Torsdag

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
bliss

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja bliss »

^No mut se voi ihan reippaasti sanoa että lainasi vermeet :)
RP

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja RP »

Jep. Itsekin olevanani puin hyvin päälle, mutta kärsin aika kovista jalkasäryistä illan ja seuraavan päivän. Silloin joskus nuorena kun poikkiksella oli kevari :D
Manaaja

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

ninnithequeen kirjoitti:Vitun hauskaa manis. Oikeeseen osuit kyllä toisessa. Jotta pidä vittu se leipäläpes jo kiinni.
Se mitä sä yrität tässä nyt sanoa on, että sun äidillä on terminaalivaiheen syöpä?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Manaaja kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Vitun hauskaa manis. Oikeeseen osuit kyllä toisessa. Jotta pidä vittu se leipäläpes jo kiinni.
Se mitä sä yrität tässä nyt sanoa on, että sun äidillä on terminaalivaiheen syöpä?
Kääk, varmasti aika yllättäen tuli tämä diagnoosi. Vastahan Ninnin äiti oli kuumeen takia kuukausi takaperin sairaalahoidossa.

:(
The great club outshines the individual, always and forever.
SikaMika

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Manaaja kirjoitti: En mä tässä mitään ole kellekään tuputtamassa. Epäilen vain suuresti että marjat puurossa aiheuttaisivat kellekään kovinkaan suurta kylläisyyden tunnetta, vaikka niistä vitamiinia ja kuitua saakin. Sokereita saa kuitenkin vieläkin enemmän.
Sä olet kovaan ääneen mainostanut mm. puuron ja ruisleivän huonoutta, vaikka ne ovat mm. terveellisen aamiaisen kulmakiviä. Lasken sen väärien ravintotottumuksien tuputtamiseksi.

Pelkkä puuro, leseillä ja marjoillakaan, ei pidä nälkää paria tuntia pidempään, se on ihan totta. Siksi kannattaa vetää snadi satsi puuroa em. liskukkeilla ja lisäksi pari palaa ruikkaria, jo pysyy nälkä loitolla lounaaseen saakka (ainakin minulla), mikä on tarkoituskin. Pysyy pelkällä leivälläkin, mutta em. puurosysteemillä aamiainen on monipuolisempi. Mä lisään aamupuurooni sekaan kahdenlaisia leseitä: vehnälesettä, joka imee sisäänsä vettä täyttäen vatsaa ja hidastaen ruoansulatusta vatsassa, ja ohralesettä, joka ei ime vettä vaan laittaa sapuskasatsin liukkaammin liikkeelle suolistossa. Marjoista saa sitten vitamiineja ja hivenaineita + vähän kuitua.

Sokereita kuuluukin saada, terveellisessä ruokavaliossa hiilareiden osuus on ~55-60% päivittäisestä kalorimäärästä, laihduttajalla vähän vähemmän proteiinin osuuden noustessa. Eli normaalin ihmisen ei tarvitse hiilareita pelätä, kunhan katsoo missä muodossa sen vetää. Vaaleat leivät yms. pullamössöt on toki täyssä paskaa, mutta mikä voisi olla parempi lähde pakollisille hiilareille kuin kuitupitoiset marjat ja hedelmät, mä kysyn vaan?
ninnithequeen

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Haise vitulle.

Ps. mä tiedän mis sä asut ja mul on SKINHEADEJÄ kavereina.

(äläkä ny ota tosissas vatipää)

EDIT. tämä siis Manikselle
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja annepa »

RP kirjoitti: Uskomaton asia tässä on se, että virkailija ilmoitti meidän olevan oikeutettuja Kelan muuttoavustukseen. Tulorajoja kun ei ole. Naurettavinta tässä on se, että muuttoavustuksen saa ihmiset, joille sille ei todennäköisesti ole tarvetta (ollut pysyvä työsuhde yli kolme vuotta yms.), mutta eivät ne joille varmaan tarvetta on (pitkään työttöminä olleet hevon tuuttiin työn perässä muuttavat).
Minäki sain ku muutin tänne. Olin siis vielä opiskelija mutta mulla alkoi heti muuton jälkeen toistaiseksi voimassa oleva työsuhde. Silloin mulla oli aika hintsusti rahaa joten iloisesti otin saamani, mut totta puhuen oisin pärjännyt vaikka lainalla ja maksanut ekasta palkasta.

Muakin kyllä ihmetyttää tämä eräissä piireissä vallalla oleva "nyyh mun tutulla on syöpä, voi mua parkaa" -mentaliteetti. Mutta täytyy sanoa että kyllä on paskaakin satanut eräisiin piireihin, esim avustusten lakkauttamisten kans itsestä riippumattomista syistä ja ehkäisyn pettäminen.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Noni noni... lopettakaas nyt, tosta ei tuu mitään muuta ku paha mieli.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja Ann »

Rotan aivot valtasivat pääni.
Manaaja

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

SikaMika kirjoitti:
Manaaja kirjoitti: En mä tässä mitään ole kellekään tuputtamassa. Epäilen vain suuresti että marjat puurossa aiheuttaisivat kellekään kovinkaan suurta kylläisyyden tunnetta, vaikka niistä vitamiinia ja kuitua saakin. Sokereita saa kuitenkin vieläkin enemmän.
Sä olet kovaan ääneen mainostanut mm. puuron ja ruisleivän huonoutta, vaikka ne ovat mm. terveellisen aamiaisen kulmakiviä. Lasken sen väärien ravintotottumuksien tuputtamiseksi.
En mä jaksa sun kanssa ton jälkimmäisen lauseen sisällöstä alkaa vänkäämään sen enempää, vaikka se aika asenteellista hevonpaskaa onkin. Kyllä mä olen viimeisimpinä suosituksina lukenut aika paljon artikkeleita myös proteiinipitoisen aamiaisen tärkeyden puolesta.

Mun puolesta saat syödä vaikka riisimuroja aamuisin, jos se sulla toimii. Tässä nyt kuitenkin oli ongelmana se että puuro ei pidä Herra X:n nälkää, vaan tekee entistä kovemman nälän parin tunnin päähän, eikä syyttä. Siihen kun on on ihan tieteelliset perusteet olemassa tähän malliin:

http://www.iltalehti.fi/terveys/2009060 ... 4_tr.shtml

Edelleen, jos homma toimii hiilarihöttöä vetämällä, niin antaa palaa vaan. Nyt ei toiminut, siksi neuvot. Turha puhua että ongelmaa esiintyisi vain minun kenties virheellisessä aineenvaihdunnassani, kun selvästi ainakin dumari ja masa samasta ongelmasta kärsivät.

Ratkaisu: Lisää protskua aamiaiselle.
Manaaja

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

ninnithequeen kirjoitti:Haise vitulle.

Ps. mä tiedän mis sä asut ja mul on SKINHEADEJÄ kavereina.
Sun kaikki kaverit on rumia pygmejä, oon nähnyt. Ei paljoo pelota. Oon tosi pahoillani sun äitisi terminaalivaiheen syövän vuoksi. Toivottavasti se syöpä katoaa, emmekä joudu lukemaan äitisi menehtymisestä täällä Kitinässä vuoden sisään.
bliss

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja bliss »

Sairasasioista joo...
Mummu, joka viime viikolla vietiin sairaalaan (viruskeuhkokuume), kotiutuu huomenna. Oli pitänyt puhuttelun osaston lääkärille ja kieltänyt komentelemasta ja vaatinut huoneeseensa telkkarin, koska "minä olen sinua KOLME KERTAA vanhempi" :oops:

Lisäksi se olis lähdössä Tallinnaan ja Tartoon 3.6. kahdeksi viikoksi. Ei paha 93-vuotiaalta :P
SikaMika

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Manaaja kirjoitti:
Ratkaisu: Lisää protskua aamiaiselle.
Vedän kyllä yleensä kananmunan leivän päällä aamuisin, unohtui mainita.

Linkissäsi puhuttiin ensinnäkin laihduttajista. Mainitsin jo aiemmin, että heille runsaampiproteiininen ruokavalio on paikallaan - laihdutuksen ajaksi. Pidemmän päälle ko. ruokavalio on terveydelle haitallinen, jää vitskut ja hivenaineet saamatta. Niitä ei voi täysin korvata pillereillä, niiden laatu ei ole sama kuin ravintoaineista saatu ja kyse on myös vitamiinien huonosta imeytyvyydestä erityisesti runsaasti rasvaa (esim. Atkinson) sisältävien dieettien kanssa. Eli paluu normaaliin, minun suosittelemaani oikeaan ruokavalioon on joka tapauksessa edessä kun läskit on lähteneet eikä niitä haluta enää takaisin.

Toiseksi, verrokkiryhmä veti jotain vitun bagelsia, joten kyseessä oli melkoinen nollatutkimus jos ideana oli verrata kumpi sapuska pitää paremmin nälkää. Kas kun eivät kiskoneet sokeria ja vehnäjauhoja.
SikaMika

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Manaaja kirjoitti:Oon tosi pahoillani sun äitisi terminaalivaiheen syövän vuoksi. Toivottavasti se syöpä katoaa, emmekä joudu lukemaan äitisi menehtymisestä täällä Kitinässä vuoden sisään.
Nääh, toivottavasti se kuålee niin loppuu se vitun itku siitäkin ja sen "vittumaisuudesta". Yksi paskamutsi vähemmän, kaikki voittavat.
Manaaja

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

SikaMika kirjoitti:Linkissäsi puhuttiin ensinnäkin laihduttajista.
Joo, mutta jos jättää iltalehden toimittajan tekaiseman raflaavan otsikon vähemmälle huomiolle, itse leipäteksti sisältää ihan asiaa.

En nyt ymmärrä miksi tästä pitää vängätä. Ongelmana oli ettei nälkä pysynyt puurolla poissa. Silloin kannattaa kokeilla jotain muuta.
Manaaja

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Puurosta pipariin: Vähän panettais!!11
SikaMika

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Manaaja kirjoitti: En nyt ymmärrä miksi tästä pitää vängätä. Ongelmana oli ettei nälkä pysynyt puurolla poissa. Silloin kannattaa kokeilla jotain muuta.
Siksi, että kyseessä on kuulemma "asenteellinen hevonpaska" ja koska jokseenkin kaikki terveellisiksi tiedetyt ravintoaineet ovat "höttöä". Kukin tyylillään niin kuin homma parhaiten toimii, toin vain oman perustellun näkemykseni esille.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja annepa »

SikaMika kirjoitti: Pidemmän päälle ko. ruokavalio on terveydelle haitallinen, jää vitskut ja hivenaineet saamatta. Niitä ei voi täysin korvata pillereillä, niiden laatu ei ole sama kuin ravintoaineista saatu ja kyse on myös vitamiinien huonosta imeytyvyydestä erityisesti runsaasti rasvaa (esim. Atkinson) sisältävien dieettien kanssa.
Elä sie höpötä. Joku on jo laskenut tämänkin homman uusiksi. Paremmin vitamiineja ja hivenaineita saa VHH:lla kuin virallisella suosituksella.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
SikaMika

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

annepa kirjoitti:
Elä sie höpötä. Joku on jo laskenut tämänkin homman uusiksi. Paremmin vitamiineja ja hivenaineita saa VHH:lla kuin virallisella suosituksella.
Juu, oli niin aukottomasti todistettu tieteellinen pläjäys että vetää hiljaiseksi.
Manaaja

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vitskut ja hivenaineet liitetään automaattisesti hedelmiin, mutta unohdetaan että protskupitoisista lihatuotteista saadaan vitamiineja ja hivenaineita joskus jopa paremmin. Ja monesti vielä elimistölle käyttökelpoisemmassa muodossa (vrt. hemi vs. non-hemi rauta). Lisäks monia rasvaliukoisia vitamiineja joita lihatuotteista saa, ei oikein rasvattomissa hedelmissä ole ollenkaan.

Jos rehuja haluu vitskujuttujen takia puputtaa, ni taitaa juurekset olla edelleen se paras lähde vitamiinien ja kuitujen määrän suhteen, varsinkin kun verrataan niihin "turhiin" sokereihin, joita saadaan helposti liikaa jos ei muisteta liikkua tarpeeksi.
SikaMika

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Manaaja kirjoitti:Vitskut ja hivenaineet liitetään automaattisesti hedelmiin, mutta unohdetaan että protskupitoisista lihatuotteista saadaan vitamiineja ja hivenaineita joskus jopa paremmin. Ja monesti vielä elimistölle käyttökelpoisemmassa muodossa (vrt. hemi vs. non-hemi rauta). Lisäks monia rasvaliukoisia vitamiineja joita lihatuotteista saa, ei oikein rasvattomissa hedelmissä ole ollenkaan.

Jos rehuja haluu vitskujuttujen takia puputtaa, ni taitaa juurekset olla edelleen se paras lähde vitamiinien ja kuitujen määrän suhteen, varsinkin kun verrataan niihin "turhiin" sokereihin, joita saadaan helposti liikaa jos ei muisteta liikkua tarpeeksi.
Yksi sana: monipuolisuus.

Noi kaikki on oikeita vastauksia, kun syö niitä kaikkia.
milli

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja milli »

Ihan vammanen olo, pakottavat jäämään kotiin, kun olisin halunnut päästä osallistumaan kämpän remppaan. tyhmä kuume ja tyhmät menkat, kun jalat eivät kanna niiden takia.

Mä oon niin huono sairastamaan. Ihan hukkaan menee koko päivä.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja annepa »

SikaMika kirjoitti:
annepa kirjoitti:
Elä sie höpötä. Joku on jo laskenut tämänkin homman uusiksi. Paremmin vitamiineja ja hivenaineita saa VHH:lla kuin virallisella suosituksella.
Juu, oli niin aukottomasti todistettu tieteellinen pläjäys että vetää hiljaiseksi.
No korjaa nyt jos olen väärässä. Minun käsityksen mukaan
a) rehuista saa enemmän kuitua kuin leivästä per kilokalori
b) monipuolisissa rehuissa on enemmän vitamiineja ja hivenaineita kuin leivässä, potussa, riisissä, pastassa ja puurossa
c) rehuista saa myös hiilareita eli mikään älytön hiilariton dieetti ei ole kyseessä
d) kokemuksen mukaan joillakin protskut toimii parmemin nälänpoistajana

Kun yhistetään protskut ja rehut ja ns hyväkarpataan, niin miten se voi olla epäterveellisempää kuin virallinen ravintosuositus?
Mihin sitä leipää oikiasti tarvii? Minun käsityksen mukaan ei mihinkään.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Stinky

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Ihania ootte :h:
Nyt pitäkää peukkuja et systeri kerkeis tuoda mulle sen vermeet lainaks :]
Koska jos en nyt lähe, niin varmasti jänistäisin myöhemmin...
Iik.
Enttu
Kitinäaddikti
Viestit: 65
Liittynyt: 29.04.2010 21:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja Enttu »

Onnea ylenneille ... mä jumitan samassa yrityksessä luureissa eikä
siitä mihinkään ylene,kaikenlaista HuuHaa-koulutusta kyllä järjestetään talon puolesta ... työnkuva vähän muuttunut puhelimeen vastailun ohella pitää lähetellä kyselyitä vanhentuneiden pakettien perään eri kauppaketjuihin mahdollisimman monimutkaisesti,miksi KAIKKI pitää tehdä tsaarinaikaisella tavalla :?: :roll:
Vittuillakseni vilkutin ;D
Vastaa Viestiin