Surusunnuntai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
elco

Re: Surusunnuntai

Viesti Kirjoittaja elco »

On suorastaan koomista, että manalan, masan ja 1108:n kaltaiset tollot nyt kertovat ihmisille, miten saa ja miten ei saa käyttäytyä.

masa, joka syytti minua epäempaattiseksi, on suorasanaisimmin tässä ketjussa haukkunut vainajaa; vainajan mustaaminen näyttää muutenkin olevan sallittua lastensuojelun nimissä - muutenhan sitä ei ole tapahtunut. Manala tosin vittuili asettamansa vittuilukiellon jälkeen annille siitä, että tämä oli haukkunut vainajaa tämän ollessa elossa, mutta sitä ei lasketa.
salanikki
Kitinäaddikti
Viestit: 97
Liittynyt: 02.04.2009 19:25

Re: Surusunnuntai

Viesti Kirjoittaja salanikki »

elco kirjoitti:masa, joka syytti minua epäempaattiseksi,
Noin älykkääksi kaveriksi sä olet toisinaan kyllä helvetin yksikertainen tapaus.

Minä kommentoin ainoastaa tapaasi mittailla mulkkuasi Manalan kanssa. Poreileeko? Jos ei, niin lue uudestaan oma lapsellinen mittailusi.

Ja mitä tulee vainajan haukkumiseen niin siiinä olet oikeassa. Tosin minä en naamioi sitä mihinkään lapsiin vaan olen aidosti todella pahoillani lasten puolesta. Tosin sinä tuskin tuollaista asiaa ymmärrät.


masa
lolleroinen ja repskops
elco

Re: Surusunnuntai

Viesti Kirjoittaja elco »

salanikki kirjoitti:
Minä kommentoin ainoastaa tapasi mittailla mulkkuasi Manalan kanssa. Poreileeko? Jos ei, niin lue uudestaan oma lapsellinen mittailusi.


masa
Voi muna, joo-o, yksinkertainenpa hyvinkin. Itse tulet tänne höökimään jostain empatiasta ja heti seuraavassa postauksessasi mustamaalaat kovin sanoin vainajaa.

Kuten sanottua, sulla ei ole mitään sanottavaa siihen, miten minun - tai oikastaan kenekään muunkaan - pitäisi täällä käyttäytyä.
salanikki
Kitinäaddikti
Viestit: 97
Liittynyt: 02.04.2009 19:25

Re: Surusunnuntai

Viesti Kirjoittaja salanikki »

elco kirjoitti: Kuten sanottua, sulla ei ole mitään sanottavaa siihen, miten minun - tai oikastaan kenekään muunkaan - pitäisi täällä käyttäytyä.
Voi yksinkertaisuus kun sä olet tyhmä.

Minä kommentoin tapaasi ilkkua manalan kustannuksella tämän surutyössä. En kenenkään muu tapaa.

manalasta on tainnut tulla sulle joku pakkomielle?

Edit. ja mitä tulee nimimerkin "salanikki" viesteihin, ainoastaan ne viestit ovat kirjoittamiani joissa on allekirjoitus.

masa
lolleroinen ja repskops
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Surusunnuntai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

elco kirjoitti:On suorastaan koomista, että manalan, masan ja 1108:n kaltaiset tollot nyt kertovat ihmisille, miten saa ja miten ei saa käyttäytyä.
Kyllä mä lisäisin tähän muutaman muunkin ketjuun kirjoittaneen.
Enttu
Kitinäaddikti
Viestit: 65
Liittynyt: 29.04.2010 21:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Surusunnuntai

Viesti Kirjoittaja Enttu »

R.I.P :(
Vittuillakseni vilkutin ;D
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Surusunnuntai

Viesti Kirjoittaja nexie »

Vesper kirjoitti: Kyllä mä lisäisin tähän muutaman muunkin ketjuun kirjoittaneen.
Ihanan munatonta.
Don't Panic!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Surusunnuntai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

nexie kirjoitti:
Vesper kirjoitti: Kyllä mä lisäisin tähän muutaman muunkin ketjuun kirjoittaneen.
Ihanan munatonta.
Minäkö? Eipä tullut edes mieleeni laittaa tähän mitään nimimerkkejä, mutta toki voin sen tehdä jos niin toivot?
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Surusunnuntai

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Äh, joskus tää palsta ei kyllä aiheuta kuin masennusta.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Surusunnuntai

Viesti Kirjoittaja nexie »

Vesper kirjoitti:
nexie kirjoitti:
Vesper kirjoitti: Kyllä mä lisäisin tähän muutaman muunkin ketjuun kirjoittaneen.
Ihanan munatonta.
Minäkö? Eipä tullut edes mieleeni laittaa tähän mitään nimimerkkejä, mutta toki voin sen tehdä jos niin toivot?
Joo, mun mielestä on aika munaton tapa heristellä virtuaalista sormeaan (on se sitten keskisormi tai etusormi).
Don't Panic!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Surusunnuntai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

nexie kirjoitti:Joo, mun mielestä on aika munaton tapa heristellä virtuaalista sormeaan (on se sitten keskisormi tai etusormi).
Ei se ollut heristelyä, ihmettelin vaan elcon melko puolueellista kannanottoa. Ja kun ilmeiseti jotain nimimerkkejä kaipaat, ketjua uudelleen vilkaistessani näyttäisi sille, että Ann on ensimmäinen, joka ketjussa määrittelee muiden oikeaa tai väärää tapaa surra. Myltsihän puuttuu ihan toiseen asiaan, josta olen osittain samaa mieltä, vaikka ehkä ketjussa olevan Mylwinille osoitetun kommenttini perusteella voisi muuta olettaakin.
Avatar
nexie
Kitisijä
Viestit: 1398
Liittynyt: 14.08.2005 19:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Surusunnuntai

Viesti Kirjoittaja nexie »

Vesper kirjoitti:
nexie kirjoitti:Joo, mun mielestä on aika munaton tapa heristellä virtuaalista sormeaan (on se sitten keskisormi tai etusormi).
Ei se ollut heristelyä, ihmettelin vaan elcon melko puolueellista kannanottoa. Ja kun ilmeiseti jotain nimimerkkejä kaipaat, ketjua uudelleen vilkaistessani näyttäisi sille, että Ann on ensimmäinen, joka ketjussa määrittelee muiden oikeaa tai väärää tapaa surra. Myltsihän puuttuu ihan toiseen asiaan, josta olen osittain samaa mieltä, vaikka ehkä ketjussa olevan Mylwinille osoitetun kommenttini perusteella voisi muuta olettaakin.
Ougei, mun tulkintafiba. Ja nyt kelvot perustelut, homma klaari.
Don't Panic!
Manaaja

Re: Surusunnuntai

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Voi sua elco miten pieni mies sä todellisuudessa oletkaan.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Surusunnuntai

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tuohon lapsiasiaan:

Ei tiedetä, oliko itsemurha pitkään harkittu vai hetken tunnelmassa, puolivahingossa.

Sen kumminkin arvaan, ettei itsemurhaajan ajatus mene niin, että hiphei ihqudaa, tää on kivaa, lähdenpä tässä bilettämään ja mitäs noista lapsista. Vaan on henkilökohtainen totaalinen maailmanloppu, surullisin tilanne ikinä, tilanne johon ei ratkaisua näe. Ehkä virheellisesti niin, mutta silti niin todella kokee.
NuoriD

Re: Surusunnuntai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Itsemurhaa suunnitteleva/sen tekevä harvoin uskoakseni näkee tilanteensa realistisesti.

Esim. oma äitini kertoi pari vuotta sitten mulle, että pohti itsemurhaa, kun minä ja veljeni olimme aivan pieniä. Kertoi silloisista ajatuksistaan ja ne olivat aivan epärealistisia. Näki olevansa niin huono ihminen, että aidosti uskoi, että isäni ja lasten kannalta olisi parempi, jos hän olisi kuollut.

Onneksi ei tappanut itseään ja nuo ajatukset ovat jääneet taakse vuosikymmenet sitten. Nyt hän tajuaa, että tuolloin velloneet ajatukset olivat täysin järjettömiä.

Vaikka itsemurhan tehneelle helposti on vihainen, niin tosiasia on, että itsemurhan tehnyt on monesti psykoottisesti masentunut, eikä kykene realistiseen ajatteluun.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Surusunnuntai

Viesti Kirjoittaja Gat »

NuoriD kirjoitti: Esim. oma äitini kertoi pari vuotta sitten mulle, että pohti itsemurhaa, kun minä ja veljeni olimme aivan pieniä. Kertoi silloisista ajatuksistaan ja ne olivat aivan epärealistisia. Näki olevansa niin huono ihminen, että aidosti uskoi, että isäni ja lasten kannalta olisi parempi, jos hän olisi kuollut.
Ihan mahdollista, että Jennikin koki suunnillleen noin. Eli lapset kyllä huomioidaan, mutta johtopäätös on virheellinen. Ei pahuuttaan vaan harhaisena.

Minulla henk. koht. itsemurhaaminen menee niin kuin isäni kerran "filosofoi": Tappaakseen itsensä pitäisi olla aikaansaavalla tuulella. Sitä ei masentuneena ole. Minä en jaksa edes vessaa vetää saati itseäni jojoon. Sitten kun on riittävän aktiivinen olo, silloin ei enää olekaan niin masentunut.
NuoriD

Re: Surusunnuntai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Vielä äidistäni: hän kertoi ajatelleensa, että aluksi olemme tietysti surullisia ja järkyttyneitä, mutta sitten isäni löytää itselleen paremman vaimon ja lapset saavat paremman äidin.

Koko homman tekee erityisen absurdiksi se, että mun äiti oli ja on mielestäni (en tietenkään väitä pystyväni olemaan objektiivinen äitiäni kohtaan) oikein hyvä äiti ja vaimo. Ei ollut mitään realistista syytä, miksi hän ajatteli noin.

Lisäksi hän kertoi, että epärealistisesti näki muut hyvin vahvoina ja itsensä heikkona. Uskoi, että muut kyllä selviävät.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Surusunnuntai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

NuoriD kirjoitti:Itsemurhaa suunnitteleva/sen tekevä harvoin uskoakseni näkee tilanteensa realistisesti.

Esim. oma äitini kertoi pari vuotta sitten mulle, että pohti itsemurhaa, kun minä ja veljeni olimme aivan pieniä. Kertoi silloisista ajatuksistaan ja ne olivat aivan epärealistisia. Näki olevansa niin huono ihminen, että aidosti uskoi, että isäni ja lasten kannalta olisi parempi, jos hän olisi kuollut.
Amen. Äitini veli teki itsemurhan jättäen jälkeensä vaimon ja neljä lasta. Ei se paha olo välttämättä päälle päin näy eivätkä ne harhaiset ajatukset. Hän oli ihana eno meille.

Muutama viikko tämän jälkeen äitini nuorempi veli (eli toinen enoni) teki itsemurhan. Hän oli lapseton.

Sitä on vierestä niin kiva jeesustella, että miten voi jättää lapsensa ja plaa plaa. Helppohan se on päästänsä terveen päivitellä.

Kukaan ei käske hyväksymään, mutta joskus voisi opetella laajentamaan omaa ajatteluaan ja huomata, että ehkä kenties niitä omien arvojen vastaisia ratkaisuja/päätkösiä voi olla mahdollista kuitenkin jollakin tasolla ymmärtää.

Monelle tämä on tietty mahdotonta, koska on niin kiire tuoda itseään esille vähintäänkin pyhimyksensä.
salanikki
Kitinäaddikti
Viestit: 97
Liittynyt: 02.04.2009 19:25

Re: Surusunnuntai

Viesti Kirjoittaja salanikki »

Kreitsu kirjoitti: Monelle tämä on tietty mahdotonta, koska on niin kiire tuoda itseään esille vähintäänkin pyhimyksensä.
Tämän voi myös kääntää toisinpäin ja nostaa itsensä pyhimykseksi, kuten juuri itse teit.

Minun lähipiirissäni ei ole moisia asioita ikinä tapahtunut, joten ymmärrät ymmärtäväisenä ymmärtäjänä varmaan sen, että en osaa ymmärtää asiaa, enkä täten myös nostaa itseäni pilkkaamaksesi pyhimykseksi.

Ja kyllä. Olen vihainen, pettynyt ja surullinen. Säälin erityisesti lapsia ja heidän suurta hämmennystään kun äiti ei enää tulekaan kotiin. Miksi, miksi äiti ei tule kotiin?

masa
lolleroinen ja repskops
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Surusunnuntai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

salanikki kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti: Monelle tämä on tietty mahdotonta, koska on niin kiire tuoda itseään esille vähintäänkin pyhimyksensä.
Tämän voi myös kääntää toisinpäin ja nostaa itsensä pyhimykseksi, kuten juuri itse teit.
Olipas taas ennalta-arvattava kommentti sinulta. Ja arvasin, että juuri sinä tähän tartut.

Ja että tartut vieläpä vain siihen yhteen lauseeseen etkä huomaa, että muu kuin omakohtainen teksti on kirjoitettu "passiivissa". Se ei siis sulje pois sitä, ettenkö laskisi itseänikin mukaan kys. joukkoon.

Mutta sitähän sinä et tajua, koska olet nähtävästi jo päättänyt, mitä muut tarkoittavat vaivautumatta edes lukemaan toisten tekstejä. Sepä vasta onkin avarakatseista, jos mikä.

Loppukommenttiasi en edes jaksa kommenoida. Itse näet ajattelen, että asioita voi ymmärtää tai edes yrittää ymmärtää - toisin kuin sinä - , vaikkei niistä omakohtaisia kokemuksia olisikaan.

Ja ilmoitan jo nyt, etten jatka sinun kanssasi tätä "keskustelua". En pidä "keskustelutyylistäsi" enkä sinusta nettipersoonana (muusta en tiedä, kun en tunne sinua) enkä viitsi haaskata aikaani itselleni merkityksettömään nimimerkkiin. Eläköön valinnanvapaus.
NuoriD

Re: Surusunnuntai

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

salanikki kirjoitti: Olen vihainen, pettynyt ja surullinen. Säälin erityisesti lapsia ja heidän suurta hämmennystään kun äiti ei enää tulekaan kotiin. Miksi, miksi äiti ei tule kotiin?

masa

No niinhän se on. Itsemurhan tekeminen on lähes aina väärä ratkaisu (jos nyt jätetään pois esim. tapaus, jossa henkilöllä olisi parantumaton vaikea etenevä sairaus ja vaikeat kivut).

Äidin tai isän itsemurha on tietenkin pahinta, mitä lapselle voi tapahtua ja se on ehdottoman väärin ja sen tehneelle voi olla siitä vihainen. Silti samalla voi ymmärtää, että ko. henkilö oli sairas ja ei olisi tehnyt kyseistä väärää ratkaisua, jos olisi ollut terve ja olisi pystynyt näkemään tilanteen terveemmin.

Eli em. katsantokannat eivät sulje toisiaan pois.

Lopuksi ilmeinen disclaimer: en puhu erityisesti Geetzusta, en häntä tuntenut muuten kuin netissä. Puhun asiasta yleisellä tasolla.
salanikki
Kitinäaddikti
Viestit: 97
Liittynyt: 02.04.2009 19:25

Re: Surusunnuntai

Viesti Kirjoittaja salanikki »

Kreitsu kirjoitti:Olipas taas ennalta-arvattava kommentti sinulta. Ja arvasin, että juuri sinä tähän tartut.
Tottakai tartuin, koska se oli ilmiselvästi suunnattu minulle. Kukaan muuhan täällä ei ole tekoa kritisoinut niin jyrkästi kuin minä.


En kyllä ymmärrä mitä oikein yrität. Ensin hyökkäät minua kohtaan ja kun sanon että en tiedä miten asiaa pitäisi käsitellä ja että sinä varmaan ymmärrät kun olet vastaavan läpi käynyt, suutut ja vedät kilarit ihan aiheetta.

Kreitsu kirjoitti: Loppukommenttiasi en edes jaksa kommenoida. .
Miksi et. Koskeeko sen ajatteleminen?

Kreitsu kirjoitti: Ja ilmoitan jo nyt, etten jatka sinun kanssasi tätä "keskustelua". En pidä "keskustelutyylistäsi" enkä sinusta nettipersoonana (muusta en tiedä, kun en tunne sinua) enkä viitsi haaskata aikaani itselleni merkityksettömään nimimerkkiin. Eläköön valinnanvapaus.
Tulihan sentään jotain huumoria tähänkin ketjuun. Klassinen itkupotkuraivari, "mä en leikin sun kanssa kun sä oot niin tymä" :rofl:

Mutta vannotuksesi sopii minulle. On nimittäin vaikea keskustella kaiken kokeneen ja nähneen ammattilaisen kanssa näin amatöörinä. Ja myönnän kyllä että minulla on heikkouteni ymmärtämisen suhteen, mutta ehkäpä sinä ymmärrät että minä katselen tätä asiaa perheellisenä pienen pojan isänä. Usko pois, mutta isyys vaikuttaa asiaan paljon ja sumentaa ajattelua.

masa
lolleroinen ja repskops
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Surusunnuntai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

salanikki kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:Olipas taas ennalta-arvattava kommentti sinulta. Ja arvasin, että juuri sinä tähän tartut.
Tottakai tartuin, koska se oli ilmiselvästi suunnattu minulle. Kukaan muuhan täällä ei ole tekoa kritisoinut niin jyrkästi kuin minä.


En kyllä ymmärrä mitä oikein yrität. Ensin hyökkäät minua kohtaan ja kun sanon että en tiedä miten asiaa pitäisi käsitellä ja että sinä varmaan ymmärrät kun olet vastaavan läpi käynyt, suutut ja vedät kilarit ihan aiheetta.

Kreitsu kirjoitti: Loppukommenttiasi en edes jaksa kommenoida. .
Miksi et. Koskeeko sen ajatteleminen?

Kreitsu kirjoitti: Ja ilmoitan jo nyt, etten jatka sinun kanssasi tätä "keskustelua". En pidä "keskustelutyylistäsi" enkä sinusta nettipersoonana (muusta en tiedä, kun en tunne sinua) enkä viitsi haaskata aikaani itselleni merkityksettömään nimimerkkiin. Eläköön valinnanvapaus.
Tulihan sentään jotain huumoria tähänkin ketjuun. Klassinen itkupotkuraivari, "mä en leikin sun kanssa kun sä oot niin tymä" :rofl:

Mutta vannotuksesi sopii minulle. On nimittäin vaikea keskustella kaiken kokeneen ja nähneen ammattilaisen kanssa näin amatöörinä. Ja myönnän kyllä että minulla on heikkouteni ymmärtämisen suhteen, mutta ehkäpä sinä ymmärrät että minä katselen tätä asiaa perheellisenä pienen pojan isänä. Usko pois, mutta isyys vaikuttaa asiaan paljon ja sumentaa ajattelua.

masa
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Surusunnuntai

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

En lisännyt ed. viestiini tekstiä. Lainasin sen siksi omaksi viestikseen, että Masa saa mielenrauhan ja voi lakata editoimasta omaa kommenttiaan.
nastamuumio

Re: Surusunnuntai

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Mä en halua vähätellä kenenkään surua enkä lisätä myrskyä elämän vatamerillä, mutta yksi syy olla ruotimatta itsemurhia hirveän paljon voisi olla se, että itsemurhilla voi olla taipumus ns. tarttua. Osanotot kaikille, jotka tunsivat edesmenneen itselleen läheiseksi.
Vastaa Viestiin