Tollotiistai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tollotiistai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Dumis kirjoitti:Lounasravintelissa oli suklaamoussea jälkkäriks, vetäsin siis jälkkärin pitkästä aikaa :]
Voisi tehdä himassakin, konjamiinilla maustettua.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
SikaMika

Re: Tollotiistai

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

exsu kirjoitti: Enää kaksi työpäivää tälle viikolle, siis.
Enää kaksi työviikkoa tälle viikolle siis. Mutta perjantai on kylläkin näennäisesti vapaa.

Tuli lappu Kelalta, kauan odottamani opintotuet on laitettu maksuun. Paitsi että ne on laitettu suoraan oikeudetta huijaamieni sostukien maksuun. Tai siis mä sain viime kuussa huijattua tukea, mutta huijatut perivät multa myös tämän kuukauden tuen. En tiedä miksi, otan huomenna selvää. En usko jääneen huijauksestani kiinni, kai sieltä jotain lappua olisi jo tipahtanut. Yritän nyt luonnollisesti vängätä tämän kuun perityt tuet takaisin, uhkaan niitä Tixillä jos ei ala muuten lutviutumaan. Tuolla ultimaattumilla rahat tullee tuplana tilille anteeksipyynnön kera.

Änkesin itseni jollekin CV-klinikalle torstaiksi. Erään ison finanssifirman juippi tulee kertomaan, mistä päästä työhakemukseni kusevat. En mä tietenkään mitään seeveetä ehdi sitä ennen väsäämään, mutta onnekseni jouduin juuri tekemään sellaisen kurssitehtävänä. Harmi, etten ole saanut siitä vielä palautetta. No, torstaina saan.

Mitäs seuraavaksi? Ai niin, kouluhommia...
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Tollotiistai

Viesti Kirjoittaja annepa »

Bluntly kirjoitti:
Dumis kirjoitti:Lounasravintelissa oli suklaamoussea jälkkäriks, vetäsin siis jälkkärin pitkästä aikaa :]
Voisi tehdä himassakin, konjamiinilla maustettua.
Tätä olen tehnyt keväällä, oli aivan sairaan hyvää! Eikä sisällä liivatetta, joka ällöttää mua. Mousse oli niin stydiä että seuraavan kerran teen sitä jouluna. Puolikkailla mitoilla verrattuna tohon reseptiin. Tuo oli nimittäin aika iso satsi mitä tosta tuli.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Tollotiistai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Vatsa kipee, prööt!
Lähdin duunista puolelta päivin sairastamaan. Nukuin koko tän loppu ajan, pois lukien pakolliset kipaisut hotelliin.
Vieläkin tuntuu, että on vaan 20% toimintakuntoinen. Ei ainakaan etätöitä. Vaikka ois tarve.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
nastamuumio

Re: Tollotiistai

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Mua harmittaa, kun urpiainen ei oo mun facebook-kaveri, kun oon kirjottanut sinne niin paljon itsereflektiota mun opinnoista enkä tänne viitsi tunkea kaikkea samaa. Nyt oon vaan niin kade Sikamikalle, kun urppis kehui sen reflektointeja, mutta ei voi arvioida mun.
RP

Re: Tollotiistai

Viesti Kirjoittaja RP »

nastamuumio kirjoitti:Mua harmittaa, kun urpiainen ei oo mun facebook-kaveri, kun oon kirjottanut sinne niin paljon itsereflektiota mun opinnoista enkä tänne viitsi tunkea kaikkea samaa. Nyt oon vaan niin kade Sikamikalle, kun urppis kehui sen reflektointeja, mutta ei voi arvioida mun.
Voihan sen tietysti näinkin muotoilla, mutta helpompaa olisi yksinkertaisesti kysyä: "Urpsu tuutko sää mun fb-kamuks?".
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Tollotiistai

Viesti Kirjoittaja saira »

Lukee, lukee, oppiskin jotain... ...ennen huomista...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
SikaMika

Re: Tollotiistai

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Homma menee silkaksi reflektoinniksi, saatana. Saatiin esitelmä kenraaliharjoituksia vaille valmiiksi, mutta sen hienosäätöön meni koko alkuilta. Pitäisi vielä tänään vetäistä se soolona kerran läpi ja kellottaa aika, jottei mene ylipitkäksi. Sitten olisi vielä vielä tämä sadan sivun referointi viideksi sivuksi jäljellä, enää 4,5 kirjoittamatta. Huominen koulupäivä venyy helposti ainakin viiteen asti ja sitten himaan kitis...kirjoittamaan loput referaatista, josta onneksi napsuu vain kymmenen pojoa koko arvosanasta. Sitä olisi periaatteessa aikaa vääntää vaikka koko ke-to yö, mutku pitäisi olla kasin aikaan aamulla vetämässä 25:n pojon esitelmää ja vielä iltapäivällä hengissä CV-ihmisten edessä. Ja esitelmää varten pitäisi silmäillä vielä nopesti läpi persuasiivisten tekniikoiden käsikirja. Aika perinteinen optimointitehtävä siis edessä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tollotiistai

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

RP kirjoitti:
nastamuumio kirjoitti:Mua harmittaa, kun urpiainen ei oo mun facebook-kaveri, kun oon kirjottanut sinne niin paljon itsereflektiota mun opinnoista enkä tänne viitsi tunkea kaikkea samaa. Nyt oon vaan niin kade Sikamikalle, kun urppis kehui sen reflektointeja, mutta ei voi arvioida mun.
Voihan sen tietysti näinkin muotoilla, mutta helpompaa olisi yksinkertaisesti kysyä: "Urpsu tuutko sää mun fb-kamuks?".
Mä en ole facebookissa. Mutta lukisin mielelläni reflektointeja, joten tunge vaan. Tungetaan tänne herra ties pahempaakin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
SikaMika

Re: Tollotiistai

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Tarinaa alkoi pukkaamaan. Ongelmaksi taitaa muodostua ennemminkin, kuinka saan pidettyä homman vaaditussa viidessä sivussa. Olen aikaisempienkin opintojeni aikana käyttänyt hyväkseni rivivälin ja fonttikokojen kanssa kikkailua, täytyy varmaan ottaa taas käyttöön. Mun on huomattavan vaikeata pysyä referoivassa tyylissä, ajatukset lähtee lentoon ja alan tunkemaan omia näkemyksiä referoitavasta sisällöstä, vaikka tarkoitus olisi kai ennemminkin tulkita kirjoittajan näkemyksiä aiheesta. Toisaalta alkuperäiset tekstit ovat aihepiiriltään ja tyyliltään tieteellisiä, joten ei kai ole suuri synti ruotia ennemmin aisaa kuin sen kannattajaa? Eihän?

En malta lopettaa, ja ihan hyvä niin. Olen puolessa välissä ~kymmenen sivun kirjoitelman pätkimistä pinoon ja savottana olisi sen lisäksi reilun sadan sivun motti. Eli saa tässä vielä hetken hutkia.

Mä en muista, milloin olisin viimeksi esim. avannut television. Taisin viime viikolla katsoa yhtenä iltana uutiset mutta siihenpä onkin sitten jäänyt. Voin eeweemäisellä omallatunnolla todeta tv-lupamaksuhuijaukseni olleen tänä vuonna oikeutetun. Olisin kysynyt vielä tekemättä jättämiseeni luvan hyvin valitulta valamiehistöltä, mutten ole yksinkertaisesti ehtinyt.

Epämääräisellä tavalla hankittua korruptiomediaa alkoi pukkaamaan postiluukustakin Kauppalehden muodossa. Nykyisellä ja itsestäni pitkälti riippumattomalla lukufrekvenssilläni tekisin kaikista eniten hyviten, jos hommaisin tuohon eteisen matolle postireiän alle paalauskoneen, joka niputtaisi ylijäämäaviisit vaikka kuutiometrin kokoisiin pötköihin. Sellainen sopisi kaiken lisäksi tähän pellervolaiseen teemaan kuin Väyrynen Keskustaan, klapikone kun täältä jo tuntuu löytyvän.
RP

Re: Tollotiistai

Viesti Kirjoittaja RP »

Pakko sanoa, alan fanittamaan sikiksen opiskeluinformaatiota. Ole pähee ja perusta kitinään semmonen "sikisblogi", ei mene ohi nää hauskasti kirjoitetut jutut + oma opiskelumotivaatio kohoaa.
nokkaelain

Re: Tollotiistai

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

SikaMika kirjoitti:Tuli lappu Kelalta, kauan odottamani opintotuet on laitettu maksuun. Paitsi että ne on laitettu suoraan oikeudetta huijaamieni sostukien maksuun
Tuli kanssa lappu Kelalta; en ole vielä avannut... koska huomasin jo eilen tukien tippuneen tilille.

Edit: tuli mitä hainkin, varmuuden vuoksi vuoden loppuun asti, vaikka toivottavasti olen päässyt siihen mennessä jo kauas pois ko. järjettömyyden keskittymästä.
SikaMika

Re: Tollotiistai

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

RP kirjoitti:Ole pähee ja perusta kitinään semmonen "sikisblogi"
Laitetaan harkintaan. Olisihan se ihan vitun saatanan hauskaa lukea sitten joskus n:n vuoden itkupotkut yhteen putkeen! Siinä olisi gradun aihe jollekulle, ehkä itselleni.
Vastaa Viestiin