Thorsdag Thor-jumalan päivää!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Thorsdag Thor-jumalan päivää!

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Itselleni tulee sukutilasta mieleen jakamaton kuolinpesä. Jos tila on kerran mennyt yhdelle, niin muut perilliset ovat saaneet jotain kompensaatiota jo aikoinaan, joten mitä sen myyminen kenellekään kuuluu.
Paras päivä ikinä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Thorsdag Thor-jumalan päivää!

Viesti Kirjoittaja Elppis »

exPertti kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Vaikka tää reissu oli sovittu jo hyvissä ajoin, ei tää huonoon saumaan riidan suhteen tullut. Vielä kun ymmärtäis paikallisten puheesta jotain :roll:
Elähän ukko ruppee... :)
Pohjois-Savo vs. Pohjois-Karjala!!!
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Thorsdag Thor-jumalan päivää!

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Elppis kirjoitti:testamentissa tila jaettu sisarusten kesken puoliksi. Reilua, sillä toista ei tila kiinnosta ollenkaan ja haluaisi sen "lihoiksi" samantein. Nyt kaverin äiti ja kaveri yrittävät likvidoida mahdollisimman paljon rahaa omista sijoituksistaan, jotta saavat ostettua tämän tilan itselleen..
Tilanteeseen sen kummemmin puuttumatta perintö jaetaan rintaperillisten kesken aina tasan, jollei testamenttia tms. ole. Perinnönjaossa jokaisella on oikeus myös kaikkeen omaisuuteen eli vaikka puoleen jostain lautasesta toisin kuin avioerossa, jossa tasinko voidaan maksaa rahana. Joten mitään testamenttia tapauksessa ei ole tarvittu.

Jos toinen sisarus haluaisi olla oikein ilkeä, hän myisi oman osuutensa kolmannelle. Toivottavasti ei ole.
Paras päivä ikinä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Thorsdag Thor-jumalan päivää!

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Riemumieli kirjoitti:
Elppis kirjoitti:testamentissa tila jaettu sisarusten kesken puoliksi. Reilua, sillä toista ei tila kiinnosta ollenkaan ja haluaisi sen "lihoiksi" samantein. Nyt kaverin äiti ja kaveri yrittävät likvidoida mahdollisimman paljon rahaa omista sijoituksistaan, jotta saavat ostettua tämän tilan itselleen..
Tilanteeseen sen kummemmin puuttumatta perintö jaetaan rintaperillisten kesken aina tasan, jollei testamenttia tms. ole. Perinnönjaossa jokaisella on oikeus myös kaikkeen omaisuuteen eli vaikka puoleen jostain lautasesta toisin kuin avioerossa, jossa tasinko voidaan maksaa rahana. Joten mitään testamenttia tapauksessa ei ole tarvittu.
Jätin mainitsematta 5% osuuden, joka ystävälläni (eli äitinsä 47.5% ja hänen siskonsa 47,5%) on tästä tilasta. Ajattelin ettei kukaan puuttuisi tohon 50/60-juttuun... no nyt tiiätte!
The great club outshines the individual, always and forever.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Thorsdag Thor-jumalan päivää!

Viesti Kirjoittaja Elppis »

exPertti kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Pohjois-Savo vs. Pohjois-Karjala!!!
wat? Lieksan seudulla murre on sekoitus molempia.
Eikä edes ole! Se on ihan oma murre, tosin samanlaisia sanontojahan on monessa murteessa.

Savolaiset sanoo mun mielestä "elä ukko kehtoo" :D

En siis ruvennut väittelemään, totesin vaan että onhan noissa samanlaisuuksia, mutta kyllä ne ihan eriltä kuulostaa esim. Kuopiossa ja Joensuussa.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Thorsdag Thor-jumalan päivää!

Viesti Kirjoittaja Niba »

Mitäs tiellä huastatten?
Joo Äidin suku on Laatokan karjalaisia mutta, en mielestäni ole sieltä paljoa vaikutusta saanut kuten ylläolevasta pseudomurteesta voi päätellä..
Kuusaalla asuessa oli kaakkois-murteiden itä-hämäläismurteiden ja etelä-savolaisten murteiden kohtauspisteessä.. Ottakaa siitä nyt selvää sitten..

Ainiin..Berlinissä voisi vaikka asua jos viittisi vähän kieltä opiskella, on se vaan niin paljon halvempaa asua siellä? Ja..

Kuva
Pyyhin Netikettiin..
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Thorsdag Thor-jumalan päivää!

Viesti Kirjoittaja Sola »

Mun rakas läppäri lähtee huoltoon.. Onneks on toi vanha paska vie tallella ettei ihan ilman konetta tarvii olla.
Kandeisko mun siirtää kuvat johonki levylle talteen? Onko mahdollista että ne puff-häviäis kun korjaavat noi usb-portit?

Meitsi oli ahkera ja kävi salilla tekees keski- ja yläkroppareenin. Illalla vois käydä vie lenkillä ja klo 22 liimautua sit nelosen ääreen. Top Gun :h:
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Thorsdag Thor-jumalan päivää!

Viesti Kirjoittaja huima »

Sola kirjoitti:Mun rakas läppäri lähtee huoltoon.. Onneks on toi vanha paska vie tallella ettei ihan ilman konetta tarvii olla.
Kandeisko mun siirtää kuvat johonki levylle talteen? Onko mahdollista että ne puff-häviäis kun korjaavat noi usb-portit?
On mahdollista. Itseasiassa monet huollot eivät ota mitään vastuuta mistään datoistasi koneessasi, joten parempi kopioida kaikki talteen eikä itkeä jälkikäteen.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Thorsdag Thor-jumalan päivää!

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Sola kirjoitti:Kandeisko mun siirtää kuvat johonki levylle talteen? Onko mahdollista että ne puff-häviäis kun korjaavat noi usb-portit?
Kandee. Tod.näköisyys häviämiselle on melkosen suuri.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Thorsdag Thor-jumalan päivää!

Viesti Kirjoittaja Elppis »

huima kirjoitti:
Sola kirjoitti:Mun rakas läppäri lähtee huoltoon.. Onneks on toi vanha paska vie tallella ettei ihan ilman konetta tarvii olla.
Kandeisko mun siirtää kuvat johonki levylle talteen? Onko mahdollista että ne puff-häviäis kun korjaavat noi usb-portit?
On mahdollista. Itseasiassa monet huollot eivät ota mitään vastuuta mistään datoistasi koneessasi, joten parempi kopioida kaikki talteen eikä itkeä jälkikäteen.
Se on enemmän sääntö kuin poikkeus, että kone on tyhjä kun tulee huollosta.
The great club outshines the individual, always and forever.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Thorsdag Thor-jumalan päivää!

Viesti Kirjoittaja Sola »

Kiitos murustit!
Sit mun tarvii lähtee ostoksille. Kait nuo jonkinmoiselle levylle sit pitää polttaa. Ei perkele mä vihaan tämmösiä juttuja.
Manaaja

Re: Thorsdag Thor-jumalan päivää!

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Ulkoinen kovalevy on todennäköisesti hermoja rasittamattomampi ratkaisu kuin levyjen polttaminen.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Thorsdag Thor-jumalan päivää!

Viesti Kirjoittaja Sola »

^Mistä niitä saa? Tyyliin Anttila, Tarjoustalo, Prisma?
Mistä mä tiedän minkä kokosen mä tarviin? Onko ne kalliita? Miten se kiinnitetään tähän läppäriin? Apua!
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Thorsdag Thor-jumalan päivää!

Viesti Kirjoittaja huima »

Sola kirjoitti:^Mistä niitä saa? Tyyliin Anttila, Tarjoustalo, Prisma?
Mistä mä tiedän minkä kokosen mä tarviin? Onko ne kalliita? Miten se kiinnitetään tähän läppäriin? Apua!
verkkokauppa.com tai melkein mikä tahansa isompi elektroniikkaliike / tavaratalo.

Kuinka iso on läppärisi kovalevy? Todennäköisesti kuitenkin alle teratavun ( 1000 gigatavua ), joten tuollaisen ison kovalevyn saat 89 eurolla verkkokaupasta USB-liitännällä.

Tulee siis usb-porttiin kiinni.

Jos taas USB-portit ovat koneessasi rikki ja löytyy firewire-portti, niin ota kovalevy joka menee siihen kiinni.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Thorsdag Thor-jumalan päivää!

Viesti Kirjoittaja Sola »

En mä kyllä malttais tilata vaan kun se pitäis heti saada. Tänään.
Ja mä oon niin tollo et en mä tiedä kuin iso kovalevy täs on ja en tiiä mistä se katotaan. Joo joo, saa pilkata.
Usbiportit on rikki joten mikä ihme on firewire-portti?
Gaia

Re: Thorsdag Thor-jumalan päivää!

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Sola kirjoitti: mikä ihme on firewire-portti?
Varustettu seuraavanlaisella symbolilla:
Kuva

Kuva
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Thorsdag Thor-jumalan päivää!

Viesti Kirjoittaja Sola »

^Kiitos :) Mut ei oo tommosta. Löytyy semmoset mis lukee hdmi, o jossa vaakasuora viiva/sata ja sitten joku semmonen missä on kolme jotain kuvaa pyramidin muodossa.
Et silleen... Tää on edelleen ihan perseestä tää juttu.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Thorsdag Thor-jumalan päivää!

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Sola kirjoitti:En mä kyllä malttais tilata vaan kun se pitäis heti saada. Tänään.
Sieltä verkkokaupasta saa, kun menee hakemaan.
Manaaja

Re: Thorsdag Thor-jumalan päivää!

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^^ Toi (e-)sata kelpaa kanssa, kunhan kattoo että ulkoisessa kovalevyssä on kans sataliitäntä. Vois ehkä olla helpointa kantaa ko. kone jonnekin verkkokaupan palvelutiskille ja kysyä auttavaiselta nörttisedältä mitä tarviit siihen väliin.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Thorsdag Thor-jumalan päivää!

Viesti Kirjoittaja Sola »

Voi pylly kun toi verkkokauppa.com on niin kaukana. Tai sit mä oon vaan laiska.

Ok, kiitos kaikille neuvoista. Mä kehittelen jotain et saan koneen kuntoon ja kuvat talteen.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Thorsdag Thor-jumalan päivää!

Viesti Kirjoittaja huima »

Sola kirjoitti:Voi pylly kun toi verkkokauppa.com on niin kaukana. Tai sit mä oon vaan laiska.
Oot laiska.

Sähän asuit Helsingissä, joten tunnissa pääset verkkokauppaan helposti. Jos kuvat ja muut tiedostosi eivät ole bacuppien ottamiseen käytetyn tunnin arvoisia sinulle, niin sitten ne eivät ole. Toki jos ne mahtuvat sinulla yhdelle rompulle tms. niin anna palaa.
Sola
Kitinän uhri
Viestit: 673
Liittynyt: 19.06.2010 18:54

Re: Thorsdag Thor-jumalan päivää!

Viesti Kirjoittaja Sola »

^En muuten asu.
Ja ei mulla oo koneella kun jonkun verran kuvia mitä tarvii ottaa talteen. Ja todellakin otan talteen tavalla tai toisella, ne on mulle tärkeitä.

E: Tässä tää kone nyt raksuttaa ja siirtää niitä levylle. Ei noita kuvia oo kauheesti kerennyt vielä kertyä..
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Thorsdag Thor-jumalan päivää!

Viesti Kirjoittaja annepa »

annepa kirjoitti:
masa kirjoitti:jos e maali on siis lasissa itsessään, eikä karmeissa, voi sen notkistumiseen riittää pienikin lämpö..Sit se lähtee ihan kuorimalla pois.
On lasissa, ei karmeissa. Ei ole raappaa mut kait sitä jonku lätkän löytää tähän hätään.
No ni en jaksanu hiustenkuivaajalla. Ostin raapan. Se on hyvä! Pitää kuitenkin liettäkin puhistella, eli ei ole pelkkään ikkunakäyttöön. Kohta on ikkuna puhdas!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Thorsdag Thor-jumalan päivää!

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Oonko mä ainoa joka kuvittelee, että ton autistisen pojan katoamiseen liittyy jotain todella karmivaa...?
Manaaja

Re: Thorsdag Thor-jumalan päivää!

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

^ Mistä puhut?
Vastaa Viestiin