Torsdag

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
ninnithequeen

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Arvatkaa kuka tulee Äitienpäivänä mun luo syömään :]
SikaMika

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

[quote="Manaaja"][/quote]

Toistan, koska tämä tutkitusti pitää paikkansa:

"Tärkein laihduttamisen ja painonhallinnan onnistumisen kriteeri on se, että ruokavalio koostetaan energiatiheydeltään kevyistä, mutta samalla ravintoainerikkaista ruoka-aineista, jotka pitävät olon mahdollisimman pitkään kylläisenä. Kun painoa alentava ruokavalio toteutetaan oikein, ruokaa voidaan syödä hyvin suuriakin määriä. Älä siis lähde siitä, että Sinun pitäisi syödä vähemmän ruokaa, vaan siitä, että Sinun täytyy saada vähemmän energiaa!
Koska ihmiset syövät päivittäin määrällisesti hyvin saman verran ruokaa, laihduttajan on syytä ymmärtää ruuan energiatiheyden merkitys kylläisyyden tuntemusten säätelyssä. Kylläisyyden tunne määräytyy aterian painon ja/tai tilavuuden eikä ruuan energiamäärän perusteella. Koostamalla ruokavalio energiapitoisuudeltaan kevyistä ruuista saadaan aikaan kylläisyyden tunne, joka myös kestää pitkään.
(esim. Karhunen 2006; Rolls 2000, 1998; Bell 1998; Stubbs 1995.)"
bliss

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja bliss »

ninnithequeen kirjoitti:Arvatkaa kuka tulee Äitienpäivänä mun luo syömään :]
Toivottavasti vain tyttäresi.
bliss

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja bliss »

Asie Payton kirjoitti:
masa kirjoitti:Ime parsaa!
imin just. eilen keitettyä suoraan jääkaapista kera taikkukastikkeen, nams.
Parsa on pahaa.
RP

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja RP »

ninnithequeen kirjoitti:Arvatkaa kuka tulee Äitienpäivänä mun luo syömään :]
No älä pidä mua jännityksessä.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

ninnithequeen kirjoitti:Arvatkaa kuka tulee Äitienpäivänä mun luo syömään :]
Tästä tulikin jännittävää! Nyt veikkaillaan. Heitän, että äiti.

Safkakurastanne. Oon varma, että ihmiset, jotka täyttää vatsansa suurella määrällä soppaa ennemmin ku parilla kourallisella pähkylöitä on just niitä, joiden vatsalaukut on venyny ikuisiks ajoiks ja joita ei mitenkään ilman leikkauksia enää voi pelkillä pähkylöillä jeesata.
ninnithequeen

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

bliss kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Arvatkaa kuka tulee Äitienpäivänä mun luo syömään :]
Toivottavasti vain tyttäresi.
Ja sen isi...
Manaaja

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

SikaMika kirjoitti:Toistan, koska tämä tutkitusti pitää paikkansa:

"Tärkein laihduttamisen ja painonhallinnan onnistumisen kriteeri on se, että ruokavalio koostetaan energiatiheydeltään kevyistä, mutta samalla ravintoainerikkaista ruoka-aineista, jotka pitävät olon mahdollisimman pitkään kylläisenä. Kun painoa alentava ruokavalio toteutetaan oikein, ruokaa voidaan syödä hyvin suuriakin määriä. Älä siis lähde siitä, että Sinun pitäisi syödä vähemmän ruokaa, vaan siitä, että Sinun täytyy saada vähemmän energiaa!
Koska ihmiset syövät päivittäin määrällisesti hyvin saman verran ruokaa, laihduttajan on syytä ymmärtää ruuan energiatiheyden merkitys kylläisyyden tuntemusten säätelyssä. Kylläisyyden tunne määräytyy aterian painon ja/tai tilavuuden eikä ruuan energiamäärän perusteella. Koostamalla ruokavalio energiapitoisuudeltaan kevyistä ruuista saadaan aikaan kylläisyyden tunne, joka myös kestää pitkään.
(esim. Karhunen 2006; Rolls 2000, 1998; Bell 1998; Stubbs 1995.)"
Kylläisyys/määrä-floppia lukuunottamatta tuo pitää hyvin pitkälti paikkansa normaalilla aineenvaihdunnalla ja tarkalla energiatankkauksen laskemisella. Kuitenkin suurin ongelma tuossa on, että siinä opetellaan syömään suuria määriä ja isoja annoskokoja. Silloin pienestä määrästä ei tulekaan kylläiseksi, ja annoksen pitää aina olla suuri, jotta näläntunne pysyy poissa. Kun sitten lautasmalli ei olekaan viimeisen päälle vähäenergiseksi laskettu, pamahdetaan vauhdilla metsikköön niiden energiamäärien kanssa. Ihminen pystyy kuitenkin pysymään kylläisenä myös huomattavasti pienemmillä annoksilla sellaisiin totuttuaan, mikä on loppupeleissä kannattavampaa kuin vatsalaukkunsa mekaaninen venyttäminen vetämällä litra ruokaa kerrallaan ja totuttautuminen vain sitä kautta kylläiseksi.

