Ketjukolarikeskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Jos mummon keinutuoli menee perintönä sisarelleni, saano käydä keinumassa tuolissa silloin kun sisareni on perheineen poissa kotoa?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Tottakai. Jos siskolle ja perheelleen passaa.
Jätä kuuma piirakka nautittavaksi, niin vielä paremmin pasaaa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja huima »

Vesper kirjoitti:Jos mummon keinutuoli menee perintönä sisarelleni, saano käydä keinumassa tuolissa silloin kun sisareni on perheineen poissa kotoa?
Jos sisaresi antaa siihen luvan ja on ok sen suhteen, että olet hänen kotonaan.

Se koti on edelleen erilainen asia kuin mökki.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

huima kirjoitti:Se koti on edelleen erilainen asia kuin mökki.
Kuten Dumis sanoi, ihmisiä on erilaisia. Toisille mökki on vaan mökki, toisille se on jotain enemmän.

Ja jos luette viestini tarkemmin, en ollut kieltämässä mökkivierailuja. Niiden vaan tulee tapahtua jatkossa minun ehdoillani, ei edesmenneen mummon/papan edesmenneillä ehdoilla. Ja siitä asiasta on mielestäni kenenkään sukulaisen turha vetää hernettä nenään.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
So Hard

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

huima kirjoitti:Oma on joo omaa, mutta tällaisissa suvun käytössä ja yhteisesti nautituista paikoista on vaikeampi tehdä suoraan näitä rajanvetoja, ellei sitten ole sellainen lapsi, joka ei ole koskaan jakanut lelujaan toisten kanssa.
Ei ole. Omistaja määrää miten homma pyörii. Jos omistaja vaihtuu, säännöt muuttuvat kulloisenkin omistajan mukaiseksi. Vaikka se ei aina tuntuisi reilulta, niin se vain on.
Voi toki olla ihan valideja syitä, miksei Dumaria haluta paikalle
Eikö validiksi syyksi riitä jonkun halu yksityisyyteen tai vaikka se, ettei ole läheinen ko. ihmisen kanssa?
Asunto, hammasharja ja muut todella henkilökohtaiset asiat ovat asia erikseen, mutta mökkiä on vaikea mieltää sellaiseksi.
Mun taas ei. Tunnen monia ihmisiä, joille kesämökki on oikeastaan vain toinen koti, jossa vietetään niin paljon aikaa kun mahdollista, toiset ympäri vuoden, toiset "vain" jostain huhtikuusta lokakuulle. Sisustetaan, laitetaan puutarhaa, kalustetaan, kohennetaan ja tehdään omanlaiseksi kesäkodiksi. Siihen kuvaan ei sovi yhtään sen enempää että pihaan kurvaa puoliksi ventovieras ihminen kuin siihen, että ovikello soi ja olohuoneen sohvalle istuu joku joka sattuu tykkäämään elokuvien katsomisesta suuresta televisiostasi.
Jos minulla olisi perintömökki, antaisin sitä mieluusti samanlaisten periaatteiden mukaisesti myös muiden minulle läheisten ihmisten ja sukulaisten käyttöön.
Eihän sinua mikään estä. Minusta on vain kummallista arvostella sukulaista joka sattuu käsittelemään omaisuuttaan toisin.
NuoriD

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

huima kirjoitti: Mutta minä olenkin tällainen hippi, joka on toivotettu tervetulleeksi eri paikkoihin ja joka on muistanut antaa / jakaa samaten omastaan. Viimeisimmät juhannukset on tullut vietettyä yhdellä tällaisella sukumökillä, jossa yksi sukuhaara omistaa mökin ja pääasiallisesti ohjaa sen kehitystä, mutta muu suku sekä ystäväpiiri osallistuu paikan kunnossapitoon. Ihmiset ovat olleet tervetulleita ja samaten ymmärtäneet, jos joku on pitänyt paikalla pienemmän piirin bileitä tai ovat halunneet olla rauhassa.

Homma on toiminut ja yksi mökki on tuottanut merkittävän määrän iloa ja hyvinvointia isolle joukolle ihmisiä.
Kuva
Viimeksi muokannut NuoriD, 14.10.2010 11:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
milli

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja milli »

Ah, nää mökkiasiat on hankalia.. meidän isällä on kans mökki, jonne sen veli on enemmän kuin tervetullut. Alunperin mökki kuului perikunnalle, mutta kun setä päätti vaihtaa vaimoketta nuorempaan, niin piti sitten myydä mökki isälle, ettei sitä olisi erossa paloteltu.

Nyt sitten on hieman hämärtynyt se, että kuka sitä mökkiä käyttää ja millä ehdoilla, koska ollaan nössöjä, niin ei uskalleta sanoa asioita suoraan. Esim .. mun mielestä ei tod oo oikein, että joku tulee ja rakentaa toisen omalle tontille itselleen "kammarin", jonne tilan omistajalla ei ole avaimia eikä mitään. Mä en oo jaksanut enää kommentoida tuota touhua, kohta menee maku koko mökillä käymisestä. Kaikki noi rakennuslupa-asiatkin on oletettavasti hoitamatta, isän vastuulla kait tuo olisi.
SikaMika

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Mutsin nyksä ei käsittääkseni ole täysin pers'aukinen, ainakin sukutilaa kymmenien hehtaarien tontilla löytyy tästä muutaman kymmenen kilsan säteellä. Sillä ei ole omia muksuja, ja tokkopa niitä enää mutsin kanssa siunaantuukaan. Menisivät jo naimisiin, aikuiset ihmiset!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Tixulii, mennäänkö naikkariin ja hankitaan mökki!?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
So Hard

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vesper kirjoitti:Tixulii, mennäänkö naikkariin ja hankitaan mökki!?
Täytyy harkita. Ethän ala vonkaamaan vekaroita, häh?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

So Hard kirjoitti:Täytyy harkita. Ethän ala vonkaamaan vekaroita, häh?
En hitossa! Oon niin DINK.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exPertti kirjoitti:Riippuu kai suostutko erillisiin tileihin. :)
Ihan kivasti oon pärjännyt omalla tililläni tähänkin asti, että ei tästä varmaan tulis suurta ongelmaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

exPertti kirjoitti:Toistaiseksi kai veilä SINK, joka lienee sinkku sanan alkuperä?
Pertti, Pertti...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

milli kirjoitti: Esim .. mun mielestä ei tod oo oikein, että joku tulee ja rakentaa toisen omalle tontille itselleen "kammarin", jonne tilan omistajalla ei ole avaimia eikä mitään.
Menee överiksi. Purkakaa se "kammari".

Tottakai ihminen saa itse määrätä omaisuudestaan, en vain ymmärrä minäminä-ihmisiä. Varsinkaan mökkiasiassa. Ja varsinkaan siinä tilanteessa kun mökki on ennen ollut ns yhteisessä käytössä. Minun mielestä minäminä-ihmiset saa silti toimia kuten toimivat. En minä montaa muutakaan asiaa tajua...
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
milli

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja milli »

annepa kirjoitti: Menee överiksi. Purkakaa se "kammari".

Tottakai ihminen saa itse määrätä omaisuudestaan, en vain ymmärrä minäminä-ihmisiä. Varsinkaan mökkiasiassa. Ja varsinkaan siinä tilanteessa kun mökki on ennen ollut ns yhteisessä käytössä. Minun mielestä minäminä-ihmiset saa silti toimia kuten toimivat. En minä montaa muutakaan asiaa tajua...
Toi on muutenkin överitörkeetä touhua. Setä sanelee, että milloin mökki no varattuna hänelle, kesällä joka toinen viikonloppu.. wtf.. ihan hyvä, me muut saadaan sit jakaa nää viikonloput, mitkä setä suo meille. Tekis mieli sanoa isälle että grow a pair.. Onhan se kiva, että mökillä käy porukkaa, ettei oo tyhjillään, mutta no se vittu, kun vieraat kirjoittaa, "hei, teiltä on sitten pilkotut puut loppu"... ööh.. no oliskohan ollut kohteliasta itse hakata niitä, kun ovat käyttäneet? Tai se, että sieltä käytetään kaikki vedet, mitä me kauempana asuvat joudutaan sit aina roudaamaan mukanamme..

Mua ei taideta päästää sedän kanssa samaan tilaan aiheesta keskusteltaessa, koska mä saattaisin sanoa liiankin suoraan asiat sit. Vitun hyssyttelijät... arhgt!
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

milli kirjoitti:Mua ei taideta päästää sedän kanssa samaan tilaan aiheesta keskusteltaessa, koska mä saattaisin sanoa liiankin suoraan asiat sit.
Käy juttelemassa sille ihan itseksesi.
Aloita vaikka malliin: Pidän sinusta setänä, mutta mua on painanut yksi asia. Toivon että jaksat kuunnella keskeyttämättä. Ja nyt heti alkuun pyydän anteeksi, jos seuraava aiheuttaa pahaa mieltä. **täysi laidallinen** Kiitos, että jaksoit kuunnella. Helpotti kummasti.
Tod.näk meno muuttuu. Tai sitten saat mukavan leiman otsaasi :D
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mikäköhän mua vaivaa tänään. Olen taas täysin Tixin komppausjengissä tässä ketjussa. Jos mökin on tarkoitus olla koko suvun huimalainen kommuuniparatiisi, niin sitten se järjestetään perimisvaiheessa jaettuun yhteisomistukseen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

milli kirjoitti: mutta no se vittu, kun vieraat kirjoittaa, "hei, teiltä on sitten pilkotut puut loppu"... ööh.. no oliskohan ollut kohteliasta itse hakata niitä, kun ovat käyttäneet? Tai se, että sieltä käytetään kaikki vedet, mitä me kauempana asuvat joudutaan sit aina roudaamaan mukanamme..
Tätä minäki ihmettelen. Me viedään aina omat ruokamme ja juomamme mukana jos ei erikseen toisin isäntäväkin mainitse ja osallistutaan taloudenpitoon voimiemme ja taitojemme mukaan. Samaa oletetaan myös meillä, jos meille tulee yöksi niin saattaa joutua tekeen vaikka ruokaa. Eikö olla karmeita isäntiä ja emäntiä! Nyt kesällä mejän pihasta tuli kaveripiirissä vähän niinkuin yleinen puisto, me sanottiin et kyllä sinne saa tulla, ilmoittaa vaan. Porukkaa lappo siellä harva se päivä. Yhdessä tehtiin ruokaa, siivottiin jäljet ja vierailijat osallistu jopa pihatöihin.

Me käytiin - ja äiti ja isä käy vieläkin - sukulaisissa melkein joka kesä hengaamassa. Tämä paikka on niin mahtava että kaikki muutkin perheen tuttavat ja sukulaiset haluaa siellä vierailla. Paikan emäntä sanoi kerran että mejän perhe on ainoat ihmiset vierailijoista jotka a)osallistuu ruokakuluihin b) osallistuu ruuan valmistukseen eikä odota valmista ja c) osallistuu talon töihin, esim isä kävi heinäpellolla viikatteen kanssa niittämässä. Oltiin kaikki vähän öönä että aijaa, no kaikenlaisia vieraita sitä onki. Ja se vierasmäärä tarkoitti siis sitä että käytännössä joka viikko siellä oli joku.
milli kirjoitti: Mua ei taideta päästää sedän kanssa samaan tilaan aiheesta keskusteltaessa, koska mä saattaisin sanoa liiankin suoraan asiat sit. Vitun hyssyttelijät... arhgt!
Suoraan sanominen vois tehdä ihan hyvää, mut tajuun kyllä tavallaan ton hyssyttelynkin.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

swirl kirjoitti:^^Kannatan mekon ostamista :]
Ostin uuden mekon :D

Ja junalipun pks:lle. Oli vielä kalliimpi taasen ko edellinen :shock:
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
milli

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja milli »

Pulkannaru kirjoitti:Käy juttelemassa sille ihan itseksesi.
Aloita vaikka malliin: Pidän sinusta setänä, mutta mua on painanut yksi asia. Toivon että jaksat kuunnella keskeyttämättä. Ja nyt heti alkuun pyydän anteeksi, jos seuraava aiheuttaa pahaa mieltä. **täysi laidallinen** Kiitos, että jaksoit kuunnella. Helpotti kummasti.
Tod.näk meno muuttuu. Tai sitten saat mukavan leiman otsaasi :D
Tod.näk sen jälkeen mun isä kieltää mua menemästä mökille (oikeasti). Mähän siis en saa ottaa suoraan yhteyttä mun setään/serkkuihin mökkiin liittyvissä asioissa, (jos sieltä löytyy jonkin vaatteita / tai mitä tahansa) vaan nää tulee hoitaa mun isän välityksellä. Tosi natsi meininki.

Normaali kommunikaatio tai asioista puhuminen niiden oikeilla nimillä ei oo näemäm tapana isän suvussa.

Mä onneksi käyn ehkä muutaman kerran vuodessa tuolla mökillä, ettei se silleen oo mun ongelma. Joutuu vaan kuuntelemaan tuota vääntöä aikas usein.
So Hard

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Mikäköhän mua vaivaa tänään. Olen taas täysin Tixin komppausjengissä tässä ketjussa.
Kohta muutat Espooseen ja alat äänestää kokoomusta.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja huima »

urpiainen kirjoitti:Mikäköhän mua vaivaa tänään. Olen taas täysin Tixin komppausjengissä tässä ketjussa. Jos mökin on tarkoitus olla koko suvun huimalainen kommuuniparatiisi, niin sitten se järjestetään perimisvaiheessa jaettuun yhteisomistukseen.
En mä ole puhunut kommuuniparatiisista, vaan reilusta meiningistä jota esimerkiksi annepa tuossa kanssa esittää. Ruoka ja työt jaetaan, kaikki tekevät osansa ja yhdessä on kivaa. Vähän niinkuin - kauhistus - maalla joskus elettiin.

Ei kaikkea tarvitse vetää aina ääripäähän.

Totta kai omistajat ovat isäntiä ja heidän ehdoilla aina eletään. Kukaan ei ole änkemässä jonnekin, jos ei ole tervetullut, eikä hyväksikäyttäviä lokkeja katsota hyvällä / oteta vieraaksi.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja annepa »

milli kirjoitti:Tod.näk sen jälkeen mun isä kieltää mua menemästä mökille (oikeasti). Mähän siis en saa ottaa suoraan yhteyttä mun setään/serkkuihin mökkiin liittyvissä asioissa, (jos sieltä löytyy jonkin vaatteita / tai mitä tahansa) vaan nää tulee hoitaa mun isän välityksellä. Tosi natsi meininki.

Normaali kommunikaatio tai asioista puhuminen niiden oikeilla nimillä ei oo näemäm tapana isän suvussa.

Mä onneksi käyn ehkä muutaman kerran vuodessa tuolla mökillä, ettei se silleen oo mun ongelma. Joutuu vaan kuuntelemaan tuota vääntöä aikas usein.
En nyt halua sanoa että kukaan on nyt kuolemassa, mutta kuitenkin, mitäs sitten kun isäs kuolee ja mökki tulee sulle (ja sisaruksilles?) jos sitä ei oo sitä ennen myyty?
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Zeb

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Itselle olisi vähän vaikea tilanne jos saisi perinnöksi tuollaisen kommuuniparatiisin. En tykkää majailla puolituttujen kanssa samoissa nurkissa. Ystävät ja läheiset on eri asia.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ketjukolarikeskiviikko

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^^^ & ^^^^ Joo, mä olen varmaan jo matkalla Espooseen. Ei jotenkin tulisi mieleenkään, että sellaiset isovanhempien paikat, jotka on perinnönjaossa jaettu yksittäiselle perijälle yhteisomistuksen sijaan, olisivat jotenkin odotusarvoisesti muiden kuin perijän (perheineen) vierailtavissa muuten kuin tosiaan kutsuttuina vierailijoina isäntäväen ollessa paikalla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin