Tussutiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
bliss

Re: Tussutiistai

Viesti Kirjoittaja bliss »

ninnithequeen kirjoitti:Jeesus, oikeen päivämäärät muistissa. Kukahan tääl on hullu? Menee jo Manalan ohi :shock:
Viestihistoria, Ninni, viestihistoria.
Kaikkien nähtävissä jos on aikaa selata.
Manaaja

Re: Tussutiistai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

ninnithequeen kirjoitti:Jeesus, oikeen päivämäärät muistissa. Kukahan tääl on hullu? Menee jo Manalan ohi :shock:
Itse asiassa Manalahan on tainnut juuri tästä asioiden ja tapahtumakulkujen vääristelystä ja dramatisoinnista aiemminkin mainita, millä saadaan itselle marttyyrinviitta päälle ja ne muut yhtälöön kuuluvat ihmiset aina vähän sellaiseen itselleen sopivampaan valoon. Kuuluu nimittäin siihen epävakaaseen persoonallisuushäiriöön oppikirjapiirteenä, mistä edelleen suosittelisin sinua juoksemaan nuppitohtorille. Se jos joku on nimittäin sitä aitoa, apua vaativaa hulluutta.

Joten kun nyt Ninni kysyit niin vastaan suoraan: Sinä täällä olet hullu, edelleenkin. Toivon että ymmärrät sen pian, ja haet siihen apua, jotta voit alkaa rakentamaan tasapainoista elämää itsellesi ja läheisillesi. Ihan kaikella ystävyydellä. Pusui kaikille.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Tussutiistai

Viesti Kirjoittaja aasi »

Ei nämä nettidiagnoositkaan oikein tunnu milltään täysjärkisyyden riemuvoitoilta.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Manaaja

Re: Tussutiistai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

aasi kirjoitti:Ei nämä nettidiagnoositkaan oikein tunnu milltään täysjärkisyyden riemuvoitoilta.
Tästä täytyykin laittaa pitkäveto pystyyn.

Satanen vetoa sen puolesta.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Tussutiistai

Viesti Kirjoittaja Lilo »

aasi kirjoitti:Ei nämä nettidiagnoositkaan oikein tunnu milltään täysjärkisyyden riemuvoitoilta.
:komp:

Miksi mennä nuppitohtorille, kun diagnoosin saa ihan ilmaiseksi netistä?
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tussutiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mun pitäs päästä eroon mun liiallisesta sarkastisuudesta, joka aina välillä tahtomattani loukkaa muita ihmisiä. Olisko nuppitohtoria? Hypnoosia? Suukapula?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Tussutiistai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Alota laittamalla pussi päähän ;)
Prepare for the worstest.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tussutiistai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

nowaysis kirjoitti:Alota laittamalla pussi päähän ;)
Kiitti :(
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Manaaja

Re: Tussutiistai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Lilo kirjoitti:Miksi mennä nuppitohtorille, kun diagnoosin saa ihan ilmaiseksi netistä?
Diagnoosi ei valitettavasti vielä ketään auta eikä paranna riippumatta siitä oliko se ammattilaisen tai ei-ammattilaisen tekemä. Kysehän on ainoastaan minun omakokemuspohjaisesta mielipiteestäni. Sen voi toki sivuuttaa ilkeilynä, vittuiluna tai vaikkapa narsisminakin, mutta en usko sen ratkaisevan potilaan elämänongelmia vielä millään tavalla. Mikään ei ole niin hölmöä kuin sulkea ovia vaihtoehdoilta vain siksi että pääsee ottamaan kunnon tabu-munaa perseeseensä.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Tussutiistai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Sori Vespa, unohdin että tuo tais olla Vaimon ja sun välinen läppä ;) Ehkä oon vaan mustis!1
Prepare for the worstest.
prosessi

Re: Tussutiistai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Diagnooseista puheen ollen, tuo epävakaa persoonallisuushäiriö kuuluu kyllä niihin "sairauksiin", joiden kohdalla rajanveto sairauden ja luonteenpiirteen välillä on aika hankalaa. Samaa sarjaa kuin mm. asperger-oireyhtymä, narsismi ja adhd. Jolloin myös mietityttää, että missä määrin noiden hoitoyritykset oikein kannattavat. Pitääkö ihminen aina sopeuttaa ympäristöönsä, vai voisiko ympäristöä muokata välillä vähän joustavammaksi ja heterogeenisyyttä suvaitsevammaksi?