Pidempikestoinen kylläisyyden tunne on nimittäin hyvin pitkälti kiinni peptideistä, joiden toivotunkaltaisessa triggeroinnissa keskeisinä tekijöinä ovat proteiini ja pitkäketjuiset rasvahapot, eikä vatsalaukun mekaaninen ahtaminen.
bliss

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja bliss »

Kitinässä on kivasti kiukkua ja turhautumista liikkeellä. Jatkakaa.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja Ann »

Vähempikin suupalojen kyttääminen tekis ärtyneeks.

Vaihteeks mukiinmenevä pari tossa subin hääohjelmassa. Ei tehny mieli murhata ketään.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

http://www.mtv3.fi/helmi/kuudesaisti/ar ... 05/1116260

Ärsyttää Tomppa Cruise.

Ja sit vähän naurattaa noi kaikki kännykkäjutut.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Ja sit vähän naurattaa noi kaikki kännykkäjutut.
Mulleko sä naurat?!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
RP

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja RP »

Kun mä katoin sen "kuuman" TomCatin tanssin niin koin vahvasti niin ettei ne ole nussineet toisiaan. Kemia puuttui.
Stinky

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Kiva reissu ja sopivasti oli vaatettakin päällä. Ihan viime metreinä rupes vasta paleltaa. Ajeltiin pitkin ja poikin, poikettiin kahville, höpöteltiin jne. Jätkäkin oli ihan söpö, kiva ja mukava.

Pitäs varmaan vähän iltapalaa pupeltaa ja sit painuu pehkuihin. Huomenna vika työpäivä tältä viikolta ja voisin sanoo et oon aika ylpee itestäni. Tänään tuntu kyllä et olin 8 tunnin sijaan tehny 16 tuntisen päivän mut kohta saa levätä ja nukkua vaikka kellon ympäri :]
Jenny Daa-aah! ling

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Vesper kirjoitti:
Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Ja sit vähän naurattaa noi kaikki kännykkäjutut.
Mulleko sä naurat?!
Vähän. :D
En uskalla uusia puhelintani kun ne taitaa olla liian vaikeita nykyään...
Jenny Daa-aah! ling

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Stinky kirjoitti:Jätkäkin oli ihan söpö, kiva ja mukava.

Pitäs varmaan vähän iltapalaa pupeltaa ja sit painuu pehkuihin. Huomenna vika työpäivä tältä viikolta ja voisin sanoo et oon aika ylpee itestäni. Tänään tuntu kyllä et olin 8 tunnin sijaan tehny 16 tuntisen päivän mut kohta saa levätä ja nukkua vaikka kellon ympäri :]
Blaablaablaa miten tylsää. Hö!

Haluisin työntää Tompan pyllyyn tämmösen:

Kuva
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:En uskalla uusia puhelintani kun ne taitaa olla liian vaikeita nykyään...
Tell me about it... Äläkä naura, tää on vakava paikka!! Etenkin kun joku ei oo kyllä siirtänyt kaikkia juttuja vanhasta uuteen, enkä saa tähän nyt haluamaani soittoääntä. Katastrofi! En ehkä osaa vastata kun ei supermassive asshole soi. Ja muistikirjakin puuttuu! Onkohan ne siirtäneet mun muistikorttiakaan... Mur!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Stinky

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^^Niin. Mustakin se oli vähän tylsä. Kaverifiilis jäi, ei muuta. Ehkä ei sitäkään :P
Ois ollu upeeta jos kipinät ois lennelly ja pikkarit kostunu mut ei niin ei.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Vesper kirjoitti:
Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:En uskalla uusia puhelintani kun ne taitaa olla liian vaikeita nykyään...
Tell me about it... Äläkä naura, tää on vakava paikka!! Etenkin kun joku ei oo kyllä siirtänyt kaikkia juttuja vanhasta uuteen, enkä saa tähän nyt haluamaani soittoääntä. Katastrofi! En ehkä osaa vastata kun ei supermassive asshole soi. Ja muistikirjakin puuttuu! Onkohan ne siirtäneet mun muistikorttiakaan... Mur!
Siis toi kaikki ulkoistetaan? Kuulostaa vakavalta. 8)
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Taas ulkotyöpäivä ja upea keli.
Omppupuita tuli leikattua liki 20. Metodina 'tosta poikki ni näyttää hyvälle'.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Stinky

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Nythän mä vasta hokasin mikä se mun juttu on, kun sanon että "siitä puuttui se jokin". Mulle se tarkottaa seksuaalista vetovoimaa. Jos toinen ei saa sukkia pyöriin jaloissa eikä pikkupöksyjä märäks, niin se oli sit siinä.
Näin "vanhaks" elin kunnes tajusin ton. Onpas hömelö olo. Toisille se voi tarkottaa jotain muuta, mut mulle näin.
Manaaja

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Stinky kirjoitti:Nythän mä vasta hokasin mikä se mun juttu on, kun sanon että "siitä puuttui se jokin". Mulle se tarkottaa seksuaalista vetovoimaa. Jos toinen ei saa sukkia pyöriin jaloissa eikä pikkupöksyjä märäks, niin se oli sit siinä.
Näin "vanhaks" elin kunnes tajusin ton. Onpas hömelö olo. Toisille se voi tarkottaa jotain muuta, mut mulle näin.
Ymm. En oikein ymmärrä mitä muuta se voisi edes teoriassa tarkottaa? Se on se "haluan nussia tolta aivot pihalle" -fiilis.
Stinky

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^Nii-i. Siks mulle tulikin hömelö olo kun tajusin ton :oops: Mut kai se voi toisille tarkottaa jotain muuta. Voiko?
SikaMika

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Manaaja kirjoitti:Ihminen pystyy kuitenkin pysymään kylläisenä myös huomattavasti pienemmillä annoksilla sellaisiin totuttuaan, mikä on loppupeleissä kannattavampaa kuin vatsalaukkunsa mekaaninen venyttäminen vetämällä litra ruokaa kerrallaan ja totuttautuminen vain sitä kautta kylläiseksi.
Missä kohtaa tuossa sanottiin, että vatsa on vedettävä ääriään myöten täyteen? Ei tuossa myöskään sanota, ettei sapuskan kuuluisi sisältää proteiinia ja rasvaa. Fiksumpi ( = lukutaitoinen) ymmärtää tuon niin, että laihduttaessa osa ruoka-annoksesta kannattaa korvata vähemmän energiatiheällä pöperöllä, jolloin kylläisyyden tunne saavutetaan normaali-annostaan pienemmällä kalorimäärällä. Normaali-annos sisältää proteiinia ja rasvaa, nyt vain esmes osa riisipastaperunasta korvataan vaikkapa vihanneksilla. Mikä tuossa on oikeasti niin vaikeata?
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Torsdag

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ann kirjoitti:Vähempikin suupalojen kyttääminen tekis ärtyneeks.

Vaihteeks mukiinmenevä pari tossa subin hääohjelmassa. Ei tehny mieli murhata ketään.
Se oliskin mennyt ihan pelleilyksi!
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin