Työ työ Maanantai työ työtuoli alentunut työmoraali

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Mayah
Elämätön Kitisijä
Viestit: 365
Liittynyt: 01.09.2009 1:38
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Työ työ Maanantai työ työtuoli alentunut työmoraali

Viesti Kirjoittaja Mayah »

Elppis kirjoitti:Mitä tehdä, jos panettaa ja oma mies vituttaa 100%? Kärsiä kai, argh!
Story of my life. Miehet on useimmiten pirun ärsyttäviä otuksia, mutta helvetti kun sitä munaa tekis joskus mieli saada. Ja jos aikoo saada on pakko antaa, niille kusipäille :P
Manaaja

Re: Työ työ Maanantai työ työtuoli alentunut työmoraali

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Naiset - Bringing weird shit since beginning of times.
Mayah
Elämätön Kitisijä
Viestit: 365
Liittynyt: 01.09.2009 1:38
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Työ työ Maanantai työ työtuoli alentunut työmoraali

Viesti Kirjoittaja Mayah »

Manaaja kirjoitti:
Mayah kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:No erityistalousalueet on aina eri. Ei oo yhteisiä väliseiniä niin ei oo paljoa tietoakaan naapureiden ongelmista. Ja on vähän eri kynnys alkaa talsia toisten pihoille vandalisoimaan ja rellestämään.
Totta, mutta oman kokemukseni mukaan kerrostaloissa, joissa on pääasiassa omistusasuntoja eikä vuokra-asuntoja, on myös keskimäärin rauhallisempaa. Muutamassa sellaisessa on tullut asuttua - itse olin kyllä vuokralla, mutta mähän oon tosi rauhallinen :]
Lähinnä se taitaa olla kiinni siitä että millaista alue on ylipäätään. Jos on 70-lukulaista 10-kerroksista bulkkitaloa rinta rinnan yhet ostarinreunat pullollaan niin ei siinä paljoa auta vaikka olis minkälainen omistusasuntosäätiö heti puistosuikaleen toisella puolella. Asumistiheys se tuntuu tuovan ne ongelmat mukanaan. Jos on rivarinpätkää, paritaloa ja omakotitaloa pääasiallisesti lääni täynnä ja seassa muutama pienkerrostalo, niin hoodit tuntuvat pysyvän melko rauhallisina. Mutta sitten kun tulee niitä betonihelvettejä ja niiden mukana julkisen liikenteen uudelleensuunnittelu potenssiin kolme, niin paskasakkiongelma syntyy välittömästi, ja alkaa säteillä yllättävän pitkällekin ympäristöön ties millaisina fillarivarkauksina.
Totta tuokin. Ja miksi paskasakki haluaa asua siellä, missä on hyvät julkiset kulkuyhteydet, niin - yllätys! - paskasakilla ei välttämättä ole autoja. Omakoti(ja osittain rivitalo-)asujiksi taas valikoituu yleensä porukkaa, joka viitsii tehdä jotain asuinympäristönsä kauniina pitämisen eteen, omakotitalossa joutuu aina tekemään jotain remppaa, pihaa joutuu laittamaan jne. Ei auta olla laiska. Tai jos on tarpeeksi pätäkkää, voi maksaa jonkun muun tekemään tuon kaiken puolestaan, mutta kuitenkin.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Työ työ Maanantai työ työtuoli alentunut työmoraali

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

annepa kirjoitti:Siis miten saa aikaan sen että koira ei hötkyä hihnassa ku muita koiria tulee vastaan? Ees hirvenliha ei tehoa O_o
Rasvasempaa lihaa siis kehiin. 8)

Namien kanssa on se probleema (mulla), että palkkauksen on tapahduttava tosi ennakkoon, ennen kuin toista koiraa edes hiffataan. Suosin enemmän pakotteita ja ärähdyksiä, toki oikein ylikorostaen sitten onnistumisia (lelut olleet melkein aina namia parempi palkka). Pinserit ja mäyrikset kyseessä, kestävät melekosen kovaa kuria...

Puistot ruuhka-aikaan kun kaikki mahdolliset vuffet on pihalla, on loistavia hengailupaikkoja. Siellä vaan sitten julmettua siedätyshoitoa vaikka paikallaan maassa istuskellen. Kaikille lähestyville ilmoitus, ettei lähelle saa tulla luvatta ja jos nyt joku veteleekin herneitä nenään niin onpa se kyllä sen arvosta. Ite en päästäis yhdenkään koiran lähelle hihnassa, tuntuu kuin kaikki työ menis siinä hukkaan. Ainakin siinä luokse päästämisessä pitäis onnistua "palkkana", niin, että pentu sen tosiaan ymmärtäis palkaks...

