SONNTAG

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
ninnithequeen

Re: SONNTAG

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Mä en ikinä ole kieltänyt isovanhempia Nitalta.

Miskan kans vähän toinen juttu. Mun äiti sairastaa vakavasti ja istuu pyörätuolissa, juuri eläkkeelle jäänyt isäni hoitaa häntä. Pojan isänisä on tsekkiläinen ja asuu Saksassa. Isänäidin kanssa en ole edes tavannut, puhunut puhelimessa ja lähetellyt sähköpostia.

Eli periaatteessa ukkelinkukkelilla EI juuri nyt ole isovanhempia, jotka hoitaisivat jne. Tai olisivat kykeneväisiä tai kiinnostuneita edes näkemään.

UK:n mutsi taas hoitaa kävelykyvytöntä miestään ja samalla tyttöä? Oisko parempi että tyttö ois kuitenkin täällä, he kun ovat 75 ja 85-vuotiaita?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: SONNTAG

Viesti Kirjoittaja annepa »

ninnithequeen kirjoitti: UK:n mutsi taas hoitaa kävelykyvytöntä miestään ja samalla tyttöä? Oisko parempi että tyttö ois kuitenkin täällä, he kun ovat 75 ja 85-vuotiaita?
Ei kai niin isoa tyttöä tarvi erikseen "hoitaa"? Lapsen seura varmasti piristää molempia, liikuivat tai eivät. Kunhan lapsen perustarpeet tulee tyydytettyä ja lapsi on tyytyväinen. Sopimuksesta olen silti samaa mieltä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: SONNTAG

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Muutenkin varmaan ihan hyvä että Nita rauhoittuu isovanhempien luona hetken. Ninnilässä on pikkuvauva ja paljon kavereita, samoin varmasti kavereita piisaa UK:n luona. Mummulavisiitit oli mun lapsuudessa parasta, hemmoteltiin ja tehtiin mummin kanssa juttuja, joita ei muualla voinut.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: SONNTAG

Viesti Kirjoittaja annepa »

Elppis kirjoitti: Mummulavisiitit oli mun lapsuudessa parasta, hemmoteltiin ja tehtiin mummin kanssa juttuja, joita ei muualla voinut.
No onnea. Mummulavisiitit oli mulle pakkopullaa koska olin "vähemmän pidetyn" tyttären lapsi ja koska olin liian suulas. Siskoani siedettiin vähän paremmin koska hän ei ollut niin suulas. Lasten kuuluu näkyä, ei kuulua. Mummin kans ei ikinä tehty mitään erikoista. Siellä käytiin 2 kertaa viikossa kahvilla - siis äiti ja lapset. Isä kävi tekeen tarvittavat pikkurempat mutta ei jäänyt edes kahville.

Ai että mulla on lempeä ja ihana historia. Voi saatana :D
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: SONNTAG

Viesti Kirjoittaja Elppis »

annepa kirjoitti:
Elppis kirjoitti: Mummulavisiitit oli mun lapsuudessa parasta, hemmoteltiin ja tehtiin mummin kanssa juttuja, joita ei muualla voinut.
No onnea. Mummulavisiitit oli mulle pakkopullaa koska olin "vähemmän pidetyn" tyttären lapsi ja koska olin liian suulas. Siskoani siedettiin vähän paremmin koska hän ei ollut niin suulas. Lasten kuuluu näkyä, ei kuulua. Mummin kans ei ikinä tehty mitään erikoista. Siellä käytiin 2 kertaa viikossa kahvilla - siis äiti ja lapset. Isä kävi tekeen tarvittavat pikkurempat mutta ei jäänyt edes kahville.

Ai että mulla on lempeä ja ihana historia. Voi saatana :D
No mä olinkin meidän perheestä ainoa, joka mummin luona hevonkuusessa kävi. 6 viikon kesälomasta (asuttiin ulkomailla) vietin about 5 niistä mummon luona vanhainkodin yksiössä. Vanhempien eron jälkeen, kun olin 6, sain olla yhteydessä lähestulkoon ainoastaan mummiin ja yhteen tätiin isän puolelta.
The great club outshines the individual, always and forever.
NuoriD

Re: SONNTAG

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Manaaja kirjoitti:Voi ei. Viikon puhutuin deitti-ilmoitus on poistettu. Juuri kun olin vihdoin vastaamassa. :(
Täällä alkaakin paikat kiiltää mukavasti (huom kaksoismerkitys!).
ninnithequeen

Re: SONNTAG

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Elppis kirjoitti:Muutenkin varmaan ihan hyvä että Nita rauhoittuu isovanhempien luona hetken. Ninnilässä on pikkuvauva ja paljon kavereita, samoin varmasti kavereita piisaa UK:n luona. Mummulavisiitit oli mun lapsuudessa parasta, hemmoteltiin ja tehtiin mummin kanssa juttuja, joita ei muualla voinut.
Mutta kun UK kiikuttaa sen sinne aina, sanomatta mulle mitään. Ihan kuin mä en mikään äiti oliskaan, ja jos hänellä on menoja ni sinne vaan, mulle puhumatta. Mut hitto sovittu on sovittu. Hän on nyt taas töissä, likka ei koulussa tietenkään. Mä suht jumissa ton pienen takia mutta jumankekka sentään et ottaa päähän tommonen.

Ja siellä sillä ei niitä kavereita olekaan. Näin kesällä ne on tärkeet ton ikäselle ku pääsee touhuumaan ulos.
Dumis

Re: SONNTAG

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Olipas jännä päivä. Herätessä kahtelin sekunnin Ice Age 3:sta ja söin aamupalaleivät, sitten kutsui nukkumatti ja tunnin lepo, niin että filkka oli loppu kun nousin ylös. Sitten kaverille vähän kantelemaan liimapahvi-kirjahyllyjä 5 kerrosta kaksi kertaa. Ja finaalina sitten piti saada ampparit häädettyä auton kimpusta jonka päälle oli pari viikkoa aika reippaahkosti puu tiputellut mahlaa. Siinä pyöri semmoiset 10-20 ampparia jatkuvasti ympärillä ja vähintään 5 kokoajan autossa nuollen sitä. Ei tehnyt mieli mennä lähelle, saatika että naispuolinen ystävä olis uskaltanut mennä paria metriä lähemmäks.

Ei siinä sitten muu auttanut kuin heittää vähän vettä auton päälle joka ei paljoa auttanut ja sitten myöhemmin tulla katsastamaan että puolet amppareista oli jossain muualla ja hyökätä autoon huppari niskassa sekä sähkö-kärpäslätkä kädessä. Siitä sitten kiesi autopesulaan kun oli vähän kiirus palata kämpälle jossa 3-vuotias tehopaketti odotti mamiaan lastenvahdin kera. Kiesi tuli 95% puhtaaksi mahlasta ja auto jätettiin eri paikkaan ettei ne ampparit ja mahla palais auton kimppuun.

Siitä sitten rapulattomana himaan ja sapuskaa tekemään, kohta joku leffa ja sitten valmistautuu ens työviikkoon ennen parin viikon lomaa ja viikon Saksan turneeta:)
Manaaja

Re: SONNTAG

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

ninnithequeen kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Muutenkin varmaan ihan hyvä että Nita rauhoittuu isovanhempien luona hetken. Ninnilässä on pikkuvauva ja paljon kavereita, samoin varmasti kavereita piisaa UK:n luona. Mummulavisiitit oli mun lapsuudessa parasta, hemmoteltiin ja tehtiin mummin kanssa juttuja, joita ei muualla voinut.
Mutta kun UK kiikuttaa sen sinne aina, sanomatta mulle mitään. Ihan kuin mä en mikään äiti oliskaan, ja jos hänellä on menoja ni sinne vaan, mulle puhumatta. Mut hitto sovittu on sovittu. Hän on nyt taas töissä, likka ei koulussa tietenkään. Mä suht jumissa ton pienen takia mutta jumankekka sentään et ottaa päähän tommonen.
Ei helvetti sä olet kyllä omituinen. Joka toinen päivä sä rääyt täällä että mitään ei voi eikä ehdi tekemään kun kakarat on aina jaloissa. Sitten kun kakaraa lapioidaan mummille niin sekin on päin vittua kun kakara ei pyörikään omissa jaloissa. Ihan selvähän on että UK sen sinne salaa joutuu kuljettamaan, koska sä olet tollanen raivohullu psykopaatti joka yrittää estää moisen toimituksen hinnalla millä hyvänsä.

Kontrollikysymys: Eikö Nita tykkää olla siellä?
ninnithequeen

Re: SONNTAG

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kukahan täällä on raivohullu psykopaatti?


Jos mä haluan että oma tyttäreni on mieummin kotona kuin "kiusaamassa" isovanhempiaan, niin...?

Ai nii mut sähän olit supermutsi.



Ja ottaa niin päähän että menee vissiin koko hiton Lintsireissu huomenna pilalle ku UK ei tajua taas mistään mitään. KERRANKIN kun saisin pojalle hoitajan että tytön kans päästäis kahestaan. Ttu.
Manaaja

Re: SONNTAG

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

ninnithequeen kirjoitti:Jos mä haluan että oma tyttäreni on mieummin kotona kuin "kiusaamassa" isovanhempiaan, niin...?
...niin sillä ei pitäisi olla paskaakaan merkitystä jos Nitan kohta kuolevat isovanhemmat ja Nita itse niin haluavat, koska haluat itse estää sen täysin itsekkäistä syistä.
ninnithequeen

Re: SONNTAG

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Manaaja kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Jos mä haluan että oma tyttäreni on mieummin kotona kuin "kiusaamassa" isovanhempiaan, niin...?
...niin sillä ei pitäisi olla paskaakaan merkitystä jos Nitan kohta kuolevat isovanhemmat ja Nita itse niin haluavat, koska haluat itse estää sen täysin itsekkäistä syistä.
Eiköhän Nita halua äitin luo enemmän kuin muualle...? Täällä touhutaan ja tehään ja pelataan lautapelejä eikä mitään pelkkää pleikkaria. Ja hoidetaan innoissaan pikkuveljeä. Ja parveketta. Kyllä hän siellä viihtyy, mutta koti on täällä. Ja edelleen: kun KERRANKIN sain hoitajan pojalle yheks päiväks että on äiti-Nita-päivä ihan kahestaan ja Lintsillä niin "eräs" alkaa haraa vastaan. Eikä vastaa puhelimeen enää ku annoin palaa. Me todellakin tapellaan kuin vanha aviopari...
Manaaja

Re: SONNTAG

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

ninnithequeen kirjoitti:Eiköhän Nita halua äitin luo enemmän kuin muualle...?
Mitäs jos sä vaikka kysyisit siltä? Kato ei se niin vaikeaa ole. Todennäköisesti ei, koska äidin luona saa olla jatkuvasti. Tottakai koti on koti, mutta kyllä mä muistan lapsuudestani että mummolareissut ja vastaavat oli aina sitä extrakivaa kotonaolemiseen verrattuna. Vaikka siellä ei haluais asua, niin ton ikäsenä tärkeää on silti sosiaalinen vuorovaikutus muidenkin ihmisten kuin isän ja äidin kanssa, ja uudet retket ja seikkailut eri paikkoihin.

Kyllä mua kävisi vituttamaan hyvin äkkiä jos kotona vaihtoehdot olisi sitä ainaista lautapelien pelaamista sekä pikkuveljen ja parvekkeen hoitamista. Vaihtelu olisi varmasti enemmän kuin toivottua, varsinkin jos kotona pitää ottaa vastuullisempaa roolia ja leikkiä kypsempää kuin mihin ikä vielä edellyttäisi. Istuisin paljon mieluummin mummolassa pelaamassa pleikkaria ja kohdeltaessa lapsena aina silloin tällöin. Tuon ikäiselle taitaa muutenkin olla tärkeää välillä tuntea pieniä itsenäistymisen askelia omasta äidistään.

Enkä mä todellakaan usko että UK antaisi huomisen mennä vituiksi tuon takia. Kunhan taas keksit jotain itkettävää ja syyllistettävää jo valmiiksi äijää kohtaan. Enkä minäkään vastaisi puhelimeen jos toinen käyttäytyy kuin raivohullu psykopaatti, vaikka lapsen omia etuja ja haluja on kuunneltu. Eikä äidin.
ninnithequeen

Re: SONNTAG

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

^Joo, äidin haluja tässä täytetään. Vain ja ainoastaan niitä.

Missasit pointin tai et ole sitä aikaisemmin tajunnut. Selkäsärkyinen ja väsynyt raskaana oleva äiti ei jaksa touhuta 7 veen kanssa niinkuin pitäisi, varsinkin kun oli vuodelepoon määrätty (buahahaa, ei onnistu) Silloin likka oli enemmän isällään toki. Isänsä vei sen Meksikoon juuri kahdeksi viikoksi, palas takasin töihin, missä tytön paikka olis? Ja vittu sovittu mikä sovittu!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: SONNTAG

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Selvisin sukulointiviikonlopusta. Raskasta oli, mutta kuin vitun kiva oli tullakaan kotiin. Kyl mulla on kiva koti.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sipsi
Kitisijä
Viestit: 3083
Liittynyt: 15.08.2005 7:56
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: SONNTAG

Viesti Kirjoittaja sipsi »

Muakin jäi kyllä vähän kiinnostamaan, että miksi UK "haraa vastaan"? Miksi se haluaisi evätä äidin ja tyttären Lintsireissun?
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta tee se vasta ihmeitä tekee.
ninnithequeen

Re: SONNTAG

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

sipsi kirjoitti:Muakin jäi kyllä vähän kiinnostamaan, että miksi UK "haraa vastaan"? Miksi se haluaisi evätä äidin ja tyttären Lintsireissun?
Se ei tajua mikä kiire tulisi huomenna ravata aamusta ensin kolmessa paikassa, sit vast hakea Nita ja jatkaa siitä julkisilla Helsinkiin. Kun tarkoitus on tosiaan olla siellä KOKO PÄIVÄ. Ja pojan hoitajallakin on omat aikataulunsa. Perhana että se on vatipää välillä.
Dumis

Re: SONNTAG

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Olipas kiva eka viikko terveenä siitä ärsyttävästä kesälenssusta, nyt sänkyyn katteleemaan unia kivoista naisista.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18752
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: SONNTAG

Viesti Kirjoittaja Niba »

Billnäs Bruk selvitty tästä' vuodesta..
viime vuonna 8päivän aikana samat kuin nyt kolmen päivän?
No ei ehkä ihan mutta tavoilleni vastaisesti onnistuin tekemään
"bisnestä"..

Seuraavaksi youtube-linkki!

Pyyhin Netikettiin..
Manaaja

Re: SONNTAG

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mä ymmärsin vähän niin että UK on se joka sen ylimääräisen ramppauksen joutuu tekemään, vai miten? Eikös se oo kuitenkin se taho jolla on auto ja kyky siten siirrellä ihmisiä paikasta toiseen?
Manaaja

Re: SONNTAG

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Elämme jännittäviä aikoja.
ninnithequeen

Re: SONNTAG

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Suvinen kirjoitti:Jaa, mä taas käsitin että Nitan piti mennä tänään yöksi Ninnille että olisi siellä jo aamulla valmiiksi. Sen sijaan UK veikin Nitan mummilleen, koska lähtee itse aamulla kuuteen töihin eikä lapsi ole siihen aikaan vioelä hereillä tai jotain.
Jotenkin näin joo. Ja sovittu mikä sovittu, perhana. Ja tosiaan lastenhoitajankin ehdoilla mennään. UK:n mutsilta tytön nyt sit haen, sit ravataan vähän lisää, ootetaan hoitsua jne. UK vois joskus vähän joustaa ja ottaa huomioon tuon pienenkin ehdoilla menon vaikka se on se "toisen miehen lapsi".
Manaaja

Re: SONNTAG

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

ninnithequeen kirjoitti:UK vois joskus vähän joustaa ja ottaa huomioon
Kyllä nyt on kuunneltava kun mestari puhuu.
ninnithequeen

Re: SONNTAG

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Manaaja kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:UK vois joskus vähän joustaa ja ottaa huomioon
Kyllä nyt on kuunneltava kun mestari puhuu.
Vittu sä jaksat :D

Jos jotain on sovittu, niin...ja tyttöhän tässä kärsi - ei keretty olemaan siellä lintsillä tarpeeksi kauan. Vaikka hän on kyllä vallan onnellinen, että päästiin ja oltiin.
Vastaa Viestiin