Koska Manaaja päätti väittää ninnin totuudessa pysymättömyyttäkin oireeksi epävakaasta persoonallisuushäiriöstä, mitä se ei missään tapauksessa ole, tuli minullekin tarve sekaantua tähän "diagnosointiin". Minä en kerta kaikkiaan usko, että ninnillä olisi mitään mielenterveyshäiriötä. Olen vakuuttunut siitä, että pääosa ninnin ongelmista johtuu hänen liiallisesta kiltteydestään ja siitä seuraavasta sinisilmäisyydestään. Jos itse on perusluonteeltaan kiltti, anteeksiantavainen ja palvelualtis, ja kaupanpäällisiksi vielä hieman epävarma itsestään, on hyvin vaikea uskoa pahaa myöskään muista ihmisistä. Niinpä kaiken maailman rekkikset saavat mahdollisuuksia toistensa perään, kun sitä rajaa ei vain osata vetää, minkä ylittämisen jälkeen anteeksianto ja uudet mahdollisuudet ovat poissuljettuja. Sitten kun vielä luonteeseen lisätään taipumus keskittyä enemmän lyhyen tähtäimen hyvään oloon kaikilla osapuolilla, vaikka se haittaisi näiden samojen osapuolten hyvää oloa pitkällä tähtäimellä, saadaan aikaiseksi tämä soppa, jossa ninni nyt on. Ei siinä terapia tai mielialalääkkeet auta.

Minua ihmetyttää, miksi Manaaja näkee ninnin toimissa muiden ihmisten tarkoituksellista hyväksikäyttöä. Siinä samassa ninnissä, joka on aikoinaan mm. toiminut ukkokultansa kotihengettärenä, hoitaen kaikki kotityöt vuosikymmenen ajan. Siinä ninnissä, joka on antanut anteeksi tuolle ukkokullalleen mm. sen, että tämä on käyttänyt heidän yhteistä tytärtään eron yhteydessä ninnin kiduttamiseen, estämällä sovittuja tapaamisia.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Tussutiistai

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Kuva

EDIT: Vittu, ei googlehaulla löydy oikeita kuvia edes. This thread makes me moist on oikea.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Manaaja

Re: Tussutiistai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

prosessi kirjoitti:Olen vakuuttunut siitä, että pääosa ninnin ongelmista johtuu hänen liiallisesta kiltteydestään ja siitä seuraavasta sinisilmäisyydestään. Jos itse on perusluonteeltaan kiltti, anteeksiantavainen ja palvelualtis, ja kaupanpäällisiksi vielä hieman epävarma itsestään, on hyvin vaikea uskoa pahaa myöskään muista ihmisistä.
Näin juuri. Vihdoin joku joka ymmärtää ninniä oikein. Venaas kun mietin...joo, sympatia, sääli, lohtu. Ne on ne jutut mitkä ninnin ongelmat ratkaisee. Ninni-parkaa vain on vuosi toisensa perään käytetty julmasti hyväksi eri ihmisten toimesta. Olen vakuuttunut. Sä vihdoin käsitit tän homman oikein.
Minua ihmetyttää, miksi Manaaja näkee ninnin toimissa muiden ihmisten tarkoituksellista hyväksikäyttöä. Siinä samassa ninnissä, joka on aikoinaan mm. toiminut ukkokultansa kotihengettärenä, hoitaen kaikki kotityöt vuosikymmenen ajan. Siinä ninnissä, joka on antanut anteeksi tuolle ukkokullalleen mm. sen, että tämä on käyttänyt heidän yhteistä tytärtään eron yhteydessä ninnin kiduttamiseen, estämällä sovittuja tapaamisia.
1. Missä kohtaa olen väittänyt ninnin hyväksikäytön olevan tarkoituksellista? Minun mielestäni ninni kyllä hyväksikäyttää esimerkiksi ukkokultaa jatkuvasti, muttei edes tajua/pysty ymmärtämään sitä, joska jossain kohtaa sellainen iso ratas jossa lukee "empatiantaju" pyörii hieman tyhjää. Oikeastaan, kuka tahansa täysjärkinen tajuaa ja näkee että kyseistä kaveria hyväksikäytetään jatkuvasti.

