Pomo soittaa sairauslomalaiselle, vastaatko?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Vaihtoehdot alla

Kyllä vastaan
17
85%
En vastaa
1
5%
En vastaa
1
5%
Ei ole pomoa
1
5%
Ei ole puhelinta
0
Ei ääniä
Ei ne fattasta soittele perään
0
Ei ääniä
Olen pomo ja soitan
0
Ei ääniä
Olen pomo enkä soita
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 20

masa

Pomo soittaa sairauslomalaiselle, vastaatko?

Viesti Kirjoittaja masa »

Pohjustuksena:

http://www.talouselama.fi/tyoelama/onge ... 492169.ece


Jos olen lomalla tai sairauslomalla niin vastaan aina, tai soitan perään jos missasin puhelun. Parin minuutin puhelulla, voin säästää duunikavereilta ison vaivan jonkun asian selvittämisessä, ja vastaavasti voi olla että homma ei ole odottamassa paluutani duuniin entistä suuremmalla prioriteetillä.

En ymmärrä miten kukaan hyötyisi mitään vastamattomuudesta. Mielestäni moinen toiminta on silkkaa työyhteisön jaloillle kusemista ja duunikavereille vittuilua.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pomo soittaa sairauslomalaiselle, vastaatko?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

masa kirjoitti: En ymmärrä miten kukaan hyötyisi mitään vastamattomuudesta. Mielestäni moinen toiminta on silkkaa työyhteisön jaloillle kusemista ja duunikavereille vittuilua.
100% samaa mieltä. Vaikka olen sairaslomalla, se ei tarkoita sitä että haluan että joku muu kusee hommani sillä aikaa tai jollain on vaikeuksia hoitaa mun hommia kun en suostu vastaamaan tiedusteluihin. Monessa tapauksessa puhelu on henkilöltä, joka tarvitsee esim. minun asiakkaastani tietoa, joka minulla on henk. koht. sähköpostissa. Tässä puolipäivävapaalla puhelin soi aika tiuhaan, TJ oli päättänyt pitää palaverin, missä katsottiin jokaisen asiakkaan status ja kelle pitäisi tehdä ja mitä, tottakai juuri kun minä olin poissa. Olivat sentään niin fiksuja, että soittivat kesken palaverin ja kysyivät minunkin mielipidettäni ja sitä, mitä minkälaiset sopimukset minulla on ollut omien asiakkaideni kanssa puhelimitse/sähköpostitse, etteivät tallo varpaille.

Kaikista eniten ketuttaisi se, että olet ollut esim. nilkkamurtuman takia 4 vko töistä pois, sillä välin joku toinen on ottanut työt hoitaakseen, hoitanut kaikki päin metsää eikä ole vaivaunut ongelmatilanteissa soittamaan kertaakan, kun ei kehtaa soittaa sairaslomalaiselle.
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Pomo soittaa sairauslomalaiselle, vastaatko?

Viesti Kirjoittaja swirl »

Komppaan edellisiä ja vastaan ehdottomasti.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pomo soittaa sairauslomalaiselle, vastaatko?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vastaan ja pikimmiten.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
milli

Re: Pomo soittaa sairauslomalaiselle, vastaatko?

Viesti Kirjoittaja milli »

Vastaan, varsinkin kun sairaslomalle jäädessä saatta ihan hyvin jäädä jokin proggis kesken, joka sitten siirtyy toisen hoidettavaksi, vastaamatta jättäminen on puhdasta vittuilua imo.
So Hard

Re: Pomo soittaa sairauslomalaiselle, vastaatko?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vastaan puhelut ja sähköpostit, kun nekin tulevat puhelimeen. Kotoata ei nyt niin paljon voi tehdä edes että se paranemista suuremmin häiritsisi.

Vuosiloma on sitten kokonaan toinen juttu. Sähköposti pysyy kiinni ja vastaan vain kolmeen numeroon, koska tiedän että silloin on oikeasti hätä jos niistä soitetaan.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pomo soittaa sairauslomalaiselle, vastaatko?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Vaikka vähän vituttaakin, että lomalla soittelevat, niin vastaan aina. Ei täältä turhia soitella.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pomo soittaa sairauslomalaiselle, vastaatko?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vastaan jos löydän puhelimen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Dumis

Re: Pomo soittaa sairauslomalaiselle, vastaatko?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Joo, ei viitti kusta duunikaverien sukille. Neuvon mitä pystyn luurista.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Pomo soittaa sairauslomalaiselle, vastaatko?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Jos muistin ottaa puhelimen kotiin ja siinä on varausta, toisaalta ei mulle pomot soittele vaan työyhteisön muut jäsenet..
Pyyhin Netikettiin..
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pomo soittaa sairauslomalaiselle, vastaatko?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Johan oli ihme firma, jos yksi soitto sairaslomalaiselle aiheutti pulinaa?

Ihan tiedoksi kaikille: sairaslomalla saa tehdä töitä:
http://www.talouselama.fi/tyoelama/article213031.ece

Eli totta munassa minulle saa soittaa saikulla ja voin jopa tehdä jotain oikeita hommiakin. Olen itse asiassa käynyt kerran hoitamassa yhden palaverin kesken sairasloman. Ei tuollainen yksi palaveri tuhoa toipumista kun muuten ottaa rauhallisesti.

Enemmänhan sitä pystyy sairaslomalla lepäämään, jos voi luottaa siihen, että työkaverit tekevät kaikkensa, jotta palatessa ei ole pöytä täynnä käsiin räjähtäneitä hommia. Joku puhelu on pikku juttu.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Pomo soittaa sairauslomalaiselle, vastaatko?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Saa soittaa ja vastaan.
Työkaverit ja pomo vaan tuppaavat panttamaan soittojaan. Toisaalta harmi, koskapa helpottaisi töihin paluuta.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pomo soittaa sairauslomalaiselle, vastaatko?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Tuo muuten hieman hymyilytti, kun sen luki mielessään flunssa, vatsatauti tai migreeni. Vakavan sairauden tai pitkän sairasloman yhteydessä tietenkin ihan asiaa.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
masa

Re: Pomo soittaa sairauslomalaiselle, vastaatko?

Viesti Kirjoittaja masa »

sivustahuutaja kirjoitti: Johan oli ihme firma, jos yksi soitto sairaslomalaiselle aiheutti pulinaa?
.

Kauppalehden sivuilla olevan vastaavan jutun kommentointi oli melkoista luettavaa. Se palsta näyttää keränneet kaikki sellaiset henkilöt, joita kukaan ei haluaisi duunikaverikseen.
Manaaja

Re: Pomo soittaa sairauslomalaiselle, vastaatko?

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Mulle tulisi äärettömän huono omatunto jos en saikulla pystyisi edes puhelimitse helpottamaan muiden kasvanutta työtaakkaa. Mikä näitä minäminä -ihmisiä oikein vaivaa? Vittu alan olemaan Gattacan linjoilla: nukea vaan koko paskarodulle!
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pomo soittaa sairauslomalaiselle, vastaatko?

Viesti Kirjoittaja exsu »

So Hard kirjoitti:Vastaan puhelut ja sähköpostit, kun nekin tulevat puhelimeen. Kotoata ei nyt niin paljon voi tehdä edes että se paranemista suuremmin häiritsisi.

Vuosiloma on sitten kokonaan toinen juttu. Sähköposti pysyy kiinni ja vastaan vain kolmeen numeroon, koska tiedän että silloin on oikeasti hätä jos niistä soitetaan.
Sama. Sairaslomalla hoidan niin paljon kun mahdollista, jos vain kunto antaa myöten. Oikealla lomalla taas mahdollisimman vähän. Työpuhelin on kiinni, ja luotan siihen, että työkaverit soittavat omaan vain jos on oikeasti hätä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pomo soittaa sairauslomalaiselle, vastaatko?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vaola kirjoitti:Tosin rajansa kaikella. Ja sekin tapauskohtaista. Esim. sellainen, että soitetaan vuosilomien alkaessa melkein joka päivä
Vuosilomat ovat tiedossa etukäteen, joten häirinnän tarpeen pitäisi olla minimaalista. Kyllä ne työt pitää hoitaa niin, että jokainen voi jäädä vuosilomalleen rauhassa. Erikoistilanteet ovat sitten eri juttu.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pomo soittaa sairauslomalaiselle, vastaatko?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vaola kirjoitti:Ja onhan tuossa vastuunsa myös lomalle jäävällä hoitaa homma niin, ettei puheluita tulisi.
Kyllä. Mutta myös työyhteisön pitää tukea sitä, että ennen lomaa on aikaa ja mahdollisuuksia laittaa asiat kuntoon.
pikkuprinssi

Re: Pomo soittaa sairauslomalaiselle, vastaatko?

Viesti Kirjoittaja pikkuprinssi »

Helppo vastata myöntävästi, koska nykyiseltä työpaikaltani ei lomilla soitella, jos asia ei ole todella tärkeä. Jos minulla on tarvetta ottaa yhteyttä tiimiläisiini loman aikana, saatan perusteellisen harkinnan tyyliin "haluaisinko itse lomalla tämän viestin" jälkeen laittaa tekstarin. Tällainen tapaus voisi vaikkapa olla äkillinen parin päivän työmatka, josta ei lomalle jäädessä ollut tietoa.
elco

Re: Pomo soittaa sairauslomalaiselle, vastaatko?

Viesti Kirjoittaja elco »

Tämä tota ehkä vähän riippuu sairauden laadusta. Mä en oikein tiedä miten herkästi jengi ottaa saikkua. Itse olen muistaakseni ollut edellisen kerran lekurin määräämällä sairaslomalla joskus 2003. Silloin olinkin sitten niin kipeä/sekaisin/tokkurassa, ettei puhelimeen vastaamisesta olisi ollut mitään hyötyä kenellekään.

Normaalisti kun olen kipeä teen kotoa töitä noin puolikkaan päivän eli hoidan pakolliset kuviot.
Avatar
Crowbar
Kitinän uhri
Viestit: 933
Liittynyt: 13.02.2007 13:02

Re: Pomo soittaa sairauslomalaiselle, vastaatko?

Viesti Kirjoittaja Crowbar »

elco kirjoitti:
Normaalisti kun olen kipeä teen kotoa töitä noin puolikkaan päivän eli hoidan pakolliset kuviot.
Missäs firmassa asiat noin huonosti on hoidettu? Vai onko itseaiheutettua puhtaalla paskan puhumisella, jotta saa itsensä vaikuttamaan korvaamattomalta ja liksan pidettyä ylhäällä, ts. itse manipuloitu palkkaamasta ketään muuta? Jos tästä ei ole kyse, niin tuollaista paskaa yleensä tulee vain naispomojen suusta, kun ovat oikeasti vain raukkoja.

edit: Niin, jäi itseltä vastaamatta. Pomolle en tietenkään ikinä, mutta duunikaverille kyllä. Aika säälitys pitää olla jos sille pomolleen vastaa.
I was at the hospital laughing at cripples
Then I heard your kid just died
Suddenly, that was funnier than the cripples
So I tracked you down and made fun of you
It was an open casket wake
I spilled my beer in your kid’s coffin
RP

Re: Pomo soittaa sairauslomalaiselle, vastaatko?

Viesti Kirjoittaja RP »

Olen vastannut, tosin harvoin on soiteltu, mutta soiton tullessa tiesi että nyt on jotain pahasti vialla. Siis pomona kun olin.

Itse olen kerran joutunut soittamaan työntekijälle sairaslomansa aikana, ja ihan ok kun tiesi syyn poissa olollensa. Olen myös jättänyt soittamatta, ja näin ollen työyhteisön kanssa on tehty hieman extraa asian selvittämiseksi, mutta näin hyvä työyhteisö toimiikin. Joustavasti, suuntaan ja toiseen. Jotkut sairauslomien syyt kuten esim. lähipiirin kuolemantapaukset yms. on ehdottomia "ei soiteta perään vaan hoidetaan hommat vaikeimman kautta"-linjauksia.
SikaMika

Re: Pomo soittaa sairauslomalaiselle, vastaatko?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Mun työsuhteeni eivät ole niin vakituisia, että voisin puhua asiasta sen varsinaisessa merkityksessä. Mutta vastailen kyllä puhelimeeni nykyisinkin, enkä näe syytä, miksen tekisi niin oikeissakin töissä. Tämä sisältää tietenkin oletuksen siitä, että soitetaan vain silloin kun on oikeasti tärkeätä asiaa. Jos homma menisi siihen, että pyrittäisiin juoksuttamaan sairasvuoteella ikäänkuin olisin sataprosenttisesti osa käytettävissä olevaa työvoimaa, joutuisin käymään vakavan asiallisen keskustelun sairasloman syvimmästä olemuksesta ja syistä, joilla sille jäädään. Näkisin kuitenkin, että jos pikku flunssa laittaa aivot täysin narikkaan ja työkavereiden jeesaaminen saitastelijan omissa projekteissa tuntuu silkalta ikävältä velvollisuudelta, ei työpaikan ja alan valinta ole mennyt ihan täysin nappiin.
Vastaa Viestiin