Ketjukolarikeskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
So Hard

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:^^^ & ^^^^ Joo, mä olen varmaan jo matkalla Espooseen.
Jos Espoo on mielentila, henkisesti olet jo länsimetrossa Larun kohdalla.
milli

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja milli »

annepa kirjoitti: En nyt halua sanoa että kukaan on nyt kuolemassa, mutta kuitenkin, mitäs sitten kun isäs kuolee ja mökki tulee sulle (ja sisaruksilles?) jos sitä ei oo sitä ennen myyty?
Mä oon kuullut juttua, että se olis itseasiassa jäämässä mulle, mikäli mun kiinnostus ei lopahta tuohon. Sitten, kun se on mun, niin. nooh serkku saa lopettaa sit siellä juoksemisen, kun ei osallistu huoltoon. Isä ja sen veli ovat kaksoset, joten .. mä veikkaan, että kun/jos se mökki siirtyy mulle, niin .. ei se setä enää välttämättä ole siinä kunnossa, että pystyisi touhustella siellä.
NuoriD

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:^^^ & ^^^^ Joo, mä olen varmaan jo matkalla Espooseen.
Jos Espoo on mielentila, henkisesti olet jo länsimetrossa Larun kohdalla.
Aitoon Espooseen ei tulla metrolla, vaan citymaasturilla.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja huima »

urpiainen kirjoitti:^^^ & ^^^^ Joo, mä olen varmaan jo matkalla Espooseen. Ei jotenkin tulisi mieleenkään, että sellaiset isovanhempien paikat, jotka on perinnönjaossa jaettu yksittäiselle perijälle yhteisomistuksen sijaan, olisivat jotenkin odotusarvoisesti muiden kuin perijän (perheineen) vierailtavissa muuten kuin tosiaan kutsuttuina vierailijoina isäntäväen ollessa paikalla.
Pistetään ylös mustaan kirjaan ja vallankumouksen tullessa tarkistetaan, että kaikesta diskurssista huolimatta sut pistetään samalla leirille ND:n kanssa. Tosin ND saattaa salkkunsa turvin ostaa itselleen puolittaisen vapauden ja toisaalta lääkäreitä tarvitaan aina.
So Hard

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

NuoriD kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:^^^ & ^^^^ Joo, mä olen varmaan jo matkalla Espooseen.
Jos Espoo on mielentila, henkisesti olet jo länsimetrossa Larun kohdalla.
Aitoon Espooseen ei tulla metrolla, vaan citymaasturilla.
Boheemit porvarit leikkivät joukkoliikenteen kanssa ekologisia.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriD kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:^^^ & ^^^^ Joo, mä olen varmaan jo matkalla Espooseen.
Jos Espoo on mielentila, henkisesti olet jo länsimetrossa Larun kohdalla.
Aitoon Espooseen ei tulla metrolla, vaan citymaasturilla.
Mä opettelen kovasti. Kitinämaasturia ei ole, mutta Larun Katajaharjun vanhan puolen asujana olen toki kovasti huolissani, ettei metron tulo tuo saarelle liikaa roskaväkeä pilaamaan merimaisemaani. Nyt jo Larun ostarilla käynti on tuskaa, miten sitten metron tultua? Voisinko mä larulaisena olla jonkinlainen espoolaisuuden hang around tai peräti prospect-jäsen?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
So Hard

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:roskaväkeä
Kun nyt selvästi espoolaistumassa, niin opettele heti alusta oikeat termit. Se on paskasakkia, ei roskaväkeä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: Jos mökin on tarkoitus olla koko suvun huimalainen kommuuniparatiisi, niin sitten se järjestetään perimisvaiheessa jaettuun yhteisomistukseen.
Ei missään nimessä. Kommunismista ei ole koskaan seurannut mitään hyvää. Kyllä mökillä täytyy olla yksi omista joka vastaa siitä ja määrää säännöt. Yhteisomistuksessa olevista mökeistä seuraa vain riitaa käyttömääristä, kuluista ja ylläpidosta.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja huima »

Vagabondo kirjoitti:Ei missään nimessä. Kommunismista ei ole koskaan seurannut mitään hyvää. Kyllä mökillä täytyy olla yksi omista joka vastaa siitä ja määrää säännöt. Yhteisomistuksessa olevista mökeistä seuraa vain riitaa käyttömääristä, kuluista ja ylläpidosta.
Jep.

Benevolent dictator on hyvä, koska muuten freeriderit romuttavat koko homman, kun suvun sisällä ei kehdata asioita käsitellä asioina.
Manaaja

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

urpiainen kirjoitti:Joo, mä olen varmaan jo matkalla Espooseen. Ei jotenkin tulisi mieleenkään, että sellaiset isovanhempien paikat, jotka on perinnönjaossa jaettu yksittäiselle perijälle yhteisomistuksen sijaan, olisivat jotenkin odotusarvoisesti muiden kuin perijän (perheineen) vierailtavissa muuten kuin tosiaan kutsuttuina vierailijoina isäntäväen ollessa paikalla.
Ditto. Tää on vähän sama juttu kun mun vanhempani ostivat "mummolan" aikanaan itselleen kun isänisä kuoli ja isänäiti alkoi olemaan palvelutalokamaa. Siihen astihan siellä ravasi meitä serkuksia vanhempineen solkenaan, mutta onhan se nyt helvetti sentään selvä että kun se muuttuu (vaikka suvun sisällä) jonkun toisten yksityiseksi (loma-)asunnoksi, sinne ei enää pelmahdeta paikalle ottamaan pihalle aurinkoa tai keräämään puutarhaan omenoita niinkuin tykätään. Ja niinhän nää muutamat tuppas tekemään, pahoittivat sitten mielensä kun se ei enää ollutkaan ihan okei.

Vielä omituisempaa musta on dumarin tilanne, missä asunnon omistajia pidetään ns. outoina hiippareina joiden kanssa ei oikein tulla toimeen, ja fasiliteetteja myönnetään haluavan käyttää ihan fasiliteettien vuoksi, ei sen vuoksi että fasiliteettien haltijoista pidettäisiin ja heidän seurassa viihdyttäisiin.

Mulla on itselleni melko omituinen semiuskovaiseksi kääntynyt kummisetä jolla on superuskovainen, todella omituinen vaimo. Niillä on mökki jonne mua on pyydetty. Eikä tulisi mieleenkään mennä, vaikka on rantaa ja järveä ja kaikkea kivaa. Ihan vaan sen seuran vuoksi. Kun ei ole samaa aaltopituutta niin ei ole. En kehtaisi mitenkään mennä sinne vain fasiliteettien vuoksi hengailemaan omiin oloihini, jos toisten seura luo fiiliksiä jostain vaivaannuttavan ja teennäisen välimaastosta.

Ja kyllä se vaan on niin että se kesämökki on monelle paljon tärkeämpi, läheisempi ja omannäköisempi paikka kuin se kaupungissa sijaitseva betonikanalasta lohkaistu koppi. Sen mökin saa laittaa just sellaiseksi kuin haluaa ilman että naapurisovut ja yhtiösäännöt ovat rajoittamassa itsensä toteuttamista. Se jos joku on "oma paikka", jonne ei pitäisi olla ulkopuolisilla mitään asiaa ilman paikallaolevan isäntäväen kutsua.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Kyllä mä olen espoolaistumassa. Yleensähän mä kaikesta huolimatta olen vähän niin kuin EW:n kanssa samassa rintamassa kyseenalaistamassa palstan espoolaiskonsensusta ydinvoiman, muiden huomioonottamisen, ja ties minkä asian suhteen. Nyt kuitenkin EW:n kanssa asiat eskaloituvat välittömästi aivan tappiin, ja Manaaja ja So Hard taas kirjoittavat minusta silkkaa asiaa. Identiteettikriisiä pukkaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Manaaja kirjoitti:Ja kyllä se vaan on niin että se kesämökki on monelle paljon tärkeämpi, läheisempi ja omannäköisempi paikka kuin se kaupungissa sijaitseva betonikanalasta lohkaistu koppi. Sen mökin saa laittaa just sellaiseksi kuin haluaa ilman että naapurisovut ja yhtiösäännöt ovat rajoittamassa itsensä toteuttamista. Se jos joku on "oma paikka", jonne ei pitäisi olla ulkopuolisilla mitään asiaa ilman paikallaolevan isäntäväen kutsua.
Voidaanko tästä päätellä asumismuodon vaikuttavan suhtautumiseen, sillä mä olen tottunut paljon rennompaan asennoitumiseen?
Manaaja

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vagabondo kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Ja kyllä se vaan on niin että se kesämökki on monelle paljon tärkeämpi, läheisempi ja omannäköisempi paikka kuin se kaupungissa sijaitseva betonikanalasta lohkaistu koppi. Sen mökin saa laittaa just sellaiseksi kuin haluaa ilman että naapurisovut ja yhtiösäännöt ovat rajoittamassa itsensä toteuttamista. Se jos joku on "oma paikka", jonne ei pitäisi olla ulkopuolisilla mitään asiaa ilman paikallaolevan isäntäväen kutsua.
Voidaanko tästä päätellä asumismuodon vaikuttavan suhtautumiseen, sillä mä olen tottunut paljon rennompaan asennoitumiseen?
En usko. Miksi voitaisiin? Olen ollut samaa mieltä asiasta niin omakotitalossa kuin kerrostalossa asuessani.