2. Mistä helvetistä sinä tiedät onko ninni toiminut ukkokultansa kotihengettärenä vuosikymmenten ajan, vai onko kenties niin, että asioita on vähän vääristelty ja viritelty kajastamaan valoa halutusta suunnasta? Voisiko esimerkiksi olla niin, ettei ninnin jatkuvista siivous- ja pyykkäyskeskeisistä viesteistä huolimatta hänen kämppänsä ollutkaan koskaan niin tiptop-kunnossa kuin mitä vierestä tekstejä seuraava olisi voinut kuvitella?

3. Mistä helvetistä sinä tiedät miten paljon ninni on ko. tytärtä käyttänyt ukkokultansa kiduttamiseen estämällä sovittuja tapaamisia ym.? Vastikään täältä kävi selväksi että ninni ei kovin helpolla pidä kiinni miehen tapaamisoikeuksista vieläkään, jos miehen mielestä lapsi voisi viettää osan "isän ajasta" esimerkiksi mummolassa.

Prosessi. Ihan oikeasti aika kammottavaa ja ninnille sekä ninnin 'perheelle' vahingollista hevonpaskaa siirtää vastuu ongelmista pois ninnin käytöksestä, asenteesta ja teoista, missä ne minun mielestäni kyllä 90%:sti sijaitsevat.

On melko hullua että olet edellisessä viestissä vakuuttunut siitä että ninni jatkuvasti vääntelee ja vääristelee - jopa valehtelee - asioita siihen malliin että hän saa asiat näyttämään haluamassaan valossa, ja seuraavassa viestissä olet vakuuttunut siitä, että ninni onkin todellisuudessa vain hyväksikäytetty reppana, jota on syyttä kohdeltu tarpeettoman ikävästi ja väärin. Ja että näihin ninnin itsensä kohdistuneisiin perhe-elämässään tapahtuneisiin väärintekoihin ei todellisuudessa olisi pitänyt olla minkäänlaista järkevää syytä tai kohtuutta olemassa.
prosessi

Re: Tussutiistai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Manaaja kirjoitti:1. Missä kohtaa olen väittänyt ninnin hyväksikäytön olevan tarkoituksellista? Minun mielestäni ninni kyllä hyväksikäyttää esimerkiksi ukkokultaa jatkuvasti, muttei edes tajua/pysty ymmärtämään sitä, joska jossain kohtaa sellainen iso ratas jossa lukee "empatiantaju" pyörii hieman tyhjää. Oikeastaan, kuka tahansa täysjärkinen tajuaa ja näkee että kyseistä kaveria hyväksikäytetään jatkuvasti.
Mutta eihän hyväksikäyttöä määritä mikään muu kuin motiivit, kun kyseessä kuitenkin on vallan väärinkäyttö. Jos ninni itse ei mielestäsi ymmärrä hyväksikäyttävänsä, mistä se hyväksikäyttö syntyy? Siitäkö, että ukkokultansa noudattaa pyyntöjä? Silloinhan miehen motiivit ratkaisevat, onko kyseessä hyväksikäyttö vai esim. velvollisuudentunto tai vanha tapa.
2. Mistä helvetistä sinä tiedät onko ninni toiminut ukkokultansa kotihengettärenä vuosikymmenten ajan, vai onko kenties niin, että asioita on vähän vääristelty ja viritelty kajastamaan valoa halutusta suunnasta? Voisiko esimerkiksi olla niin, ettei ninnin jatkuvista siivous- ja pyykkäyskeskeisistä viesteistä huolimatta hänen kämppänsä ollutkaan koskaan niin tiptop-kunnossa kuin mitä vierestä tekstejä seuraava olisi voinut kuvitella?
Mielikuvani on syntynyt sillä perusteella, ettei ninni missään yhteydessä ole väittänyt miehen odottavan häneltä tuollaista palvelualttiutta, vaan että kyseessä on ollut ninnin oma tarve toimia noin, jopa siinä määrin, että hän ilmeisesti on kieltänyt miestään osallistumasta. Ninni on halunnut olla tuollainen kotihengetär, ja aika harva mies sitä naiseltaan estäisi...
3. Mistä helvetistä sinä tiedät miten paljon ninni on ko. tytärtä käyttänyt ukkokultansa kiduttamiseen estämällä sovittuja tapaamisia ym.? Vastikään täältä kävi selväksi että ninni ei kovin helpolla pidä kiinni miehen tapaamisoikeuksista vieläkään, jos miehen mielestä lapsi voisi viettää osan "isän ajasta" esimerkiksi mummolassa.
En tiedäkään, ja todennäköisesti molemmat ovat toimineet väärin. Ninni on kuitenkin mitä ilmeisimmin antanut omalta osaltaan anteeksi, mikä oli tässä se huomioitava asia.
Prosessi. Ihan oikeasti aika kammottavaa ja ninnille sekä ninnin 'perheelle' vahingollista hevonpaskaa siirtää vastuu ongelmista pois ninnin käytöksestä, asenteesta ja teoista, missä ne minun mielestäni kyllä 90%:sti sijaitsevat.
Enhän minä vastuuta siirrä minnekään, jos väitän tilanteen johtuvan ninnin luonteesta, jonkin vapaavalintaisen mielenterveyshäiriön sijaan.
On melko hullua että olet edellisessä viestissä vakuuttunut siitä että ninni jatkuvasti vääntelee ja vääristelee - jopa valehtelee - asioita siihen malliin että hän saa asiat näyttämään haluamassaan valossa, ja seuraavassa viestissä olet vakuuttunut siitä, että ninni onkin todellisuudessa vain hyväksikäytetty reppana, jota on syyttä kohdeltu tarpeettoman ikävästi ja väärin. Ja että näihin ninnin itsensä kohdistuneisiin perhe-elämässään tapahtuneisiin väärintekoihin ei todellisuudessa olisi pitänyt olla minkäänlaista järkevää syytä tai kohtuutta olemassa.
En minä ole sitä mieltä, että ninniä olisi hyväksikäytetty yhtään sen enempää kuin hän itsekään olisi hyväksikäyttänyt muita. Se, mitä minä edellisellä viestilläni yritin sanoa, on se, ettei kukaan voi saada kattavaa kuvaa toisen elämästä pelkkien nettiviestien perusteella, etenkään kun tämä ei edes pysy totuudessa.

