Hörhö-o-meter

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Hörhö-o-meter

Ilmastonmuutos on valhetta
3
12%
Kovat rasvat ovat terveellisiä
1
4%
Yhdysvaltalaiset räjäyttivät WTC:n tornit
5
20%
Kuussa ei käyty
0
Ei ääniä
Elvis elää
0
Ei ääniä
Sähköallergia on totta
2
8%
Homeopatia toimii
0
Ei ääniä
Rokotteista on enemmän haittaa kuin hyötyä
2
8%
Amalgaamipaikat aiheuttavat sairauksia
0
Ei ääniä
Jos syö vähemmän kuin kuluttaa, ei silti aina laihdu
4
16%
Muu, mikä?
0
Ei ääniä
Ei mikään näistä
8
32%
 
Ääniä yhteensä: 25

NuoriD

Re: Hörhö-o-meter

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

exPertti kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Jos suositukset ovat silloin, että voi on terveellistä, ilmastonmuutos on peruttu ja George Bush jäi kiinni WTC:n räjäyttämissuunitelman kanssa, niin sitten mennään niillä ja todetaan, että 10 vuotta sitten oltiin ilmeisesti väärässä.
että ei harmita, jos paljastuukin että buskan suositukset olisivat tuhonneet muuten hyvässä nousussa olevan kansanterveyden?
No voi olla, mutta turha murehtia asiaa etukäteen.
Zeb

Re: Hörhö-o-meter

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Suhtauden hieman epäillen siihen onko kuussa todella käyty. Jos siellä on käyty, niin miksei ole käyty siellä tai millään planeetoista myöhemmin?

*rapistelee keittiöfoliopakettia*

Minusta on kurjaa että Puskaa noin ahdistellaan, koska eihän hän ole missään vaiheessa mitään ihmeempiä virheitä tehnyt. Suosituksissa toki on aiemmin liian vähän painotettu täysjyväviljatuotteiden etuja, mutta ei niissä mitään isompaa ole metsässä ollut. Mutta kansan silmissä Foliohattu-Heikkilä ja tämä eilinen kalkkia kalisteleva pyyteetön pillerikauppias on sitten kai vaan niin paljon seksikkäämpiä tai jotain.

Annepa: Miten niin ei ole osoitettu eläinrasvojen ja sydäntautien välistä yhteyttä? Minulle ainakin riittää se jos eläinrasvojen ja korkean kolesterolin välinen yhteys on osoitettu ja samoin korkean kolesterolin ja sydäntautien.

Onhan sydäntautikuolleisuus vaikka viidenkymmenen vuoden aikana pudonnut selvästi tai siirtynyt vanhempiin ikäluokkiin ihmisten eläessä pidempään, ja tämä samaan aikaan kun ollaan siirrytty eläinrasvoista pehmeisiin rasvoihin. Nyt toki ongelmana on väestön lihoaminen ja sitä myötä aikuisiän diabeteksen räjähdysmäinen lisääntyminen, ja se diabetes sitten puolestaan lisää sydäntauteja. Ongelma ei siis edelleenkään ole ravitsemussuositukset vaan se ettei niitä noudateta.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hörhö-o-meter

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

WTC-iskut kuulostavat vähän samalta kuin Mainilan laukaukset ja Puolan aggressio Kansallissosialistista Saksaa vastaan.
Paras päivä ikinä.
NuoriD

Re: Hörhö-o-meter

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Zeb kirjoitti: eilinen kalkkia kalisteleva pyyteetön pillerikauppias on sitten kai vaan niin paljon seksikkäämpiä tai jotain.
Olen jo kaksi kertaa kirjoittanut tämän tänään kitinään, mutta laitetaan vielä kolmas kerta:

Se eilinen naiskirurgi stilettikoroissaan oli kyllä huh huh. Lady Dominat eivät ole mun kahvikuppini. Pelottava ilmestys.
NuoriD

Re: Hörhö-o-meter

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Zeb kirjoitti:Suhtauden hieman epäillen siihen onko kuussa todella käyty. Jos siellä on käyty, niin miksei ole käyty siellä tai millään planeetoista myöhemmin?

*rapistelee keittiöfoliopakettia*
Occamin partaveitsi voittaa foliopaketin.
Zeb

Re: Hörhö-o-meter

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Mikä ihme siinä muuten on että kirurgien keskuudesta löytyvät useimmat lääkärihörhöt? Onko niillä teoriaopinnot jääneet aikanaan kokonaan lukematta vai mikä on? Eikös Stilettikorkonaisen lisäksi myös Heikkilä ja tohtori Tolonen ole kirurgeja? (Vai onko se Tolonen edes olemassa oikeasti?)
Manaaja

Re: Hörhö-o-meter

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vaikka sanavalinta ja -asettelu onkin provokatiivinen, valitsin kovien rasvojen "terveydellisyyden". En itse pitäisi niitä ihan suoranaisesti terveellisinä, mutta välttämättömämpinä kuin mitä rasvan demonisoinnilla luoduilla mielikuvilla on saatu aikaan. Ihmisen soluseinät, aivot jne. koostuvat hyvin suureksi osaksi kovasta rasvasta. Näitä rasvoja oikeasti tarvitaan, että kroppa pysyy kasassa. Mä en ole ymmärtänyt että missä vaiheessa ollaan tultu siihen tulokseen, että niiden ravintoaineiden nauttiminen mistä me ollaan rakentuneita, onkin vaarallista.

Se mistä ihmisen kroppa veden lisäksi käytännössä sataprosenttisesti rakentuu, on proteiinit, rasvat ja kalsium. Hiilihydraateista ei rakennu mitään. Ne ovat ainoastaan puhdasta polttoaine-/sokerienergiaa joka rasittaa aineenvaihduntaa, verenkiertoelimistöä ja sisäelimiä kun sitä nautitaan enemmän kuin mitä fyysisen rasitteen aiheuttama energiantarve ihmisellä on. Normaalia toimistotyötä tekevän, ei kävelyä kummoisempaa liikuntaa harrastavanhan ei elimistön toiminnan kannalta olisi pakko nauttia hiilareita käytännössä ollenkaan, vaan maksa pystyy glukoneogeneesin avulla muodostamaan tarvittavan sokerin vereen itsekin ilman hiilihydraatteja. Maksa on muuten aivan käsittämätön biokemiallinen monitaitaja. Heil Maksa!

Pahoittelen siis jos odotitte multa kalorivastauksen pallottamista. Sen verran voin asiaan sanoa, että olen laskenut viimeiset 3kk pilkuntarkasti kaikki kalorit mitä olen suuhuni työntänyt. Sillä perusteella olen tehnyt itsestäni seuraavanlaisia havaintoja:

- Elimistö ei ole polttouuni
- Elimistön energiahyötysuhde muuttuu riippuen siitä minkälaisia aineita ja missä suhteissa kroppaan tankataan
- Tästä johtuen kalorit ovat suuntaa-antavia, mutta niiden pohjalta ei voida laskea kovin tarkkoja muutoksia kehon painossa
- Miedon alkoholin ja nopeiden hiilihydraattien yhdistelmä on pahempi ja lihottavampi kuin mitä kaloreista voisi päätellä
- Väkevän alkoholin sisältämä energia taas ei imeydy kehoon niinkuin kaloreista voisi päätellä
- Hiilihydraattien ohjeenmukainen nauttimien aiheuttaa sen, että keholla on työkalut imeä tankatusta ravinnosta kaikki mahdollinen energia talteen ja jopa ylittää laskennallinen painonlisääntyminen (joka saattaa johtua ylimääräisen nesteen sitoutumisesta prosessissa)
- Hiilihydraattien tietoinen vähentäminen laskee ravinnon talteenoton hyötysuhdetta tasolle, jolla kaloriteoria pätee tai jopa alittuu
- Virallisterveellinen, suositusten mukainen ruokavalio laskennallisine peruskulutuksineen kiihdyttää jostain syystä ravinnon talteenoton kuitenkin sellaiselle tasolle, joka vaatisi vastapainoksi enemmän MET-minuutteja kuin mitä ehdin harrastaa (1200-1500/viikko)
Viimeksi muokannut Manaaja, 17.09.2010 14:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Zeb

Re: Hörhö-o-meter

Viesti Kirjoittaja Zeb »

NuoriD kirjoitti:
Zeb kirjoitti:Suhtauden hieman epäillen siihen onko kuussa todella käyty. Jos siellä on käyty, niin miksei ole käyty siellä tai millään planeetoista myöhemmin?

*rapistelee keittiöfoliopakettia*
Occamin partaveitsi voittaa foliopaketin.
Voitko vääntää rautalangasta tai foliosta? Occamin partaveitsen mentävä aukko sivistyksessä.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Hörhö-o-meter

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

NuoriD kirjoitti:Älä tulkitse, vaan pallota vain se, mitä siinä lukee.

Vielä on kaksi yhteyttäjää tai pyhällä hengellä/ikiliikkujalla matkustavaa jäljellä.
No tuohan on ihan turha kohta, jos sitä ei saa tulkita järkevämmäksi. Ei kukaan voi uskoa, että syömällä vähemmän kuin tosiasiassa kuluttaa ei laihtuisi. Tai no joo, olihan tuossa jokin aika juttua siitä auringonvalolla elävästä intialaismiehestä, mutta hän tuskin on rekkautunut Kitinään.
Zeb

Re: Hörhö-o-meter

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Manaaja kirjoitti:Ihmisen soluseinät, aivot jne. koostuvat hyvin suureksi osaksi kovasta rasvasta. Näitä rasvoja oikeasti tarvitaan, että kroppa pysyy kasassa. Mä en ole ymmärtänyt että missä vaiheessa ollaan tultu siihen tulokseen, että niiden ravintoaineiden nauttiminen mistä me ollaan rakentuneita, onkin vaarallista.
Ei kukaan ole väittänyt etteikö kovaa rasvaa saisi syödä yhtään. Maksa kuitenkin kokkaa kolesterolit omiin tarpeisiin ihan itse, ja useimmilla ylikin sen oman tarpeen. LDL-kolesterolin taso 0.5 riittää ihmiselle, länsimaisella ihmisellä se on yleensä tasoa 3-5 tai jopa enemmän. Luonnonkansoilla taas noin 1, eikä heillä esiinny sepelvaltimotautia. Sokereista taas, mm. aivot käyttävät energianlähteenään lähinnä glukoosia, eli yhtä hyvin voisi tätä käyttää perusteluna sokerin terveellisyydelle kuin tuota sinun rakennusainehypoteesia. En siis itse ole sitä mieltä että sokeri olisi myöskään terveellistä vähänkään enemmissä määrin syötynä, kuten eivät eläinrasvatkaan.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Hörhö-o-meter

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Zeb kirjoitti:Minusta on kurjaa että Puskaa noin ahdistellaan, koska eihän hän ole missään vaiheessa mitään ihmeempiä virheitä tehnyt.
Mun mielestä se on kyllä ikävä virhe, että ei myönnä tutkimuksella hankkimansa tiedon puutteellisuutta, kun ilmenee että tutkimus ei olekaan toistettavissa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Hörhö-o-meter

Viesti Kirjoittaja annepa »

Zeb kirjoitti: Annepa: Miten niin ei ole osoitettu eläinrasvojen ja sydäntautien välistä yhteyttä? Minulle ainakin riittää se jos eläinrasvojen ja korkean kolesterolin välinen yhteys on osoitettu ja samoin korkean kolesterolin ja sydäntautien.
Itsehän en ole tutkimuksia tehnyt tai hakenut joten nyt puhun ihan kuulopuheita. Näissä rasvaohjelmissa ja monessa muussakin paikassa on peräänkuulutettu tällaisia tutkimuksia eikä niitä ole saatu. Samaten Pohjois-Karjala-projekin tulokset on lytätty. Voin kyllä katsoa sen maanantaisen MOTin uudestaab ja kirjoittaa ohjelmassa sanellut asiat tänne, jos et itse jaksa/halua/pysty ohjelmaa katsoa.