Ja itsellänihän ei ole minkäännäköistä kesämökkiä käytettävissä. Luulisi siis että mun tässä pitäisi olla tunkemassa toisten fasiliteetteja käyttämään paljon suuremmalla hingulla kuin vaikkapa Dumarin, jolla on sentään omakin mökki käytössään.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

ARGH. Musta Manaajalla on pointti. Mut en silti tajua miksi ei voi sanoa kaverille että "voit mennä meidän mökille jos haluat, näillä ehdoin". Ehkä meillä on vaan erilaisia kavereita.

Nyt ei ole kyse siitä että esim isän mökki ois mulle jotenkin vähempiarvoinen paikka kuin oma koti. Mulle on melkein se ja sama pitääkö nykyisestä asunnosta, joka on jo muodostumassa kodiksi, luopua, tai siitä toisesta vanhempien mökistä, kunhan tämä korpikämppä säilyy ja saan siellä käydä.

Olen toimittamassa lomaa korpeen kaverini kanssa ja kysyin kyllä isältä luvan että saako kaverini sille mökille tulla. Sen verran kuitenkin kunnioitan toisen omaisuutta.

Tietysti jos pitää mökillä tai missä vaan olla ikävien ihmisten kanssa, niin mieluummin olen kuitenkin jossain muualla.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:
So Hard kirjoitti: Ei voi taas lukea lehtiä pariin päivään. On hyvä ja hieno uutinen, että chileläiset kaivosmiehet saadaan pelastettua. Mutta on huono ja typerä juttu ryhtyä rakentemaan henkilökulttia ja elämäkertaa jokaisesta pelastuneesta. Samalla niiden tuhansien onnettomien perheet ympäri maailmaa joiden miehet murskaantuvat ja hukkuvat kaivoksissa ympäri maailmaa jäävät sivuhuomautuksen varaan pikku-uutisessa.
On se kumma miten media onnistuu kääntämään hyvänkin jutun vitutukseksi. Vika on varmaan vastaanottimessa, mutta siltikin.
Muakin vituttaa median korppikotkamainen toiminta tässä, mutta aattelen että ovat siellä luolassa kökkiessään nämäkin ennen köyhät miehet mediapennosensa ja siten väljemmän elämänsä perheilleen ansainneet.

Ainoa mitä pelkään, on että koko juttu paljastuu vielä joksikin Hola! -kanavan realityteeveeksi.. Siis en nyt ihan oikeesti. Mutta käväs mielessä.
Kiva kuulla, että en olekaan ainoa tunteeton ja empatiakyvytön pölvästi tässä seurueessa. Olen nyt parin päivän ajan kahvipöytäkeskusteluissa puuttunut työkaverien kaivosmieshehkutukseen lähinnä valittelemalla, että ennen niin vakaat mediat kuten Yle ja Hesari ovat tässä asiassa lähteneet täysillä mukaan tällaiseen iltapäivälehtimäiseen human interest -uutisointiin. Jutuissa ei ole ollut minkäänlaista poliittista, yhteiskunnallista, työhyvinvointimaista tai oikeastana mitään uutisoinnin oikeuttavaa pointtia tai näkökulmaa. Näin tehtynä itse asia kuuluisi minusta parin kappaleen pikku-uutiseen.
Kivi putosi sydämeltäni! Lueskelin seuraamiani blogeja ja huomasin, että ainakaan tämän chileläisasian suhteen en olekaan muuttumassa espoolaiseksi kokkariksi, vaan päinvastoin sekä Nowaysis että So Hard ovat perusteluja myöten minun tapaani tuomiojalaisia sosiaalidemokraatteja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mulla tuli nyt kauhee ikävä mökille! Onneks pääsen ens viikonlopuksi sukuloimaan lähes maalle tai ehkä ihan, riippuu määritelmästä. Hiljaisuus, pimeys ja kirkas tähtitaivas. Oon vähän salaa alkanu kadehtimaan maalla asuvia, mutta vain osa-aikaisesti.
Prepare for the worstest.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

annepa kirjoitti:en silti tajua miksi ei voi sanoa kaverille että "voit mennä meidän mökille jos haluat, näillä ehdoin"
Mä taas en ole nähnyt kenenkään kieltävän tätä. Totta kai noin voi sanoa. Ihmetys on kohdistunut siihen, että oletusarvoisesti odotetaan, että uuden henkilön yksityisomaisuudeksi siirtynyt mökki olisi automaattisesti samanlaisessa käytössä kuin ennen omistajuuden muutosta?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
NuoriD

