Rationaalisuustesti

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
bliss

Re: Rationaalisuustesti

Viesti Kirjoittaja bliss »

NuoriD kirjoitti:Onko joku muuten mielestään huumorintajuton?
Minä, jos tarkoitetaan mm. tusinavitsien ja pissakakkajuttujen ymmärtämistä ja nauramista, "hauskan" vääntämistä vähemmistöryhmistä tai sellaisten asioiden ymmärtämistä, jotka kuitataan lopuksi sanomalla "no mutta sehän oli vain huumoria".
NuoriD

Re: Rationaalisuustesti

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

bliss kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Onko joku muuten mielestään huumorintajuton?
Minä, jos tarkoitetaan mm. tusinavitsien ja pissakakkajuttujen ymmärtämistä ja nauramista, "hauskan" vääntämistä vähemmistöryhmistä tai sellaisten asioiden ymmärtämistä, jotka kuitataan lopuksi sanomalla "no mutta sehän oli vain huumoria".
Nuo eivät kuitenkaan ole ainoat huumorin lajityypit.
nastamuumio

Re: Rationaalisuustesti

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

NuoriD kirjoitti: Miten se tulee ilmi?
No, esim. siten, että en tajuu vitsejä tai jos joskus tajuun, niin liian myöhään. En myöskään tajuu monia arvostettuja tv-sarjoja niinku Monty Pythonia tai Veli Puolikuuta tai mitä noita nyt on.
bliss

Re: Rationaalisuustesti

Viesti Kirjoittaja bliss »

NuoriD kirjoitti:
bliss kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Onko joku muuten mielestään huumorintajuton?
Minä, jos tarkoitetaan mm. tusinavitsien ja pissakakkajuttujen ymmärtämistä ja nauramista, "hauskan" vääntämistä vähemmistöryhmistä tai sellaisten asioiden ymmärtämistä, jotka kuitataan lopuksi sanomalla "no mutta sehän oli vain huumoria".
Nuo eivät kuitenkaan ole ainoat huumorin lajityypit.
Ei tietenkään. Noiden suhteen olen huumorintajuton, suorastaan tosikko.
Pitää olla vähän amis"huumoria" kehittyneempää settiä.

edit: nastamuumio tossa otti esille tv-sarjoja. No, esimerkiksi kaikkien niin rakastama Kummeli oli enimmäkseen rasittavaa seurattavaa. Muutamia helmijuttuja siinä kyllä on mutta aika iso osa silkkaa kuraa, tylsää sellaista.
Velipuolikuu oli kyllä loistava mutta kaikki Peteliuksen sen jälkeen tekemät "hauskat" jutut ovat vain ikävystyttäviä. Näitä riittää...

Sen sijaan rrrrakastan Ford Fairlanea ja Blues Brothersia :h:
prosessi

Re: Rationaalisuustesti

Viesti Kirjoittaja prosessi »

bliss kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Onko joku muuten mielestään huumorintajuton?
Minä, jos tarkoitetaan mm. tusinavitsien ja pissakakkajuttujen ymmärtämistä ja nauramista, "hauskan" vääntämistä vähemmistöryhmistä tai sellaisten asioiden ymmärtämistä, jotka kuitataan lopuksi sanomalla "no mutta sehän oli vain huumoria".
Lähimpänä "pissakakkajuttuja" mennään omassa huumorintajussani tusinavitsien kohdalla tässä:

Miksi autokauppiaat ovat niin pitkiä?
Jotta heidän olisi helpompaa kusta asiakasta silmään.

Huvittaa, vaikka pitkät autokauppiaat olisivatkin vähemmistöryhmä, ja vaikka joidenkin tahojen voisikin olla vaikea uskoa kuittaustani "no mutta sehän oli vain huumoria", oikeasti kun autokauppiaat voivat olla lähes inhimillisiä, vai miten se menikään?
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Rationaalisuustesti

Viesti Kirjoittaja saira »

No joo, mulla on itselläni aina hauskaa oman pääni sisällä. Viimeksi tuttujen synttäreillä ollessa, eräs mies esiteltiin mulle basistina. Meinasin vastata, että ei se mitään, mun ex on rumpali.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
NuoriD

Re: Rationaalisuustesti

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

bliss kirjoitti:
Sen sijaan rrrrakastan Ford Fairlanea ja Blues Brothersia :h:
FF:n olen katsonut silloin kun se tuli joskus 20 vuotta sitten ja se oli musta vaivaannuttavan huono. BB:sta olen aina tykännyt.

En tiedä, pitäiskö katsoa tuo FF uudelleen, kun moni tuntuu pitävän sitä hauskana. Musta se oli vaivaannuttava.
nastamuumio

Re: Rationaalisuustesti

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Musta blues brotherskin oli tylsä.
bliss

Re: Rationaalisuustesti

Viesti Kirjoittaja bliss »

Jonkun huuhaahoroskoopin mukaan mun huumorintajuni on erikoisen loistava - muiden mielestä erikoinen, omasta mielestä loistava. Jotenkin niin se taitaa kyllä mennä.
bliss

Re: Rationaalisuustesti

Viesti Kirjoittaja bliss »

NuoriD kirjoitti:
bliss kirjoitti:
Sen sijaan rrrrakastan Ford Fairlanea ja Blues Brothersia :h:
FF:n olen katsonut silloin kun se tuli joskus 20 vuotta sitten ja se oli musta vaivaannuttavan huono. BB:sta olen aina tykännyt.

En tiedä, pitäiskö katsoa tuo FF uudelleen, kun moni tuntuu pitävän sitä hauskana. Musta se oli vaivaannuttava.
Mä luulen, että se hauskuus on aika paljon kiinni asenteesta.
Sehän on ihan ala-arvoisen huono elokuva mutta hauska siitä huolimatta.
SikaMika

Re: Rationaalisuustesti

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

NuoriD kirjoitti:
FF:n olen katsonut silloin kun se tuli joskus 20 vuotta sitten ja se oli musta vaivaannuttavan huono.
Sen hyvyys perustuu juuri siihen, että se on niin vaivaannuttavan huono!
NuoriD

Re: Rationaalisuustesti

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Mä katsoin tuon FF:n nuorena vihaisena miehenä ja koin myötähäpeää. Mutta ehkä uusi katsominen keski-ikäisenä camp-asenteella voisi toimia.
Vastaa Viestiin