~ Vuoden ikää oon pitäny aina pahimpana mahdollisena, tuntuu kuin kaikki ne opitut jutut katoais, eikä todellakaan palais mieleen... Onneks meillä nyt vaan siskon rakit käytössä. :P
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Työ työ Maanantai työ työtuoli alentunut työmoraali

Viesti Kirjoittaja Ann »

Manaaja kirjoitti:telvis-lasit päässä
Mul on tämmöset. Erottuu pikselit paremmin.

..ja nussivan koiramaailman saatanallinen pahuus hämärtyy! Poks.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Työ työ Maanantai työ työtuoli alentunut työmoraali

Viesti Kirjoittaja Gat »

Koirista:
Mikä vittu teitä vaivaa?
Varmaan nyt kun tähtisadetikut on kielletty alle 18-vuotiailta, teistä onkin ihan järkeenkäyvää ja aina ollut itsestäänselvää, että ette lapsillenne niitä anna?

Ja mikä silkka pahuus teiisä pistää ei vain tottelemaan, vaan myös aktiivisesti hyväksymään vaihtuvia säännöksiä (myös koirista) ja vielä komentamaan muita? Turha sitä pahuuttanne on teillle sanoa, tiedätte itsekin.

Siis vittu, ainoastaan paskaHelsingissä ym. oli 80-luvulla kiellettyä pitää koiraa irti. Silloin ihailin niitä, jotka peräti Keskuspuistossa uskalsivat leikityttää koiriaan keskenään tai soolona ulkoiluttaa hihnatta. Vaikka teidän paskiaisten varmaan ihailemat koirakytät vainosivat.

Joka tosissaan kuulee että hihna ja "koirapuistot" riittävät, on sairas mulkku, jolla ei pitäisi koiraa ollakaan. Kääpiökoiria ehkä lukuunottamatta.

Useimmissa muissa Suomen kunnissa taas ennen valtakunnallista järjestyslakia todella SAI ulkoiluttaa koiraa hihnatta, mutta VALVOTTUNA ja HALLINNASSA. Se perkele siis ensin koulutettiin. Onko koko maailmankaikkeus muuttunut niin, että se onkin itsestäänselvästi väärin, vai oletteko te paskasakkia? Kumpi on todennäköisempää?

Tietysti rauhoitusaikaa ei taajamienkaan irtipitolupa koskenut, mutta henk.koht .. paskat minä siitä. Ihmisistä tyhjillä pikkukaupungin ulkoilualueilla, jotka ovat toista kuin ahdas Helsinki ym, jonne ei pitäisi koiraa ottaakaan. Sitäpaitsi Cityjänikset ovat Hyviä :D

ANNEPAlle että muuten ymmärrän tautien kannalta.
Mutta ymmärrä sinä, että just nuorena oman koirasi tarttee tutustua muihin koiriin. Muuten siitä tulee juuuri sellainen ongelmakoira, joita pelkäät.

Ja todellakin: Pentukoirille tyypillinen this thing called "porkkananhaju" on aikuisille koirille signaali, ettei tuota saa vahingoittaa. Ei sun kannata epäillä jokaista muuta koiraa psykopaatiksi. Ja sen toisen koiran omistaja todella voi tietää onko omansa kiltti pennuille.

-----------

MAMUlähiöasiaan että itse olen antimokuttaja ja antisuvis.
Kuitenkin monien teitin mentaliteetista koira-asiassa päätellen itsestäänselvästi ilolla tottelette, kun uusi nettirasismin vastainen laki tulee voimaan. Jolloin eri versioista johtuen rangaistuksen saa tämänkin ketjun kirjoittajat (kaikki toiskulttuuristen arvostelu on rassismia), me kaikki koska emme ilmianna toisiamme, tai mieluiten vain Aasi :D
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Työ työ Maanantai työ työtuoli alentunut työmoraali

Viesti Kirjoittaja Ann »

Kaikkihan ois 80-lukulaisesti paremmin jos voitais, niin koirat kuin ihmisetkin, tapella arvojärjestys- ja reviiriasiat luonnonmukaisesti kondikseen.

Nyt tulvii semmoset porkkanahajut nenään, että taitaa olla parasta tuulettaa kunnolla.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Manaaja

Re: Työ työ Maanantai työ työtuoli alentunut työmoraali

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mayah kirjoitti:Totta tuokin. Ja miksi paskasakki haluaa asua siellä, missä on hyvät julkiset kulkuyhteydet, niin - yllätys! - paskasakilla ei välttämättä ole autoja.
Sepä se. Siksi niin kauan kun mulla on mahdollisuus liikkua omin (ajo)neuvoin, asun mieluummin 10 minuuttia kauempana ja vältän näin paskasakkighetot.

Sen pari kertaa vuodessa voi ottaa sitten sen maksullisen pirssin alle, jos tarvii jurrissa heilua vierahilla mailla.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Työ työ Maanantai työ työtuoli alentunut työmoraali

Viesti Kirjoittaja annepa »

Gat kirjoitti:
ANNEPAlle että muuten ymmärrän tautien kannalta.
Mutta ymmärrä sinä, että just nuorena oman koirasi tarttee tutustua muihin koiriin. Muuten siitä tulee juuuri sellainen ongelmakoira, joita pelkäät.
No luepa nyt ensin kunnolla ja kommentoi sitte:
annepa kirjoitti: Pönteri on kyllä tavannu koiria ja tapaa vastakin, myös lenkillä, kuhan isäntäväki ensi sopii että se on ok. Ja just sen tottumisen takia.
En minä mitään ongelmakoiria pelkää, pelkään ongelmaomistajia. Tai en oikeestaan ees pelkää, ne vaan vituttaa mua.
Gat kirjoitti: Ja todellakin: Pentukoirille tyypillinen this thing called "porkkananhaju" on aikuisille koirille signaali, ettei tuota saa vahingoittaa. Ei sun kannata epäillä jokaista muuta koiraa psykopaatiksi. Ja sen toisen koiran omistaja todella voi tietää onko omansa kiltti pennuille.
Niin, mutta ko ei ne ees tiiä että onko tuo pentu vai ei. Miten ne sitten voi tietää että onko se oma koira kiltti tolle vai ei? En epäile jokaista koiraa psykopaatiksi, kuten olet jo varmaan huomannut. Minä alunperin kritisoin sitä naista joka kysymättä päästi oman koiransa vieraan koiran lähellä irti. Sillä hän minun mielestä vaaransi sen oman koiransa terveyden.

Pointtinahan tässä oli se että saa tulla lähelle leikkimään ja nuuskimaan kunhan kysyy ja minä kysyn ja yhteisesti sovitaan että se on ok. Etkö nyt sitä tajua? Kun se voi tosiaankin olla että a)toinen koira on ongelmakoira, sen lähelle nyt ei vaan pidä päästää ketään tosta noin vaan tai b) toinen koira voi olla sairas, vaikka oma ois rokotettukin, niin se voi olla terveydelle haitallista. Esimerkiksi mun äitin nöffi ei tykkää uroskoirista. Piste. Siksi sen lähelle ei kannata päästää uroskoiria. Piste. Jos päästää niin voi tulla rumaa jälkeä. Ja siinä ei minä eikä äiti eikä isä jumalakaan pysty tekemään mitään jos mejän koira on kiinni ja joku pösilö päästää oman uroskoiransa siihen nöffin nokan eteen irti. Veri lentää, se on ihan taattu, ja kumman syy se on? (No kysymyshän oli retorinen, tietysti meidän koska meidän ois pitänyt väistää ja mennä pois huolimatta siitä että koira on hihnassa eikä pääse sen toisen koiran luo vaan se toinen tulee meidän luo :? ). Näin ei ole tapahtunut mutta koska ihmiset ovat typeriä niin ei sitä koskaan tiiä.

Tietysti tossa terveysjutussa on aina riski, koska ihmiset on typeriä, mistä seuraa että mistä sen tietää jos joku koiranomistaja vaikka valehtelee että "eii mun koira on ihan terve ja rokotettu" vaikka sillä ois mikä ripuli ja köhä ja vaikka mikä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Työ työ Maanantai työ työtuoli alentunut työmoraali

Viesti Kirjoittaja annepa »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:
annepa kirjoitti:Siis miten saa aikaan sen että koira ei hötkyä hihnassa ku muita koiria tulee vastaan? Ees hirvenliha ei tehoa O_o
Rasvasempaa lihaa siis kehiin. 8)

Namien kanssa on se probleema (mulla), että palkkauksen on tapahduttava tosi ennakkoon, ennen kuin toista koiraa edes hiffataan. Suosin enemmän pakotteita ja ärähdyksiä, toki oikein ylikorostaen sitten onnistumisia (lelut olleet melkein aina namia parempi palkka). Pinserit ja mäyrikset kyseessä, kestävät melekosen kovaa kuria...
No ei mulla oo mitään rasvasempaa lihaa O_o Ja tuo tekee vaikka voltin siitä hirvestä :D

Mut joo, tuohan ainakin on yks syy, vaikka muuten olenkin ajoituksen mestari *köh* niin tossa mulla on näköjään ollu ajoitus IHAN pielessä. Kiitos vinkistä, kokeillaanpa paremmalla ajalla sitten.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Työ työ Maanantai työ työtuoli alentunut työmoraali

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Wasabi avasi pään röörit mukavasti :D
Toivottavasti flunssa pakeni !
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Työ työ Maanantai työ työtuoli alentunut työmoraali

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Sitten on muuten vielä nää ihmiset jotka päästää lapset koirien luo mitään kysymättä. "Mene taputtamaan hauvaa" ja kersa syöksyy kohti koiraa...

