Keskiviikko alkoi Ukon puheita kuunnellen

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Parempi Grillausväline?

Muurikka
1
14%
Grilli
6
86%
 
Ääniä yhteensä: 7

milli

Re: Keskiviikko alkoi Ukon puheita kuunnellen

Viesti Kirjoittaja milli »

viitaten aikaisempaan postaukseeni

http://didikokkaa.blogspot.com/2010/08/ ... nssit.html

mumbs mumbs
ninnithequeen

Re: Keskiviikko alkoi Ukon puheita kuunnellen

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

sipsi kirjoitti: (Seuraavaks guuglaan ne partsivaunut.)
Kulta. Mul on kahet ku haet.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Keskiviikko alkoi Ukon puheita kuunnellen

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Taas lauloi timanttilaikka. Kalliossa alkaa nyt olemaan tarvittava kolo salaojaputkelle ja sepelille. Tällä viikolla sokkelissa ja anturassa bitumisively ja bitumihuopa paikallaan. Josko ensi viikolla saisi putket+kaivot paikalleen.

Suihkuun ja tunti etätöitä jäljellä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
SikaMika

Re: Keskiviikko alkoi Ukon puheita kuunnellen

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Miksi mä joudun lähes vastoin tahtoani tekemisiin kaikkien paskojen tv-ohjelmien kanssa? Viime vuonna olin melkein päätyä BB-taloon joulupukiksi ja huomenna pitäisi roudailla Tanssii tätien kanssa -lavasteita ilmeisesti studiollensa. Flunssa on onneksi hieman helpottanut, tänä aamuna olisin ollut liian kuollut poistumaan ulko-ovesta.

Lopputyön purkituksen jälkeen takki ollut hieman tyhjä. Olisi aikaa tehdä kaikkea sitä, mihin ei aikaisemmin mukamas ollut aikaa kun piti mukamas tehdä lopputyötä, mutta sitten tuli tää flunssa joka rajoittaa hyvin pitkälle tekemistä juuri nyt. Olen lukenut paljon ja katsellut leffoja/televisiota, mutta päällä on melkoinen vimma päästä tekemään jotain uutta ja erityisesti urheilemaan. Onneksi koulu alkaa pian, odotan sitä innolla; samaa intoa ei olisi ollut alkaa hakeutumaan nykyistä koulutusta vastaaviin töihin saati jatkaa nykyisissä.
Uuden opinahjon opiskelijajärjestöltä on tipahdellut propagandalehtisiä postiluukkuun tiuhaan tahtiin, koko syksy näyttäisi melko tiiviiltä paketilta jos meinaa selviytyä kunnialla kännissä läpi kaikkien kekkerien. Ja opiskellakin kai pitäisi. Homma ei voi olla täysin perseestä, jos ekat ilmaisen viinan bileet ovat jo ennen koulun alkua ja sitä seuraavat koulupäivinä nro. 3 ja 4! Jopa normaalisti läpeensä tylsä kerhotoiminta näyttää mielenkiintoiselta: löytyy Jaloviinakerhoa, viinikerhoa, purjehduskerhoa ja porvarikerhoa; samaa settiä eri nimikkeillä! :h:
elco

Re: Keskiviikko alkoi Ukon puheita kuunnellen

Viesti Kirjoittaja elco »

SikaMika kirjoitti: Uuden opinahjon opiskelijajärjestöltä on tipahdellut propagandalehtisiä postiluukkuun tiuhaan tahtiin, koko syksy näyttäisi melko tiiviiltä paketilta jos meinaa selviytyä kunnialla kännissä läpi kaikkien kekkerien. Ja opiskellakin kai pitäisi. Homma ei voi olla täysin perseestä, jos ekat ilmaisen viinan bileet ovat jo ennen koulun alkua ja sitä seuraavat koulupäivinä nro. 3 ja 4! Jopa normaalisti läpeensä tylsä kerhotoiminta näyttää mielenkiintoiselta: löytyy Jaloviinakerhoa, viinikerhoa, purjehduskerhoa ja porvarikerhoa; samaa settiä eri nimikkeillä! :h:
Ja sähän tunnetusti olet niin vanha, että sä voisit olla niiden sun uusien teiniopiskelijatyttöskolleegojen faija.
NuoriD

Re: Keskiviikko alkoi Ukon puheita kuunnellen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

SikaMika kirjoitti: Uuden opinahjon
Et oo ajatellu jo töihin mennä? :twisted:
Gaia

Re: Keskiviikko alkoi Ukon puheita kuunnellen

Viesti Kirjoittaja Gaia »

NuoriD kirjoitti:
SikaMika kirjoitti: Uuden opinahjon
Et oo ajatellu jo töihin mennä? :twisted:
Eiks se mahda olla mukavampaa opiskella eläkeikään saakka :P
Charles Caldwell

Re: Keskiviikko alkoi Ukon puheita kuunnellen

Viesti Kirjoittaja Charles Caldwell »

Gaia kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
SikaMika kirjoitti: Uuden opinahjon
Et oo ajatellu jo töihin mennä? :twisted:
Eiks se mahda olla mukavampaa opiskella eläkeikään saakka :P
Mut mistä se eläke sille kertyy? Mun pussista?
Gaia

Re: Keskiviikko alkoi Ukon puheita kuunnellen

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Charles Caldwell kirjoitti:
Gaia kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Et oo ajatellu jo töihin mennä? :twisted:
Eiks se mahda olla mukavampaa opiskella eläkeikään saakka :P
Mut mistä se eläke sille kertyy? Mun pussista?
No mistä se kansaneläkkeen perusosa nyt ikinä kertyykään. Emt.
NuoriD

Re: Keskiviikko alkoi Ukon puheita kuunnellen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Yleisellä tasolla: jos ei tee koskaan työtä, niin kansaneläkettähän sitä sitten lopulta saa. Se maksetaan verovaroista tietääkseni (joka tapauksessa työssä käyvät sen maksavat, työtä tekemättömät eivät voi olla nettomaksajia).
NuoriD

Re: Keskiviikko alkoi Ukon puheita kuunnellen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Kun aloitin lääkiksessä 19-vuotiaana, niin meillä oli kurssilla yksi hemmo, joka oli 25 tai 26. Tuntui kauhean vanhalta. Ajattelin, että miten noin wanha enää ryhtyy uutta ammattia opiskelemaan.

Elco jo totesikin, että Sikahan voisi melkein olla nuorimpien opiskelijoiden isä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Keskiviikko alkoi Ukon puheita kuunnellen

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriD kirjoitti:Kun aloitin lääkiksessä 19-vuotiaana, niin meillä oli kurssilla yksi hemmo, joka oli 25 tai 26. Tuntui kauhean vanhalta. Ajattelin, että miten noin wanha enää ryhtyy uutta ammattia opiskelemaan.
Mun 32-vuotias ystävätär ilmoitti hankkineensa pääsykoekirjat ja pyrkivänsä ens vuonna lääkikseen. Saatoin ehkä hieman nostella kulmakarvojani...
NuoriD

Re: Keskiviikko alkoi Ukon puheita kuunnellen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Vesper kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Kun aloitin lääkiksessä 19-vuotiaana, niin meillä oli kurssilla yksi hemmo, joka oli 25 tai 26. Tuntui kauhean vanhalta. Ajattelin, että miten noin wanha enää ryhtyy uutta ammattia opiskelemaan.
Mun 32-vuotias ystävätär ilmoitti hankkineensa pääsykoekirjat ja pyrkivänsä ens vuonna lääkikseen. Saatoin ehkä hieman nostella kulmakarvojani...
Puuma huudettu!
elco

Re: Keskiviikko alkoi Ukon puheita kuunnellen

Viesti Kirjoittaja elco »

Vesper kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Kun aloitin lääkiksessä 19-vuotiaana, niin meillä oli kurssilla yksi hemmo, joka oli 25 tai 26. Tuntui kauhean vanhalta. Ajattelin, että miten noin wanha enää ryhtyy uutta ammattia opiskelemaan.
Mun 32-vuotias ystävätär ilmoitti hankkineensa pääsykoekirjat ja pyrkivänsä ens vuonna lääkikseen. Saatoin ehkä hieman nostella kulmakarvojani...
Itse olen täysinoppinut. Onneksi, sillä jos nyt pitäisi mennä YO-kirjoituksiin tai autokouluun - yliopistosta nyt puhumattakaan - niin ei olisi mitn mahdollisuuksia valmistua.

Tein tosin ammatillisen sertifioinnin ja SSI:n nitrox-kurssin niinkin myöhään kuin 2008.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Keskiviikko alkoi Ukon puheita kuunnellen

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriD kirjoitti:Puuma huudettu!
Mä vähän luulen, että se sisuuntui joissain kekkereissä, jossa joku miehensä ystävistä oli arvostellut miestä "vähän yksinkertaiseksi mutta harmittomaksi". Miehensä kun taitaa olla kaveriporukan ainoa duunari akateemisten seassa. Mä olisin lähinnä nauranut letkautukselle, mutta ystävättärelläni se taisi mennä suoraan ihon alle.
Mutta eihän siinä mitään. Nostan hattua ja niiaan syvään, jos pääsee opiskelemaan ja joskus jopa valmistuukin.
NuoriD

Re: Keskiviikko alkoi Ukon puheita kuunnellen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Vesper kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Puuma huudettu!
Mä vähän luulen, että se sisuuntui joissain kekkereissä, jossa joku miehensä ystävistä oli arvostellut miestä "vähän yksinkertaiseksi mutta harmittomaksi". Miehensä kun taitaa olla kaveriporukan ainoa duunari akateemisten seassa. Mä olisin lähinnä nauranut letkautukselle, mutta ystävättärelläni se taisi mennä suoraan ihon alle.
Mutta eihän siinä mitään. Nostan hattua ja niiaan syvään, jos pääsee opiskelemaan ja joskus jopa valmistuukin.
Siis ymmärsinkö oikein, että kun miestä arvosteltiin, niin vaimo päätti lähteä opiskelemaan?

Does not compute.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Keskiviikko alkoi Ukon puheita kuunnellen

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriD kirjoitti:Does not compute.
Ei kai se miestäänkään voi pakottaa? Mutta näin mä asian ymmärsin, vaikka kyseinen motiivi kyllä kiistettiinkin...

Jos mulla olis noin typeriä akateemisia ystäviä, irtisanoutuisin niistä välittömästi. Mutta tapansa kullakin.
Dumis

Re: Keskiviikko alkoi Ukon puheita kuunnellen

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Vesper kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Does not compute.
Ei kai se miestäänkään voi pakottaa?
Juuei, mutta mikä hyöty sun ystävättärelle on siitä että hän menee opiskelemaan lekuriksi? Sittenhän ne urpot akadeemiset nauraa kahta kovemmin "harmittomalle" duunarille kun akkakin on vielä paremmin koulutettu :D

Mä näyttäisin arsetta ihan kaikille! Stupiidos!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Keskiviikko alkoi Ukon puheita kuunnellen

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Dumis kirjoitti:Juuei, mutta mikä hyöty sun ystävättärelle on siitä että hän menee opiskelemaan lekuriksi?
No vitustako minä sen tiedän? Annanko numeron, voit soittaa sille?
SikaMika

Re: Keskiviikko alkoi Ukon puheita kuunnellen

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Kuten olen jo aimmin rodennut, niin kun paskat on jo housussa, niin on turha rypistellä. Vaihtoehtoja on kaksi: pyrkiä hakeutumaan nykyisen koulutuksen mukaisiin töihin nyt, tai hakea tulevan koulutuksen mukaisiin töihin 5 vuoden päästä (käytännössä varmasti jo aikaisemmin). Vaihtoehto 1 tarjoaa kurjat näkymät: sätkimistä enempi&vähempi alan paskahommissa, palkkakehitys maltillista loppuun saakka (uraputkessa pitäisi olla jo). Kakkoseen laitto kuulostaa paremmalta: arvostetumpi ja monialaisempi koulutus ( = parempi liksa, paremmat hommat, mahdollisuus vielä jonkinlaiseen urakehitykseen), paremmat mahdollisuudet laittaa eläkeiässä raha tekemään työ puolestani.

Kuinka moni valitsisi tilanteessani ykkösvaihtoehdon? Huom. erilaiset valinnat menneisyydessä eivät ole vaihtoehto, ellet omaa pitävää näyttöä aikamatkailun mahdollisuudesta.
NuoriD

Re: Keskiviikko alkoi Ukon puheita kuunnellen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

SikaMika kirjoitti:Kuten olen jo aimmin rodennut, niin kun paskat on jo housussa, niin on turha rypistellä. Vaihtoehtoja on kaksi: pyrkiä hakeutumaan nykyisen koulutuksen mukaisiin töihin nyt, tai hakea tulevan koulutuksen mukaisiin töihin 5 vuoden päästä (käytännössä varmasti jo aikaisemmin). Vaihtoehto 1 tarjoaa kurjat näkymät: sätkimistä enempi&vähempi alan paskahommissa, palkkakehitys maltillista loppuun saakka (uraputkessa pitäisi olla jo). Kakkoseen laitto kuulostaa paremmalta: arvostetumpi ja monialaisempi koulutus ( = parempi liksa, paremmat hommat, mahdollisuus vielä jonkinlaiseen urakehitykseen), paremmat mahdollisuudet laittaa eläkeiässä raha tekemään työ puolestani.

Kuinka moni valitsisi tilanteessani ykkösvaihtoehdon? Huom. erilaiset valinnat menneisyydessä eivät ole vaihtoehto, ellet omaa pitävää näyttöä aikamatkailun mahdollisuudesta.
Jos asiaa ajattelee rahan kannalta, niin mahdatko koskaan saada viiden vuoden lisäkoulutuksen aikana menettämiäsi rahoja takaisin?

Jos esim tienaisit 30 000 vuodessa, niin menetät viidessä vuodessa 150 000.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Keskiviikko alkoi Ukon puheita kuunnellen

Viesti Kirjoittaja huima »

NuoriD kirjoitti:Jos asiaa ajattelee rahan kannalta, niin mahdatko koskaan saada viiden vuoden lisäkoulutuksen aikana menettämiäsi rahoja takaisin?

Jos esim tienaisit 30 000 vuodessa, niin menetät viidessä vuodessa 150 000.
Sika tekee ihan fiksua ratkaisua.

1) on ollut selvää, että paloa ja halua ei IT-tuotantotason hommiin ole kun lopputyönkin väsääminen on ollut tervanjuontia

2) tuotantotöissä epävarmuus on aina paikalla ja kehittyminen aina pakollista, koska teknologioita uusitaan koko ajan

3) Sika ei ole enää parhaassa iässä tekemään niitä hommia: ei ole nuori ja naiivi, nähnyt jo maailmaa ja tietää ettei töitä tekemällä kunniaa saa

Toisinsanoen Sikalla on paljon paremmat mahdollisuudet pärjätä vaikka IT-alalla managerina, missä hommassa taas ko. lisäkoulutus ei ole lainkaan huono asia.

Sitäpaitsi hävitty 150 tonnia on pieni raha siitä, että Sika pääsee kylvämään viideksi vuodeksi lähes neitseellistä fuksipeltoa.
Chap

Re: Keskiviikko alkoi Ukon puheita kuunnellen

Viesti Kirjoittaja Chap »

NuoriD kirjoitti:Jos asiaa ajattelee rahan kannalta, niin mahdatko koskaan saada viiden vuoden lisäkoulutuksen aikana menettämiäsi rahoja takaisin?

Jos esim tienaisit 30 000 vuodessa, niin menetät viidessä vuodessa 150 000.
Jos ansaitsee 10 k€ enemmän vuodessa uudella koulutuksella, maksaa koulutus itsensä takaisin 15 vuodessa. Tai toki siinä menee vähän pidempään kun huomioi rahan aika-arvon.
NuoriD

Re: Keskiviikko alkoi Ukon puheita kuunnellen

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Chap kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Jos asiaa ajattelee rahan kannalta, niin mahdatko koskaan saada viiden vuoden lisäkoulutuksen aikana menettämiäsi rahoja takaisin?

Jos esim tienaisit 30 000 vuodessa, niin menetät viidessä vuodessa 150 000.
Jos ansaitsee 10 k enemmän vuodessa uudella koulutuksella, maksaa koulutus itsensä takaisin 15 vuodessa. Tai toki siinä menee vähän pidempään kun huomioi rahan aika-arvon.
Kaksi asiaa tosiaan:

1) diskonttaus. 10 000 tänä vuonna on arvokkaampi kuin 10 000 viiden vuoden kuluttua.

2)progressivinen verotus leikkaa osan palkankorotuksesta.
Chap

Re: Keskiviikko alkoi Ukon puheita kuunnellen

Viesti Kirjoittaja Chap »

NuoriD kirjoitti:2)progressivinen verotus leikkaa osan palkankorotuksesta.
No minä oletin tietty, että puhutaan nettopalkoista. Muutenhan ei todellisuudessa häviä sitä 150 k€.
Vastaa Viestiin