Keskimaanantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Keskimaanantai

Viesti Kirjoittaja swirl »

^Mä vaan tunnen jotenkin syyllisyyttä siitä, että toivon toiselle pahaa, vaikka nämä tuntemukset ovat täysin oikeutettuja. Kai mä sitten olen liian kiltti.
Chevilyn

Re: Keskimaanantai

Viesti Kirjoittaja Chevilyn »

Vesper kirjoitti:
Chevilyn kirjoitti:
Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Toi "vaikeeta syödä tarpeeks" on ihan puppua.
Puppua. Minun on ainakin vaikeaa saada kaloreita täyteen kiireisenä tai stressaantuneena. Paikkaan kalorivajetta joskus iltaisin pähkinöillä tai jäätelöllä, mutta ei se sitä tosiasiaa muuta etteikö toisinaan olisi vaikeaa saada kaloreita täyteen.
Eiköhän se ole siitä samasta viitsimisestä ja itsekurista kiinni kuin laihduttaessakin.
Vaikea sanoa, koska en ole koskaan laihduttanut. Pidän todennäköisenä, että kyse on molemmissa tapauksissa priorisoimisesta, mutta ei se tee laihduttamisesta välttämättä helppoa tai siitä puppua, että joku kokee kalorien saamisen täyteen olevan haastavaa.

Tulipas hyvää kinkkupiirakkaa. Nam!
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Keskimaanantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vesper kirjoitti:
annepa kirjoitti:Ei käy, ite alotit.

Miten joku 800kcal on epäterveellistä jos puhutaan VAIN kaloreista, kun ihan lääkärin valvonnassa voi suorittaa VLCD:tä viikkotolkulla? Vai oliko tää se että lääkärit ei tiedä yhtään mitään laihdutuksesta?
Eipä nyt pillastuta ja aloiteta vittuilua.
Ei niin, en vittuillut. Harmi jos se siltä vaikutti. Vai toppuuttelitko itseäsi?
Vesper kirjoitti: Aloituksena noin suuri kalorivaje on varmaan ihan ok, mutta pidemmän päälle kroppa alkaa kyllä jarrutella vastaan ja tulee turhautumista kun paino ei putoakaan. Ja ehkä jos pelkällä liha&kasvis-valiolla olet, pitäs kiskoa ravinteita purkistakin. Noissa VLCD-seteissähän ne on huomioitu.
Kyllä, kyllä. Siis minähän olen tosiaan kokonaisen viikon tätä harrastanut. Tarkoituksena oli katkaista mölöolo shokilla. No onnistui! Lihasta ja juustostahan saa sitä rasvaa kyllä ihan kans. Nyt siis lisään tällä viikolla rehuja pikkuhiljaa niin että syön viikon lopulla 600g/pvä. Lisäksi lisään niitä mansikkeja. Ens viikolla lisään hedelmän tai pari. Rasvan koostumusta pitää kyllä vielä säätää sitten pitemmällä tähtäimellä. Sen voiskin toteuttaa niillä pähkylöillä.
Vesper kirjoitti: Mutta siis tee toki minkä itse parhaaksi koet, suosittelen silti tilkkaa rypsäriä tai pähkinöitä valioon mukaan :]
Niin teenkin, tuntuu toimivan. Pitkäaikaisesti en söisi pelkkää lihaa (ja äyriäisiä ja kalaa ja munia), mutta en nyt usko että tästä viikko lihalla - aloitusshokista mitään hirveitä terveysvaikutuksia tulee. Tarkoitus on sen ensimmäisen välietapin jälkeen pudottaa kilo viikossa. Ja kun tavoite on saavutettu niin tarkoitus on elää ihan normaalilla ruualla hyväkarpaten. Että en ole ravitsemuksellisesti (kovin) pösilö noin pitemmällä aikavälillä katsoen.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23440
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Keskimaanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos tänään pamahtaa veikkauksesta rahaa niin taitaa lähteä ilmalämpöpumppu hankintaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Keskimaanantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Suvinen kirjoitti: Annepalle :jee: Jotenkin sitä sokeria ynnä muuta paskaa on helppo mättää sisäänsä, kun siitä tulee se hetkellinen pirteyspuuska tähän ryytyneen olon keskelle. Toivotaan, että muutaman päivän (no okei, viikon) notkahdus ei ole tehnyt peruuttamatonta hallaa.
No ei tietenkään ole tehnyt hirveetä hallaa, nyt vaan skarppaat. Ota löysemmin kun oot kipeä mutta älä mätä. Sit kun tervehyt niin taas tiukistellaan!

Mikä siinä on että kun on kipiä niin tekee mieli suklaata ja karkkia ja kaikkea semmoista?

EDIT: niin että kiitos läpsyistä :) Ei oo yhtään niin paha mieli ko viime viikolla ja mikään väsymys ym ei ole iskeny. Olo on ihan jees.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Keskimaanantai

Viesti Kirjoittaja swirl »

Edes "hyvä ruoka, parempi mieli" ei toiminut tällä kertaa. Söin Picnicin salaatin ja maha meni ihan sekaisin ja nyt alkoi oksettaakin. Vittu.
Chevilyn

Re: Keskimaanantai

Viesti Kirjoittaja Chevilyn »

Suvinen kirjoitti: Kalorivaje on jo sanana niin uskomaton etten voi käsittää.
Todella harvinainen ja monimerkityksellinen sana. Vähän niin kuin peruskulutuskin. Mystistä terminologiaa suorastaan!

Nyt on syöty, juotu ja sitten onkin aika lähteä liikkeelle.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Keskimaanantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mun mielestä kilo viikossa on sekin jo melkoinen tappotahti, itse sitkuttelen sellasta -500g/vko. Mutta, kukin niin kuin itse parhaaksi näkee.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Dumis

Re: Keskimaanantai

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Suvinen kirjoitti:Hain saikkua, ja koen nyt hirveitä omantunnontuskia vanhaan malliin.., olen flunssassa ja sillä siisti..
Samis tääläkin, nyt se yks duunikaveri joutuu painamaa kolmen hommat ja kaupan päälle soittelemaan mulle kun sillä on ainoastaan yhden päivän perehdytys. Sovin lekurin kanssa että meen perjantaina töihin jos kuntoa on, jossei niin soitan saikkua.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Keskimaanantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exPertti kirjoitti:Huomaan tiettyä ailahtelua omassakuvassasi. Yhtenä hetkenä mietit että oletkin koko lailla bikinikunnossa ja toisessa ylläoleva.
Ja mä huomaan ailahtelua sun luetunymmärtämisessä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Keskimaanantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vesper kirjoitti:Mun mielestä kilo viikossa on sekin jo melkoinen tappotahti, itse sitkuttelen sellasta -500g/vko. Mutta, kukin niin kuin itse parhaaksi näkee.
Niin munkin mielestä, mut sitä jatkuu sit siihen seuraavaan välitavotteeseen (joka on tas viiden kilon päässä). Sit taas lisätään ruokaa ja laihdutaan jotain reilu puoli kiloa viikossa.

Toisaalta ei tää tunnu tappotahdilta. Mut on se kropalle kai parempi jos paino putoaa hitaammin.

Vasta tuli joku tutkimus että ne joilla lähtee aluksi paljon painoa tai paino tippuu nopeasti pystyy pitään sen tavotepainon pitempään. Minähän pystyn tietysti pitämään sen tavotepainon loppuikäni O_o

"Hyvää" rasvaa saan muuten mm majoneesista jota syön varhaiskaalin kanssa. Vähän hiilareita, paljon hyvää rasvaa ja energiaa, hyvää. Mutta en lotraa 100g kerralla, eilen otin 15g isoon läjään kaalia.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Manaaja

Re: Keskimaanantai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vesper kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Huomaan tiettyä ailahtelua omassakuvassasi. Yhtenä hetkenä mietit että oletkin koko lailla bikinikunnossa ja toisessa ylläoleva.
Ja mä huomaan ailahtelua sun luetunymmärtämisessä.
No ei sitä Pertin kohdalla nyt ihan ailahteluksi voi kutsua. Kyllä se taitaa olla enemmän tai vähemmän pysyvästi metsässä.
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Keskimaanantai

Viesti Kirjoittaja Ann »

exPertti kirjoitti:
Huomaan tiettyä ailahtelua omassakuvassasi.
Netissä sä oot joko überhotti sexyvixxxen tai ikilaihduttava fatso. Kukaan ei kuule huutoasi, eikä välitilaa ole.
Rotan aivot valtasivat pääni.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Keskimaanantai

Viesti Kirjoittaja huima »

Ann kirjoitti:Netissä sä oot joko überhotti sexyvixxxen tai ikilaihduttava fatso. Kukaan ei kuule huutoasi, eikä välitilaa ole.
Hieman repsahdin. Ann is päk. Lääkkeet ovat alkaneet toimia!
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Keskimaanantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Suvinen kirjoitti: Olen jokseenkin tyytyväinen omaan kroppaani, mutta sen verran turhamainen että virheitä löytyy omaan silmään jatkuvasti.
Nainen.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keskimaanantai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

annepa kirjoitti:
Suvinen kirjoitti: Olen jokseenkin tyytyväinen omaan kroppaani, mutta sen verran turhamainen että virheitä löytyy omaan silmään jatkuvasti.
Nainen.
Nii, täysin normaali.

Nimim. kaduttaa päivän McChickenburger. Kaduttaa just sen verran että ostin kaupasta 15% ruokakermaa spagettikastikkeeseen.. voi elämä. *omakohtainen sarkastinen smiley*

Laskin tossa muuten muutaman päivän kaloreita; mun kalormäärät ei yhtenäkään päivänä yltäneet yli 900. Huolestuttavaa. Pakko alkaa liikkumaan JA syömään kunnolla, muuten mä hajoan.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Keskimaanantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Elppis kirjoitti:
Laskin tossa muuten muutaman päivän kaloreita; mun kalormäärät ei yhtenäkään päivänä yltäneet yli 900. Huolestuttavaa. Pakko alkaa liikkumaan JA syömään kunnolla, muuten mä hajoan.
Pistä se syöminen ensin kuntoon ja arkiliiku. Ku ne on kunnossa niin sit muuta liikuntaa. Ei liikaa muutoksia kerralla.

T:Asiantuntija :D
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Manaaja

Re: Keskimaanantai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Elppis kirjoitti:Nimim. kaduttaa päivän McChickenburger. Kaduttaa just sen verran että ostin kaupasta 15% ruokakermaa spagettikastikkeeseen.. voi elämä. *omakohtainen sarkastinen smiley*
Ei sinne mitään kermoja kuulu lotrata!!11
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Keskimaanantai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Manaaja kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Nimim. kaduttaa päivän McChickenburger. Kaduttaa just sen verran että ostin kaupasta 15% ruokakermaa spagettikastikkeeseen.. voi elämä. *omakohtainen sarkastinen smiley*
Ei sinne mitään kermoja kuulu lotrata!!11
Riippuu kastikkeesta. Esim sieni-sipuli-katkarapu kermassa on hyvä kastike pastalle.

Edit: ai ni !111 joo tsoritsori
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keskimaanantai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Manaaja kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Nimim. kaduttaa päivän McChickenburger. Kaduttaa just sen verran että ostin kaupasta 15% ruokakermaa spagettikastikkeeseen.. voi elämä. *omakohtainen sarkastinen smiley*
Ei sinne mitään kermoja kuulu lotrata!!11
Miäs on kasvanu "kaikki kermassa ja voissa"- huushollissa, pitää peesata.

Annepa - juu en mä tarkottanutkaan mitään 6 x viikko 3h kerrallaan reeniä, vaan vaikka uintikerta viikossa tmv. :) Arkiliikunnasta pitää huolen 2v.
The great club outshines the individual, always and forever.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Keskimaanantai

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Kreitsu kirjoitti:
Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Toi "vaikeeta syödä tarpeeks" on ihan puppua. Esim. ne kuuluisat pari kourallista pähkinöitä niin homma muuttuu jo terveelliseks.
Mulla on kyllä ihan oikeasti vaikeeta syödä tarpeeksi, jos ajatellaan kalorimääriä (en ole suklaan- tai karkinmussuttaja). Siksipä aloin tehdä proteiinismootheja, että saisin lisää kaloreita.

Kysymys on siis siitä, etten jaksa syödä. Ja nyt ei edes huvita - on ruokahalut olleet kateissa jo useita viikkoja.
Mä oon niin on-off itekin, että turhaanpa tosiaan puutun muiden kuin lasteni ruokailuun. Saahan sitä suositella kuitenkin, koittaa olla hyvis... Pakkosyömistä harrastelen tällä hetkellä, hus keittiöön nytkin mars.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Keskimaanantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Elppis kirjoitti:Miäs on kasvanu "kaikki kermassa ja voissa"- huushollissa, pitää peesata.
Eli jos mies olis kasvanut Hakkaan vaimoani kännissä turpaan -huushollissa, sitäkin perinnettä pitäis jatkaa? Mä en aina oikein ymmärrä parisuhteita...


Arrrrrr, on niin vatipäisiä keskustelijoita tuolla Murolaatikossa, että tekis mieli sanoa pari valittua sanaa. Mutta sinne pitää rekisteröityä, liikaa vaivaa... Voitasko rekata sinne joku Kitisijöiden yleisnimimerkki?
Viimeksi muokannut Vesper, 07.07.2010 17:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keskimaanantai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Vesper kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Miäs on kasvanu "kaikki kermassa ja voissa"- huushollissa, pitää peesata.
Eli jos mies olis kasvanut Hakkaan vaimoani kännissä turpaan -huushollissa, sitäkin perinnettä pitäis jatkaa? Mä en aina oikein ymmärrä parisuhteita...
Jep, kärjistä vaan. En mä aio sitä ruokaa tehdä samalla lailla, mutta ajoittain teen ruokaa vähän samantyylisesti, koska tästä pitää. En mä sitä kermaa laita ko. kastikkeeseen kuin lorauksen.

Ja mitä helvettiä mä todistelen.. miksei meillä saatais silloin tällöin syödä rasvapaskamättöä?!
The great club outshines the individual, always and forever.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keskimaanantai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

"Ole hyvä ja yritä 17 sekunnin kuluttua uudelleen"

Niinkö moni mua inhoaa? Wittu, pitääkö sitä tehdä KSE ekaa kertaa ikinä?!
The great club outshines the individual, always and forever.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Keskimaanantai

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Pieni angsti päällä, huomaaxen? :D
The great club outshines the individual, always and forever.
Vastaa Viestiin