Saikohan se yks muksu äiteineen suuretkin traumat joille mä huusin pallo punasena että aina, AINA pitää kysyä ensin lupa, vie se äpäräs helvettiin siitä! Koirahan siitä lopetaan jos se sitä kersaa puree, oli selitys mikä tahansa.

"niin siis se lapsi syöksyi koiran kimppuun, ilman mitään luvan kyselyä, eikä pysähtynyt vaikka kielsin. Olin juuri tuomassa koiraa lääkäristä kotiin, se oli joutunut vähän aikaa sitten potkituksi. Kyllä, moni kohta on sillä vielä kosketusarka ja se pelkää vieraita ihmisiä..."

keskustelun loppuargumentit oli kyllä taas niin ystävälliset:
-Ei vihaisia koiria saa pitää kaupungissa!
-Ei noin tyhmät ihmiset sais lisääntyä!
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Työ työ Maanantai työ työtuoli alentunut työmoraali

Viesti Kirjoittaja annepa »

par-sky kirjoitti:
keskustelun loppuargumentit oli kyllä taas niin ystävälliset:
-Ei vihaisia koiria saa pitää kaupungissa!
-Ei noin tyhmät ihmiset sais lisääntyä!
Joo ja just näin. Koira ei ole vihanen mutta minä olen!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Dumis

Re: Työ työ Maanantai työ työtuoli alentunut työmoraali

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Huh, mitä apinoita sitä löytyykin. Ei tulis mieleenkään antaa oman lapseni mennä tuntematonta koiraa taputtelemaan, ainakaan konsultoimatta omistajaa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Työ työ Maanantai työ työtuoli alentunut työmoraali

Viesti Kirjoittaja annepa »

Dumis kirjoitti:Huh, mitä apinoita sitä löytyykin. Ei tulis mieleenkään antaa oman lapseni mennä tuntematonta koiraa taputtelemaan, ainakaan konsultoimatta omistajaa.
Niin, eihän sitä mene itekään O_o Paitsi että kyllä joku aikuinen joskus tulee käsi ojossa koiraa kohti. Mulla palaa varmaan sillon käämi ko käy omalle kohalle.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
masa

Re: Työ työ Maanantai työ työtuoli alentunut työmoraali

Viesti Kirjoittaja masa »

Dumis kirjoitti:Huh, mitä apinoita sitä löytyykin. Ei tulis mieleenkään antaa oman lapseni mennä tuntematonta koiraa taputtelemaan, ainakaan konsultoimatta omistajaa.
Sama toimii toisinpäin kun koiran omistajat pitävät pikku Peniään irti ja sanovat että ei se kellekään mitään tee.
Dumis

Re: Työ työ Maanantai työ työtuoli alentunut työmoraali

Viesti Kirjoittaja Dumis »

masa kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Huh, mitä apinoita sitä löytyykin. Ei tulis mieleenkään antaa oman lapseni mennä tuntematonta koiraa taputtelemaan, ainakaan konsultoimatta omistajaa.
Sama toimii toisinpäin kun koiran omistajat pitävät pikku Peniään irti ja sanovat että ei se kellekään mitään tee.
Juu, lähes yhtä dorkaa.

nyt on kyllä kunnon kukkahattutäti-vaihde päällä :D
nokkaelain

Re: Työ työ Maanantai työ työtuoli alentunut työmoraali

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^^Oli aiheesta keskustelua viime kesänä sukulaisten kanssa mökillä.

Itse olen suhtautunut aina epäilyksellä vapaana pitämiseen sen jälkeen kun 10 ikäisenä olin kaverin kanssa kioskilla kaverin pieni koira mukana. Sinne tuli joku melkein vasikan kokoisen koiransa kanssa (siltä se ainakin sillojn näytti), ja se pudotti suustaan käden paksuisen kalikan ja otti pikkukoiran päätä suuhunsa. Omistaja vakuutteli, ettei se mitään pahaa tee... mitä nyt vertavuotavia haavoja vähän tuli - ei varmaan vahingoittamistarkoituksessa mutta kuitenkin.

Mökillä taas on ollut vuosikymmeniä riitaa naapurin (ei lähimmän) kanssa siitä, että heidän koiransa on vapaana vartioimatta. Joskus heillä oli ollut iso mutta laiska koira, joka ei sinänsä muuta vahinkoa tehnyt kuin tunki kuin juna pensasaitojen ja kukkapenkkien läpi naapureille. Joitakin vuosia sitten taas pidettiin jotain juhlia mökillä, ja jollain vieraalla oli koira mukana. Naapurin koira syöksyi salamana kimppuun, ja juhlien isäntä meni väliin: seurauksena juhlavaatteet yltäpäältä veressä muusta puhumattakaan.
Vastaa Viestiin