Millä sitten perustellaan se, että kun ihmiset siirtyy atkinsille tai dukanille tai mille vaan VHH-korkea rasva-dieetille niin kolesteroliarvot paranee? Näissäkään ei tietysti ole kyse tutkimuksesta, mutta jos esim 1000 ihmistä tällaista raportoisi niin ei voida enää sanoa että kyse on yksittäistapauksesta.

Käsittääkseni korkealla kolesterolilla voi olla yhteys sydäntautikuolleisuuteen mutta onko se ainoa tekijä? Mikä muu on muuttunut kuin eläinrasvojen kuluttaminen?

Edelleen toitotan, että onko parempi kuolla saappaat jalassa maha täynnä läskisoosia vai elää 30v mätösäkkinä insuliinia piikittäen? Itselleni, kuten sanoin, ensinmainittu sopisi paremmin.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Manaaja

Re: Hörhö-o-meter

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Zeb kirjoitti:Mikä ihme siinä muuten on että kirurgien keskuudesta löytyvät useimmat lääkärihörhöt? Onko niillä teoriaopinnot jääneet aikanaan kokonaan lukematta vai mikä on?
Veikkaan että kyse on pikemminkin siitä, että näillä kavereilla on ollut työssään näkemän perusteella aihetta kyseenalaistaa nimenomaan ne 70-luvulta periytyvät teoriaopintonsa, eivätkä vain kuvittele olevan muuttuvassa maailmassa niitä suurimpia asiantuntijoita vanhentuneen tiedon valossa.
Zeb kirjoitti:Minulle ainakin riittää se jos eläinrasvojen ja korkean kolesterolin välinen yhteys on osoitettu
Missä ja millä tavalla tämä on tehty?
NuoriD

Re: Hörhö-o-meter

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

EveryWoman kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Älä tulkitse, vaan pallota vain se, mitä siinä lukee.

Vielä on kaksi yhteyttäjää tai pyhällä hengellä/ikiliikkujalla matkustavaa jäljellä.
No tuohan on ihan turha kohta, jos sitä ei saa tulkita järkevämmäksi. Ei kukaan voi uskoa, että syömällä vähemmän kuin tosiasiassa kuluttaa ei laihtuisi.
Äläs nyt laita sanoja toisten suuhun. Mistä sä tiedät, mitä toiset uskovat ja toiset eivät. Jos sinut poistetaan, niin kaksi muuta on pallottanut, että ihminen ei välttämättä laihdu, vaikka syö vähemmän kuin kuluttaa.
masa

Re: Hörhö-o-meter

Viesti Kirjoittaja masa »

Manaaja kirjoitti: Missä ja millä tavalla tämä on tehty?
Zeb taitaa omata parempaa tietoa ja tutkimusdataa kuin Puska. :D
Zeb

Re: Hörhö-o-meter

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Manaaja kirjoitti:Sillä perusteella olen tehnyt itsestäni seuraavanlaisia havaintoja....
Minä taas olen tehnyt itsestäni seuraavan havainnon: Olen laihtunut puolen vuoden aikana 15 kg syömällä pääosin hiilihydraatteja ja kasvirasvoja. (En tosin aio jatkaa tätä proteiiniköyhää dieettiä sen kauempaa kuin on pakko.)

Pysyn polttouuniteorian kannattajana.
NuoriD

Re: Hörhö-o-meter

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Yhdysvaltalaiset asiantuntijat tiukensivat kantaansa koviin rasvoihin

Mutta tottakai jokainen saa vapaassa maassa uskoa ketä ja mitä haluaa.

Tieteellinen konsensus on kuitenkin tuo. Sitä ei muutama äänekäs kirurgi tai itseoppinut nettisurffaaja muuta miksikään.
masa

Re: Hörhö-o-meter

Viesti Kirjoittaja masa »

Niin niin, mutta entäs se Ranskalaisten suositus?

http://www.afssa.fr/Documents/NUT2006sa0359EN.pdf

Rasva ylipäätään
Uusi suositus 35-40% (mikä on lähestymässä vanhaeurooppalaisia syömisiä, dokumenttien mukaan)


http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=30&t=47303

http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=14&t=47286
Viimeksi muokannut masa, 17.09.2010 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NuoriD

Re: Hörhö-o-meter

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Zeb kirjoitti:Mikä ihme siinä muuten on että kirurgien keskuudesta löytyvät useimmat lääkärihörhöt? Onko niillä teoriaopinnot jääneet aikanaan kokonaan lukematta vai mikä on? Eikös Stilettikorkonaisen lisäksi myös Heikkilä ja tohtori Tolonen ole kirurgeja? (Vai onko se Tolonen edes olemassa oikeasti?)
Mä luulen että kirurgeilla on joskus sisäänrakennettu kirjanoppimisen halveksunta. Kirurgi ajattelee, että vain leikkaamalla voi oppia jotain, ei lukemalla.

Sitähän se stilettikorkonainen toitotti. Ei ole väliä mitä tutkimukset näyttää, kalkki kilisee koeputkessa ja hänen potilaansa kertovat sitä ja tätä.
masa

Re: Hörhö-o-meter

Viesti Kirjoittaja masa »

Zeb kirjoitti: Minä taas olen tehnyt itsestäni seuraavan havainnon: Olen laihtunut puolen vuoden aikana 15 kg syömällä pääosin hiilihydraatteja ja kasvirasvoja.
Oletko imettänyt samaan aikaan?
Zeb

Re: Hörhö-o-meter

Viesti Kirjoittaja Zeb »

masa kirjoitti: Oletko imettänyt samaan aikaan?
Olen. Ja siksi syönytkin noin kummallisesti. Tarkoitus oli kuitenkin puolustaa tuota kaloriteoriaa. Lapsi imaisee päivässä kuulemma noin 500 kcal, ja tuskin sentään pelkkiä hiilareita.

EDIT: Manalan pitäisi siis harkita imettämistä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Hörhö-o-meter

Viesti Kirjoittaja Gat »

Zeb kirjoitti:Suhtauden hieman epäillen siihen onko kuussa todella käyty. Jos siellä on käyty, niin miksei ole käyty siellä tai millään planeetoista myöhemmin?

*rapistelee keittiöfoliopakettia*.
Rasvakeskustelua en vielä jaksa, mutta tuohon puutun.
Minua nimittäin epäoikeutetusti ja henkilökohtaisesti vituttaa kuuhörhöily. Sinullakin tuo johtunee siitä, että sinua avaruuslennot eivät kiinnosta pätkääkään, minulle ne ovat olleet vuodesta 1969 lähes se kovin juttu.

Vastauksena idioottimaiseen kysymykseesi: Kuussa ei ole kuutta miehitettyä laskeutumista enempää käyty yksinkertaisesti siitä syystä, että NASA ei saanut poliitikoilta määrärahaa jatkosuunnitelmille. Samaten miehitetylle Mars-lennolle oli valmis suunnitelma jo 80-luvulla, ydinraketitkin (Nerva) testattu, mutta rahoitusta ei saatu. Yleisön kiinnostus oli lopahtanut. Vietnamin sota ja mahdollisesti jopa leffanörttien jännittävämmät scififantasiat tekivät, ettei arkinen Kuuhun meno enää kiinnostanut. Suuri rahvas tajusi vain, että nyt ryssät jo voitettiin ja se riittää. NASAn väki taas oli aidosti innostunutta ja hyvillään lypsi poliitikoilta rahaa niin kauan kun sitä saatiin.

60-70-luvun Saturn-kantorakettejakaan ei niin vaan voi alkaa tekemään uudestaan. Tuotantolinjat on romutettu ja suunnittelijatkin jo melkein kuolleita.

Nyt oli uusi, jo G.W. Bushin hallinnon hyväksymä suunnitelma paluusta Kuuhun. Pitkällä menossa ja laajasti julkistettu. Vaikka sinä et varmaan lehtiä lukenut. Mutta se meni vituiksi koska kantoraketin suunnittelussa tuli "pikku" ajatusvirheitä ja lopulta Obaman hallinto peruutti koko projektin viime keväänä.
Manaaja

Re: Hörhö-o-meter

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Zeb kirjoitti:Ei kukaan ole väittänyt etteikö kovaa rasvaa saisi syödä yhtään. Maksa kuitenkin kokkaa kolesterolit omiin tarpeisiin ihan itse, ja useimmilla ylikin sen oman tarpeen. LDL-kolesterolin taso 0.5 riittää ihmiselle, länsimaisella ihmisellä se on yleensä tasoa 3-5 tai jopa enemmän.
Juu ja ymmärtääkseni uusimpien tutkimusten valossa näyttäisi siltä, että maksa kokkaa sitä kolestrolia omiin tarpeisiinsa sitä enemmän mitä vähemmän sitä ravinnossa syötynä on. Vähäkolestrolinen ruokavalio saattaa siis jopa nostaa veressäolevia kolestroliarvoja, etenkin LDL:ää. Itse vetelen noin neljä keitettyä kananmunaa päivittäin ja syön eläinrasvoja todennäköisesti enemmän kuin 95% ihmisistä. LDL oli viimeisen mittauksen mukaan 2.8 ja HDL 2.5. Ei kuulemma voisi lihavalla länsimaalaisella olla enää oikein esimerkillisemmät.
Zeb kirjoitti:Luonnonkansoilla taas noin 1, eikä heillä esiinny sepelvaltimotautia.
Ei esiinny ei. Oletko tutustunut siihen minkälaista ruokavaliota nämä viljoja viljelemättömät ja hyvin paljon metsästykseen sekä keräilyyn ravinnonsaantinsa perustavat luonnonkansat yleensä noudattavat? Siellä vedetään eläinrasvoja varsin reippaasti, mutta nopeita hiilihydraatteja ei käytännössä ollenkaan.
Zeb kirjoitti:Sokereista taas, mm. aivot käyttävät energianlähteenään lähinnä glukoosia, eli yhtä hyvin voisi tätä käyttää perusteluna sokerin terveellisyydelle kuin tuota sinun rakennusainehypoteesia.
Maksa pystyy tuottamaan aivojen polttoaineeksi vaaditun glukoosin mainiosti itse pelkästään glukoneogeneesilla. Sen sijaan maksa ei pysty luomaan proteiineja ja kalsiumia josta elimistö rakentuu. Rasvaakin se muodostaa triglyseridinä, eli lähinnä VLDL:ään pakattuna ja elimistön rakenteellisen toiminnan kannalta hyödyttömänä varastorasvana. Toiminnallisesti ja rakenteellisesti välttämättömiä rasvahappoja elimistö ei pysty itse syntetisoimaan.
Zeb

Re: Hörhö-o-meter

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Gat kirjoitti:Minua nimittäin epäoikeutetusti ja henkilökohtaisesti vituttaa kuuhörhöily. Sinullakin tuo johtunee siitä, että sinua avaruuslennot eivät kiinnosta pätkääkään, minulle ne ovat olleet vuodesta 1969 lähes se kovin juttu.
Olet oikeassa siinä etten ole perehtynyt avaruuslentoihin pätkääkään. Enpä siis olisi myöskään niin tyhmä että lähtisin parin googletuksen ja skandaalihakuisen TV-ohjelman perusteella kiistämään asiantuntijakonsensusta vaikkapa kuulentojen suhteen.
Zeb

Re: Hörhö-o-meter

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Manaaja kirjoitti:Toiminnallisesti ja rakenteellisesti välttämättömiä rasvahappoja elimistö ei pysty itse syntetisoimaan.
Niin, ja nämä saadaan kasviöljyistä tai kalasta, eikös vain? Vai ajattelitko että meijeristä?
Vastaa Viestiin