Toteutus-Torstai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Toteutus-Torstai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

exPertti kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:Tupakka on toki jätettävä pois ja vaihdettava pillerit kumiin, mutta onko tuo mikään erityisen suuri uhraus?
Trollailetko sinä joka ketjuun?
Oletko muuten itse koskaan polttanut?
En trollaile, vaan otan kantaa asioihin. En ole polttanut, koska en näe siinä mitään järkeä. Näin toivoisin myös muiden näkevän, koska siinä ei tosiaan ole mitään järkeä. Toki on monia asioita, joita tehdään ja joissa ei ole järkeä (kuten liiallinen syöminen omalla kohdallani), mutta joku roti järjettömyydessäkin tulisi olla.
Paras päivä ikinä.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Toteutus-Torstai

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Jaksamista Sipsille, tuollainen tieto kyllä pysäyttää ja järkyttää. Ei kukaan odota nuorella ikää saavansa oireita sairaudesta. Näköhäiriön suhteen ei voi kuin odottaa, vaikka sameutta tai näkökenttäpuutosta jäisi, se voi ajan kanssa kuitenkin hieman korjautua tai ainakin siihen sopeutuu. Laiha lohtu tietysti nyt kun tilanne on tuore. Vaikka tuntuu väärältä sairastua tuon ikäisenä, ikä toisaalta toimii puolestasi, sillä sinulta todennäköisesti puuttuu iso liuta riskitekijöitä joita tuplasti ikäiselläsi olisi. Eli jatkoon voi vaikuttaa.

Ohimenevä aivoverenkiertohäiriö tai pieni infarkti on tosiaan vakava tilanne. Toisaalta siinä on paljon toivoa, sillä se on varoitusmerkki jollaista läheskään kaikissa sairauksissa ei ole. Nyt on mahdollista tehdä muutoksia ja tietoisesti pyrkiä vaikuttamaan tulevaan, kuten olet tupakoinnin lopettamisen suhteen tekemässä. Käytä kaikki mahdolliset apukeinot jotta pääset tupakasta irti, ehkäisyyn tosiaan onneksi löytyy vaihtoehtoja. Hyvä että perhe on tukenasi, lämpimiä ajatuksia sinulle!
Elämä kantaa, jos sen antaa
Zeb

Re: Toteutus-Torstai

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Tsemppiä Sipsille täältäkin!

Mitkä pillerit sulla muuten oli? Itse törmäsin aikanaan pariinkin nuoren naisen aivoverenkiertohäiriöön Diane novan kanssa.
NuoriD

Re: Toteutus-Torstai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Zeb kirjoitti:Tsemppiä Sipsille täältäkin!

Mitkä pillerit sulla muuten oli? Itse törmäsin aikanaan pariinkin nuoren naisen aivoverenkiertohäiriöön Diane novan kanssa.
Onko Sipsi jossain sanonut, että kyseessä on aivoverenkiertohäiriö?
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Toteutus-Torstai

Viesti Kirjoittaja sipsi »

En mä pahastunu nista Riemiksen jutuista; hyviä pointteja kyllä. Paitsi että mulla on siinä mielessä kyllä huippuäijä, että ei se mihinkään ole menossa..varsinkaan ovet paukkuen. Meillä on ihan muut kriisit. 8)

Mut tosiaan, ne jotka ei koskaan polttanu ei mitenkään voi tajuta kuinka vaikeaa se lopettaminen on.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
RP

Re: Toteutus-Torstai

Viesti Kirjoittaja RP »

Kuinka yleistä nuo häiriöt on e-pilsujen kanssa? Itse olen törmännyt yhteen tulppaan jalassa, lähipiirissä. Olen siinä käsityksessä että tulppariski kohoaa jos ikää +30 ja tupakoi pilsujen kanssa? Itse lopetin pilsut aikoinaan kun omat trombbarit olvat useammankin kerran 400-500 vaikka lekurit olisi antaneet luvan aloittaa uudelleen. Muistaakseni silloin en pilsuja käyttänyt.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Toteutus-Torstai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

^Ei niistä pidäkään pahastua, joten onneksi sinulla on pää oikein päin kallellaan. Ja suoraselkäinen mieskin vielä eli perusta on kunnossa.

Sen olen omissa kriiseissäni oppinut, että säälivä suhtautuminen toiseen on kaikkein pahinta. Lässytystä ja voivottelua, kuka sellaista kaipaa? Ja toisaalta senkin olen nähnyt, miten tavalliset ihmiset saattavat sanoa kriisitapauksissa ihan mitä sontaa tahansa. Syynä poikkeuksetta se, että oma elämä ei ole tarjonnut mitään muuta kuin menestystä tai sitten täydellinen empatian puute, mikä yleensä korreloi oman elämän henkiseen köyhyyteen.
Itse olen aina arvostanut eniten asiallista suhtautumista, sitä sellaista hiljaista olkapäätä johon tukea tai sitä, että toinen jaksaa kuunnella, mitä toisella on sydämellään. Lässytys ja voivottelu ovat yhtä tyhjän kanssa ja sääli on sairautta. Alentuvaa kohtelua ei kukaan kaipaa koskaan.
Paras päivä ikinä.
NuoriD

Re: Toteutus-Torstai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Jaa löytyihän se tästä ketjusta.

En tiedä mitä tutkimuksia sipsille on tehty, mutta varmaankin hyytymistekijät on selvitetty? SPR:n hyytymistekijäpaketti?

Varmaankin on, koska asiaa on ilmeisimmin perusteellisesti selvitetty.
NuoriD

Re: Toteutus-Torstai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

RP kirjoitti:Kuinka yleistä nuo häiriöt on e-pilsujen kanssa? Itse olen törmännyt yhteen tulppaan jalassa, lähipiirissä. Olen siinä käsityksessä että tulppariski kohoaa jos ikää +30 ja tupakoi pilsujen kanssa? Itse lopetin pilsut aikoinaan kun omat trombbarit olvat useammankin kerran 400-500 vaikka lekurit olisi antaneet luvan aloittaa uudelleen. Muistaakseni silloin en pilsuja käyttänyt.
Ihan yleisenä suhteuttamisasiana: raskaus on tilastollisesti huomattavasti vaarallisempaa, kuin e-pillereiden syönti.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Toteutus-Torstai

Viesti Kirjoittaja sipsi »

NuoriD kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Tsemppiä Sipsille täältäkin!

Mitkä pillerit sulla muuten oli? Itse törmäsin aikanaan pariinkin nuoren naisen aivoverenkiertohäiriöön Diane novan kanssa.
Onko Sipsi jossain sanonut, että kyseessä on aivoverenkiertohäiriö?
Enkö muka sanonut? Valtimoverenkiertohäiriö, tai suunnilleen niin.
Se pillerimerkki oli Meliane ja oon syönyt niitä suunnilleen yhtä kauan ku polttanu tupakkaakin. Eli noin 12 vuotta.
Sen sijaan migreenikohtaus mulla on ollut joskus 17 tai 18 vuotta sitten viimeksi. Olin unohtanut koko taudin.
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
NuoriD

Re: Toteutus-Torstai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

sipsi kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Tsemppiä Sipsille täältäkin!

Mitkä pillerit sulla muuten oli? Itse törmäsin aikanaan pariinkin nuoren naisen aivoverenkiertohäiriöön Diane novan kanssa.
Onko Sipsi jossain sanonut, että kyseessä on aivoverenkiertohäiriö?
Enkö muka sanonut?
Joo, huomasin myöhemmin, sorry.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Toteutus-Torstai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriD kirjoitti:
RP kirjoitti:Kuinka yleistä nuo häiriöt on e-pilsujen kanssa? Itse olen törmännyt yhteen tulppaan jalassa, lähipiirissä. Olen siinä käsityksessä että tulppariski kohoaa jos ikää +30 ja tupakoi pilsujen kanssa? Itse lopetin pilsut aikoinaan kun omat trombbarit olvat useammankin kerran 400-500 vaikka lekurit olisi antaneet luvan aloittaa uudelleen. Muistaakseni silloin en pilsuja käyttänyt.
Ihan yleisenä suhteuttamisasiana: raskaus on tilastollisesti huomattavasti vaarallisempaa, kuin e-pillereiden syönti.
Tämä faktahan nauttii erityisasemaa 1900-luvun tieteenfilosofiassa: tilastollisten kausaatioteorioiden ongelma on siinä, että tilastojen valossa e-pillereiden syönti vähentää veritulppia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Toteutus-Torstai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Riemumieli kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:Tupakka on toki jätettävä pois ja vaihdettava pillerit kumiin, mutta onko tuo mikään erityisen suuri uhraus?
Trollailetko sinä joka ketjuun?
Oletko muuten itse koskaan polttanut?
En trollaile, vaan otan kantaa asioihin.
Tupakoinnin lopettaminen ei tosiaan ole minkään sortin uhraus mutta se on useimmille ihan helevetin vaikiaa.

Olin pääkurssilla taas viime viikolla ja siellä puhuttiin onnellisuudesta. Useimmat terveet ihmiset sanoo kysyttäessä mitkä asiat on tärkeimpiä elämässä, että oma ja läheisten terveys. Ihan ymmärrettävä ajatusmalli, mutta kun kysytään sairailta tai vammautuneilta niin se ei olekaan. Se onni tulee ihan muista asioista. Varmaankin homma menee jotenkin kuten Riemumieli prosessia selitti. Yritän tässä sanoa että vaikka nyt on karmeaa ja mustaa, niin ei se maailma siihen kaaju. Sure ja valita nyt minkä kerkiät, mutta muista että eessä on valosammat ajat, ainaki mielipuolella (ei hullulla mutta mielialapuolella O_O).
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Vastaa Viestiin