Miksi et ajat bussikaistaa?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Miksi et aja bussikaistaa?

Se on lainvastaista
3
13%
Se on moraalisesti väärin
7
29%
Pelkään sakkoja
1
4%
Pelkään vihaista bussi/taksikuskia
0
Ei ääniä
En halua häiritä joukkoliikennettä
3
13%
Ajan bussikaistaa
3
13%
Olen köyhä tai viherpiipertäjä ja minulla ei ole autoa
7
29%
 
Ääniä yhteensä: 24

NuoriD

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Musta kaikki väkivallalla uhkailijat pitäisi hakata.
Manaaja

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Tässähän pääsee kohta bussikaistatreffeille.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Manaaja kirjoitti:Tässähän pääsee kohta bussikaistatreffeille.
Tom & Tom Talk
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja Niba »

sivustahuutaja kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Tässähän pääsee kohta bussikaistatreffeille.
Tom & Tom Talk
Tom&Jerry, siellä ne ajelee toisiaan takaa ohituskaistaa pitkin ja sileää tulee..
Pyyhin Netikettiin..
masa

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriD kirjoitti:Onko se pahempi juttu kuin bussikaistalla ajo?
Eilen landelta himaan ajaessani kiroilin jotain mulkvistia joka ajoi motarilla pitkät päällä vastaan. Olitko se sinä Dave? Tunnusta!
NuoriD

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

masa kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Onko se pahempi juttu kuin bussikaistalla ajo?
Eilen landelta himaan ajaessani kiroilin jotain mulkvistia joka ajoi motarilla pitkät päällä vastaan. Olitko se sinä Dave? Tunnusta!
Mistä kohtaa sä otit tuon mun lainauksen?

Kyllä mä valojen kanssa olen kiltti, ne kun häiritsevät vastaantulijaa.
masa

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriD kirjoitti: Mistä kohtaa sä otit tuon mun lainauksen?
Ei sillä väliä, kelailin vaan eilen kotiin ajellessani, että teidän myötä noi motarilla pitkät päällä vastaan ajavat mulkerot "sai kasvot." Syytän siis teitä.
NuoriD

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

masa kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: Mistä kohtaa sä otit tuon mun lainauksen?
Ei sillä väliä, kelailin vaan eilen kotiin ajellessani, että teidän myötä noi motarilla pitkät päällä vastaan ajavat mulkerot "sai kasvot." Syytän siis teitä.
Se oli EW!
NuoriD

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Ajan valottomalla motarilla hyvin harvoin, mutta olen pohtinut tuota valokysymystä ajaessani.

Kokemusta on ainoastaan kolmostieltä. Siinähän eri suuntiin ajavat kaistat ovat niin kaukana toisistaan, että saattaisi parantaa ajoturvallisuutta, jos ajettaisiin pitkät päällä? vai? Mielestäni ne eivät enää häikäise, jos ei niihin erikseen tuijota. Toisaalta siellä on kyllä hirviaidatkin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

NuoriD kirjoitti: Mielestäni ne eivät enää häikäise, jos ei niihin erikseen tuijota. Toisaalta siellä on kyllä hirviaidatkin.
Pimeässä tuppaa katso kääntymään valoa kohden ja ainakin meikäläisen valoaroilla silmillä tekee pahaa kun kolmosella tulee joku vastaan pitkät päällä. Asia olisi eri jos väliin lyötäisiin vaikka kuusiaita.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

NuoriD kirjoitti:Siinähän eri suuntiin ajavat kaistat ovat niin kaukana toisistaan, että saattaisi parantaa ajoturvallisuutta, jos ajettaisiin pitkät päällä? vai? Mielestäni ne eivät enää häikäise, jos ei niihin erikseen tuijota.
Autoissa on todella hyviä valoja ja toisaalta toisena ääripäänä taasen myös saunalyhtyjä. Noilla todella hyvillä valoilla kun ajelee pitkät (valot) päällä, niin tuppaa häikimään motarilla vastaantulijan kaistallakin, jopa suorilla osuuksilla. Valokeilojen pituudessa ja myös leveydessä on hyvin suuria eroja. Omakohtaisesti ei juuri muiden valot häikäise, kun on itsellä todella hyvät valot. Huomannee mm siitä, että vastaantuleva raskaskalusto, metsikön keskellä menevällä tiellä, tiputtaa lyhyille valoille jo hyvissä ajoissa ennen mutkaa, siis kun vastaantulijaa ei pysty näkemään pitkään aikaan.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
elco

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja elco »

masa kirjoitti: Eilen landelta himaan ajaessani kiroilin jotain mulkvistia joka ajoi motarilla pitkät päällä vastaan. Olitko se sinä Dave? Tunnusta!
Käsittämättömän koville liikennöinti joillekin ottaa.

Kannattaisiko mennä johonkin terapiaryhmään?
masa

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja masa »

elco kirjoitti:Käsittämättömän koville liikennöinti joillekin ottaa.

Kannattaisiko mennä johonkin terapiaryhmään?
Ai narsistististen minäminä-ryhmään vai? Siellä taitaa olla tungosta nykyään..


Mut joo, en todellakaan ole yllättynyt että juuri sinä astuit tuohon miinaan.
Viimeksi muokannut masa, 27.09.2010 10:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
elco

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja elco »

masa kirjoitti: Ai narsistististen minäminä-ryhmään vai? Siellä taitaa olla tungosta nykyään..
Eiku "ajaminen on helpompaa alle 120 pulssilla"-ryhmään.

Luulisi, että ihan oman elämän laadun kannalta kannattaisi relata snadisti ratissa.
masa

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja masa »

elco kirjoitti: Luulisi, että ihan oman elämän laadun kannalta kannattaisi relata snadisti ratissa.
Olen pomminvarma, että olen liikenteessä taatusti relampi kuski kuin sinä. En vaan jaksa käsittää sitä jatkuvaa välinpitämättömyyttä muuta liikennettä kohtaan.
Viimeksi muokannut masa, 27.09.2010 10:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
elco

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja elco »

masa kirjoitti: Olen pomminvarma, että olen liikenteessä taatusti relampi kuski kuin sinä.
Siinä pommi räjähtää, kun porsche kiian eteen bussikaistalle sujahtaa.
masa

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja masa »

elco kirjoitti: Siinä pommi räjähtää, kun porsche kiian eteen bussikaistalle sujahtaa.
Siinä sammakon silmäkulma rypistyy, kun masan eemelin välin tukkii.
NuoriD

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

NuoriD

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

^^Catfight!
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja Niba »

NuoriD kirjoitti:^^Catfight!
Kuva
Pyyhin Netikettiin..
NuoriD

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Two girls one cup
Manaaja

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Ei moottoritiellä kaukovalojen käyttöön voi mielestäni käyttää moista ehdottomuutta kuin mitä masa esität. Itse katselen pimeillä motareilla vähän sitäkin, minnepäin mutkat kääntyy, millainen on maaston muoto ja mitä kaistojen välissä kasvaa. Riippuu siitä vaihdanko lyhyille vai en.

Monesti porukka vaihtaa täysin turhaan lyhyille esimerkiksi vasemmalle kääntyvässä kaarteessa kun on pensasaitaa välissä. Häikäisyä ei tapahdu kuin intensiivisellä suoraan valoihin tuijottamisella. Sen sijaan jos on oikealle kääntyvä kaarre jonka vuoksi vastaantulija ajaa suoraan valokeilojen läpi, homma on ihan eri.

Kun vauhtia on 120 km/h, lyhyillä valoilla ei oikeasti kovin monia sekunnin kymmenyksiä näe. Ei välttämättä edes omaa reaktiomatkaa. Kyllä turvallisempaa on suurimmassa osassa tilanteita ajaa pitkät päällä ja pitää oma katse oman kaistan oikeassa reunassa eikä tuijottaa vittuuntuneena vastaantulijoiden valoja.

Olihan tosta aikanaan juttua tuulilasissakin.
masa

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja masa »

Manaaja kirjoitti:Ei moottoritiellä kaukovalojen käyttöön voi mielestäni käyttää moista ehdottomuutta kuin mitä masa esität.
Ai mitä ehdottomuutta?

Kysyin vaan että oliko se Dave. Siis se jannu joku häikäisi mua niin pahasti. Ehkä se nukkui ratissa, kun ei tajunnut ohituskaistalla vaihtaa lyhyille, sisäkurvissa ja keula minua kohti.

En minäkään ulkokurvissa vaihda pois, mutta sisäkurvissa vastaantulevaa kohtaan kyllä. Ihan samanlaista mulkkuutta moinen vaihtamattomuus on kuin kaistapujottelu.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Lopun alkua!!

Pitää kohta ostaa oma bussi...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
NuoriD

Re: Miksi et ajat bussikaistaa?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Vesper kirjoitti:Lopun alkua!!

Pitää kohta ostaa oma bussi...
K: Mikähän järki tuossa on?

V: ei mikään

Eli bussikaistalla ei saa ajaa edes klo 05 aamulla, vaikka koko kaupungissa ei siihen aikaan ole liikkeellä ainuttakaan bussia.
Vastaa Viestiin