Esim. nuo ninnin "ukkokullan hyväksikäyttöön" liittyvät viestit ovat tulkintani mukaan enemmän ninnin ihmettelyä siitä, että miksi ukkokulta toimii noin kiltisti, vaikka sitten kuitenkaan ei huoli ninniä takaisin parisuhteeseen. Eli kyseessä ei ole mikään ukkokullan juoksuttamisella leveily periaatteella "katsokaa, juoksutan koska pystyn", vaan omaan epävarmuuteen pohjautuva ihmettely "miksi se juoksee, vaikka väittää ettei huoli minua takaisin?"

Ninnin totuudessa pysymättömyydenkin voi selittää miellyttämisenhalulla. Ehkä ninni haluaakin miellyttää meitä ja siistii menneisyyttään, jotta meitä ei kuohuttaisi niin paljon. Samaten tuo abortin poissulkeminen mukamas lääketieteellisin perustein voisi hyvinkin olla meidän näkökulmastamme hyväksyttävämpää kuin halu ihan vapaaehtoisesti synnyttää jo pihallepotkitun juopon ja väkivaltaisen rekkakuskin lapsi.
Manaaja

Re: Tussutiistai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Joo, tällaiseen olettamuskisaan en kyllä lähde. Mutta kyllä toisiksi viimeisen kappaleesi sisällössä esiintyneisiin kysymyksiin pitäisi aika helposti löytää vastaus kahdeksi sekunniksi miettimään pysähtymällä, jos omaa jonkinsorttisesti normaalin tunne-elämän.

Ja se, ettei toistuvasti pysty selvästikään pysymään totuudessa hatarastikaan, kertoo minun mielestäni ihan oikeasta ongelmasta. Ei vain hassusta luonteesta. Selitä ne sitten itsellesi miten haluat.

Ja ihminen kyllä voi tuntea olevansa hyväksikäytetty, vaikka tarkoitusta siihen ei olisikaan. Itse asiassa millään muulla ei ole merkitystä kuin sillä, tunteeko vastapuoli olevansa hyväksikäytetty. "Parhaita tarkoitusperiä" on käyttäjäpuolelta maailma täynnä.
Viimeksi muokannut Manaaja, 13.05.2010 16:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ninnithequeen

Re: Tussutiistai

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Voisittekste lopettaa musta puhumisen?
prosessi

Re: Tussutiistai

Viesti Kirjoittaja prosessi »

ninnithequeen kirjoitti:Voisittekste lopettaa musta puhumisen?
Joo. Edellyttäen ettei uutta sossupokea ole kovin runsaasti luvassa. Jos jatkat löyhästi persoonaasi liittyvän saippuasarjan rakentelua tänne, on aika toivotonta vaatia ettei sinusta saisi puhua.
Vastaa Viestiin