmasti riittävä yksinään, eikä kukaan varmaan ymmärtäisi asiayhdeydessä väärin pelkkää "johdonmukaista tekstiäkään" :)
Viimeksi muokannut nokkaelain, 26.04.2010 23:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Kitinätotuus urpiaisen keskustelutavasta

Viesti Kirjoittaja Clay »

Yleensä urpiainen nojaa liikaa guruihin. Mikä ei toki tarkoita etteikö heppu osaisi kirjoittaa.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Kitinätotuus urpiaisen keskustelutavasta

Viesti Kirjoittaja Gat »

nastamuumio kirjoitti: yhteiskuntatieteellistä diskurssia, ja sosiologeilla .
Olen minäkin kuullut sanan "diskurssi". Tosin vasta kun Hannu Soikkanen joutui oppilaltaan kysymään mitä se tarkoittaa. Siis vittu, onko kaikki tämä jotain leikkiä? Mikseivät ikinä myönnä sitä?

Ja "sosiologia"? Mitä se on?
Onko siinä mitään poikkitieteellistä, vaikkapa luonnontieteen huomioonottoa jopa ihmisen toiminnan syitä anaalisoidessa? Ai niin, ihmisellä on sielu, anteeksi väärä uskonto, vain ihminen on "intentionaalinen" luonto ei :D Tai edes jotain psykologian tai psykiatrian tasoista? Jospas on kuten Jörn Donner sanoi: "Sosiologia on sitä, miten ihmiset syö, juo ja nai. Mutta eihän se mitään tiedettä ole."

Itse olen tavannut sosiologin vain kerran. Työttömänä oli joku hoivausproggis, konsulttien innovaatio. Olisi pitänyt kuukausittain keskustella sosiologitädin kanssa. Ei kiitos. No minulla ei ole funktiota paitsi kerätä rahaa ja tappaa demoneita. Mutta mikä on urpiaisen tehtävä? Kouluttaa sossun ja työkkärin kukkahattutätejä ja/tai kirjoittaa oppimateriaalia heille?

No joo, sosiologeista Antti Eskola on aika cool. Joskin arvioin vain koska muinaisessa tositeeveessä pani vastaan huijarikonsultin ryhmäterapian ryhmäpaineelle.

Muuten toivon, että humanistipelleistä silkalla kommunikaatiolla ja kännäyksellämme oikeastaan tapoin Matti Viikarin (paskiaisten viimeinen tapa väistää on kuolla), ilman tapaamista nälväsin idioottia Niiniluotoa ja jos joku ei tajuu että von Wright oli tymä vaan ihaillen luitte "Humanismi elämänasenteena" (Leikola onneksi pyynnöstäni antoi toisenkin tenttivaihdoehdon) saati sen "Viisaan" huuhaata logiikasta ja empiriasta, hävetkää.

(name dropping :D )

P.S. urpiainen on ajattelulle kuin McJanne on kamppailutyyleille. Paitsi että McJanne pystynee vetämään pataan ihan maailmassa.
elco

Re: Kitinätotuus urpiaisen keskustelutavasta

Viesti Kirjoittaja elco »

exPertti kirjoitti: silti tämä herra katsoo aiheelliseksi käyttää minua esimerkkinä antikristuksesta.
Hmm, urpiainen kommentoikoon itse, mutta luulen, että sinua pikemminkin pidetään antikristuksen tylsämielisenä kätyrinä. Ei noilla näytöillä päästä Pahuuden Ruhtinaaksi - siinä jätkässä pitää olla draivia.
Vastaa Viestiin