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

urpiainen kirjoitti:^ Kyllä mä olen espoolaistumassa. Yleensähän mä kaikesta huolimatta olen vähän niin kuin EW:n kanssa samassa rintamassa kyseenalaistamassa palstan espoolaiskonsensusta ydinvoiman, muiden huomioonottamisen, ja ties minkä asian suhteen. Nyt kuitenkin EW:n kanssa asiat eskaloituvat välittömästi aivan tappiin, ja Manaaja ja So Hard taas kirjoittavat minusta silkkaa asiaa. Identiteettikriisiä pukkaa.
"If you aren’t an idealist at 25, you’re a rogue; if you’re an idealist at 50 … you’re a fool’"

Mulla tuntuu kyllä huolestuttavasti menevään toisin päin. Pehmenen koko ajan.
RP

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja RP »

NuoriD kirjoitti: Pehmenen koko ajan.
Musta se on kauhean söpöä, tuo sun pehmeneminen.
So Hard

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

annepa kirjoitti:ARGH. Musta Manaajalla on pointti. Mut en silti tajua miksi ei voi sanoa kaverille että "voit mennä meidän mökille jos haluat, näillä ehdoin". Ehkä meillä on vaan erilaisia kavereita.
Eihän tästä ole kyse. Vaan se että pitää voida sanoa kaverille tai siskonpojalle jonka kanssa ei ole väleissä, että ei sulla ole mitn asiaa jos mä en tahdo ilman että vetää hernun nenään.
So Hard

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Kivi putosi sydämeltäni! Lueskelin seuraamiani blogeja ja huomasin, että ainakaan tämän chileläisasian suhteen en olekaan muuttumassa espoolaiseksi kokkariksi, vaan päinvastoin sekä Nowaysis että So Hard ovat perusteluja myöten minun tapaani tuomiojalaisia sosiaalidemokraatteja.
Eihän tuo todista mitään muuta kuin sen, että Tuomiojakin lukee kitinää ja varastaa Espoolaisten kokkarien hyvät ideta omikseen.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Niba »

Jaaha teiltä karkasi tämän ketjun kanssa mopo käsistä totaalisesti!]

Mä hakkaan teidät ainakin enoissa kuoliaiksi tai vähintään henkihieveriin koska mulla on ollut kuusi enoa, ei lestadiolaisia vaan evakoita, yks'kään ei ole ollut miljonääri, kaksi kuollut, kaksi juonut itsensä aivoinfarktin kautta zombeiksi jotka raahaa toista jalkaa, yks on taas päässyt jaloilleen hävittyään kaiken 90-luvun talousahdingossa ja yks on muuten vaan hullu..

Rahan jakoasiat tai kustannusten jakoasiat on olleet muijieni kanssa sillä lailla, että olen huolehtinut menoista tytöt ovat mulla antaneet jonkun kohtuullisen osuuden ylläpitokuluihin, riippuen maksukyvyistään, loput rahat ovat sitten olleet omia, ja jos jossain kuussa on tullut ryypättyä hiukan enemmän niin murjottaa ovat voineet, mutta laskut on aina maksettu! Toisin sanoen m-enoni ovat oma asiani..

Toisaalta minäkään en ole marmattanut vaikka olisivat ostaneet mitä tahansa!
Minusta ihan kohtuullinen malli, en ole aikonut koskaan mennä naimisiin mutta lapsia voisi harkita jos ikinä tulee sellainen nainen eteen joka sattuisi niitä kanssani haluamaan?

Veljenvaimo ei kauheasti minusta tykkää koska pitää veljeäni kahden lapsen ja naapurissa asuvien appivanhempien kanssa pihdeissään ja käskyttää veljeäni, toisin sanoen määräilynhaluinen bitch! Itse on sen verran Äijä ettei tulisi enää kuuloonkaan sellainen että nainen kaiken päättäisi, onneksi olen melko immuuni kaikenlaisille vihjauksille että no hätä.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

"..miksi ei näitä köyhyydestä sikiäviä kuolemia myös estetä?",

kysyi Tuomioja. No daah, jos kaikki maailman köyhyydestä johtuvat kuolemat estettäis, niin maailmassa ois vielä nykyistä enemmän köyhiä. Ettei tämä nyt ole joku demarien salajuoni köyhyyden _lisäämiseksi_?
Prepare for the worstest.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Niba »

nowaysis kirjoitti:"..miksi ei näitä köyhyydestä sikiäviä kuolemia myös estetä?",

kysyi Tuomioja. No daah, jos kaikki maailman köyhyydestä johtuvat kuolemat estettäis, niin maailmassa ois vielä nykyistä enemmän köyhiä. Ettei tämä nyt ole joku demarien salajuoni köyhyyden _lisäämiseksi_?
Kuolema on hyvä asia, kuolema vapauttaa niin köyhän kuin rikkahan?
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin