Ketjukolarikeskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
masa

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

exPertti kirjoitti: Jotenkin tarjoat namupassia koko ajan nykyään niin pakkohan sitä on joskus laukaista.
No johan sulle on melkoinen elcosyndrooma iskenyt.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

nowaysis kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Ei voi taas lukea lehtiä pariin päivään. On hyvä ja hieno uutinen, että chileläiset kaivosmiehet saadaan pelastettua. Mutta on huono ja typerä juttu ryhtyä rakentemaan henkilökulttia ja elämäkertaa jokaisesta pelastuneesta. Samalla niiden tuhansien onnettomien perheet ympäri maailmaa joiden miehet murskaantuvat ja hukkuvat kaivoksissa ympäri maailmaa jäävät sivuhuomautuksen varaan pikku-uutisessa.
On se kumma miten media onnistuu kääntämään hyvänkin jutun vitutukseksi. Vika on varmaan vastaanottimessa, mutta siltikin.
Muakin vituttaa median korppikotkamainen toiminta tässä, mutta aattelen että ovat siellä luolassa kökkiessään nämäkin ennen köyhät miehet mediapennosensa ja siten väljemmän elämänsä perheilleen ansainneet.

Ainoa mitä pelkään, on että koko juttu paljastuu vielä joksikin Hola! -kanavan realityteeveeksi.. Siis en nyt ihan oikeesti. Mutta käväs mielessä.
Kiva kuulla, että en olekaan ainoa tunteeton ja empatiakyvytön pölvästi tässä seurueessa. Olen nyt parin päivän ajan kahvipöytäkeskusteluissa puuttunut työkaverien kaivosmieshehkutukseen lähinnä valittelemalla, että ennen niin vakaat mediat kuten Yle ja Hesari ovat tässä asiassa lähteneet täysillä mukaan tällaiseen iltapäivälehtimäiseen human interest -uutisointiin. Jutuissa ei ole ollut minkäänlaista poliittista, yhteiskunnallista, työhyvinvointimaista tai oikeastana mitään uutisoinnin oikeuttavaa pointtia tai näkökulmaa. Näin tehtynä itse asia kuuluisi minusta parin kappaleen pikku-uutiseen.

Ja niin, mun enoni on hiljattain eläkkeelle jäänyt päätoimittaja. En usko, että se on miljonääri, mutta kyllä se just ihan kelpo huvilan osti, jonne painelee ND-tyylisellä maasturillaan. Epäilemättä bussikaistaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja swirl »

Mulla on setä, jolla on rahaa ihan älyttömästi. Mut se on ahne ja paha ihminen. En pidä yhteyttä. Tätini on tehnyt suuren omaisuuden porotaloudella.
NuoriD

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

urpiainen kirjoitti: Ja niin, mun enoni on hiljattain eläkkeelle jäänyt päätoimittaja. En usko, että se on miljonääri, mutta kyllä se just ihan kelpo huvilan osti, jonne painelee ND-tyylisellä maasturillaan. Epäilemättä bussikaistaa.
Kuulostaa asialliselta kaverilta. Et kait Urpiainen vain ole suvun musta lammas?
NuoriD

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

swirl kirjoitti: Tätini on tehnyt suuren omaisuuden porotaloudella.
Tämä kortti taitaa voittaa.
Dumis

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Mun eno sai perintönä isovanhempien kesämökin Tammisaaresta, ei isolla rahalla tehty, mutta toimiva ja kiva paikka MEREN äärellä. Siel olis kiva käydä kalastelemassa, mutta enon akka omi sen itelleen niin ettei saada käydä enää kalastelemassa, vaikka oon auttanut vaaria rakentaan laiturin, vaihtanut saunan poistovesiputken, laittanut uuden kiukaan paikalle ja joka vitun syksy nostanut perämoottorin vaarin kanssa kun se eli viimeiset n. 7 vuotta... niin sitten enon vaimo vaan sanoo ettei nyt ole enää asiaa, koska se on heidän :x

En sinne olis tunkemassakaan joka viikonloppu kun on oma mökkiprojekti, mutta olis silti kiva käydä siellä joskus kalassa. Teinivuodet ja sen jälkeenkin siellä on kuitenkin kalastellut.
NuoriD

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

exPertti kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
urpiainen kirjoitti: Ja niin, mun enoni on hiljattain eläkkeelle jäänyt päätoimittaja. En usko, että se on miljonääri, mutta kyllä se just ihan kelpo huvilan osti, jonne painelee ND-tyylisellä maasturillaan. Epäilemättä bussikaistaa.
Kuulostaa asialliselta kaverilta. Et kait Urpiainen vain ole suvun musta lammas?
Seuraavaksi selviää, että Urpiaisen veli on Rain Man. :)
Käyttääkö Tom Cruise Tommy Hilfiger paitoja?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

Dumis kirjoitti: niin sitten enon vaimo vaan sanoo ettei nyt ole enää asiaa, koska se on heidän :x
Onpa nössö eno. Vai onko sekin samaa mieltä asiasta?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja huima »

Dumis kirjoitti:enon vaimo vaan sanoo ettei nyt ole enää asiaa, koska se on heidän
Tossa voi hyvillä mielin haistattaa paskat koko köörille.
Dumis

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Dumis »

annepa kirjoitti:
Dumis kirjoitti: niin sitten enon vaimo vaan sanoo ettei nyt ole enää asiaa, koska se on heidän :x
Onpa nössö eno. Vai onko sekin samaa mieltä asiasta?
Eno on aika outo ja hiljainen hiippari, ikinä oikein päässyt sen kanssa hyvin juttuun. Veikkaan vaan ettei halua puuttua/suututtaa vaimoa, joka on sekin aika hissukka ja tähän asti ollut oikein mukava, mutta nyt sitten jostain keksinyt ettei siellä mökillä saa käydä. Ymmärrän toki että on heidän omansa nyt, mutta kyllä mä kävin siellä mummin ja vaarin aikanakin sillein ettei mitään hajonnut&hävinnyt.

Aikoinaan vaari just myi Mikkelin mökit mutsille, kun sieltä ei tullut kalaa ja osti just Tammisaaresta tontin että on meri vieressä.
Dumis

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Dumis »

huima kirjoitti:
Dumis kirjoitti:enon vaimo vaan sanoo ettei nyt ole enää asiaa, koska se on heidän
Tossa voi hyvillä mielin haistattaa paskat koko köörille.
Oon jo faijan puolen suvulle haistattamassa vitut sen takia että myi maat naapurille vastoin lupailujaan ja aiheutti meille vitusti ongelmia.
Ei paljoa kyllä viittis alkaa toisellepuolen sukua näyttään persettä.
Enon vaimolla on onkelmaa, niin olkoot, ehkä se joskus alkaa käyttäytyä.
masa

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja masa »

Dumis kirjoitti: Ei paljoa kyllä viittis alkaa toisellepuolen sukua näyttään persettä.
Oman suvun kanssa tulee parhaiten toimeen, kun ei ole sen kanssa missään tekemisissä.
So Hard

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Oon varmaan taas outo, mutta musta on täysin loogista että perintönä liikkunut mökki ei ole mikään koko suvun mökki. Kesämökki on paikka jossa rauhoitutaan joko omassa tai hyvien ystävien seurassa, ei mesta minne etäiset sukulaiset pönkee tekemään omia juttujaan pitkin kesää.

Tilanne olisi toinen jos se olisi jossain yhteisomistuksessa, mutta kun se on jonkun perintöosaan kokonaisena tungettu niin kyllä se status silloin muuttuu sukumökistä yhden perheen tai sukuhaaran mökiksi. Eihän nekään joiden osuus tulee kaupunkiasuntona tai pankkitilille ala niitä jakelemaan.
So Hard

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

swirl kirjoitti:Mulla on setä, jolla on rahaa ihan älyttömästi. Mut se on ahne ja paha ihminen. En pidä yhteyttä. Tätini on tehnyt suuren omaisuuden porotaloustukiaisilla.
Korjasin vähän.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

So Hard kirjoitti:Oon varmaan taas outo, mutta musta on täysin loogista että perintönä liikkunut mökki ei ole mikään koko suvun mökki. Kesämökki on paikka jossa rauhoitutaan joko omassa tai hyvien ystävien seurassa, ei mesta minne etäiset sukulaiset pönkee tekemään omia juttujaan pitkin kesää.

Tilanne olisi toinen jos se olisi jossain yhteisomistuksessa, mutta kun se on jonkun perintöosaan kokonaisena tungettu niin kyllä se status silloin muuttuu sukumökistä yhden perheen tai sukuhaaran mökiksi. Eihän nekään joiden osuus tulee kaupunkiasuntona tai pankkitilille ala niitä jakelemaan.
On se noinkin, mutta pitääkö täysin blokata, että ikinä ei saa käydä siellä mökillä?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
So Hard

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

annepa kirjoitti:On se noinkin, mutta pitääkö täysin blokata, että ikinä ei saa käydä siellä mökillä?
Pitääkö se kokonaan blokata, ettei tee nostoja sieltä pankkitililtä? Passaako se, että asuu kaupunkiasunnossa vain sunnuntaisin?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Komppaan tässä nyt Tixiä. En minäkään haluaisi mökilleni ketään hengaamaan, ellen sitten itse haluaisi heitä sinne erikseen kylään kutsua.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Dumis

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Niin, ihmisiä on erilaisia. Serkku soitteli kesällä että oli menossa Savonlinnaan muttei kaveri vastaa puhelimeen, vaikka on jo puolivälissä matkaa. Kysyi että saako mennä meidän mökille hengaa kunnes kaveri vastais, sanoin että joo ja että pakkasessa on makkaraa jossei tullut safkaa paljoa messiin.

Ei se kaveri sit paljoa vastaillut serkulle ja hän oli pikkuisen tyttönsä kanssa viikonlopun mökkeillen :)
Viimeksi muokannut Dumis, 14.10.2010 11:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Voisin kutsua perintömökille (jos olisi sellainen) sukulaisen kylään vaikkapa kerran vuodessa, jos tuo toisi julki halunsa päästä tuttuun paikaan kalalle.
En koe sen olevan multa mitenkään pois. Tosin tuo vieras saisi kyllä olla jokseenkin siististi jotta seuraavan vuoden kutsu tulisi.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
So Hard

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Dumis kirjoitti:Niin, ihmisiä on erilaisia.
Nyt kun vielä laajennat tämän ajatuksen koskemaan myös enoasi ja tämän vaimoa, niin aletaan olla jäljillä ;)
Dumis

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Dumis »

^ :roll:
Dumis

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Dumis »

annepa kirjoitti: On se noinkin, mutta pitääkö täysin blokata, että ikinä ei saa käydä siellä mökillä?
Niin, enon luvallahan me käytiin alkuunsa siellä(kun oli perinyt). Mut sit vaimo kielsi käymisen. Sekin hassu pointti vielä että testamentissa lukee ettei vaimokkeella ole oikeutta periä sitä tonttia. Ihan samoin kuin lukee mun ja broidin lahjakirjoissa jotka saatiin mutsilta omasta tontista.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja huima »

Vesper kirjoitti:Komppaan tässä nyt Tixiä. En minäkään haluaisi mökilleni ketään hengaamaan, ellen sitten itse haluaisi heitä sinne erikseen kylään kutsua.
Senkin, senkin sellaiset!

Oma on joo omaa, mutta tällaisissa suvun käytössä ja yhteisesti nautituista paikoista on vaikeampi tehdä suoraan näitä rajanvetoja, ellei sitten ole sellainen lapsi, joka ei ole koskaan jakanut lelujaan toisten kanssa.

Voi toki olla ihan valideja syitä, miksei Dumaria haluta paikalle - mutta jos on tilanteita, että mökki on käyttämättä ajanhetkenä X - niin miksi ihmeessä pitäisi kategorisesti kieltää muita käyttämästä sitä, kun / jos he elävät ihmisiksi, pitävät omaisuudesta huolta ja osallistuvat sen kunnossapitoon?

Jos pojat remuavat sillä tavalla, että mökki, naapurusto ja lähiluonto jää siivottomaan kuntoon - sekä lähiyhteisö valittaa elämöinnistä - niin olisi ihan ymmärrettävää, että hyödyke kuluu tai toiminta aiheuttaa negatiivisa vaikutuksia. Mutta jos ei, niin tuntuu hassulta.. tai megaporvarilliselta, että KUKAAN MUU KUIN MINÄ, MINÄ, MINÄ, MINÄ ei saa nauttia tästä. Ja kun minä en ole nauttimassa siitä, niin silloin varsinkaan kukaan ei saa käyttää sitä.

Asunto, hammasharja ja muut todella henkilökohtaiset asiat ovat asia erikseen, mutta mökkiä on vaikea mieltää sellaiseksi.

Mutta minä olenkin tällainen hippi, joka on toivotettu tervetulleeksi eri paikkoihin ja joka on muistanut antaa / jakaa samaten omastaan. Viimeisimmät juhannukset on tullut vietettyä yhdellä tällaisella sukumökillä, jossa yksi sukuhaara omistaa mökin ja pääasiallisesti ohjaa sen kehitystä, mutta muu suku sekä ystäväpiiri osallistuu paikan kunnossapitoon. Ihmiset ovat olleet tervetulleita ja samaten ymmärtäneet, jos joku on pitänyt paikalla pienemmän piirin bileitä tai ovat halunneet olla rauhassa.

Homma on toiminut ja yksi mökki on tuottanut merkittävän määrän iloa ja hyvinvointia isolle joukolle ihmisiä.

Jos minulla olisi perintömökki, antaisin sitä mieluusti samanlaisten periaatteiden mukaisesti myös muiden minulle läheisten ihmisten ja sukulaisten käyttöön.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

Pulkannaru kirjoitti:Voisin kutsua perintömökille (jos olisi sellainen) sukulaisen kylään vaikkapa kerran vuodessa, jos tuo toisi julki halunsa päästä tuttuun paikaan kalalle.
En koe sen olevan multa mitenkään pois. Tosin tuo vieras saisi kyllä olla jokseenkin siististi jotta seuraavan vuoden kutsu tulisi.
No tätä minä juuri tarkotan. Toisaalta, "mejän mökillä" käy mun kummisetän veli ihan koska haluaa eikä kellään ole mitään sanomista siihen. Siis se on kaikkien mielestä ihan ok et se käy siellä. Mökki on puoliksi mun isän ja puoliksi kummisedän. Myös molempien lapset, myös minä, perheineen saa mennä mökille koska haluaa, tosin klaani rupiaa oleen niin iso että kannattaa kysellä onko juuri oman reissun aikaan mökillä ketään muuta, että tuleeko ongelmia nukkumiapaikkojen suhteen.

Kummisedän veli osallistuu jopa mökin ylläpitoon. Tietääkseni kummisedän lapset ei osallistu ja mun sisko ei osallistu. Veli käy mökillä kolmisen kertaa vuodessa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja huima »

Dumis kirjoitti:^ :roll:
Juristeilta leikataan empatia pois fuksivuotena.

Mutta juu. Ihmisiä on erilaisia ja on heidän oikeutensa tehdä kuten haluavat.
Vastaa Viestiin